A Helyi Thémában találtam ezt a cikket. Különösen érdekes az eleje, hogy keleti szomszédunknál is ügyesebben csinálják, mint nálunk. Azt hiszem önmagáért beszél.
Egyre nagyobb szégyen ami kis hazánkban történik. :-(((
Kazes☻2008-02-02 14:01:49 // 1584
Zsolt1552008-01-24 06:13:45 // 1583
Sajnos tényleg sokan gondoljuk(-ják) így. :-S
Ez van, ezt kell szeretni. Lépjünk tovább.
Ez van, ezt kell szeretni. Lépjünk tovább.
HátvédRomeo2008-01-24 01:43:48 // 1582
"Budapesten: 7,4km = jelenleg már 511 milliárd Ft, (2003-tól 2011-ig épül)
Madridban: 90km(!) = 1144 milliárd Ft, négy év alatt."
..............fasz.@>>@}}]]@[,kurva...@&[&[[]đ,a.. ukat b{äs@@[@[{{€ł;}[]@
Madridban: 90km(!) = 1144 milliárd Ft, négy év alatt."
..............fasz.@>>@}}]]@[,kurva...@&[&[[]đ,a.. ukat b{äs@@[@[{{€ł;}[]@
zolee1452008-01-24 00:33:14 // 1581
Nos, ahol egy beruházásra 650nemtommennyinagyonsok millióért mondják azt, hogy "hubazze, erre nincs is pénzünk" ott ne csodálkozz, ha egy építkezés a sokszorosába kerül a normálisnak...:DDD
Zsolt1552008-01-23 17:30:48 // 1580
Itt a cáfolat a DBR Metro-tól, - a számok, és az olcsóbb megoldások ellenére - végül mégis a mallorcai metro kerül négyszer annyiba, mint a 4-es metró. Szerintük.
De mégis csak tudhatnak valamit a spanyolok, mert Madridban az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást építettek. A munkák során a város különböző pontjain 17 építkezés folyt, és egyszerre tíz alagútfúró dolgozott. A vonalak fele mélyalagútban fut, a másik fele pedig felszín közeli, olcsóbb szerkezetű. A teljes projekt összesen 4,4 milliárd euróba, azaz 1144 milliárd forintba - a budapesti 4-es metró árának mindössze kétszeresébe - került. A következő négy évben(!) a spanyol fővárosban további 75 kilométer metró, elővárosi vasút és úgynevezett metróbusz épül.
Budapesten: 7,4km = jelenleg már 511 milliárd Ft, (2003-tól 2001-ig épül)
Madridban: 90km(!) = 1144 milliárd Ft, négy év alatt.
De mégis csak tudhatnak valamit a spanyolok, mert Madridban az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást építettek. A munkák során a város különböző pontjain 17 építkezés folyt, és egyszerre tíz alagútfúró dolgozott. A vonalak fele mélyalagútban fut, a másik fele pedig felszín közeli, olcsóbb szerkezetű. A teljes projekt összesen 4,4 milliárd euróba, azaz 1144 milliárd forintba - a budapesti 4-es metró árának mindössze kétszeresébe - került. A következő négy évben(!) a spanyol fővárosban további 75 kilométer metró, elővárosi vasút és úgynevezett metróbusz épül.
Budapesten: 7,4km = jelenleg már 511 milliárd Ft, (2003-tól 2001-ig épül)
Madridban: 90km(!) = 1144 milliárd Ft, négy év alatt.
Mike.2008-01-23 09:51:39 // 1579
Szerintem nem kellene szítani a hangulatot, a nélkül is forr sokunk vére a híreket hallva. Kár lenne itt is megosztani az embereket.
GEORGE2008-01-23 09:44:33 // 1578
A probléma vitára éerdemes, de miért a mo.-i utak topicban? Ez nem értem.
Atesz19872008-01-23 09:40:43 // 1577
Egy Esti Showderben besélt arról a Fábry, hogy milyen érdekes, hogy a világon mindenhol gazdaságosak a repterek, de a Ferihegy, az veszteséges... El is kellett adni...
Másik kedvenc Fábry megnyilvánulásom: "40 milliárdért építettek viaduktot, ebben a picsa lapos országban!" :DDD
Másik kedvenc Fábry megnyilvánulásom: "40 milliárdért építettek viaduktot, ebben a picsa lapos országban!" :DDD
csocsi2008-01-23 09:09:29 // 1576
Ahol van dög ott mindig vannak dögevők is.
Kazes☻2008-01-23 09:08:48 // 1575
Nem hát! Ezt én sem értettem soha, a mercit még drágábban is szervizelik, drága az alkatrész is. De a toyotákat sem értettem, kicsik is, elég sz@rul is mennek-főleg a 2.4D-75Le- és még sokat is evett-kb.10-12liter-főleg az általad is említett Ducatohoz képest, De szerintem az Iveco is nagyon jó lenne.
Atesz19872008-01-23 08:59:54 // 1574
Épp tegnap beszélgettünk Király156 cartárssal a témáról, aztán gondoltam mostmár felvetem a problémámat:
Van egy mentőtiszt tanonc ismerősőm, aki elmesélte, hogy a domóvári új mercedes típusú mentőautóba azért került kisebb motor, mert klímát is akartak. Lehetett volna nagyobb motor, de akkor meg klíma nincs. Na most annyira nem vagyok képben árakban, de első körben azt kérdezném, hogy ha szarban az egészség ügy, akkor miért kell 10 millás alapárú kisteher, mikor egy ducato 3-4 de talán 5 millával is olcsóbb? Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a sprinterek köztudottan nem olyan jó minőségüek, mint személyautó társaik. A tegnapi beszélgetés során meg meg tudtam, hogy a mentő autónak szánt, felszereletlen sprinter 20(!!!) millió, míg a teljesen megegyező modell egy szalonban fele annyi. Most akkor mi van? Lopjon, ha már ott van, de hogy még az egészség ügy sem szent? :(
Van egy mentőtiszt tanonc ismerősőm, aki elmesélte, hogy a domóvári új mercedes típusú mentőautóba azért került kisebb motor, mert klímát is akartak. Lehetett volna nagyobb motor, de akkor meg klíma nincs. Na most annyira nem vagyok képben árakban, de első körben azt kérdezném, hogy ha szarban az egészség ügy, akkor miért kell 10 millás alapárú kisteher, mikor egy ducato 3-4 de talán 5 millával is olcsóbb? Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a sprinterek köztudottan nem olyan jó minőségüek, mint személyautó társaik. A tegnapi beszélgetés során meg meg tudtam, hogy a mentő autónak szánt, felszereletlen sprinter 20(!!!) millió, míg a teljesen megegyező modell egy szalonban fele annyi. Most akkor mi van? Lopjon, ha már ott van, de hogy még az egészség ügy sem szent? :(
Kazes☻2008-01-23 08:44:12 // 1573
Sajnos ezek a nyavajás "vezérek" nálunk csak felfelé tudnak bukni és ezért mindent meg is tesznek-kéz kezet mos...! És nyilván, hogy "belénk" még egyet lehessen rugni valahonnan a világ másik oldaláról fogják rendelni, ill. csináltatni jó drágán persze + sz@rul és ahogy írtad, hisz szinte mindent így intéznek korrupcióval, ezt majd valaki, egy ellenlábasuk, vagy aki nem kapott pénzt, pedig nagyonis megérdemelte volna szépen fellövi a médiának és kész, minden Ok. Az utazóközönség, a nép meg le van sz.......!
Én azért nem hiszem el, de mindenképpen el tudom képzelni.
Istenem! IKARUSZ, GANZ, CSEPEL, sőt szerintem már a Pannoniával kezdték.
Én azért nem hiszem el, de mindenképpen el tudom képzelni.
Istenem! IKARUSZ, GANZ, CSEPEL, sőt szerintem már a Pannoniával kezdték.
Zsolt1552008-01-23 05:40:40 // 1572
Esetleg Siemens???
Aztán amikor korrupciós botrány lesz, akkor vezetőjét ismét átteszik a MÁV-hoz, aki maga mellé veszi a BKV vezért, hogy ne bukjanak nagyot???
Egyébként én is láttam ezt a filmet. De az Ikarus busz, és Ganz megszüntetős, Combino megrendelős történet után már mindent elhiszek.
Aztán amikor korrupciós botrány lesz, akkor vezetőjét ismét átteszik a MÁV-hoz, aki maga mellé veszi a BKV vezért, hogy ne bukjanak nagyot???
Egyébként én is láttam ezt a filmet. De az Ikarus busz, és Ganz megszüntetős, Combino megrendelős történet után már mindent elhiszek.
Kazes☻2008-01-22 21:52:38 // 1571
Nálunk az 1.metro, azaz a kisföldalatti annyira egyedi -mivel 1902-köröl itthon, ide gyártották-, hogy a felújításkor is teljesen egyedi (a jelenleg is működő) kocsikat, szerelvényeket kellett tervezni, gyártani a szép múltú (ma már csak délibáb) GANZ-ban.
A jelenleg is futó szerelvények hamarosan, már csak pár év és "lejárnak", de akkor mi lesz? A gyár már nincs ahol készültek, szakember már nincs akik készítették és sehol máshol nem gyártanak még hasonlót sem. Na?
......
A jelenleg is futó szerelvények hamarosan, már csak pár év és "lejárnak", de akkor mi lesz? A gyár már nincs ahol készültek, szakember már nincs akik készítették és sehol máshol nem gyártanak még hasonlót sem. Na?
......
boyci2008-01-22 10:16:29 // 1570
Igen, csak most, csak nekünk!!!! :DDD
Kazes☻2008-01-22 10:10:52 // 1569
Hááááááát cókolom a kezit-lábát, imigyen szikerűt. :-)
boyci2008-01-22 10:09:09 // 1568
Na ehhez is kell tudomány.....pontodapontakkorpontígy!!!!! :))
Kazes☻2008-01-22 10:08:13 // 1567
A sablont az is letudja tenni, csoda, hogy nem fejjel lefelé. :-)
boyci2008-01-22 10:07:09 // 1565
Jó de alapozót nem kellett volna használni a mékáp előtt??? :DD
Kazes☻2008-01-22 10:06:36 // 1564
Ha-haj! Még nagyobb faxságokat is! :-) (már elnézést kérek)
boyci2008-01-22 10:04:45 // 1562
Ebben matek van, nézd meg...egy ilyet nem tud akárki festeni!!!! :PPP
boyci2008-01-22 10:04:14 // 1561
a brazilokra célzol??? :P
Kazes☻2008-01-22 10:03:16 // 1560
Csak mert ha itthoni a kép, akkor sem biztos, hogy jó magyar ember készítette, hanem..... :-)
boyci2008-01-22 10:01:35 // 1559
Úgy küldték nekem tegnap....:S (ide meg pont beillik!!)
Kazes☻2008-01-22 09:59:00 // 1558
Ezt itthon készítetted?
boyci2008-01-22 09:41:09 // 1557
a mágyár emberek!!! lenni fapapucs!!!! yess!! (tisztelet a kivétel.) :DD
Kazes☻2008-01-22 09:38:09 // 1556
Jaj de egyszerűek tudnak lenni az emberek. :-)
boyci2008-01-22 09:32:03 // 1553
boyci2008-01-22 09:26:35 // 1552
És macskaköves, neeeeeeeeeem???? :))
Kazes☻2008-01-22 09:25:52 // 1550
Eeeeeeeeeez igen! Látom itt gondolkoznak, gondolkodtak! Bravo! :-)
Ez nálunk egyelőre elképzelhetetlen. :-(
Ez nálunk egyelőre elképzelhetetlen. :-(
csocsi2008-01-22 06:05:26 // 1549
Ja, az engem már nem érint :))))
Zsolt1552008-01-22 05:57:31 // 1546
Zsolt1552008-01-22 05:51:20 // 1545
"Jó munkához idő kell." A rosszhoz meg még több. :-)))
Zsolt1552008-01-22 05:47:01 // 1544
Mintha a Thököly utat látnám. :-((( :-)))
zolee1452008-01-22 00:22:55 // 1543
Olcsó húsnak híg a leve.
Jó munkához idő kell.
:DDD
Amúgy meg aki egy kicsit is benne van/volt az építőiparban az tudja, hogy miért ilyen drága ez a móka. Igaz régebben százalékokról beszélgettek, de ezek szerint a leosztásosdit már nem százalékban játszák, hanem "egységben". (Egy "egység" kenőpénz = "teljes költségvetés bárhol a világon") Mire ilyen alapon kifizetik a döntéshozókat felszökik ám az ár.:)))
Tudományos alapon a volt cégemnél mi is így szereztünk annak idején melót: adott az ár. Ehhez jön a Döntéshozó Úr kenőpénze + a hasznunk. Aztán kicsit megcsúszik a papíron a toll, mert ugye nevezett úriember pénzecskéje zsebből megy. Meg ugye a pótmunkák...
Csak mi akkoriban azért néha építettünk is valamit, nemcsak költségvetettünk.:DDD
Ki mint vet, úgy arat... Vagy elég a közmondásokból?:)))
Jó munkához idő kell.
:DDD
Amúgy meg aki egy kicsit is benne van/volt az építőiparban az tudja, hogy miért ilyen drága ez a móka. Igaz régebben százalékokról beszélgettek, de ezek szerint a leosztásosdit már nem százalékban játszák, hanem "egységben". (Egy "egység" kenőpénz = "teljes költségvetés bárhol a világon") Mire ilyen alapon kifizetik a döntéshozókat felszökik ám az ár.:)))
Tudományos alapon a volt cégemnél mi is így szereztünk annak idején melót: adott az ár. Ehhez jön a Döntéshozó Úr kenőpénze + a hasznunk. Aztán kicsit megcsúszik a papíron a toll, mert ugye nevezett úriember pénzecskéje zsebből megy. Meg ugye a pótmunkák...
Csak mi akkoriban azért néha építettünk is valamit, nemcsak költségvetettünk.:DDD
Ki mint vet, úgy arat... Vagy elég a közmondásokból?:)))
pityke2008-01-22 00:18:50 // 1542
nem tudom mi lesz ennek a vége de katasztrofa ami ebben az országban folyik hogy eladnak tönkretesznek mindent :(
boyci2008-01-22 00:00:48 // 1541
Zsolt1552008-01-21 11:58:15 // 1540
Zsolt1552008-01-21 05:35:09 // 1539
Ez tévedés. Még nem mindent tettek tönkre. De dolgoznak rajta elég keményen. Számomra is meglepő, hogy milyen kreatívak tudnak lenni ilyen esetekben.
Érdemes végig olvasni.
Érdemes végig olvasni.
GEORGE2008-01-19 20:48:00 // 1538
ez ma magyarország :-(
Kazes☻2008-01-19 17:06:18 // 1537
Engem az ilyenek mindíg elkeserítenek, hogy kik vannak vezető pozicióban nálunk és hogyan művelnek mindenféle aljas, undorító dolgokat. Pont ma láttam egy kisfilmet arról, hogy nálunk volt a második föld alatt közlekedő vasútvonal egész európában, ami most már több mint 100 éves és erre ez a szégyen ami mostanában történik?! Mindent tönkre tesznek.
csocsi2008-01-19 17:03:02 // 1536
Úgy látszik sok múlik a szakembereken :))
GEORGE2008-01-19 16:56:56 // 1535
Egy úujabb bizonyiték, hogy itt mik vannak :-(