Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Zozo852014-12-10 22:29:40 // 49592
Köszönöm
.......................2014-12-10 22:11:32 // 49591
A gépkönyv is írja ,a város fokozott igénybevétel,tehát minden szervizelendőt hamarabb kell cserélni
Ja az intervallumok GYÁRI AR eredeti alkatrészre vonatkoznak
Az utángyártottak kevesebbet biztonsággal
Ja az intervallumok GYÁRI AR eredeti alkatrészre vonatkoznak
Az utángyártottak kevesebbet biztonsággal
.......................2014-12-10 22:06:55 // 49590
Agyári előírás 120 ekm a jtdm nél,
én nem futtatnám 100ekm vagy 4évnél tovább
A benyás alfák a fele intervallumnál biztosan nem szaggatják a szíjat
én nem futtatnám 100ekm vagy 4évnél tovább
A benyás alfák a fele intervallumnál biztosan nem szaggatják a szíjat
Zozo852014-12-10 21:56:30 // 49589
2,4 dízelnél is aktuális ez az 5 év gondolom!!! ???
.......................2014-12-10 21:48:50 // 49588
Igen 5 évente le kell cserélni
Olcsóbb mint a szelepek,hf stb
Olcsóbb mint a szelepek,hf stb
Zozo852014-12-10 21:08:54 // 49587
2 hete vettem a kocsit es ige az előző tulaj sokat varosozott.
Én Gyömrőn lakom így napi 30 km h be menjek a városba. (M0-s és gyorsforgalmi vagy m3 bevezető)
Mit javasolsz hogy "égessem" ki??
Esetleg álljak be egy 110es tempóra olyan sebesség fokozazban ahol folyamatos 2500at pörög a motor? (vagy többet???)
Én Gyömrőn lakom így napi 30 km h be menjek a városba. (M0-s és gyorsforgalmi vagy m3 bevezető)
Mit javasolsz hogy "égessem" ki??
Esetleg álljak be egy 110es tempóra olyan sebesség fokozazban ahol folyamatos 2500at pörög a motor? (vagy többet???)
Tocsa2014-12-10 21:00:58 // 49586
Az nagy cumika pajtás úgy mint generátort cserélni ! :( A szervó meg ha folyik a tömbszelencénél akkor ki kel szedni de csak szétszedés után derül ki a baja. van mikor képes beállni mint a gerej.
Tocsa2014-12-10 20:55:33 // 49585
Bocs most nézem hogy benzines ! :D
Akkor Motorolaj lesz az ! Gyűrű ,Szelepszár szimering , Hengerfelytömítés. Választhatsz. :(
Akkor Motorolaj lesz az ! Gyűrű ,Szelepszár szimering , Hengerfelytömítés. Választhatsz. :(
Tocsa2014-12-10 20:51:26 // 49584
Szelepszár szimering?
Nem valami bizalomgerjesztő ! Motorolaj vagy gázolaj ? Nem mindegy ám mert ha gázolaj akkor egyáltalán nem megy a henger csak kalimpál benne és folyik bele a gázolaj. Ez befecskendező szelep hiba is lehet én megnézetném valakivel szervízben diagnosztika megmondja a befecskendezési időket mennyiséget és a korrekciót abból látszik azzal van e gond. Ha motorolaj csöpög akkor az nagyobb baj.
Nem valami bizalomgerjesztő ! Motorolaj vagy gázolaj ? Nem mindegy ám mert ha gázolaj akkor egyáltalán nem megy a henger csak kalimpál benne és folyik bele a gázolaj. Ez befecskendező szelep hiba is lehet én megnézetném valakivel szervízben diagnosztika megmondja a befecskendezési időket mennyiséget és a korrekciót abból látszik azzal van e gond. Ha motorolaj csöpög akkor az nagyobb baj.
mex862014-12-10 19:46:04 // 49583
ha jól gondolom szokásos turbó geometria leragadás szűkben, és túlzottan felszökő nyomás emiatt.
oka: sok városozás, kormosabban járó motor, túl szüttyögős vezetési stílus és ezek kombinációi.
orvoslás: turbó leszed kipucol vagy kevesebb városozás vagy időnként meg kell küldeni neki jobban hosszabb távon is, az "tisztán" tartja mivel mozgatod többet a geometriát meg ki is tud égni valamennyire belőle a koksz korom ami blokkolja a geolapátokat.
ha most megpróbálod hogy magasabb fokozatban tolsz egy padlót mondjuk 1600-2000köözötti foldulatról 2-3mp-en keresztül, sanszos hogy ismét megkapod az üzenetet.
oka: sok városozás, kormosabban járó motor, túl szüttyögős vezetési stílus és ezek kombinációi.
orvoslás: turbó leszed kipucol vagy kevesebb városozás vagy időnként meg kell küldeni neki jobban hosszabb távon is, az "tisztán" tartja mivel mozgatod többet a geometriát meg ki is tud égni valamennyire belőle a koksz korom ami blokkolja a geolapátokat.
ha most megpróbálod hogy magasabb fokozatban tolsz egy padlót mondjuk 1600-2000köözötti foldulatról 2-3mp-en keresztül, sanszos hogy ismét megkapod az üzenetet.
Fisher2014-12-10 19:27:14 // 49582
Zozo852014-12-10 18:46:50 // 49581
mex862014-12-10 10:29:10 // 49580
meg kb még ezer oka lehet...
olvastasd ki ne talälgass
olvastasd ki ne talälgass
Zozo852014-12-10 09:20:14 // 49579
Sziasztok
Ma pályán közepes intenzitású gyorsításnál ki írta hogy MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE, GO TO DEALER.
Azt olvasgattam hogy lehet EGR szelepet kell tisztítani ????
Ma pályán közepes intenzitású gyorsításnál ki írta hogy MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE, GO TO DEALER.
Azt olvasgattam hogy lehet EGR szelepet kell tisztítani ????
dev1662014-12-08 23:33:57 // 49578
én úgy tudom, a veztengely kopása típushiba a 2.0 JTS-nél, mert átálltak a TS után valami gyenge ötvözetre egy időre. Annak utánanéztél, hogy más TS/JTS motor veztengelye nem jó-e hozzá?
GTPeti2014-12-08 23:05:32 // 49577
Srácok, mennyire életbevágó a JTS-nél 5 év után lecserélni a vezérműszíjat? Mert az enyém most ennyi idős, de csak 30ekm van még benne.
3Szék-ej2014-12-06 11:30:21 // 49576
Segítség!
Hol találok 156 JTS-hez vezérműtengelyeket?
Ahágy Alfás bontót találtam a neten mind felhívtam ,de nincs.
Az eredeti új kurva drága, utángyártottat csak kipuff. oldalit találok.
Az ebay-on se nagyon van
Hol találok 156 JTS-hez vezérműtengelyeket?
Ahágy Alfás bontót találtam a neten mind felhívtam ,de nincs.
Az eredeti új kurva drága, utángyártottat csak kipuff. oldalit találok.
Az ebay-on se nagyon van
Ferke2014-12-05 13:23:41 // 49575
Stab, lengéscsillapító alja, bumeráng...ebben a sorrendben érdemes kezdeni, elég jó bohóckodás:))
Bati2014-12-05 12:47:21 // 49574
Sziasztok
a vén csataló (2.4 10v 156) elkezdett alapjáraton remegni a fordulat emelkedésével elmúlik
ill. magas fordulaton erőtlenné kezd válni bár már régóta nem kínzom 2500 fölé
lehet ez az injektorok hibájából ? 240ezer van benne, gyári még
felújítást hol érdemes csináltatni ?
a vén csataló (2.4 10v 156) elkezdett alapjáraton remegni a fordulat emelkedésével elmúlik
ill. magas fordulaton erőtlenné kezd válni bár már régóta nem kínzom 2500 fölé
lehet ez az injektorok hibájából ? 240ezer van benne, gyári még
felújítást hol érdemes csináltatni ?
NetBarna2014-12-04 18:54:32 // 49573
Szia mindenki. Azt szeretném kérdezni, hogy a hátsó emblémát hogyan tudom sérülés mentesen leszerelni?
Milánóban egy bontóban kezembe nyomtak egy komplett Myto hátsó emlémát, hogy a réz lemezből készült és 3 kis füllel rögzített logót tegyem rá a 147 - re.
Csak nem tudom, hogyan szereljem le. Köszi előre is.
Milánóban egy bontóban kezembe nyomtak egy komplett Myto hátsó emlémát, hogy a réz lemezből készült és 3 kis füllel rögzített logót tegyem rá a 147 - re.
Csak nem tudom, hogyan szereljem le. Köszi előre is.
vologya[kendács mester]2014-12-04 13:37:41 // 49572
Szevasztok.
166 3.0 V6 hátsó futómű leválasztás menetével tisztában van valaki? Az tudom (sejtem), hogy 3 csavarral kapcsolódik az alsó lengőkar a vázhoz (2x) + 4 csavarral a az egész a vázhoz + lengéscsillapító. (+ ABS jeladók,+kézifékbovden,+fékcsövek).
Esetleg valami más? Helyes sorrend mi lenne?
166 3.0 V6 hátsó futómű leválasztás menetével tisztában van valaki? Az tudom (sejtem), hogy 3 csavarral kapcsolódik az alsó lengőkar a vázhoz (2x) + 4 csavarral a az egész a vázhoz + lengéscsillapító. (+ ABS jeladók,+kézifékbovden,+fékcsövek).
Esetleg valami más? Helyes sorrend mi lenne?
3Szék-ej2014-12-03 17:41:12 // 49571
Ha valaki bont 156- ost JTS motorral szóljatok kérlek.
Nagyon sürgősen szükségem van a két vezérműtengelyre
Szívó és kipuf. oldalira is, persze ha nem kopottak.
Köszi
Nagyon sürgősen szükségem van a két vezérműtengelyre
Szívó és kipuf. oldalira is, persze ha nem kopottak.
Köszi
redbull902014-12-03 16:04:54 // 49570
Balázs_GdF2014-12-03 15:11:33 // 49569
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy a selespeed váltórobot megegyezik-e egy 2.0TS 147-esben, illetve egy 2.0 JTS 156-osban? Csak mert bontottat keresek a 156-omba, és nem találok típusazonosat. Vagy melyik típusoké kompatibilis egymással?
Tudnátok abban segíteni, hogy a selespeed váltórobot megegyezik-e egy 2.0TS 147-esben, illetve egy 2.0 JTS 156-osban? Csak mert bontottat keresek a 156-omba, és nem találok típusazonosat. Vagy melyik típusoké kompatibilis egymással?
FRC2014-12-03 08:47:45 // 49568
Sziasztok!
Találós kérdés:
Reggeli indításnál pöccre indul, injektor piktogram nem alszik ki, és az autó nem reagál a gázadásra - azaz inkább csak fulladni kezd. Kb 10 percig ezt csinálta, (közben többször leállítottam, majd indítóztam) A héten ezt már másodszor csinálta. :-( aztán meg indul rendesen!
Mi lehet?
Találós kérdés:
Reggeli indításnál pöccre indul, injektor piktogram nem alszik ki, és az autó nem reagál a gázadásra - azaz inkább csak fulladni kezd. Kb 10 percig ezt csinálta, (közben többször leállítottam, majd indítóztam) A héten ezt már másodszor csinálta. :-( aztán meg indul rendesen!
Mi lehet?
3Szék-ej2014-12-02 19:23:14 // 49567
Lehet... de akkor kurva gyors volt
szakosmate2014-12-02 19:09:49 // 49566
[k i z z o]2014-12-02 19:04:58 // 49565
Vagy kicserélte a tengelyeidet:(
3Szék-ej2014-12-02 18:02:04 // 49564
Na ezt magyarázza meg nekem valaki..., mert a szerelőm félek csak lyulkat beszél a hasamba...
Az autó 156 JTS
Korábban írtam már ,hogy a vezérlés csere után kb. 400 km múlva terhelés alatt a motorból csúnya csattogó hang hallatszott.
Többetek segítsége után, amit köszi, az volt a tipp hogy el lett rakva a vezérlés mivel nem sablonnal volt csinálva.
Beszereztem a dolgokat meg lett bontva a motor és láss csodát... mind a két vezérműtengelyen el van kopva egy -egy bütyök, de nagyon. A szívó oldalon a 2. henger bal oldali, a kipuf. oldalon a 4. henger bal oldali bütyök.
A szerelő azt mondja hogy amikor rátette a sablont a vezérlés ponton volt. De akkor hogy koptak el a bütykök 500 km alatt. És csak egy-egy. Mert a vez. cserekor megnéztük a tengelyeket és minden bütyök rendben volt, a hidrotőkéknél sem látszott semmi.
Azt mondja hogy véletlen egybeesés, nem lehet a vez. elrakás az ok, főleg hogy nem is volt...szerinte
Érdekes hogy amíg nem volt magmatatva a rendszer addig minden ok, és utána jöttek a bajok
A vezérlésmódosítóba is lett cserélve a felújító szett, azlettvolna szarul osszerakva?
Az autó 156 JTS
Korábban írtam már ,hogy a vezérlés csere után kb. 400 km múlva terhelés alatt a motorból csúnya csattogó hang hallatszott.
Többetek segítsége után, amit köszi, az volt a tipp hogy el lett rakva a vezérlés mivel nem sablonnal volt csinálva.
Beszereztem a dolgokat meg lett bontva a motor és láss csodát... mind a két vezérműtengelyen el van kopva egy -egy bütyök, de nagyon. A szívó oldalon a 2. henger bal oldali, a kipuf. oldalon a 4. henger bal oldali bütyök.
A szerelő azt mondja hogy amikor rátette a sablont a vezérlés ponton volt. De akkor hogy koptak el a bütykök 500 km alatt. És csak egy-egy. Mert a vez. cserekor megnéztük a tengelyeket és minden bütyök rendben volt, a hidrotőkéknél sem látszott semmi.
Azt mondja hogy véletlen egybeesés, nem lehet a vez. elrakás az ok, főleg hogy nem is volt...szerinte
Érdekes hogy amíg nem volt magmatatva a rendszer addig minden ok, és utána jöttek a bajok
A vezérlésmódosítóba is lett cserélve a felújító szett, azlettvolna szarul osszerakva?
Csabo222014-12-02 17:31:28 // 49563
Meg kéne próbálni egy erősebb (nagyobb inditó áramú) akksit beletenni és azzal inditani első lépésben. sztem nem elég neki a 74Ah, hacsak nem vmi szokatlanul nagy inditó áram tartozik hozzá.
Kau2014-12-01 13:36:17 // 49562
Autóüveg fóliázás.
Cseréltem az első szélvédőt és most erre is akarok napellenző fóliacsíkot a tetejére. Hogy érdemes felrakni? Vizet spricceljek alá vagy valami mást? Nem fóliáztam még :)
Cseréltem az első szélvédőt és most erre is akarok napellenző fóliacsíkot a tetejére. Hogy érdemes felrakni? Vizet spricceljek alá vagy valami mást? Nem fóliáztam még :)
Martin2014-12-01 10:52:04 // 49561
Zozo852014-12-01 00:35:21 // 49560
Sziasztok
Sztem nehezen indul a gép.
156 facelift 2004 2.4 jtdm(175le)
Reggel ha indítom kb 4 mp mire elkapja...utána nap közben pöcre indul. Izzitó gyertyák mind az 5 ki lett cserélve 2013. márciusban. Akku 2012 februárban lett cserélve (74Ah) Mi lehet más a hiba???
Sztem nehezen indul a gép.
156 facelift 2004 2.4 jtdm(175le)
Reggel ha indítom kb 4 mp mire elkapja...utána nap közben pöcre indul. Izzitó gyertyák mind az 5 ki lett cserélve 2013. márciusban. Akku 2012 februárban lett cserélve (74Ah) Mi lehet más a hiba???
cZ2014-11-30 11:18:01 // 49559
Sziasztok, sajnos úgy tünik be fog krepálni a generátorom a 166 os dizelemben (150lovas), esetleg tud valaki generátort bele vagy jo a 136 lovasé is? Remélem nem lesz nagy meló kiszedni.
Public Enemy2014-11-29 18:24:38 // 49558
"Tuningman"-t keresd 145 ügyben.
Ricoe1562014-11-29 14:10:07 // 49557
Sziasztok.
Egy ismerősömnek szeretnék segíteni. Alfa Mito 1.4 vezérlés beállitáshoz szükséges eszközt szeretnék kölcsönkérni Székesfehérvár környékéről.(csak ma vagy holnap esedékes mivel hétfőn már lesz neki csak ma még csinálná :)))
Köszönöm.
Egy ismerősömnek szeretnék segíteni. Alfa Mito 1.4 vezérlés beállitáshoz szükséges eszközt szeretnék kölcsönkérni Székesfehérvár környékéről.(csak ma vagy holnap esedékes mivel hétfőn már lesz neki csak ma még csinálná :)))
Köszönöm.
Mr. Z2014-11-29 11:29:56 // 49556
2.5 V6- hoz continental vezérlést érdemes venni?
kawics2014-11-28 17:04:34 // 49555
Köszönöm szépen a segítséget, holnap reggel ezzel kezdek! :-D
Bomi2014-11-28 16:56:51 // 49554
Szia,
Nézz körül a blogomban pl. :)
http://www.alfaamore.hu/tagok/8156/autok/9675/blog/23151
Nézz körül a blogomban pl. :)
http://www.alfaamore.hu/tagok/8156/autok/9675/blog/23151
Martika832014-11-28 16:07:20 // 49553
Hi! Tud valaki bontásban lévő 145-öst Budapesten vagy a környékén..? Küszöblemez és doblemez kellene sürgősen!
kawics2014-11-28 09:29:20 // 49552
Kedves Car-társak!
Szeretnék segítséget kérni.
Amikor az autómat vettem (156SW), a középkonzolon lévő klíma-szellőzőkapcsolók, háttér világítása, csak a jobb szélsőn működött. Tegnap délutánra az is feladta a szolgálatot. Kiszereltem a kapcsoló egységet, de semmiféle izzócsere lehetőséget nem találtam rajta. Tudja valaki hogyan lehetne orvosolni a problémát?
Előre is köszönöm a segítséget.
Szeretnék segítséget kérni.
Amikor az autómat vettem (156SW), a középkonzolon lévő klíma-szellőzőkapcsolók, háttér világítása, csak a jobb szélsőn működött. Tegnap délutánra az is feladta a szolgálatot. Kiszereltem a kapcsoló egységet, de semmiféle izzócsere lehetőséget nem találtam rajta. Tudja valaki hogyan lehetne orvosolni a problémát?
Előre is köszönöm a segítséget.
Zozo1232014-11-27 19:32:22 // 49551
Sziasztok!
Ismét a Tisztelt Cartársak segítségét kérem! Ma reggel nem indult el a fűtőventillátorom. /fűtőmotor?/ 166 FL 2,4 JTD-ről van szó. Néhányszor gyújtás fel-le, aztán elindult, minden fokozaton tette a dolgát. A nap közben ezt még többször eljátszotta. Valakinek esetleg valami ötlete, hogy ezt mi okozza? Kezdjek el fűtőmotort keresni?
Megtisztelő segítségeteket előre is köszönöm!
Ismét a Tisztelt Cartársak segítségét kérem! Ma reggel nem indult el a fűtőventillátorom. /fűtőmotor?/ 166 FL 2,4 JTD-ről van szó. Néhányszor gyújtás fel-le, aztán elindult, minden fokozaton tette a dolgát. A nap közben ezt még többször eljátszotta. Valakinek esetleg valami ötlete, hogy ezt mi okozza? Kezdjek el fűtőmotort keresni?
Megtisztelő segítségeteket előre is köszönöm!
Liquid2014-11-25 12:29:24 // 49550
ZAP, nekem bevált
DieselManiaco(NagyVad)2014-11-25 12:03:45 // 49549
a bosch-t felejtsd el..
karika1552014-11-25 09:18:15 // 49548
Szia!
Én "AUTOFREN"-szettel újítottam fel,100ezer-km és most kezdett el megint szivárogni :-)
Nagyjából ezt vártam ár-érték arányban :)
Én "AUTOFREN"-szettel újítottam fel,100ezer-km és most kezdett el megint szivárogni :-)
Nagyjából ezt vártam ár-érték arányban :)
Fisher2014-11-25 08:49:03 // 49547
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem felétek, hogy 164 2.0 V6 turbóba ('93 201 Lovas) milyen olajat ajánlotok? És mennyi megy a motorba? Sürgősen le kellene cserélném, ezért ha valaki tud frankó beszerző helyet az is jól jönne! Köszönöm a segítségeteket!
(Akinek ilyen van, milyen szűrőt használ bele, mert minden boltban 2 félét hoz rá a program, de nem tudják mi a különbség...)
Az lenne a kérdésem felétek, hogy 164 2.0 V6 turbóba ('93 201 Lovas) milyen olajat ajánlotok? És mennyi megy a motorba? Sürgősen le kellene cserélném, ezért ha valaki tud frankó beszerző helyet az is jól jönne! Köszönöm a segítségeteket!
(Akinek ilyen van, milyen szűrőt használ bele, mert minden boltban 2 félét hoz rá a program, de nem tudják mi a különbség...)
Abarai2014-11-25 07:45:43 // 49546
Ha a rádiód gyári, ahhoz kell kód. Ki kell szedni hozzá, hogy leolvasd a szériaszámát, azzal meg lehet kérni sok helyen pénzért vagy itt ingyen. Nekem is innen lett a Selespeedhez.
csokagm2014-11-24 20:14:49 // 49545
2,4es dízelnél mikor optimális olajat cserélni? 10-15eKm?
3Szék-ej2014-11-24 19:52:51 // 49544
Sziasztok
Enyhén pikánsabb lett az idő és az akku megadta magát...mondjuk számítottam rá.
A kérdés: ha kicserélem az akkut akkor kell utána valami kód meg ilyen marhaságok?
Remélem nem mert nincsenek ilyenek a tulajdonomban és a könyve sem írja.
Az autó 2002-es FL1 JTS. A média egység gyári beépített navival
És melyik a jobb Exide vagy Bosch?
Enyhén pikánsabb lett az idő és az akku megadta magát...mondjuk számítottam rá.
A kérdés: ha kicserélem az akkut akkor kell utána valami kód meg ilyen marhaságok?
Remélem nem mert nincsenek ilyenek a tulajdonomban és a könyve sem írja.
Az autó 2002-es FL1 JTS. A média egység gyári beépített navival
És melyik a jobb Exide vagy Bosch?
WarbiRunner (Gyuri)2014-11-24 18:11:14 // 49543
Na persze :-) Csak én akkor abban gondolkodtam, hogy olcsósítom is a száguldozást. Aztán francokat. Ha beállítottam hogy etanollal jól menjen, akkor 14litert evett városban :-D És a kettes torok olyan hülyén késlekedve nyitott, aztán meg húzott egy nagyot. Pörgősebb volt egyébként etanollal az autó, de alul meg valahogy bizonytalan. Vákuumos karbi rulez... A fekvő Mikunikat meg már nem élte meg nálam a szörny. Lehet jobb is :-)