Fórum >> Egyebek >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

Inter156 (il mascalzone)2010-04-07 19:53:42 // 5128
Ja..szóval te is arra gondolsz:-DDD
Hát még egy háború,biztos megoldaná ezt a helyzetet....:))))))))
Inter156 (il mascalzone)2010-04-07 19:50:58 // 5127
Hát a Nagydiófa és a Kisdiófa között! Ez kb a Hársfa ,az Alsóerdősor és majdnem a Felsőerdősor képzeletbeli metszés pontja,persze ha leszámítjuk az Osváth utcát és a Kőrutat:DDD
Következő kérdés?
TDI752010-04-07 06:51:07 // 5126
1-2 újabb lámpás gyöngyszem, a régmúlt időkből. A Legelső kép egy szénszálas izzó.

Azt tudtátok hogy idén ősszel ünnepli az izzólámpa a 131. szülinapját?
TDI752010-04-07 06:21:53 // 5125
No itten van 1-2 újabb lámpás gyöngyszem


kando.2010-04-05 21:53:35 // 5124
Jó kis környék :) :)
csocsi2010-04-05 20:03:38 // 5123
A Kisdiófától mennyire laktok?
Inter156 (il mascalzone)2010-04-05 19:45:28 // 5122

Mostanában ezt a térképet tanulmányozgatom,mivel a közepére költöztünk.Érdekes környék:)
Inter156 (il mascalzone)2010-04-04 21:36:47 // 5121
Nagyon aranyos:)))))))
Inter156 (il mascalzone)2010-04-04 21:35:11 // 5120
Én meg sokáig azzal melóztam:)) csak az a nyavajás kormány váltó:))))) A trabié strapabíróbb volt.
Edyboy2010-04-02 18:24:36 // 5119
Műxik :)
Vettem bele új elemet :)
Kati&Solo2010-04-02 13:32:10 // 5118
Ez még működik? 7végén kipróbálom! :))))
pettinke2010-04-02 13:08:34 // 5117
hát ezen a képen nem az ICS az érdekes :) még csak nem is az UV.
hanem a kis piros gyösz, ami a kép közepén halad!!!
Edyboy2010-04-02 06:48:52 // 5116
Zsolt1552010-04-02 06:33:59 // 5115
Amikor az ICS még nem csatoltan közlekedett.

Zsolt1552010-04-02 06:29:10 // 5114
A felújítást végző Ganz-Hunslet is csődbe ment azóta.
kando.2010-03-30 12:27:11 // 5113
A Bosnyák téren van az egyetlen megmaradt MUV (darabokban), a tanuló Stuka és egy forgalmi kocsi is, meg talán egy régi 1000-es iker-fél (vagy pár ?)
kando.2010-03-30 12:22:05 // 5112
A Ganz csuklóst nem bántom* (ICS), csak a ,,korszerűsített'' típusa, az ami kissé vacakra sikeredett, főleg az olasz szaggatósak.. (már megint ezek a digók :D )
A Ganz-Transelektro-s elektronikások már jók, akárcsak a K-T5C5 Tátrák.

Fotózni sajna nem tudtam, de majd ha találok képeket, belinkelem őket ;-)


*én még ezt tanultam, a Tátra mellett :)
Zsolt1552010-03-30 09:24:10 // 5111
Remélhetőleg hamarosan lesz egy UZ kocsi is.

Zsolt1552010-03-30 09:11:17 // 5110
Képek???

Miért bántod a Ganz csuklóst?
kando.2010-03-29 07:46:59 // 5109
NEm volt valaki hétvégén Szépilonán vagy arrafelé?

Most volt (Vagyis februárban) 30 éves a T5C5, vagyis 30 éve indult az első, akkor még szóló szerelvény az 59-es vonalán. Egész érdekes volt hátrafelé a panorámakilátás belőle így :) Meg az A-B véggel csatolt villamos is (akár most is mehetne így, hiszen hurok van mindkét végén :))) )

Persze volt azért ,,igazi'' nosztalgia villamos is, meg UV is ;-)

Meg érdekes volt Budán látni hannoveri tuját, meg a szutyok KCSV-t :D
pettinke2010-03-28 16:51:19 // 5108
erényt kovácsoltak belőle :)
a Melkus az NDK 20. szülinapjára készült, ráadásul saját "belpiacos" versenyt alapítottak neki.
GTPeti2010-03-28 16:12:09 // 5107
Azt amúgy nem tudom, hogy miként publikálták anno az Ostblock Sportauto-t, hiszen ez valamelyest ellenkezett a cucialista elvekkel... :)
GTPeti2010-03-28 14:25:20 // 5105
Szerintem azért nem gyári tuning a Melkus, mert nem sima Wareszeket tuningolt, hanem külön autót épített Waresz alapon.
pettinke2010-03-28 14:21:43 // 5104
"1968 novemberében született a döntés a sportkocsi gyártásáról. A javaslat szerint a VEB Robur Zittau, a TU Dresden, a KTA Dresden és a VEB BTL munkatársai együttműködnek Heinz Melkusszal."

tényleg nem tartoztak Melkusék közvetlenül hozzájuk, de szerintem ez kimeríti a "gyári tuning" fogalmát :)))
GTPeti2010-03-28 13:51:35 // 5103
Úgy tudom a Melkus nem tartozott közvetlenül a Wartburghoz, de persze lehet, hogy mégis. Amúgy ma is dolgoznak vmi egyhármas sportkocsin!
GTPeti2010-03-28 13:30:37 // 5101
Asszem a Német Demokratikus Köztársaság népi tulajdonú gyárában (VEB) nem működött gyári tuningrészleg a'la AMG. B)
pb_2010-03-22 08:48:55 // 5100
Ezek, ahogy nézem, full gyáriak.D
pb_2010-03-22 08:48:06 // 5099
Azt, hogy vezeklés.DDD
pb_2010-03-22 08:47:20 // 5098
Ne keverjé össze magaddal.DDD
Kazes☻2010-03-21 23:14:47 // 5097
Érdekesek, de a mi jó kis '73-as 353-asunk, aaaz igen, '83-ban volt rajta egy kaszni csere, de az a jó kis tam-ta-ta-tammm, tramm-tramm-tratamm, tam-tam-tam! :)))))
GTPeti2010-03-21 22:39:22 // 5096
Ferke, az autók alatt - amiket példaként írtam - NINCS alváz. Ebből egyenesen következik, hogy önhordó a karosszériájuk. Az, hogy van-e plussz merevítés az ezen nem változtat. Egy merevített önhordó karosszéria is önhordó karosszéria.
Marklar1552010-03-21 22:33:07 // 5095
Warbink nekünk is volt. Én is azon tanúltam meg vezetni.
Ilyeneket ma is elfogadnék:)
Ferke2010-03-19 13:17:10 // 5094
Melyik szakkifejezést? Azt, hogy hallókitti??:DDD
Ferke2010-03-19 13:16:19 // 5093
Nah, ez a lényeg. (véletlenül hibáztál rá?:DDDD)
Kazes☻2010-03-19 10:47:15 // 5092
Oh, igen! :)
kando.2010-03-19 09:52:46 // 5091
Oké oké, professzőr :)
pb_2010-03-19 09:39:48 // 5090
Csak a motor és a futómá van az alvázon.
pb_2010-03-19 09:36:04 // 5089
Nem az Neked kell, hogy végre +jegyezd a szakkifejezéseket, természetesen az eszköz használata mellett.DDD
pb_2010-03-19 09:33:55 // 5088
Vagy önhordó, vagy alvázas.)
pb_2010-03-19 09:27:43 // 5087
A vebfabrik ezen terméke alvázas, soha nem volt önhotdó.
Ferke2010-03-19 08:56:58 // 5086
Szerintem azoknál, amiket említettél, csak az önhordó karosszériát vették alapul. Ahhoz, hogy ne legyen b-c oszlop, teljesen másképp kell merevíteni az alvázat.
Szóval lehet, hogy az önhordó alapjaiból indultak ki, de tuti nem önhordóak.
kando.2010-03-18 22:29:05 // 5085
Alvázra szerelték, ha így jobban tetszik, vagyis az alváz viselte az összes terhet és erre volt felpakolva minden (felfüggesztés, motor, ülések stb.). A kocsiszekrény meg simán leemelhető az egészről, de attól még az autó vezethető és nem esik szét.
Ennyi.

Találkozgatni meg ne most akarj velem, nem mellesleg kérdeztem jó párszor a 33 topikban, hogy mikor hívtok meg ivós összejövésre, de basztatok rám :)

Olvasd inkább el, mit írtam a falamon, egy részvétnyilvánítást azért kibírtam volna...
GTPeti2010-03-18 22:16:26 // 5084
Tudom. De attól még önhordó kasztni.
Kazes☻2010-03-18 20:41:44 // 5083
És ezért nehezebbek sokkal. Megerősített küszöb és közép rész pl. :)
GTPeti2010-03-18 20:35:13 // 5082
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de pl. az előző Spider kasztnija a GTV-vel rokon és annak köztudottan önhordó. És a Spiderenek nincs kereszttartója az ajtók vonala fölött.

De sorolhatnák még több példát is, mint MB SLK, CLK Cabrio.

Azt amúgy jól írtad, hogy önhordóból nehéz kabriót építeni. De nem lehetetlen (lásd az előző példákat), mert minden modern autó önhordó és ennek ellenére gyártanak kabriókat is.
Ferke2010-03-18 16:18:08 // 5081
Aztat Neked kéne írni, 10 perces szünetekkel, amikor is pihenhetnél a "zöld gyepen":))))))
pb_2010-03-18 16:06:10 // 5080
Inkkább írd + az esszét, a hossztartóról, vatte.DDD
Ferke2010-03-18 15:38:37 // 5079
Most viszont tényleg nem olvastam végig:)Hehe:)) De így is jól írtam a 145-ös példát, mert ha a wartáról leveszed...(ööö, levágod, mert ugye egyben van, mert önhordóóó) a "kocsiszekrényt", akkor az szétesik, pont mert önhordó!:))
Itt lehet többet olvasni ezekről...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak