Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
gecsa2012-09-27 14:04:24 // 40542
tempomatban mreni, és gtpeti jelenleg a kompetens.
Tompi2012-09-27 13:51:17 // 40541
OK, mindenkinek köszönöm a segítséget.
Még egy kérdés, tempomat bekötésen gondolkodom, tudhatom valahogy elöre a kocsiból, hogy be van-e kábelozva a kocsiba, vagy le kell szednem a burkolatot és megnézni?
Nem nagyon tudom a felszereltséget, annyit tudok, hogy dupla digit klíma van bent meg navis volt gyárilág cd váltóval. Olaszországi volt a kocsi.
Még egy kérdés, tempomat bekötésen gondolkodom, tudhatom valahogy elöre a kocsiból, hogy be van-e kábelozva a kocsiba, vagy le kell szednem a burkolatot és megnézni?
Nem nagyon tudom a felszereltséget, annyit tudok, hogy dupla digit klíma van bent meg navis volt gyárilág cd váltóval. Olaszországi volt a kocsi.
gecsa2012-09-27 13:41:36 // 40540
majd referálj az eseményekről.:)
Tompi2012-09-27 11:26:21 // 40539
Ok, akkor tömörítve, hidegen indítok, csövet fogok, ha meleg visítok :)
gecsa2012-09-27 11:22:58 // 40538
a lényege az egésznek,hogy a termosztát valószínű rossz...:D
most nézem,hogy neked minden hozzászólásodban vagy egy angol keresztnév? :D:D
most nézem,hogy neked minden hozzászólásodban vagy egy angol keresztnév? :D:D
pb_2012-09-27 11:19:11 // 40537
Lehet őt is használni, ha rá tod venni, hogy beletenyereljen a 60fokos vízbe.)))
pb_2012-09-27 11:02:08 // 40535
Felesleges ezt sokáig ragozni, 40531 hsz, vagy fox 1 hőmérőt.
süsnye2012-09-27 10:55:43 // 40534
húzd le a venti csatlakozót és hidegindítás után nézd meg kézrátétellel :), hogy mikor (milyen hőmérsékletnél) kezd el a termosztát és a hűtő közti cső melegedni..
Tompi2012-09-27 10:37:30 // 40533
Hát, naponta megyek 40 km-t oda-vissza, télen hidegben az 55röl nem megy már feljebb sajna. Van is cidri :)
Ha 55ön nyit a termosztát gondolom akkor az a kuka? Sima járatással nem tudják kiszürni, vagy?
Ha 55ön nyit a termosztát gondolom akkor az a kuka? Sima járatással nem tudják kiszürni, vagy?
gecsa2012-09-27 10:31:46 // 40532
vagy 55fokon nyit a termosztát,lejjebb esik,mert ott ugrik be a körbe a hidegebb folydék..onnan ugye megint melegszik,csak lassabban..
.......................2012-09-27 10:27:47 // 40531
akkor neked olcsó´n megszámolták,
nekem a Bre ban 90eFt ra mérték a kézifékbowden cserét,
aztán vettem Erhardtól jó áron,utángyártottat,paszol
és egy fél nap alatt beleraktam én
semmi ideg,semmi,szarakodás
nekem a Bre ban 90eFt ra mérték a kézifékbowden cserét,
aztán vettem Erhardtól jó áron,utángyártottat,paszol
és egy fél nap alatt beleraktam én
semmi ideg,semmi,szarakodás
Tompi2012-09-27 10:16:26 // 40530
Hja, azt értem, hogyha teljesen nyitva marad akkor nyilván ki lehet állásában szürni.
További adalékok a jelenségröl:
Elöször normálisan melegszik (kb. 55-60 fokig), majd hirtelen ott megáll, egy kicsit lejjebb is esik. Tehát úgy tünik, mintha ott történne valami, ezért gondoltam a gombára, hátha ott kinyit?
További adalékok a jelenségröl:
Elöször normálisan melegszik (kb. 55-60 fokig), majd hirtelen ott megáll, egy kicsit lejjebb is esik. Tehát úgy tünik, mintha ott történne valami, ezért gondoltam a gombára, hátha ott kinyit?
Tompi2012-09-27 10:13:02 // 40529
Mivel egyéb szervizekkel sokkal rosszabb tapasztalatom volt ezért a mai napig oda hordtam. A pénztárcámnak nyílván rosszabb volt a dolog, viszont eddig normálisan megmondták mi a gond mire vigyem nekiálltak megcsinálták lelkiismeretesen, söt volt olyan is, hogy csak odavittem az autót és azonnal megnézték/megoldották a problémát.
Viszont a mai reggel erös volt, 8ra be volt jelentve az autó kézifékbowden cserére, a legutóbbi alkalommal nem tudták kicserélni, mert állítólag az utángyártott nem jó rá??? Eddig is az volt rajta, na mindegy.
Telefonon leegyeztetve minden, odavisszük, erre hát akkor hagyjuk itt mert nem tudják van-e raktáron de MAJD megkérdezik van-e gyári bowden meg MAJD meglátjuk mikor állnak neki meg MAJD kiderül mire lesz meg. 1 óra múlva MAJD hívnak, hogy egyáltalán van-e raktáron. He????
Rákérdezve az esetleges üzemanyagszürö cserére jött az 1 órás munkadíj válasz (8 ezer magyar forint ugye), ami kicsit húzósnak tünt, majd a bowden ára (27 ezer) és végül ha van is raktáron akkor is legalább 3 óra lesz az egész mutatvány... Heeee?????? És mindezt megkoronázva az ügyfél a hülye, aki ezt a bombaajánlatot most inkább kihagyja :D
Viszont a mai reggel erös volt, 8ra be volt jelentve az autó kézifékbowden cserére, a legutóbbi alkalommal nem tudták kicserélni, mert állítólag az utángyártott nem jó rá??? Eddig is az volt rajta, na mindegy.
Telefonon leegyeztetve minden, odavisszük, erre hát akkor hagyjuk itt mert nem tudják van-e raktáron de MAJD megkérdezik van-e gyári bowden meg MAJD meglátjuk mikor állnak neki meg MAJD kiderül mire lesz meg. 1 óra múlva MAJD hívnak, hogy egyáltalán van-e raktáron. He????
Rákérdezve az esetleges üzemanyagszürö cserére jött az 1 órás munkadíj válasz (8 ezer magyar forint ugye), ami kicsit húzósnak tünt, majd a bowden ára (27 ezer) és végül ha van is raktáron akkor is legalább 3 óra lesz az egész mutatvány... Heeee?????? És mindezt megkoronázva az ügyfél a hülye, aki ezt a bombaajánlatot most inkább kihagyja :D
Ferke2012-09-27 10:09:59 // 40528
Onnan látja, hogy pár perc járás után az odamenő kör csöve is melegszik:) Jó termosztáttal csak üzemmelegen szabad nyitnia, addig hideg a cső.
Ennyire egyszerű:)
Ennyire egyszerű:)
gecsa2012-09-27 09:59:07 // 40527
a szervizekben minden megkezdett óra egészként fizetendő...még szép,hogy tökölnek vele..
honnan látja szétszerelés nélkül,hogy a termosztát nincs-e magragadva nyitott állásban? vagy,hogy nem zár rendesen?
honnan látja szétszerelés nélkül,hogy a termosztát nincs-e magragadva nyitott állásban? vagy,hogy nem zár rendesen?
Ferke2012-09-27 09:52:16 // 40526
Van még ember itt, aki márkaszervizbe hordja a vasat???:D
Tompi2012-09-27 09:40:47 // 40525
Hm.
Hát mivel hivatalos Fiat és Alfa Márkaszervízröl van szó és a pultos kisasszony külön kihangsúlyozta, hogy a szervízes sokáig és alaposan vizsgálta és nem talált semmit úgy gondolom hogy elindította a motort aztán hagyta járni egy darabig hogy nyit-e a termosztát :)
Ez a módszer egyébként azért jó mert közben lehet mást is csinálni viszont diagnosztikai szempontból nem hinném hogy hatékony...
Az alaposságukra jellemzö, hogy az elsö kérdés is rájuk vonatkozott, 1 órát mondtak az üzemanyagszürö cserére :)
Hát mivel hivatalos Fiat és Alfa Márkaszervízröl van szó és a pultos kisasszony külön kihangsúlyozta, hogy a szervízes sokáig és alaposan vizsgálta és nem talált semmit úgy gondolom hogy elindította a motort aztán hagyta járni egy darabig hogy nyit-e a termosztát :)
Ez a módszer egyébként azért jó mert közben lehet mást is csinálni viszont diagnosztikai szempontból nem hinném hogy hatékony...
Az alaposságukra jellemzö, hogy az elsö kérdés is rájuk vonatkozott, 1 órát mondtak az üzemanyagszürö cserére :)
gecsa2012-09-27 08:58:59 // 40524
gondolom kiszerelték, melegítettek vizet,és megnézték,hogy milyen hőfoknál nyit..
ezt természetesen minden szervízben,és mindig elvégzik,vagy nem?? én még nem találkoztam ilyennel...... olyannal viszont igen,hogy a termosztát már újkorában rossz volt...utángyártott volt...
szerintem is megoldódik a probléma egy termosztátcserével..
ezt természetesen minden szervízben,és mindig elvégzik,vagy nem?? én még nem találkoztam ilyennel...... olyannal viszont igen,hogy a termosztát már újkorában rossz volt...utángyártott volt...
szerintem is megoldódik a probléma egy termosztátcserével..
András bácsi2012-09-27 08:54:05 // 40523
A szűrőcsere max. fél óra, de akkor már nagyon tökölsz. :)
Ha nem megy fel a vízhőfok, akkor az 90%-ban termosztát. Hogy állapították meg, hogy nem az?
Ha nem megy fel a vízhőfok, akkor az 90%-ban termosztát. Hogy állapították meg, hogy nem az?
Tompi2012-09-27 08:47:22 // 40522
Sziasztok, tud valaki olyanban segíteni, hogy Alfa 156-on mekkora munka gázolajszüröt cserélni? Kb mennyi idö ez, szerelö tudja csak megoldani?
A következö tünetekre tud esetleg valaki megoldást:
Télen a víz nem megy 55-60 fok fölé, hosszabb út során sem. Termosztátot megnézettem, a szervíz szerint nem az a hiba.
Amit még észrevettem és gyanús, hogy nyáron sokat megy a hütöventillátor, ha elindítom a kocsit szinte azonnal elindul.
Nem tudom, esetleg lehet hütögomba hiba?
Köszönöm a segítséget:
Tompi
A következö tünetekre tud esetleg valaki megoldást:
Télen a víz nem megy 55-60 fok fölé, hosszabb út során sem. Termosztátot megnézettem, a szervíz szerint nem az a hiba.
Amit még észrevettem és gyanús, hogy nyáron sokat megy a hütöventillátor, ha elindítom a kocsit szinte azonnal elindul.
Nem tudom, esetleg lehet hütögomba hiba?
Köszönöm a segítséget:
Tompi
gecsa2012-09-26 19:51:48 // 40521
En nem tettem vissza..eldocogott az ott az ules helyen...:-) :-)
Zoli19802012-09-26 18:22:23 // 40520
Na, megoldottam. Most szépen ráment a kupak (köszönet a gépzsírgyárnak :)). A fedelet meg csak 2 csavarral tettem vissza, hogy tankolásnál rá tudjak nézni.
gecsa2012-09-26 17:47:41 // 40519
akkor mégsem mondtam akkora nagy hülyeséget...:D:D:D
.......................2012-09-26 16:01:51 // 40518
szuper,
ez jó hír ,hogy a "torque" androidos telóval megy
köszi a tippet
ez jó hír ,hogy a "torque" androidos telóval megy
köszi a tippet
Tentacle2012-09-26 15:51:51 // 40517
Igen, én szoktam használni. A régi (dízel 2004 előtti, benzin 2001 előtti) autókhoz az AlfaOBD androidos app jó csak, az újabb, OBDII-esekhez van millió, de legjobb talán a torque (és tervezik a régebbi fiat protokolt is fejleszteni hozzá).
gecsa2012-09-26 15:42:53 // 40516
akkor azzal..:D azt tudtam,hogy valamelyikkel,de nekem az androidos rémlett...
.......................2012-09-26 15:39:51 // 40515
androiddossal?
hogy?
a multiecuscan oldalon csak a windows mobile van feltüntetve
hogy?
a multiecuscan oldalon csak a windows mobile van feltüntetve
gecsa2012-09-26 15:38:46 // 40514
elméletileg androidossal össze lehet, ha jól láttam de, hogy valakinek ven-e bt-s kábele,az már jó kérdés..
.......................2012-09-26 15:08:19 // 40513
van itt olyan kartárs aki az ELM327 öt összehozta molbiltelóval bútyúkon keresztül
,és ki tudja olvasni a FES -t?
,és ki tudja olvasni a FES -t?
gecsa2012-09-26 14:54:55 // 40512
lehet addigra meg elmúlik..:D:D:D
Zoli19802012-09-26 14:47:29 // 40511
Ja, gondoltam rá, legközelebbi tankolásnál sasolok.... :)
gecsa2012-09-26 14:44:57 // 40510
ha már szétszeded,akkor hagy úgy,hogy látszódjon,hogy hol "ereszt" én is úgy csináltam..
Zoli19802012-09-26 14:38:22 // 40509
Nálam konkrétan teletanknál hagyta a "felesleget" a benzinkúton. Azóta nem merem teletankolni. Lehet ma nekifutok mégegyszer, megpróbálom.
gecsa2012-09-26 14:35:18 // 40508
én is jártam úgy,hogy leköpte az egyik csövet,de ott akkor nem szivárgott,hanem ömlött... nagyobb esélye van annak,hogy ott szivárog,mint annak,hogy nincs meghúzva a kupak.. az is lehet,hogy csak nincs rendesen a helyére pattintva..
Zoli19802012-09-26 14:27:36 // 40507
Tegnap levettem, megpróbáltam visszarakni.. De elgurult a gyógyszerem... Nem elég, hogy szívás visszarakni, még helyed sincs.... És még a szivárgás helyét se tudtam megállapítani. Van 2 vékony cső amolyan gyorscsatlakozóval, azokra gyanakszom valamelyikre, mert ott állt a gázolaj. Gondolkodtam, direktre kötöm a csatlakozókat kiiktatva
gecsa2012-09-26 14:21:49 // 40506
én kalapáccsal finoman kopogtatva tekertem le,és fel is anno..
Zoli19802012-09-26 14:14:21 // 40505
Sziasztok.
166-nál mennyire macerás levenni a tankot? MInt kiderült felül a szivattyú résznél ereszt. Viszont úgy néztem, mintha ferdén lenne rákapatva az a menetes "izé" ami benntartja az egész egységet. Próbáltam azon a kis szerelőnyíláson megoldani, de túl kicsi a hely.
166-nál mennyire macerás levenni a tankot? MInt kiderült felül a szivattyú résznél ereszt. Viszont úgy néztem, mintha ferdén lenne rákapatva az a menetes "izé" ami benntartja az egész egységet. Próbáltam azon a kis szerelőnyíláson megoldani, de túl kicsi a hely.
Imyx2012-09-26 13:05:37 // 40504
:). Kiveséztük a témát, azt hiszem :-).
süsnye2012-09-26 11:34:18 // 40503
jah, bakker.. hogy ez VAGY kapcsolatban van.. :)) ez nem esett le eddig, köszi.. :)
gecsa2012-09-26 10:34:16 // 40502
nekem az a cső konkrétan nincs...:D
Imyx2012-09-26 10:13:27 // 40501
Azért van a cső, mert nincs rezonátor :-)), mindkettő nem lehetséges, a rezonátor tartalmazza a 'csövet' is, pár centis csonk tulajdonképpen.
Imyx2012-09-26 09:52:50 // 40500
Igy van!! :DDD. Nem mindig a gyárnak van igaza! :-)).
süsnye2012-09-26 09:32:50 // 40499
a cső szerepével tisztában vagyok.. :P :)
de most, akkor a V6nál gyárilag van olyan rezonátor box vagy nincs?
de most, akkor a V6nál gyárilag van olyan rezonátor box vagy nincs?
szeda2012-09-26 08:23:18 // 40498
Jó reggelt! Van egy selespeed problémám.A 156-os topicba írtam véletlenül.Tudna valaki segíteni? a szvattyút vezérlő relé cseréje és az olajcsere után nem kapcsol sebességet.Hibajelzés világít.Szivattyú megy és nyomás is van.
gecsa2012-09-26 07:59:31 // 40497
és megfogalmazódtak a fejekben a házihangosítóötletek..:D
Imyx2012-09-26 07:53:00 // 40496
A doboz a szívászajt csillapítja, a cső nemes egyszerűséggel bevezeti a hideg levegőt a légszűrőházba. A V6-nál nem kellett azt a normát hoznia a motornak, hogy halk legyen :))).
süsnye2012-09-25 20:54:20 // 40495
hmm.. így nézegetve az ábrát, rájöttem, hogy nekem sincs meg az a rezonátor egység, csak az 5. számú cső..
mi is pontosan a szerepe?
mi is pontosan a szerepe?
Imyx2012-09-25 19:13:53 // 40494
Az 5-ös csövön keresztül szívja direktbe a levegőt - ha kiveszed a rezonátort.
Imyx2012-09-25 19:11:05 // 40493
Az 5-ös az a cső, ami a légszűrő háztól a lökhárító légbeömlő nyílásához vezet, valahogy így van megoldva a V6-nál is. Én kidobtam a rezonátort, de még nem oldottam meg a csövezést a lököshöz :). Egyébként bármilyen flexibilisebb cső megteszi, és fillérekből megvan.