Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

szeda2012-10-18 19:14:06 // 40802
itt ülök a selespeedben és örömmel jelentem működik a váltó.A gond egy törött csatlakozó volt.Itt ülök a sötétben, ordít a zene és törlöm a hibakódot :D
Forsberg2012-10-18 16:00:29 // 40801
Lehet, hogy az. De most nincs is olyan hideg. Nagyon hirtelen jött, eddig nem volt hangja. Kivéve pár hónapja kb. 2 napig (akkor nagyon meleg volt :) ). Talán akkor nem volt ilyen hangos.
mizooo2012-10-18 15:56:56 // 40800
Nem lengőkar volt véletlenül? Az szokott nyekkenni hatalmasat :) nekem hidegben nyekereg, minél nagyobb a huppanó annál nagyobbat.
Forsberg2012-10-18 15:02:32 // 40799
Volt már valakinek olyan, hogy a gátlótól óriási nyöszörgés, nyikorgás jön, teljesen hirtelen? Egyszer már csinálta pár hónapja, de akkor 1-2 nap után abba hagyta.
Most vittem vizsgára, miért ne akkor kezdené... :S Ciki volt, mert nagyon hangos, mindenki engem nézett. Olyan mint egy teknő a tengeren.
Arno1662012-10-18 14:34:44 // 40798
Akku le RESET volt, lamba csere után kénytelen voltam, nemnagyon akarta abbahagyni a durva dusitast, erezheto volt h vmi nem oke.
Gondolom a kompenzációs értékek végálláson voltak, és idő lett volna helyrepofoznia magát.

---

FRA 3,2 (Multiplicative)
TRA -12 (Additive)

Ezt találtam róla:
"The consumption and performance of an engine are optimised by the control unit through the use of programmed maps stored internally. These maps are based on engine rpm and loading. The control unit with the aid of sensors, manages the opening times of the individual injectors under various environmental conditions. Based on the feedback from these sensors the control unit can compensate for changes in an engines combustion characteristics, which vary over time due to component ageing.

These learned compensation values are applied to the static fuel maps stored in the ecu. These learned compensation values are commonly called "fuel trims", in the Fiat/Alfa/Lancia applications these are refered to as "factors".

There are two kinds of compensation "factors" applied, Addition and Multiplication.

The Addition or Additive Trim, is used by the control unit to compensate the fueling at idle. The Additive Factor can be positive or negative. For Addition Factors the injection time is adjusted by a fixed amount.

The Multiplication Factor or Multiplicative Trim, is used by the control unit to compensate the fueling at above idle engine speeds. In the Fiat/Alfa/Lancia applications there are normally three Multiplicative Factors, high loads, low loads and current loads.

Negative compensation factor values indicate that the engine is running too rich and oxygen sensor control is therefore making it more lean by reducing the amount of time that the injectors are open. Positive compensation factor values indicate that the engine is running too lean and oxygen sensor control is therefore making it richer by increasing the amount of time that the injectors are open.

In general, an out-of-spec value in the first field (Additive) indicates a vacuum leak since it is mostly present at idle, when vacuum is highest. An out-of-spec value in the second field (Multiplicative) indicates a fault at higher RPM, and may point to a faulty MAF. If the compensation factors go out of specification, then the control unit will cause a fault code. "

Hmm.. falsot nem sziv, fujtam be fektisztitot korbe a szivo reszekhez es nem valtozott a motorhang. Ha beszívta volna akkor felpörög tőle, vagy valtozik a hangja.

Lehet LMM... halalan kezd lenni?! potyara sok kedvem nincs cserelni.... Valakinek nincs veletlen egy tartalek a polcon egy probara? Kicsit gyanus meg a levego hofok szenzor. 35 fokot mutatott minap a 18 fokban, de betudtam annak h atmelegedett a motor. Elegge a motorter kozepen van. Lehet jobban megvizsgalom.

Az alapjarati szelep kiderult elzarja a levegot es nem nyitja. Alapbol van egy alagut a pillangoszelep ket oldala kozott, es azon aramlik be a plussz "luft", ha a szelep nem zajra le. Még annyi ugrott be lehet szorul a szelep kicsit, es darabosan reagalja le mikor leugrok a gazrol, nem szepen lassan engedi vissza a fordulatot.

Ha vkinek vmi eszébe jut ezek alapjan ne kíméljen! :)

96-os Spider/GTV 2.0TS-be még nem pakoltak kettős tömegű lendkereket ugye? Meg az gondolom mas tunettel is jar, ha az haldoklik?! Nem csak terhelesvaltaskor.
Hardy2012-10-17 21:10:58 // 40797
Lángspray, fagyasztóspray. Nekem se jött elsőnek hajlott a kulcs meg minden. Aztán Csöri megkezelte ezekkel felváltva, és megindult.
szeda2012-10-17 21:00:56 // 40796
Lánggal de este voltam ott 6 után.amikor már minden füstölt meg úgy nézett ki hogy inkább eltörne mondtam hogy hagyjuk mert holnap reggel mennem kell a kocsival.Volt ott minden csavarlazítós spray, fagyasztós, wd-40 stb. Szívott vele egy órát.Nem kért semmit de csalódott volt.Azt mondta ha leszedhetné a komplett gólyalábat akkor ki zudná ütni de erre nem volt idő.
Piritu - 1.000.0002012-10-17 20:51:14 // 40795
Ennél az öreg vezérlőnél a "hagyományos" saru le fajta :-)
mreni2012-10-17 20:30:05 // 40794
Melyik "fajta" RESET? :D
Piritu - 1.000.0002012-10-17 19:28:18 // 40793
TRA vagy FRA paramétered a compban nincs "kiakadva"? Anno nekem mínusz értéket vett fel az egyik (most már nem tudom melyik) és ott maradt. Akkor viselkedett furcsán a gázra. Reset segített.
Alfa GT-Csaba2012-10-17 18:47:29 // 40792
az enyémbe is bele van rohadva ,hidegen 2"csőfogó ráhúzva acélcső rajta 80 kilóm és akkor sem indult meg!!Ezt másképp nem is lehet kiütni mint ha hegesztő pisztolyal felizzítom
mreni2012-10-17 17:11:08 // 40791
mit jelent nálatok a hőkezelés? kis gázlámpával melegítette?
szeda2012-10-17 12:44:33 // 40790
Jó akkor mond hogyan kell mert ott voltam és nagyon keményen megszenvedett vele.Én kértem hogy ne folytassuk mert este volt és kell a kocsi.
lakosg012012-10-17 11:10:32 // 40789
Akármilyen furcsa, következő alkalommal (remélem nem mostanában lesz), így fogok tenni :)
Persze fel nem jelentem, maximum itt...
Ferke2012-10-17 07:14:20 // 40788
Mekkora király szerelőd van bakker:) Én ilyen helyre akkor sem vinném többet, ha mostantól ingyen csinálná:)
szeda2012-10-17 06:13:42 // 40787
Jó reggelt!

Ötleteket várnék.156 hátsó kerékagy aljából nem jön ki a hosszú csavar amiben a szilentek is vannak. Hőkezelésen és légkulcson túl vagyunk.Szerelő visszadobta a projektet, szerinte csak letörni lehetne azt meg nem szeretném.Nagyon kéne szilentet cserélnem bal hátul.Anya szépen lejön de onnantól semmi...
Nándi2012-10-16 16:56:30 // 40786
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni nekem. Szükségem lenne egy 1.9jtd 8V 105Le motorhoz főtengely vezérmű szíjkerék! (nem a hosszbordás szíjtárcsájáról beszélek:)) Elég sűrgős lenne!
Előre is köszönöm
Rizzo2012-10-16 15:47:56 // 40785
Legalább megúsztad az olajtekmő cserét.
Zoli19802012-10-16 15:27:55 // 40784
Az milyen lenne, ha laptoppal, kábellel mennénk autót venni, rádugni, ha nem stimmel, nem vesszem meg+fel is jelentem a kereskedőt :)
Grando2012-10-16 13:42:20 // 40783
Ahogy mondod. ;)))
Hozzátéve, hogy azért a német is ember, és szereti a pénzt (hajjaj...), nemcsak a török (meg arab meg szerb stb.).
Sokmindent feltalált már magyar ember, de az óravisszatekerés speciel nem ide kötődik. Valóban ideje lenne felébredni a "nyugatról csak tutikocsi jön" álomból. :)))

Cikkek (google remélem vmennyire kihámozhatóvá teszi):
- 6 milliárd eurós kár évente a kilométeróra tekergetés miatt.
- Másik cikk, razziával, letartóztatásokkal, kilométeróra-maffiával.
lakosg012012-10-16 13:41:32 // 40782
Egy kicsit elkeseredtem. Állapotra jó a kocsi, csak így már a szervizes és egyéb papírok birtokában is homályossá vált számomra az autó előélete.
szeda2012-10-16 13:24:35 // 40781
Ezer éve divat.Kint sem a némettől veszed a kocsit.Az összes kereskedő török meg arab.Szerinted? :)
Arno1662012-10-16 13:01:27 // 40780
2.0TS / Spider rángat, Lambda rossz volt cseréltem, hibakód azóta nincs.
Injektorok hozamát megmértem, tök azonos. (Kiszedtem, és belepisiltettem őket indítózás közben 1-1 nagy fecskendőbe.)

A franc baja lehet? Teljesen olyan mintha lógna vmi, motortartó bak, kuplungban törött rugók, vagy hasonló. De minden bakot cseréltem már (amúgy is kellett, odavoltak), a felső motorkitámasztó blokkon levő szilentjét kivéve. De annyira az nem kehes, h ennyire bezavarjon.
Kuplung alig egy éves. (mikor új volt is csinálta.)
Féltengelyek rendben.

Alacsony fordulaton hintázik a gép, elég idegörlő állandóan kikuplungolni.
Kicsit olyan érzésem van, mikor elveszem a gázt teljesen és az alapjárati szelepnek kellene biztosítani egy kis levegőt - az az üzemállapot nem korrekt. Emiatt gázelvételre azonnal durva motorfékkel válaszol, nincs az a szépen lecsengő átmenet.
Majd ismét gázt adva azonnal idegesen indul.
Lehetséges, hogy a pillangószelep nincs a megfelelő helyen, és az alapjárati szelep állandó végállapotban próbálja beszuszakolni a plussz levegőt. Mely végállapotban nem tud korrektul szabályozni?

Utolsó gondolatom ez, aztan kifogytam. :)
Ebből adódik a kérdésem, hogyan kell alapjáratot állítani a 96 környéki 2.0TS motoroknál? Mert az a tippem kell valahogy.
Lehúzott alapjárati szelepnél belőni a pillangószelep állásával a 800-as fordulatot?
(Vagy 850-et, vagy mennyi is a nominál érték?)
Arno1662012-10-16 12:51:28 // 40779
Végül az lett, menetvágtam 20-asra /ismerősnek volt menetfúró/, bele egy Fabory-s olajleeresztő /fél áron mint autósboltban/ alá egy rézalátét SKF boltbol /Fabory-ban nem volt épp/ és azóta pöpec.

Végső megoldás az lesz h esztergáltatok egy kicsit kúpos 20-as külső 1x-es belső menetes acél közdarabot. Köv olajcserénél zsírtalanítás, brutál csapágyragasztó, és beletekerem a közdarabot. Majd utána a kisebb olajleeresztőt, és örök élet, nem fog megszakadni többet az ALU-ban a menet.
Marklar1552012-10-15 22:57:39 // 40777
mreni2012-10-15 22:24:27 // 40776
eddig is divat volt,csak nem ennyire mint nálunk :)
lakosg012012-10-15 22:02:05 // 40775
Ezek szerint már az osztrákoknál is divat?
Liquid2012-10-15 22:01:57 // 40774
én is így tudom, ha meg van mahinálva akkor nullázódik, legalábbisa ha nem tökéletesen hozzáértők művelik
Hardy2012-10-15 21:47:08 // 40773
Szerinted?
Vissza van tekerve azt mondják a hozzáértők.
lakosg012012-10-15 21:40:38 // 40772
Ma volt egy kis időm, gondoltam rádugom a kábelt a gépre, megnézem, hogy volt-e hiba az elmúlt 2600km alatt.

Szerencsére semmi. Ekkor jutott eszembe, hogy megnézem, mit mutat az ECU kilométerórája. Az órán szereplő érték 145.250 körül van (pontosan nem tudom), míg a multiecuscan "Odometer at last programming" értéke 7.000km fölött van valamivel.

Az "Odometer" pedig 0.0 km-t ír.

Ez normális? Mi okozhat ilyet?
mreni2012-10-14 21:39:59 // 40771
általában simán megy a dolog torxal is,de jobb ha van egy ribe készlet is :)
GTPeti2012-10-14 21:38:32 // 40770
Szerintem nekem nincsenek ilyen bazi Torxaim és a barátomét nem szándékozom megplasztikázni, mert nem lenne őszinte a mosolya. :)
mreni2012-10-14 21:28:34 // 40769
mármint a ribe vs torx :D
mreni2012-10-14 21:28:03 // 40768
csak sokan nem veszik észre a különbséget és/vagy nem foglalkoznak vele:)
GTPeti2012-10-14 21:17:25 // 40767
Naná, mindenfelé ilyenek vannak. Tudtommal a szívósornál is.

A barátom a Yato webshopjában vett. Ha rákeresel arra, hogy Yato RIBE-készlet, találsz linkeket. Úgy láttam 4e+pk.
droberto2012-10-14 21:12:58 // 40766
Akkor grat! :)
Van még valahol ilyen fejű csavar a AR-ban? Mert ha igen akkor én is veszek ilyet! Ha csak itt, akkor SZVSZ pénzkidobás. Én nagyon adok az ilyenekre, de nekem minden gond nélkül lejött a TX fejjel (észre sem vettem)! Anno a szerelőm is ezzel szedte le...
Azért ha találsz készletet egy linket dobhatsz. ;)
Liquid2012-10-14 21:12:41 // 40765
elég rendesen meg kel bontani, úgy eméxem nem lehet kisügyeskedni a stabrudat a bölcső leengedése nélkül, de még úgy se egyszerű
GTPeti2012-10-14 20:57:12 // 40764
Igen, ez a saját. B)

Most megyek... nézek valami RIBE-készletet. B)
droberto2012-10-14 20:42:53 // 40763
Ez lett a saját?
Ez nagyon szép és igényes kidolgozású!
Alfa GT-Csaba2012-10-14 20:34:59 // 40762
Sajnos a bölcső lebontása nélkül még látni sem lehet a szilentet!!Egyszer itt valaki azt írta hogy ő kihézagolta valami lemezzel hogy ne kopogjon de kb 3hete cseréltünk stab rúd szilentet és ahhoz képtelenség hozzá férni bontás nélkül!
Rizzo2012-10-14 20:30:31 // 40761

Sziasztok
Cserélt már valaki úgy első stabilizátor szilentet 156-on ,hogy nem kellett lebontani az egész segédalvázat (bölcsőt)?
Vagy ne is reméljem, hogy megúszhatom anélkül a két kisujjnyi gumidarab cseréjét?
GTPeti2012-10-14 15:49:12 // 40760
Continental VD1065 szíjtárcsa "új verzió":

1. kép
2. kép
3. kép
4. kép
GTPeti2012-10-14 14:25:45 // 40759
Azt jelenti, hogy páros fokozatokba váltáskor nem tetszik neki valami.
szeda2012-10-14 13:44:21 // 40758
sziasztok!

Sikeres hibakód olvasás volt délelőtt a selespeedben.
A váltóm hibája: "P1757 Even numbered gear engagement"
Nézegettem eLEARN-ben de nem találtam semmit. Esetleg tud valaki segíteni? Ez a "P1757" visszakereshető valami olaszos szereld magadban?
alfa kutya2012-10-13 09:34:28 // 40757
Sziasztok
Hideginditáskor leedsik az alapjárat fulladozik puffog a motor ,de ha elötte lehuzom az ac relét akkor semmi probléma 1-2 inditásig az ac relét kicserréltem még mit lérdemes megnézni?
gecsa2012-10-11 12:51:57 // 40756
tudna valaki segíteni? dízelmánia 20892...
Buddha2012-10-11 12:19:42 // 40755
A relé vagy a hőkapcsoló lesz az... :-)
gecsa2012-10-11 08:20:31 // 40754
nekem a sima kábel egyből csatlakozott...a portot is komálta...
GTPeti2012-10-10 23:59:43 // 40753
Könnyen lehet, hogy összeégtek a ventit kapcsoló relé pogácsái. Én ennek a relének a lemérésével kezdeném. Okozhatja pl. a zárlatos motor is. (Sajnos ilyen elő-előfordul.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak