Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Oldtimer, youngtimer

granturismo2006-12-01 21:44:34 // 646
Ilyeneket még írjál máskor is:-)
Inner Circle2006-12-01 21:39:05 // 645
Az Espada a GTV mellett másik gyerekkori "társam"... A boldog emlékezetű nyolcvanas években mindig Érdre mentünk május 1-jét ünnepelni és felvonulni, hatéves koromtól kezdve a rendszerváltásig. A felvonulás vége egy parkban volt, és ott a majálison apukám mindig vett a bátyámnak és nekem egy-egy műanyag autót, évről-évre mindig ugyanannál az árusnál ugyanolyat. Hát a szocializmusra nem volt jellemző a hirtelen fluktuáló és követhetetlenül gyorsan változó árukínálat... De szükség is volt az utánpótlásra, mert a nem túl jó minőségű műanyag autót a bátyám és én is már a nyár végére széttörtük, nemhogy jövő májusra.
Így járt az utolsó pár autó is, amit még a rendszerváltás előtt megvehettünk, utána pedig megszűntek a majálisok. Nem is maradt egyetlen autó sem, csak az emlék, hogy apukám azt mondta: ez egy Lancia. Az aljára nem volt írva semmi, a karosszéria formáját pedig nem ismertük fel, bár azt azonnal tudtuk, hogy nem akármilyen gép lehet...
Hány év telhetett el, mire újra láttam az autót? Tizenöt? Nagyjából... Egy-két éve már igencsak nagy lelkesedéssel gyűjtöttem a modellautókat, és épp egy aluljáróbeli kis üzlet polcait vizslattam át, bár a tulaj biztosított róla, hogy nincs több Alfa-modellje. De nem ez lett volna az első eset, hogy abban a boltban olyan Alfát találok, amiről a tulaj nem tudott. Szóval nézegettem, nézegettem, és egy eldugott polcon mit látok? A régi, régi szerelmet... ahhoz képest, hogy milyen borzalmas minőségű műanyagból készült, elsőrangú állapotban. Csak az egyik kipufogó és a dönthető üléstámlák hiányoztak. Nevetséges 1000 vagy 1100 forintot kértek érte, Isten tudja már. De így se kellett addig senkinek, nekem viszont sokkal többet is megért volna. És akkor már a nevét is tudtam:



Espada.



Nem Lancia, de a szocializmus "autóin" nevelkedett családfőtől még így is szép teljesítmény, hogy a gyártó országot eltalálta. De hát gyárthatott ilyen autót valaha is másik nemzet? Vezethette volna ilyen lehetetlen, ronda lapostetűként is szívbemarkolóan gyönyörű autó gyártására a Sors bármely más nemzetet, mint az olaszt?
Ez a Lamborghini Espada. Ez az, ami a Gallardo sosem lesz.
Peti16V2006-12-01 11:46:47 // 644
Beszarás ez a cikk, és azok a fotók! Karotta nagy kedvencem. Szerintem képes volt a haját a cikk kedvéért megnöveszteni! :)
Ferke2006-12-01 11:45:56 // 643
Ez az autó annyira brutálisan szép, hogy az már nem normális...:)))
Inner Circle2006-12-01 10:49:21 // 642
Több Alfát már nem akarok venni, de ez... ez már réges-régen rajta van a listán.
martin-i2006-11-27 20:09:14 // 641
volt még benne néhány szépség, de csak gyorsan néhányat kaptam ki, válogatás nélkül. ... persze a legfontosabbat nem hagytam ki! :)
martin-i2006-11-27 20:07:14 // 640

Ezt a könyvet az egyik barátom polcán találtam. Megláttam benne ezeket a gyöngyszemeket és gyorsan lekaptam őket. Ne haragudjatok az amatőr képek miatt, kissé rossz minőségűek lettek... :(
Inner Circle2006-11-26 15:13:58 // 639
Szíp... igaz hogy az OT-s rendszámból FR-es lett, de ez az autó értékéből mit sem von le :)
martin-i2006-11-26 13:35:58 // 638
Wickey2006-11-26 00:27:55 // 637
ez megvan dvd-n. Öt másik márkával együtt. A hatból 3 olasz, 2 angol, 1 német :)
Ferke2006-11-24 10:47:32 // 635
jandibandi2006-11-20 17:37:42 // 633
akkor nem mondtam ujjat, hol az a totalcaros cikk?
Inner Circle2006-11-20 17:33:28 // 632
Ld. 589, de várjuk ki a végét...
jandibandi2006-11-20 17:21:09 // 631
ÜDV Mindenkinek! Az autóbehozatalhoz egy kis finomság: Nagyon úgy tűnik, hogy eltörlik a 96.01.01.-es határt, minden jöhet az eu-ból jövőre, csak legyen érvényes műszakija kint, aztán a regadó és megvan a magyar rendszám. De a regadó úgyis avultatva van,csökken a korral, tehát hajrá, jöhet nemcsak 30évnél öregebb gép is. Ez még nem 100%, mint minden ez is az utolsó pillanatban dől el!!!!!! Igaz nem lesz veterán, de azért pl. egy 28 éves Alfa se piti..... Úgyhogy kibirni ezt a másfél hónapot!!!!!!!!!!!!!!!! :)
ystuc2006-11-20 16:49:04 // 630
"Alfákhoz képest jó állapotban..." Ez meg milyen csücskös duma....??? Pffff... :-/
Inner Circle2006-11-20 16:38:06 // 629
LOLLER!!! Még nem veteránkorú, szóval jelenleg nem legalizálhatod. De még ha az is lenne: ha valamennyit alkuszol belőle, és levonod egy német Spider idehozatalának költségét, akkor is marad kb. 4.000 euró az árból, amennyiért ott kint vehetnél valamit. Ez pedig ott kint 2.000 ALATT ér. Ja és ott olyat vehetsz, ami veteránkorú és legálisan behozhatod. Szóval ki akar 1 millát kib.szni az ablakon? Tessék, csak tessék! :D
granturismo2006-11-19 18:51:16 // 628
Ferke2006-11-19 08:47:12 // 627
Na ezt viszont nem tudtam. mondjuk gyanús volt a spanyol szöveg, a brazil logikusabb, mert ugye jó pár fiat ott készült még ezen kívül. De én simán elhittem.:(
Ferke2006-11-19 08:45:14 // 626
Mi bajod velük? Nekem tetszenek ezek. A legjobban a 132-es Supermirafiori!:)
granturismo2006-11-15 23:31:29 // 625
Kár hogy hibás aszöveg. Ezt az autót nem a spanyolok hanem a brazilok gyártották kizárólag.
Inner Circle2006-11-15 18:10:49 // 624
Avagy mit fogunk álmodni, ha lefekvés előtt sok zsíros és nehéz ételt eszünk és közben 126-os és 127-es Fiatok képeit nézegetjük. Jézusom!
Ferke2006-11-15 15:53:21 // 622
Fiat 133 Micsoda szöeg van hozzá!:))
Bluesprint2006-11-14 09:36:14 // 621
Ebbőla szögből még szebb!
Inner Circle2006-11-13 09:06:44 // 620
Köszi :-) A dekor hosszú távon aligha marad, de egyelőre tán elketyeghet. Annyira nem csúf, mint amennyire szép az, ami alatta van (na ezt most jól megaszontam) :-)
veteranviking2006-11-13 02:38:27 // 619
Ó vazze! Most nézem csak, hogy ez még csíklámpás későbbi GP dekorral. Sas a gép:))
Inner Circle2006-11-13 00:37:06 // 618
Enyém!
ingegnere2006-11-08 14:20:55 // 617
Kis olvasmány tele aktualitással: http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=lista&topics=tud
ingegnere2006-11-08 14:19:19 // 616
Biztisek! Nézzétek meg a neten. Az Allianz, az Union és az Uniqa kínál nosztalgia kötelezőt. A Magyar Nosztalgia és Hobbijármű Regiszterbe be kell kerülni és onnantól megy a mutatvány. A Trabant és Wartburg klubon keresztül működik a történés. Nekem a GTV-re 11040, a Sudra 7500 lesz az éves díj, plusz a regisztráció egyszeri díja, ami mivel Alfa klubtag vagyok 1000 a 6000 helyett. Amúgy aki Alfa klubtag, hamarosan kap egy levelet, amiben egy biztosítási bróker kft ajánlata van benne. (Tudom, mert tegnap 5-től esete 11-ig borítékoltunk.) Ma beszéltem a nővel, és feltérképezi a terepet, a lehetőségeket. Mondtam, hogy közvetítem az érintettek felé az infókat, szóval majd reagálok. Építgetem a kontktokat és ha minden a terveim szerint alakul jövőre a YETRO-n keresztül is mehet majd a dolog.
Rumi2006-11-08 14:10:39 // 615
hőő, ez engem érdekel. határozottan
Tommi2006-11-08 14:08:17 // 614
Az Alfa múzeumos fotóimnak csak a töredékét tettem fel, mert összesen csináltam vagy 100 fotót csak ott :)))
Áki2006-11-08 14:01:14 // 613
Az amelyiknek a kis kocka lámpája volt elől? Én azt leginkább 3 ajtósban láttam!Azok szép darabok!;-) Gratula hozzá!
Wickey2006-11-08 14:01:04 // 612
keresd már meg lécci... Kell.
robrt2006-11-08 13:55:35 // 611
Opel Kadett 1.2 A D Kadett első sorozata, a csomagtartónál még nem nyílik a hátsó szélvédő, csak a lemezfedél. Nagyon megkímélt, folyamatosan gondozták, garázsban állt, egyszerűen nem hagyhattam, hogy megvegye valaki "munkásautónak" .... A biztosítás megoldódott, belépek a helyi veteránklubba és akkor megy az Uniqa biztosítás (7700ft/év).
Inner Circle2006-11-08 13:50:35 // 610
Na és mijaz az OFF? Itt nem OFF, itt elsősorban a gyönyörű régi autókról megy a téma; persze ha Alfa, annál jobb :-) Kedvező kötelező: létezik hobbiautó-biztosítás, aminek a feltétele, hogy 15 évnél idősebb legyen az autó, ne legyen abszolút romhalmaz (jó állapotú vagy felújítás alatt álló legyen, amit fényképpel kell igazolni) ÉS legyen a neveden egy másik autó, amire "rendes" kötelezőt fizecc. Ha az Alfád megfelel a fenti feltételeknek, akkor majd megkeresem ennek a prospektusát.
robrt2006-11-08 13:48:04 // 609
Megoldódott....
Kacorka2006-11-08 11:58:36 // 608
Érdekes, pedig amikor a cikket írtad akkor is végignéztem a képeidet, de akkor nem tűnt fel a szürke Giulia Sprint Special. Tuti hogy eszement ritka példány, a google-ben próbáltam még rákeresni, de ezt a verziót sehol nem látom.
robrt2006-11-08 10:54:09 // 606
Sziasztok! Tegnap vettem egy offos youngtimert. 27 éves létére gyönyörű állapotban van, egy ismerősöm családjában volt újkora(1979) óta. Abszolút hobbiautó lesz, azért igazi autónak marad az Alfa :-) A kérdés: Hogyan tudok rá valamilyen kedvező kötelezőt kötni? mert ugye még nem veterán..... Köszi!
Kacorka2006-11-08 10:23:55 // 605
Láttam az új szerzeményed!!! Nagyon drukkolok, sok kitartást hozzá, biztos állat lesz!
Inner Circle2006-11-08 08:18:11 // 604
Nekem is a duplalámpás teccik... biztos vagyok benne, hogy nem gyártották sorozatban. Kár. Illetve az Alfetta GTV-t felfoghatjuk ennek az upgrade-jének :-) Szinte elsírtam magam ezen a cikken, a legbrutálisabb kép az volt, amin a 33 Stradale látszik az Alfasud mellett, és kb. a derekáig ér...
veteranviking2006-11-08 06:46:00 // 603
Ez a szürke naon ob@b@asz!
veteranviking2006-11-08 06:45:14 // 602
Jelentem az oldalamon megtalálható:))))))))))))
Kacorka2006-11-07 20:58:16 // 601
A totalcar alfa múzeum látogatásáról vannak ezek a képek:



Én még képen se nagyon láttam ilyet. 65-ös Giulia sprint specialevan kiírva, de én addig azt hittem az ez:



A szürke vmi concept car volt? Mondjuk kib...ott jól néz ki.
Tommi2006-11-07 01:12:16 // 600
Kabbe :))))))) És happy 0,6k :)
Inner Circle2006-11-07 01:05:34 // 599
Amatőr... nekem már az első Alfám pont egyidős volt velem: ugyanúgy 1978-as gyártás, 1979-es forgalomba helyezés :DDD
Tommi2006-11-07 00:54:25 // 598
Nah, ez jó hír :) Mekkora királyság lenne egy velem egyidős autóval mászkálni :)))
Inner Circle2006-11-06 23:51:03 // 597
Mintha nem szúrogatnám be ide időről-időre a behozható példányokat! Ez például simán megér ennyit, persze nem árt, ha van tréleres meg lakatos ismerősöd :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak