csocsi2008-09-18 21:52:34 // 1734
Vaze merre jártál? :)))))))))))))))))))))))
Zsolt1552008-09-18 16:09:50 // 1733
Meg van a hatása. :-))) Ma délelőtt a Hungárián Árpád-híd, Kerepesi út 10 perc volt.
csocsi2008-09-18 08:03:42 // 1732
Remélhetőleg nem is lesz (bár ez kizárt szerintem :(( ).
Igen, nagyon kellett már. Ebben szerintem mindenki egyetért akit ez szakasz érint.
Egyszer megérjük, hogy rendesen lehet autózni majd Pest környékén.
Igen, nagyon kellett már. Ebben szerintem mindenki egyetért akit ez szakasz érint.
Egyszer megérjük, hogy rendesen lehet autózni majd Pest környékén.
Zsolt1552008-09-18 07:25:48 // 1731
Azt nem tudom, de tegnap este már elég nagy volt rajta a forgalom. Ha ilyen marad, akkor lehet, hogy lassan bővíthetik.
Viszont a Dunakaszi - Dunaharaszti útvonal napközben 35-40 perc, minden száguldozás nélkül.
Nagyon kellett már ez az elkerülő.
Viszont a Dunakaszi - Dunaharaszti útvonal napközben 35-40 perc, minden száguldozás nélkül.
Nagyon kellett már ez az elkerülő.
csocsi2008-09-17 07:59:10 // 1730
Baleset még nem volt rajta?
Zsolt1552008-09-16 22:32:28 // 1729
Az átadást követően sikerült ma végigmennünk rajta. M3 - Ferihegy 20 perc volt. Nagyon-nagyon kellett már. :-))))
Zsolt1552008-09-05 07:12:15 // 1728
Ha ebből bárki is ki tud majd valamit deríteni, szerintem az Nobel-díjat kap majd a munkásságáért.
Zsolt1552008-09-05 07:09:37 // 1727
M0-ás, keleti szektor: szeptember 16. lesz a megváltás napja.
Reméljük, hogy ennek a minsőge két év után is megmarad.
Reméljük, hogy ennek a minsőge két év után is megmarad.
Zsolt1552008-08-14 04:55:43 // 1725
Pontosan. Ezért is írtam, hogy marad az "okos" megoldás.
HátvédRomeo2008-08-14 01:30:48 // 1724
Az. csak tudjátok, leszögezem nem védeni akarom őket, csak ha meg lennének hazánkban fizetve a melósok, akkor nem rizikóznának ilyen dolgokkal.
Itt abba is hagyom mert szabályszegés felé kalandozok el kik mennyit is lopnak.
Itt abba is hagyom mert szabályszegés felé kalandozok el kik mennyit is lopnak.
Zsolt1552008-08-13 23:27:03 // 1723
Gondolom van egy réteg, amelyik szerette volna, hogy még egy kicsit jobban fogjon az a ceruza. :-(((
Zsolt1552008-08-13 23:24:30 // 1722
Csúszik ez a metróépítés ahogy kell. Gondolom itt is okosba megy minden, mert ...
Egyre drágább, egyre többett késnek. :-(((
Észrevette valaki is, hogy a Baross téri lezárás sem lesz határidőre befejezve??? "A 4-es metró Keleti pályaudvari állomásának résfalazási munkálatai miatt március 16-án mintegy négy hónapra lezárják a Kerepesi út és a Dózsa György út közötti útszakaszt. " Ez is már több mint egy hónapot késik. :-(((
Egyre drágább, egyre többett késnek. :-(((
Észrevette valaki is, hogy a Baross téri lezárás sem lesz határidőre befejezve??? "A 4-es metró Keleti pályaudvari állomásának résfalazási munkálatai miatt március 16-án mintegy négy hónapra lezárják a Kerepesi út és a Dózsa György út közötti útszakaszt. " Ez is már több mint egy hónapot késik. :-(((
Zsolt1552008-08-13 23:20:02 // 1721
Ez van. A "fővállakozó" leveszi a saját hasznát, míg az alvállakozók meg aprópénzért dolgoznak, és örülnek ha egyáltalán valaha is megkapják a pénzüket.
Így marad az okos megoldás. Szégyenletes az egész. :-(((
Így marad az okos megoldás. Szégyenletes az egész. :-(((
Kazes☻2008-08-13 11:53:52 // 1720
Kazes☻2008-08-13 11:26:54 // 1719
Zsolt1552008-08-06 15:45:29 // 1718
Amerikaiak vizsgálják a Siemens magyar szerződéseit.
Ahogy Hofi mondta: "Én mindent elhiszek, csak most már több ne derüljön ki!"
Ahogy Hofi mondta: "Én mindent elhiszek, csak most már több ne derüljön ki!"
Zsolt1552008-07-10 07:42:12 // 1717
Biztosan nem egyedül "részesedett" a haszonból.
Zsolt1552008-07-10 07:41:14 // 1716
Nem kell, mert annyira támogatjuk a kerékpáros közlekedést, hogy lassan mindenki azzal fog járni, meg riksákkal. :-)))
Fater (Norbi)2008-07-10 07:26:02 // 1715
Tegnap a figyelőnet.hu-n volt egy cikk, miért kerül annyiba az autópálya építése. Egy bp-i ügyvéd felvásárolta (kiszivárgott információ után) az M6 nyomvonalán lévő területek egy jelentős részét és 100-szoros áron adta csak el...
A kisajátítás miért így megy? Miért nem az átlagos piaci áron (1 évvel a nyomvonal kijelölése előtti áron) veszik meg a földeket?
1km autópálya ára 2,3 milliárd Ft = építés 1,1-1,3 milliárd Ft (20 éves garanciával és fenntartással) + kisajátítás, régészeti feltárás stb. és egyéb papírmunka a maradék (ügyvédi tevékenységek)...
A kisajátítás miért így megy? Miért nem az átlagos piaci áron (1 évvel a nyomvonal kijelölése előtti áron) veszik meg a földeket?
1km autópálya ára 2,3 milliárd Ft = építés 1,1-1,3 milliárd Ft (20 éves garanciával és fenntartással) + kisajátítás, régészeti feltárás stb. és egyéb papírmunka a maradék (ügyvédi tevékenységek)...
LeZo2008-07-10 07:22:52 // 1714
Viszont ha ilyen hülye világ jön, hogy a városi autók legyenek "smart méretüek" egy most 3x2 sávos útra fel fognak festeni 4x2 sávot és gyorsan forgalomszámlálnak hogy hogy megnőtt az adott útszakasz kapacitása :)
Megkeresem azt a fotót hogy egy áruház büszkén fotóztatta hogy hány parkolóhelyet létesített magaelött. Persze üresen fotózták. Mert ha beálltak volna autók a szűkre méretezett parkolóba senki se száll ki ha van mellette autó:)
Olyan ez mind Érd egyik legforgalmasabb csomópontjába tenni a Tesco-t... Így is nagy a forgalom de hurrá, csináljunk sháppingszenter túristákat, lehessen nagyobb dugó ott :DDD Tipikus :)
Megkeresem azt a fotót hogy egy áruház büszkén fotóztatta hogy hány parkolóhelyet létesített magaelött. Persze üresen fotózták. Mert ha beálltak volna autók a szűkre méretezett parkolóba senki se száll ki ha van mellette autó:)
Olyan ez mind Érd egyik legforgalmasabb csomópontjába tenni a Tesco-t... Így is nagy a forgalom de hurrá, csináljunk sháppingszenter túristákat, lehessen nagyobb dugó ott :DDD Tipikus :)
Zsolt1552008-07-10 06:31:38 // 1713
Jó munkához idő kell.
Xixo2008-07-10 01:14:11 // 1712
Jah, pont most volt a híradóban, hogy az északi szakasz jó esetben 2012, a nyugatit pedig 2020 előtt ne is várjuk....
Rumi2008-07-09 13:19:08 // 1711
a megyeri hid fasza ha meglesz, csak epp nem vezet sehonnan sehova :)
meg kb 10 ev mire lesz M0-s korgyuru..
meg kb 10 ev mire lesz M0-s korgyuru..
Kazes☻2008-07-09 12:54:08 // 1710
Megyeri-híd? Kiváncsi vagyok rá. Vajon azt is el,- alulméretezték?
Zsolt1552008-07-09 12:49:49 // 1709
csocsi2008-07-09 12:41:08 // 1708
Miért nem előbb vizsgálódtak?? :(
Kazes☻2008-07-09 12:35:07 // 1707
Sajnos több, mint a tökéletes, vagy legalább nagyon jó. :(
Kazes☻2008-07-09 12:33:20 // 1706
Nem kell szó szerint mindent elhinni, de a lényeg, hogy megint csak az egyéni érdekek voltak az elsők, hogy kinek, merre, hogyan lehet több pénze, persze főleg lopva, sundán-bundán, mutyiban.
A Lágymányosi-híd egy vicc (mint kategória) - 2 x 2 sáv + a villamos, ami ki tudja mikor fog rajta járni, ha fog egyátalán - a Szerémi úttal együtt, persze számtalan ilyet lehetne még sorolni sajnos. Elsősorban jó lenne ha csak számosat lehetne sorolni, amely egyre csak csökkenne. :)
M6- ha jól emlékszem 2006.-ban kellett volna átadni, M0-ás, vagy M4-es metro lassan századokat késik. :(
A Lágymányosi-híd egy vicc (mint kategória) - 2 x 2 sáv + a villamos, ami ki tudja mikor fog rajta járni, ha fog egyátalán - a Szerémi úttal együtt, persze számtalan ilyet lehetne még sorolni sajnos. Elsősorban jó lenne ha csak számosat lehetne sorolni, amely egyre csak csökkenne. :)
M6- ha jól emlékszem 2006.-ban kellett volna átadni, M0-ás, vagy M4-es metro lassan századokat késik. :(
Kazes☻2008-07-09 12:26:20 // 1705
Tudod a sokat emlegetett : " az állam rossz gazda" mondás jön. :(
Zsolt1552008-07-09 07:23:34 // 1704
A minőség az sok helyen tényleg szégyenletes. :-(((
LeZo2008-07-09 07:16:41 // 1703
:)
Azért nem kéne mindent szó szerint elhinni ami a médiában napvilágot lát.
Csak egy sor az idézetedből " figyelmet egy 2000-ben elkészült szakértői tanulmányra, amely egy alagutakkal és hidakkal tűzdelt nyomvonalat javasolt."
Igaz rövidebb lett volna a völgyhíd épp a felével de lett volna alagutakból egy pár. Amit ugye jóval költségesebb megépíteni. Egyébként is hurrá, somogyország nem olyan hegyes, inkább lankás mint dombos, de magyar oda alagutat épít:)
Inkább a még mindig nem kész 6-os út M6 környékét kéne megnézni. Melyikötök tudná felsorolni hogy Érd környékén hányszor változott eddig meg, hogy merre megy a 6, illetve 7 számmal jelölt út, hány elkerülő és bekötő szakasz épült? Lehetne már Érdnek M0 light a környezetében annyiszor :)
A másik amit még megjegyeznék hogy nem azzal van baj, hogy épül, hanem hogy hogyan épül. Nem akarok én károgni, de ha a Lágymányosi híd megsüllyedt, megmozdult azért mert vacak volt a budai töltés, akkor aki kiszalad megnézni az új M6-M0 bekötő részt fog látni jó nagy homokkupacokat. Ami már most mozog, és egy autópályát nem fog az összetartani hogy oldalt a rézsüt befüevesítik majd:)
Azért nem kéne mindent szó szerint elhinni ami a médiában napvilágot lát.
Csak egy sor az idézetedből " figyelmet egy 2000-ben elkészült szakértői tanulmányra, amely egy alagutakkal és hidakkal tűzdelt nyomvonalat javasolt."
Igaz rövidebb lett volna a völgyhíd épp a felével de lett volna alagutakból egy pár. Amit ugye jóval költségesebb megépíteni. Egyébként is hurrá, somogyország nem olyan hegyes, inkább lankás mint dombos, de magyar oda alagutat épít:)
Inkább a még mindig nem kész 6-os út M6 környékét kéne megnézni. Melyikötök tudná felsorolni hogy Érd környékén hányszor változott eddig meg, hogy merre megy a 6, illetve 7 számmal jelölt út, hány elkerülő és bekötő szakasz épült? Lehetne már Érdnek M0 light a környezetében annyiszor :)
A másik amit még megjegyeznék hogy nem azzal van baj, hogy épül, hanem hogy hogyan épül. Nem akarok én károgni, de ha a Lágymányosi híd megsüllyedt, megmozdult azért mert vacak volt a budai töltés, akkor aki kiszalad megnézni az új M6-M0 bekötő részt fog látni jó nagy homokkupacokat. Ami már most mozog, és egy autópályát nem fog az összetartani hogy oldalt a rézsüt befüevesítik majd:)
Zsolt1552008-07-09 06:54:52 // 1702
Szépek, és szükség is van rájuk.
Zsolt1552008-07-09 06:54:05 // 1701
Hihetetlen, hogy mennyire "lazán" kezelik a pénzünket.
Ezen a jelentésen elvitatkoznak egy darabig, és végén nem történik majd semmi. :-(((
Ezen a jelentésen elvitatkoznak egy darabig, és végén nem történik majd semmi. :-(((
Kazes☻2008-07-08 23:19:26 // 1699
Na vazze, gyönyörű!
ÁSZ: Hiba hiba hátán
Szükségtelen völgyhíd és súlyos hibák a sztrádaépítéseknél
Elmarasztalások az autópálya-építések vizsgálata után. Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az elmúlt két év sztrádaépítkezései körül vizsgálódott. A jelentés szerint a kivitelezők nem végeztek előzetes árkalkulációt, és megalapozatlanok voltak a határidők. Az állam mint megrendelő nem rendelkezett előzetes költségkalkulációkkal. Egyebek mellett ezeknek köszönhető, hogy a pályák építése csúszott és menet közben drágult.
link:
RTL Hírek.hu - D. Tóth András
2008-07-08, 17:20
"Hiányosságok, hanyagság és pazarlás. Egyebek mellett ezek róhatók fel a gazdasági minisztériumnak és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek, az Állami Számvevőszék most elkészült jelentése alapján. Az ÁSZ a 2006 decemberében és 2007-ben megépített 112 kilométer autópálya építésének körülményeit vizsgálta ki. A jelentés itt olvasható.
Az egyik leghangsúlyosabb megállapítás, hogy "A Kőröshegyi völgyhíd megépítésére vonatkozó döntés műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága mindezek alapján nem igazolt." A jelentés szerint azért, mert semmilyen alternatív nyomvonalat nem készítettek és nem vettek figyelembe. Az ÁSZ felhívja a figyelmet egy 2000-ben elkészült szakértői tanulmányra, amely egy alagutakkal és hidakkal tűzdelt nyomvonalat javasolt. Ez a 41,5 milliárd forintból épült völgyhíd hosszának felével lett volna rövidebb.
Az állam autópálya-építési szerve, a NIF elnök-vezérigazgatója az RTL Hírek.hu-nak azt mondta, szerinte semmi kivetnivaló nincs a völgyhíd megépítésében. Reményik Kálmán szerint ők csak oda építhetnek autópályát, ahova engedélyt kapnak rá. Márpedig Kőröshegy jegyzőjétől a völgyhídra kaptak. Ráadásul olyan szakaszt, amelyre nincs előzetes költségkalkuláció, nem is építhetnének.
Ha ez így van, akkor sem a völgyhíd, sem a többi tavaly elkészült szakasz nem épülhetett volna meg az ÁSZ jelentés szerint. A NIF ugyanis nem végzett előzetes árkalkulációt a beruházások reális költségére. Emellett a tervezőktől sem rendelt a kiviteli tervekhez költségbecslést. A jelentés arra is kitér, hogy az említett hiányosságok pótlását a gazdasági tárca mint a tulajdonosi jogok gyakorlója sem követelte meg.
A jelentésben azt is kiemeli a számvevőszék, hogy a 112 kilométer autópálya megépítésére egyáltalán nem készült tulajdonosi stratégiai terv. Hiányosság még, hogy az ÁSZ szerint a kivitelezőket a NIF nem kényszerítette versenyre. Reményik Kálmán szerint a kivitelezők kiválasztása megfelelt a közbeszerzési törvénynek.
Az ÁSZ szerint az is értehetetlen, hogy a kiviteli szerződéseket átalányáras formában kötötték. Ennek célja az volt, hogy az építők esetleges kockázatai is benne legyenek az árban. A pótmunkák egy részét az átalányáras szerződésben szereplő egységárral számolták el, ami jelentős pluszköltséget jelentett. Az ellenőrzött beruházásoknál 15,6 milliárd forintra rúgott.
A jelentés kitér arra is, hogy volt olyan szakasza a tavalyi építkezéseknek, amikor a szervezetlenség miatt egyszerre volt a régészeti feltárás, az építkezés és a területszerzés is.
Komoly hibaként említi az ÁSZ, hogy a minősítési tanúsítványokat sok esetben csak az átadás-átvételi eljárásig nem készítették el, vagy egyáltalán el sem készültek.
A számvevőszék szerint az itt felsorolt komoly és sok apróbb hiba miatt történhetett meg, hogy tavaly egy kilométer autópályát sem adtak át a 2007-re tervezett átadásokból."
ÁSZ Jelentés.
ÁSZ: Hiba hiba hátán
Szükségtelen völgyhíd és súlyos hibák a sztrádaépítéseknél
Elmarasztalások az autópálya-építések vizsgálata után. Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az elmúlt két év sztrádaépítkezései körül vizsgálódott. A jelentés szerint a kivitelezők nem végeztek előzetes árkalkulációt, és megalapozatlanok voltak a határidők. Az állam mint megrendelő nem rendelkezett előzetes költségkalkulációkkal. Egyebek mellett ezeknek köszönhető, hogy a pályák építése csúszott és menet közben drágult.
link:
RTL Hírek.hu - D. Tóth András
2008-07-08, 17:20
"Hiányosságok, hanyagság és pazarlás. Egyebek mellett ezek róhatók fel a gazdasági minisztériumnak és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek, az Állami Számvevőszék most elkészült jelentése alapján. Az ÁSZ a 2006 decemberében és 2007-ben megépített 112 kilométer autópálya építésének körülményeit vizsgálta ki. A jelentés itt olvasható.
Az egyik leghangsúlyosabb megállapítás, hogy "A Kőröshegyi völgyhíd megépítésére vonatkozó döntés műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága mindezek alapján nem igazolt." A jelentés szerint azért, mert semmilyen alternatív nyomvonalat nem készítettek és nem vettek figyelembe. Az ÁSZ felhívja a figyelmet egy 2000-ben elkészült szakértői tanulmányra, amely egy alagutakkal és hidakkal tűzdelt nyomvonalat javasolt. Ez a 41,5 milliárd forintból épült völgyhíd hosszának felével lett volna rövidebb.
Az állam autópálya-építési szerve, a NIF elnök-vezérigazgatója az RTL Hírek.hu-nak azt mondta, szerinte semmi kivetnivaló nincs a völgyhíd megépítésében. Reményik Kálmán szerint ők csak oda építhetnek autópályát, ahova engedélyt kapnak rá. Márpedig Kőröshegy jegyzőjétől a völgyhídra kaptak. Ráadásul olyan szakaszt, amelyre nincs előzetes költségkalkuláció, nem is építhetnének.
Ha ez így van, akkor sem a völgyhíd, sem a többi tavaly elkészült szakasz nem épülhetett volna meg az ÁSZ jelentés szerint. A NIF ugyanis nem végzett előzetes árkalkulációt a beruházások reális költségére. Emellett a tervezőktől sem rendelt a kiviteli tervekhez költségbecslést. A jelentés arra is kitér, hogy az említett hiányosságok pótlását a gazdasági tárca mint a tulajdonosi jogok gyakorlója sem követelte meg.
A jelentésben azt is kiemeli a számvevőszék, hogy a 112 kilométer autópálya megépítésére egyáltalán nem készült tulajdonosi stratégiai terv. Hiányosság még, hogy az ÁSZ szerint a kivitelezőket a NIF nem kényszerítette versenyre. Reményik Kálmán szerint a kivitelezők kiválasztása megfelelt a közbeszerzési törvénynek.
Az ÁSZ szerint az is értehetetlen, hogy a kiviteli szerződéseket átalányáras formában kötötték. Ennek célja az volt, hogy az építők esetleges kockázatai is benne legyenek az árban. A pótmunkák egy részét az átalányáras szerződésben szereplő egységárral számolták el, ami jelentős pluszköltséget jelentett. Az ellenőrzött beruházásoknál 15,6 milliárd forintra rúgott.
A jelentés kitér arra is, hogy volt olyan szakasza a tavalyi építkezéseknek, amikor a szervezetlenség miatt egyszerre volt a régészeti feltárás, az építkezés és a területszerzés is.
Komoly hibaként említi az ÁSZ, hogy a minősítési tanúsítványokat sok esetben csak az átadás-átvételi eljárásig nem készítették el, vagy egyáltalán el sem készültek.
A számvevőszék szerint az itt felsorolt komoly és sok apróbb hiba miatt történhetett meg, hogy tavaly egy kilométer autópályát sem adtak át a 2007-re tervezett átadásokból."
ÁSZ Jelentés.
csocsi2008-07-08 09:37:18 // 1698
Szomorú, hogy még mindig megy :((
Zsolt1552008-07-08 08:42:30 // 1697
A Fővám téri megálló után újabb kötbércsapdába kerülhet a BKV és a főváros, miután a gyártó késve szállítja le a 2-es és 4-es metrók kocsijait.
A csúszás miatt a BKV kötbért követelhet a gyártótól, amely azonban a közlekedési cégre hárítja a hibát. Időközben elkészül a vezérlőrendszer, ezért az azt gyártó Siemens is kötbért követelhet.
"... Csúszik a 2-es és a majdani 4-es metró szerelvényeinek leszállítása - számolt be a Népszabadság. Az eredeti, 2006-os szerződés szerint a gyártónak, az Alstrom és a Ganz Transelektro konzorciumának idén májusban kellett volna megkezdenie a 2-es metró vonalára szánt 22 szerelvény leszállítását, míg novemberben kellene megérkeznie az elsőnek a 4-es vonal 15 szerelvénye közül.
A csúszás oka a lap szerint az, hogy az Alstrom tavaly február helyett csak augusztusban tudta megszerezni a kocsik úgynevezett előzetes típusengedélyét. A csúszás miatt a BKV napi 50-80 millió forintos kötbért követelhetne a gyártótól, de a konzorcium vitatja a követelést. Az Index úgy értesült, a gyártó arra hivatkozik, hogy a BKV hibájából nem tudta megszerezni az engedélyt, mert későn kapta meg a szükséges adatokat a Siemens által gyártott automatikus vezérlőrendszerről. Az Alstromnak emiatt 3 milliárd forint többletköltsége keletkezett.
A Népszabadság szerint a Siemens menetrend szerint készítette el a vezérlőrendszert, amit 2008 szeptemberében kellene beszerelni az első kocsikba. Mivel azonban a szerelvények még nem lesznek készen, az állásért a Siemens havi 50 millió forintos kötbért kérhet. A lap úgy tudja, a főpolgármesteri kabinet keddi lésén tárgyal a kialakult helyzetről, és próbál megoldást találni a dilemmára. ..."
Ez már lassan tényleg a kabaré kategóriájába tartozik, ami itt megy.
A csúszás miatt a BKV kötbért követelhet a gyártótól, amely azonban a közlekedési cégre hárítja a hibát. Időközben elkészül a vezérlőrendszer, ezért az azt gyártó Siemens is kötbért követelhet.
"... Csúszik a 2-es és a majdani 4-es metró szerelvényeinek leszállítása - számolt be a Népszabadság. Az eredeti, 2006-os szerződés szerint a gyártónak, az Alstrom és a Ganz Transelektro konzorciumának idén májusban kellett volna megkezdenie a 2-es metró vonalára szánt 22 szerelvény leszállítását, míg novemberben kellene megérkeznie az elsőnek a 4-es vonal 15 szerelvénye közül.
A csúszás oka a lap szerint az, hogy az Alstrom tavaly február helyett csak augusztusban tudta megszerezni a kocsik úgynevezett előzetes típusengedélyét. A csúszás miatt a BKV napi 50-80 millió forintos kötbért követelhetne a gyártótól, de a konzorcium vitatja a követelést. Az Index úgy értesült, a gyártó arra hivatkozik, hogy a BKV hibájából nem tudta megszerezni az engedélyt, mert későn kapta meg a szükséges adatokat a Siemens által gyártott automatikus vezérlőrendszerről. Az Alstromnak emiatt 3 milliárd forint többletköltsége keletkezett.
A Népszabadság szerint a Siemens menetrend szerint készítette el a vezérlőrendszert, amit 2008 szeptemberében kellene beszerelni az első kocsikba. Mivel azonban a szerelvények még nem lesznek készen, az állásért a Siemens havi 50 millió forintos kötbért kérhet. A lap úgy tudja, a főpolgármesteri kabinet keddi lésén tárgyal a kialakult helyzetről, és próbál megoldást találni a dilemmára. ..."
Ez már lassan tényleg a kabaré kategóriájába tartozik, ami itt megy.
Zsolt1552008-07-05 03:10:25 // 1696
Azt is most vették észre, hogy csak 2010-ig hívhatunk le EU-s pénzeket az útfelújjításra, ezért Budapest az elkövetkező két évben szívni fog, mert akkor dugók lesznek a lezérások miatt.
Se Szabadság-híd, se Margit-híd, se budai rakpart, se metro, ...
Se Szabadság-híd, se Margit-híd, se budai rakpart, se metro, ...
Zsolt1552008-07-05 03:08:06 // 1695
Már volt olyan térképe amin rajta volt a 4-es metró vonala? Nagyon kemény. :-)))
A végét még senki nem látja.
index.hu
"...Újratárgyalják a 2006-ban aláírt metróvonat-szerződést. A szerződést ugyanis úgy kötötték meg, hogy kettő jármű érkezne idén a 2-es vonalra és kettő a 4-es vonalra. Az aláírás idején ugyanis még azzal számoltak, hogy a 4-es metró 2009-re elkészül, szemben a jelenlegi 2011-es céldátummal.
Mivel a metróépítés csúszik, kérdés, hogy hova tegyék a 4-es metró teljesen automatizált szerelvényeit. Ha meg is találják a helyet, a járművek garanciája két évre szól, így mire elérkezik a 2011-es metróátadás, lejárt garanciájú vonatok gördülhetnek a sínekre. ..."
A végét még senki nem látja.
index.hu
"...Újratárgyalják a 2006-ban aláírt metróvonat-szerződést. A szerződést ugyanis úgy kötötték meg, hogy kettő jármű érkezne idén a 2-es vonalra és kettő a 4-es vonalra. Az aláírás idején ugyanis még azzal számoltak, hogy a 4-es metró 2009-re elkészül, szemben a jelenlegi 2011-es céldátummal.
Mivel a metróépítés csúszik, kérdés, hogy hova tegyék a 4-es metró teljesen automatizált szerelvényeit. Ha meg is találják a helyet, a járművek garanciája két évre szól, így mire elérkezik a 2011-es metróátadás, lejárt garanciájú vonatok gördülhetnek a sínekre. ..."
Xixo2008-07-05 02:51:52 // 1694
A legkeményebb, hogy kb két éve a cégnél jött az amcsi túrista és kérdezte, hogy hogy jut el már nem tudom hova, tömegközlekedéssel. Mutattam neki a térképen, erre kérdezi, hogy ezzel nem lenne egyszerűbb?! Nézem mi az, hát a 4-es metró volt!!! Nem kevés idő volt neki elmagyarázni, hogy ha ezzel akar utazni, akkor jöjjön vissza úgy 5 év múlva... :))))
De lehet túl keveset mondtam neki. :((
De lehet túl keveset mondtam neki. :((
Zsolt1552008-07-05 02:45:49 // 1693
A metrónak lenne jövője Budapesten is. De ez a több alválalkozón keresztüli pénzeltüntetés, csak nehezíti az egészet.
Kazes☻2008-07-04 21:46:57 // 1692
Különösebben nem számít, csak lehessen használni! :)
Kazes☻2008-07-04 21:46:02 // 1691
Hol vannak már a régi szép idők! :)))))
Kazes☻2008-07-04 21:44:20 // 1690
Szerintem is, főleg ha jó pár szépen kifutna a külső kerületekbe is, a könnyebb, gyorsabb közlekedés érdekében.
Nem szeretek különösebben példálózni, de még '93-ban voltam Párizsban és bizony a városban szinte mindenhova el lehet jutni metróval, asszem körbe tudtam utazni 1db jeggyel a várost, igaz felszinre jövetel nélkül. :)
Nem szeretek különösebben példálózni, de még '93-ban voltam Párizsban és bizony a városban szinte mindenhova el lehet jutni metróval, asszem körbe tudtam utazni 1db jeggyel a várost, igaz felszinre jövetel nélkül. :)
GabCsi2008-07-04 16:40:10 // 1689
Bár szerintem, ezerszer jobban járnánk, ha mondjuk lenne a városban, 5-6 kéregvasút vonal, a nagy utak alatt...
Zsolt1552008-07-04 15:58:45 // 1688
Azért irtam, hogy tudom kéregvasút. :-)))
Ma legmoderned technikával folyamatosan csúszik az átadás határideje, a költségek meg emelkednek.
Ma legmoderned technikával folyamatosan csúszik az átadás határideje, a költségek meg emelkednek.
GabCsi2008-07-04 15:50:32 // 1687
Azért a kéregvasút és metró között van kb 40-60méter különbség. A kéregvasutat gyakorlatilak felülről kiásták és kész. :))
Zsolt1552008-07-04 15:48:17 // 1686
A kisföldalattit - tudom kéregvasút - a 1800-as évek végén két év alatt(!) - a tervezéstől az átadásig - készült el, az akkori technikával. Ráadásul az még úttörő munka is volt, mert a kontinensen az elsők között építettük meg a földalatti vasútat.
Ezzel meg szerencsétlenkednek, már nem is tudom hány éve. :-(((
Ezzel meg szerencsétlenkednek, már nem is tudom hány éve. :-(((
Kazes☻2008-07-04 13:08:37 // 1685
Sajnos elég valószínű, hogy ez történt. :(