Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

csocsi2008-09-18 21:52:34 // 1734
Vaze merre jártál? :)))))))))))))))))))))))
Zsolt1552008-09-18 16:09:50 // 1733
Meg van a hatása. :-))) Ma délelőtt a Hungárián Árpád-híd, Kerepesi út 10 perc volt.
csocsi2008-09-18 08:03:42 // 1732
Remélhetőleg nem is lesz (bár ez kizárt szerintem :(( ).

Igen, nagyon kellett már. Ebben szerintem mindenki egyetért akit ez szakasz érint.
Egyszer megérjük, hogy rendesen lehet autózni majd Pest környékén.
Zsolt1552008-09-18 07:25:48 // 1731
Azt nem tudom, de tegnap este már elég nagy volt rajta a forgalom. Ha ilyen marad, akkor lehet, hogy lassan bővíthetik.
Viszont a Dunakaszi - Dunaharaszti útvonal napközben 35-40 perc, minden száguldozás nélkül.

Nagyon kellett már ez az elkerülő.
csocsi2008-09-17 07:59:10 // 1730
Baleset még nem volt rajta?
Zsolt1552008-09-16 22:32:28 // 1729
Az átadást követően sikerült ma végigmennünk rajta. M3 - Ferihegy 20 perc volt. Nagyon-nagyon kellett már. :-))))
Zsolt1552008-09-05 07:12:15 // 1728
Ha ebből bárki is ki tud majd valamit deríteni, szerintem az Nobel-díjat kap majd a munkásságáért.
Zsolt1552008-09-05 07:09:37 // 1727
M0-ás, keleti szektor: szeptember 16. lesz a megváltás napja.
Reméljük, hogy ennek a minsőge két év után is megmarad.
Zsolt1552008-08-14 04:55:43 // 1725
Pontosan. Ezért is írtam, hogy marad az "okos" megoldás.
HátvédRomeo2008-08-14 01:30:48 // 1724
Az. csak tudjátok, leszögezem nem védeni akarom őket, csak ha meg lennének hazánkban fizetve a melósok, akkor nem rizikóznának ilyen dolgokkal.
Itt abba is hagyom mert szabályszegés felé kalandozok el kik mennyit is lopnak.
Zsolt1552008-08-13 23:27:03 // 1723
Gondolom van egy réteg, amelyik szerette volna, hogy még egy kicsit jobban fogjon az a ceruza. :-(((
Zsolt1552008-08-13 23:24:30 // 1722
Csúszik ez a metróépítés ahogy kell. Gondolom itt is okosba megy minden, mert ...

Egyre drágább, egyre többett késnek. :-(((

Észrevette valaki is, hogy a Baross téri lezárás sem lesz határidőre befejezve??? "A 4-es metró Keleti pályaudvari állomásának résfalazási munkálatai miatt március 16-án mintegy négy hónapra lezárják a Kerepesi út és a Dózsa György út közötti útszakaszt. " Ez is már több mint egy hónapot késik. :-(((
Zsolt1552008-08-13 23:20:02 // 1721
Ez van. A "fővállakozó" leveszi a saját hasznát, míg az alvállakozók meg aprópénzért dolgoznak, és örülnek ha egyáltalán valaha is megkapják a pénzüket.
Így marad az okos megoldás. Szégyenletes az egész. :-(((
Kazes☻2008-08-13 11:53:52 // 1720
Kazes☻2008-08-13 11:26:54 // 1719
Zsolt1552008-08-06 15:45:29 // 1718
Amerikaiak vizsgálják a Siemens magyar szerződéseit.

Ahogy Hofi mondta: "Én mindent elhiszek, csak most már több ne derüljön ki!"
Zsolt1552008-07-10 07:42:12 // 1717
Biztosan nem egyedül "részesedett" a haszonból.
Zsolt1552008-07-10 07:41:14 // 1716
Nem kell, mert annyira támogatjuk a kerékpáros közlekedést, hogy lassan mindenki azzal fog járni, meg riksákkal. :-)))
Fater (Norbi)2008-07-10 07:26:02 // 1715
Tegnap a figyelőnet.hu-n volt egy cikk, miért kerül annyiba az autópálya építése. Egy bp-i ügyvéd felvásárolta (kiszivárgott információ után) az M6 nyomvonalán lévő területek egy jelentős részét és 100-szoros áron adta csak el...
A kisajátítás miért így megy? Miért nem az átlagos piaci áron (1 évvel a nyomvonal kijelölése előtti áron) veszik meg a földeket?
1km autópálya ára 2,3 milliárd Ft = építés 1,1-1,3 milliárd Ft (20 éves garanciával és fenntartással) + kisajátítás, régészeti feltárás stb. és egyéb papírmunka a maradék (ügyvédi tevékenységek)...
LeZo2008-07-10 07:22:52 // 1714
Viszont ha ilyen hülye világ jön, hogy a városi autók legyenek "smart méretüek" egy most 3x2 sávos útra fel fognak festeni 4x2 sávot és gyorsan forgalomszámlálnak hogy hogy megnőtt az adott útszakasz kapacitása :)

Megkeresem azt a fotót hogy egy áruház büszkén fotóztatta hogy hány parkolóhelyet létesített magaelött. Persze üresen fotózták. Mert ha beálltak volna autók a szűkre méretezett parkolóba senki se száll ki ha van mellette autó:)

Olyan ez mind Érd egyik legforgalmasabb csomópontjába tenni a Tesco-t... Így is nagy a forgalom de hurrá, csináljunk sháppingszenter túristákat, lehessen nagyobb dugó ott :DDD Tipikus :)
Zsolt1552008-07-10 06:31:38 // 1713
Jó munkához idő kell.
Xixo2008-07-10 01:14:11 // 1712
Jah, pont most volt a híradóban, hogy az északi szakasz jó esetben 2012, a nyugatit pedig 2020 előtt ne is várjuk....
Rumi2008-07-09 13:19:08 // 1711
a megyeri hid fasza ha meglesz, csak epp nem vezet sehonnan sehova :)
meg kb 10 ev mire lesz M0-s korgyuru..
Kazes☻2008-07-09 12:54:08 // 1710
Megyeri-híd? Kiváncsi vagyok rá. Vajon azt is el,- alulméretezték?
Zsolt1552008-07-09 12:49:49 // 1709
A Lágymányosi-híd elég nagy gáz, hogy 13 évvel az átadás után, már a budai oldalon meg van támasztva.



A Szabadság-híd sem lesz időre átadva - legalább fél évet csúszik az átadása -, mert megint elszámolták magukat mind a Gellért téren, mind a Fővám téren.



Remélem a Megyeri-híd azért jobb lesz.

csocsi2008-07-09 12:41:08 // 1708
Miért nem előbb vizsgálódtak?? :(
Kazes☻2008-07-09 12:35:07 // 1707
Sajnos több, mint a tökéletes, vagy legalább nagyon jó. :(
Kazes☻2008-07-09 12:33:20 // 1706
Nem kell szó szerint mindent elhinni, de a lényeg, hogy megint csak az egyéni érdekek voltak az elsők, hogy kinek, merre, hogyan lehet több pénze, persze főleg lopva, sundán-bundán, mutyiban.

A Lágymányosi-híd egy vicc (mint kategória) - 2 x 2 sáv + a villamos, ami ki tudja mikor fog rajta járni, ha fog egyátalán - a Szerémi úttal együtt, persze számtalan ilyet lehetne még sorolni sajnos. Elsősorban jó lenne ha csak számosat lehetne sorolni, amely egyre csak csökkenne. :)

M6- ha jól emlékszem 2006.-ban kellett volna átadni, M0-ás, vagy M4-es metro lassan századokat késik. :(
Kazes☻2008-07-09 12:26:20 // 1705
Tudod a sokat emlegetett : " az állam rossz gazda" mondás jön. :(
Zsolt1552008-07-09 07:23:34 // 1704
A minőség az sok helyen tényleg szégyenletes. :-(((
LeZo2008-07-09 07:16:41 // 1703
:)

Azért nem kéne mindent szó szerint elhinni ami a médiában napvilágot lát.
Csak egy sor az idézetedből " figyelmet egy 2000-ben elkészült szakértői tanulmányra, amely egy alagutakkal és hidakkal tűzdelt nyomvonalat javasolt."

Igaz rövidebb lett volna a völgyhíd épp a felével de lett volna alagutakból egy pár. Amit ugye jóval költségesebb megépíteni. Egyébként is hurrá, somogyország nem olyan hegyes, inkább lankás mint dombos, de magyar oda alagutat épít:)
Inkább a még mindig nem kész 6-os út M6 környékét kéne megnézni. Melyikötök tudná felsorolni hogy Érd környékén hányszor változott eddig meg, hogy merre megy a 6, illetve 7 számmal jelölt út, hány elkerülő és bekötő szakasz épült? Lehetne már Érdnek M0 light a környezetében annyiszor :)

A másik amit még megjegyeznék hogy nem azzal van baj, hogy épül, hanem hogy hogyan épül. Nem akarok én károgni, de ha a Lágymányosi híd megsüllyedt, megmozdult azért mert vacak volt a budai töltés, akkor aki kiszalad megnézni az új M6-M0 bekötő részt fog látni jó nagy homokkupacokat. Ami már most mozog, és egy autópályát nem fog az összetartani hogy oldalt a rézsüt befüevesítik majd:)
Zsolt1552008-07-09 06:54:52 // 1702
Szépek, és szükség is van rájuk.
Zsolt1552008-07-09 06:54:05 // 1701
Hihetetlen, hogy mennyire "lazán" kezelik a pénzünket.

Ezen a jelentésen elvitatkoznak egy darabig, és végén nem történik majd semmi. :-(((
Kazes☻2008-07-08 23:19:26 // 1699
Na vazze, gyönyörű!

ÁSZ: Hiba hiba hátán

Szükségtelen völgyhíd és súlyos hibák a sztrádaépítéseknél
Elmarasztalások az autópálya-építések vizsgálata után. Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az elmúlt két év sztrádaépítkezései körül vizsgálódott. A jelentés szerint a kivitelezők nem végeztek előzetes árkalkulációt, és megalapozatlanok voltak a határidők. Az állam mint megrendelő nem rendelkezett előzetes költségkalkulációkkal. Egyebek mellett ezeknek köszönhető, hogy a pályák építése csúszott és menet közben drágult.
link:
RTL Hírek.hu - D. Tóth András
2008-07-08, 17:20

"Hiányosságok, hanyagság és pazarlás. Egyebek mellett ezek róhatók fel a gazdasági minisztériumnak és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek, az Állami Számvevőszék most elkészült jelentése alapján. Az ÁSZ a 2006 decemberében és 2007-ben megépített 112 kilométer autópálya építésének körülményeit vizsgálta ki. A jelentés itt olvasható.

Az egyik leghangsúlyosabb megállapítás, hogy "A Kőröshegyi völgyhíd megépítésére vonatkozó döntés műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága mindezek alapján nem igazolt." A jelentés szerint azért, mert semmilyen alternatív nyomvonalat nem készítettek és nem vettek figyelembe. Az ÁSZ felhívja a figyelmet egy 2000-ben elkészült szakértői tanulmányra, amely egy alagutakkal és hidakkal tűzdelt nyomvonalat javasolt. Ez a 41,5 milliárd forintból épült völgyhíd hosszának felével lett volna rövidebb.

Az állam autópálya-építési szerve, a NIF elnök-vezérigazgatója az RTL Hírek.hu-nak azt mondta, szerinte semmi kivetnivaló nincs a völgyhíd megépítésében. Reményik Kálmán szerint ők csak oda építhetnek autópályát, ahova engedélyt kapnak rá. Márpedig Kőröshegy jegyzőjétől a völgyhídra kaptak. Ráadásul olyan szakaszt, amelyre nincs előzetes költségkalkuláció, nem is építhetnének.

Ha ez így van, akkor sem a völgyhíd, sem a többi tavaly elkészült szakasz nem épülhetett volna meg az ÁSZ jelentés szerint. A NIF ugyanis nem végzett előzetes árkalkulációt a beruházások reális költségére. Emellett a tervezőktől sem rendelt a kiviteli tervekhez költségbecslést. A jelentés arra is kitér, hogy az említett hiányosságok pótlását a gazdasági tárca mint a tulajdonosi jogok gyakorlója sem követelte meg.

A jelentésben azt is kiemeli a számvevőszék, hogy a 112 kilométer autópálya megépítésére egyáltalán nem készült tulajdonosi stratégiai terv. Hiányosság még, hogy az ÁSZ szerint a kivitelezőket a NIF nem kényszerítette versenyre. Reményik Kálmán szerint a kivitelezők kiválasztása megfelelt a közbeszerzési törvénynek.

Az ÁSZ szerint az is értehetetlen, hogy a kiviteli szerződéseket átalányáras formában kötötték. Ennek célja az volt, hogy az építők esetleges kockázatai is benne legyenek az árban. A pótmunkák egy részét az átalányáras szerződésben szereplő egységárral számolták el, ami jelentős pluszköltséget jelentett. Az ellenőrzött beruházásoknál 15,6 milliárd forintra rúgott.

A jelentés kitér arra is, hogy volt olyan szakasza a tavalyi építkezéseknek, amikor a szervezetlenség miatt egyszerre volt a régészeti feltárás, az építkezés és a területszerzés is.

Komoly hibaként említi az ÁSZ, hogy a minősítési tanúsítványokat sok esetben csak az átadás-átvételi eljárásig nem készítették el, vagy egyáltalán el sem készültek.

A számvevőszék szerint az itt felsorolt komoly és sok apróbb hiba miatt történhetett meg, hogy tavaly egy kilométer autópályát sem adtak át a 2007-re tervezett átadásokból."
ÁSZ Jelentés.
csocsi2008-07-08 09:37:18 // 1698
Szomorú, hogy még mindig megy :((
Zsolt1552008-07-08 08:42:30 // 1697
A Fővám téri megálló után újabb kötbércsapdába kerülhet a BKV és a főváros, miután a gyártó késve szállítja le a 2-es és 4-es metrók kocsijait.

A csúszás miatt a BKV kötbért követelhet a gyártótól, amely azonban a közlekedési cégre hárítja a hibát. Időközben elkészül a vezérlőrendszer, ezért az azt gyártó Siemens is kötbért követelhet.


"... Csúszik a 2-es és a majdani 4-es metró szerelvényeinek leszállítása - számolt be a Népszabadság. Az eredeti, 2006-os szerződés szerint a gyártónak, az Alstrom és a Ganz Transelektro konzorciumának idén májusban kellett volna megkezdenie a 2-es metró vonalára szánt 22 szerelvény leszállítását, míg novemberben kellene megérkeznie az elsőnek a 4-es vonal 15 szerelvénye közül.

A csúszás oka a lap szerint az, hogy az Alstrom tavaly február helyett csak augusztusban tudta megszerezni a kocsik úgynevezett előzetes típusengedélyét. A csúszás miatt a BKV napi 50-80 millió forintos kötbért követelhetne a gyártótól, de a konzorcium vitatja a követelést. Az Index úgy értesült, a gyártó arra hivatkozik, hogy a BKV hibájából nem tudta megszerezni az engedélyt, mert későn kapta meg a szükséges adatokat a Siemens által gyártott automatikus vezérlőrendszerről. Az Alstromnak emiatt 3 milliárd forint többletköltsége keletkezett.

A Népszabadság szerint a Siemens menetrend szerint készítette el a vezérlőrendszert, amit 2008 szeptemberében kellene beszerelni az első kocsikba. Mivel azonban a szerelvények még nem lesznek készen, az állásért a Siemens havi 50 millió forintos kötbért kérhet. A lap úgy tudja, a főpolgármesteri kabinet keddi lésén tárgyal a kialakult helyzetről, és próbál megoldást találni a dilemmára. ..."


Ez már lassan tényleg a kabaré kategóriájába tartozik, ami itt megy.
Zsolt1552008-07-05 03:10:25 // 1696
Azt is most vették észre, hogy csak 2010-ig hívhatunk le EU-s pénzeket az útfelújjításra, ezért Budapest az elkövetkező két évben szívni fog, mert akkor dugók lesznek a lezérások miatt.
Se Szabadság-híd, se Margit-híd, se budai rakpart, se metro, ...
Zsolt1552008-07-05 03:08:06 // 1695
Már volt olyan térképe amin rajta volt a 4-es metró vonala? Nagyon kemény. :-)))

A végét még senki nem látja.

index.hu

"...Újratárgyalják a 2006-ban aláírt metróvonat-szerződést. A szerződést ugyanis úgy kötötték meg, hogy kettő jármű érkezne idén a 2-es vonalra és kettő a 4-es vonalra. Az aláírás idején ugyanis még azzal számoltak, hogy a 4-es metró 2009-re elkészül, szemben a jelenlegi 2011-es céldátummal.

Mivel a metróépítés csúszik, kérdés, hogy hova tegyék a 4-es metró teljesen automatizált szerelvényeit. Ha meg is találják a helyet, a járművek garanciája két évre szól, így mire elérkezik a 2011-es metróátadás, lejárt garanciájú vonatok gördülhetnek a sínekre. ..."
Xixo2008-07-05 02:51:52 // 1694
A legkeményebb, hogy kb két éve a cégnél jött az amcsi túrista és kérdezte, hogy hogy jut el már nem tudom hova, tömegközlekedéssel. Mutattam neki a térképen, erre kérdezi, hogy ezzel nem lenne egyszerűbb?! Nézem mi az, hát a 4-es metró volt!!! Nem kevés idő volt neki elmagyarázni, hogy ha ezzel akar utazni, akkor jöjjön vissza úgy 5 év múlva... :))))

De lehet túl keveset mondtam neki. :((
Zsolt1552008-07-05 02:45:49 // 1693
A metrónak lenne jövője Budapesten is. De ez a több alválalkozón keresztüli pénzeltüntetés, csak nehezíti az egészet.
Kazes☻2008-07-04 21:46:57 // 1692
Különösebben nem számít, csak lehessen használni! :)
Kazes☻2008-07-04 21:46:02 // 1691
Hol vannak már a régi szép idők! :)))))
Kazes☻2008-07-04 21:44:20 // 1690
Szerintem is, főleg ha jó pár szépen kifutna a külső kerületekbe is, a könnyebb, gyorsabb közlekedés érdekében.
Nem szeretek különösebben példálózni, de még '93-ban voltam Párizsban és bizony a városban szinte mindenhova el lehet jutni metróval, asszem körbe tudtam utazni 1db jeggyel a várost, igaz felszinre jövetel nélkül. :)
GabCsi2008-07-04 16:40:10 // 1689
Bár szerintem, ezerszer jobban járnánk, ha mondjuk lenne a városban, 5-6 kéregvasút vonal, a nagy utak alatt...
Zsolt1552008-07-04 15:58:45 // 1688
Azért irtam, hogy tudom kéregvasút. :-)))

Ma legmoderned technikával folyamatosan csúszik az átadás határideje, a költségek meg emelkednek.
GabCsi2008-07-04 15:50:32 // 1687
Azért a kéregvasút és metró között van kb 40-60méter különbség. A kéregvasutat gyakorlatilak felülről kiásták és kész. :))
Zsolt1552008-07-04 15:48:17 // 1686
A kisföldalattit - tudom kéregvasút - a 1800-as évek végén két év alatt(!) - a tervezéstől az átadásig - készült el, az akkori technikával. Ráadásul az még úttörő munka is volt, mert a kontinensen az elsők között építettük meg a földalatti vasútat.
Ezzel meg szerencsétlenkednek, már nem is tudom hány éve. :-(((
Kazes☻2008-07-04 13:08:37 // 1685
Sajnos elég valószínű, hogy ez történt. :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak