Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Ferke2012-08-13 00:50:36 // 39992
Mi a tköm került azon 200-ba??:)) Levitted az udine-i szervizbe??:))
GTPeti2012-08-12 20:45:17 // 39991
Parancsolj, itt minden le van írva, képekkel illusztrálva:

Klikk a Download-ra!
GTPeti2012-08-12 20:34:11 // 39990
Először is ki kéne olvasni van-e hibakód.
B@rney2012-08-12 18:31:47 // 39989
Üdv. Mindenkinek!
van egy kis proplem a vasammal... nem hajlandó elindulni, csak köszörül.
Hiba a köv. "elektromos kulcs" nos már pótkulccsal is próbálkoztam, de semmi :( Akksi sru többször le stb. de semmi sem ok, tiltja az üzemagyagot....
Valakinek van valami ötlete, mi a f...szt csináljak még vele?????????
Holnap reggel meg mennem kellene melóba :(
BÁrkinek van használható ötlete azt megköszönném....
Köszi előre is mindenkinek!
Barney
Szido2012-08-12 17:36:08 // 39988
Üdv! Van egy diagnosztikai kábelem, és a Fiat Ecu Scan programot szeretném életre kelteni vele. Valaki le tudná írni ennek a menetét?
GTPeti2012-08-12 15:47:25 // 39987
Zöld vs. piros = szilikáttartalmú vs. szilikátmentes (utóbbi az alumotorknál fontos).
GTPeti2012-08-12 15:37:21 // 39986
(A BASF által régebbi motorkhoz ajánlott G48 (zöldeskék) is foszfátmentes.)
[k i z z o]2012-08-12 15:22:45 // 39985
A lényeg, hogy a G12 foszfátmentes és kevésbé hajlamos korrózió képződésre, illetve ártalmas sóképzésre. Ha jól emlékszem a fő szempont a foszfátmentesség a G12 -ben.

Az is biztos, hogy keverni nem szabad mással. A rendszert amúgy is illik elmosni mielőtt fel van töltve új folyadékkal.
Nandiee2012-08-12 14:54:23 // 39984
Közben beszéltem egy ismerőssel. Váltófelújítás lesz a dologból.
pb_2012-08-12 14:29:13 // 39983
39983 hsz.
Felesleges ezt túlmisztifikálni nem a 90es évek derekán vagyunk, csak + kell nézni néhány adatlapot(+jegyzem Rre tökéletesen alkalmas a qgli)
Wickey2012-08-12 13:54:01 // 39982
háde dikmá barátom, én csapvízzel járatom a 145-öt, mer csóró vagyok fagyállóra, oszt se a fűtött garázsba, se a céges mélygarázsban a mínuszhármon nincs cidri sose, uccára meg ilyen úrigéppel úccseállok, meg amúgyis meg van indítva nyolcóránként, annyiidőalattnemfagyikmeg. :-)))))
GTPeti2012-08-12 13:28:15 // 39981
Valami kémiai folyamat van a háttérben. Egyszer olvastam egy elég alapos leírást a fagyállókról, amiben pontosan ezt a kérdést fejtegették.

Rákerestem (érted, nem csak a Google-t ajánlgattam), hirtelen ezt találtam:
"Sonst können sich Klümpchen bilden und das Kühlwasser verfärbt sich bräunlich. Die Flocken fördern aber den Verschleiß der Wasserpumpe, so dass letztlich sogar ein Austausch notwendig wird."
A keveredéskor "lepedék" képződik ami veszélyes lehet. OK, ez ellen az előzetese alapos kimosással lehet védekezni. Volt ám még valami olyasmi, hogy a régihez tervezett anyagok nem feltétlenül viselik jól a piros folyadékot.

Itt szépen leírják a fagyállók különböző fajtáit, mi a jellegzetességük. Sőt képeket is mutatnak, mi történik keverés, illetve a másik (nem jóváhagyott) fajta használata esetén.

Szépen megkérlek, hogy ha ezzel nem értesz egyet, kivételesen írj te is érveket. (De ne csak azt, hogy "mer jó, meg működik, próbáltam".
[k i z z o]2012-08-12 13:26:12 // 39980
Mehet bele a G12.
pb_2012-08-12 13:02:13 // 39979
Miért lenne baj, ha rózsaszínűt tenne bele?
Nandiee2012-08-12 11:26:47 // 39978
Ma végre kiderült, hogy mi kotyog az autó elejénél. Sajnos a kormánymű.
Valakinek valami ötlet? A legjobb és relatív a legolcsóbb megoldás érdekelne.

Más:
Pár napja jött egy hiba a műszerfalon, hogy valami nem stimmel a bal, illetve jobb oldali lámpákkal. Ma megnézte a szerelő, hiba nincs. Megpróbálta törölni a hibát géppel, de azt mondta, hogy nem lát semmit a gép.
Na ezt most hogy meg mi, és miért?
Frank_Skythe2012-08-11 19:56:29 // 39977
Köszönöm! Nagyon korrekt leírás amit ír GTPeti a blogjában. Sokat segített. Mind a 2 fajtát megvetetem vele, úgyis ezzel dolgozik és vissza fogja hozni az árát.
Piritu - 1.000.0002012-08-11 19:37:59 // 39976
Javaslom olvasd el az egy hsz-el lentebb hozzászóló GTPeti blogját a témában.
Frank_Skythe2012-08-11 19:36:33 // 39975
Sziasztok! Remélem jó helyen érdeklődöm. Aki használ ilyet, az ki melyik diagnosztikai kábelt ajánlja a multiecuscan szoftverhez.

K-line/VagCom 409 vagy ELM 327 v1.3+

A helyzet az hogy a szerlelőm sajnos nem rendelkezik a selespeed váltó kalibrálásához megfelelő műszerrel, így a kocsi nem mozdul a szervizből. Így most be kell neki szereznie a megfelelő dolgokat.

Szóval ki melyiket ajánlja illetve mik a tapasztalatok vele?

Köszönöm a segítségeket.
GTPeti2012-08-11 15:12:54 // 39974
De, valószínüleg a Prevent is ellátja a feladatát. Persze jól teszed, hogy egy fokkal jobbat teszel bele. (Bízunk benne, hogy a tiedben gyárilag kék színű lé volt.) Várd meg a cartársak véleményét, biztos van egy táblázat, amiben benne van, hogy mikor volt az átállás.

(Az enyém 2001/09 és kék folyadékkal jött ki a gyárból.)
osee_selespeed2012-08-11 15:11:48 // 39973
Vagy Prelix, nem is tudom már.
osee_selespeed2012-08-11 15:10:00 // 39972
Zöld Prevent van benne. Amiről úgy gondolom, nem belevaló.
GTPeti2012-08-11 14:47:25 // 39971
A te autódba szerintem még hagyományos, kék-zöld fagyálló való. Vagyis helyesen döntöttél. B)

A mostani fagyálló milyen színű?
osee_selespeed2012-08-11 14:25:41 // 39970
Üdv!
Hűtővíz csere előtt állok. A boltban rózsaszín G12-es Agipot ajánlották, de arra nem volt feltüntetve semmilyen gyárival megegyező minősítés. Így hát vettem a kék Agipot ami tudja a CUNA 956-16-ot, amit a Paraflu Up is. Viszont az ASTM D 3306-ot nem.
Szerintetek bele tölthetem nyugodtan? 2.0TS-ről van szó.
dév2012-08-11 12:53:20 // 39969
valaki tudja esetleg hogy a 2.4jtd és az 1.9jtd alfa ugyanaz az évjáratnak egyforma-e a légtömegmérője??
Gábor145JTD2012-08-10 20:42:23 // 39968
Hát igen akkor derül ki a pontos hiba........
Nekem 200-ba fájt:((
spero842012-08-10 14:49:57 // 39967
de ez csak akkor derül ki gzán mi a baj ha szétszedik a váltót nem?

mennyi egy ilyen attrakció ha cserélni kell?
gecsa2012-08-10 09:20:35 // 39966
hát ennek a hírnek most biztos nem örül a pénztárcája.....:D
Gábor145JTD2012-08-10 08:34:37 // 39965
Szia!Nekem olyan problémám volt anno elinduláskor berázott....aztán meg ha padlógázon gyorsitottam akkor mindegyik fokozatba szinte....kuplunk és kettőstömegű csere után megszűnt ez a probléma
gecsa2012-08-10 07:51:16 // 39964
egy kis mókolássak hidd el,megoldhetó az is...

:D:D
gekki2012-08-09 21:17:20 // 39963
hali
sikerült eladnom a 156-ból az erősítőmet és a mélyládámat... viszont megmaradt a külön erre a célra készíttetett fenéklemez rétegelt lemezből, kárpitozva.
ha valakit érdekel keressen, írjon és megegyezünk...
spero842012-08-09 16:50:39 // 39962
Sziasztok!

Újabb tanácsot, segítséget kérnék nálam tapasztaltabb kollégáktól:

Az autó eleje ráz gázadásnál berezonál 5 szerelő 5 félét mond féltengelyek átnézve újra zsírozva, felni nem üt, gumi nem ráz, új féktárcsák betétek vannak elöl, futómű beállítva.
az autó sérülve volt bal elején úgy hogy kifordult a kerék de nem szakadt ki a féltengely.

Diagnózis kerékagy, kettős tömegű lendkerék, kuplung, de már ketten mondták a lendkereket kicsit csattog is.
berakom egyesbe furcsán vibrál, utána kettes kezd rázni és harmadikban a legkellemetlenebb hirtelen gázadásnál, ahogy gyorsul az autó egyre kevésbé lehet érezni de folyamatosan.

Válaszokat véleményeket előre is nagyon köszönöm

üdv
Vinnie2012-08-09 15:58:39 // 39961
Köszi szépen.
Tentacle2012-08-09 14:37:22 // 39960
A kormányösszekötő másik vége, a belső kormányösszekötő, alias axiál csukló:)
Vinnie2012-08-09 14:18:39 // 39959
Ja, 156-os Alfa
Vinnie2012-08-09 14:18:18 // 39958
Sziasztok!

Valaki tudna segíteni nekem?
A probléma a kormánynál van. Bal oldalon hangot ad, kattog mikor álló helyzetben forgatom a kormányt. Megnéztem, nem a kormányösszekötő az, hanem a gumi-harmonika alól jön a hang. Mi van ott még?

Mi lehet a gond? Köszi.
Liquid2012-08-09 12:43:37 // 39957
na az meg a másik :)
Ferke2012-08-09 11:40:07 // 39956
Mondom én, hogy nem kell azonnal szerelőt cserélni, na:D
Egyébként ez annyira nem alfaspecifikus dolog, inkább jó villanyász kell hozzá...emiatt nem is szoktak még a jó szerelők sem még hozzányúlni sem...korrekt volt a szerelőd, hogy legalább így megcsinálta.
PyroS2012-08-09 11:23:00 // 39955
Ő az egyetlen normális autó villamossági szerelő a környékünkön de az Alfákat még nem nagyon csinált.Ráadásul sürgős is volt mert a kocsi kell a melómhoz.Én mondtam,hogy akkor csinálja meg így egyenlőre ideglenesen addig amíg ki nem derül,hogy mi baja is van.Szóval most annak is örülök,hogy végre így is működik a szellőztetés :D.
Ferke2012-08-09 10:48:12 // 39954
Miért ne vinné hozzá a kocsit? Ideiglenes megoldásként ezzel semmi baj nincs.
Nem tudom ki csinálta, de szerintem ész nélkül ne retkeljünk azért minden szerelőt, csak azért, mert ez mostanában divatos:))
Ferke2012-08-09 10:46:13 // 39953
Egy parkoló autóban ráadásul gyújtás nélkül hogy durranna el??:)
gecsa2012-08-09 10:33:43 // 39952
ez valóban így van..:D nem az autómatát mondtam,azt nem tudtam volna ilyen "érthetően" leírni.. ;)
az automata már kicsit bonyolultabb rendszer,de ezt már írtad..és ne beszéljünk a digitálisról,meg a többzónásról..:D
a lényege a dolognak,hogy ott lesz az a hiba..:D
PyroS2012-08-09 10:30:11 // 39951
Köszönöm ezeket az infőkat,ha minden jól megy akkor tudok beszélni egy Alfához értő szerelővel és meónézettetem vele.
Tentacle2012-08-09 09:47:16 // 39950
Nem tudom milyen klíma van abban az autóban, de ha automata, akkor "fokozatmentesen" lehet állítani pwm szabályzással, és könnyen lehet, hogy annak a végfoka (azt is szokták - hibásan - előtét ellenállásnak hívni) szállt el. Ott van a ventilátor mellett a szellőzőrendszerbe rakva nagy hűtőbordával. De az is lehet, hogy a vezérlő nyiffant ki.
Thorpe2012-08-09 09:36:44 // 39949
Jogos, köszi.
gecsa2012-08-09 09:36:08 // 39948
a másik topicból átköltözve ide:
persze,hogy csak maxon tudod üzemeltetni egy sima kapcsolóval,mivel ezek úgy működnek,hogy fokozatonként más-más erősségű ellenállások vannak beiktatva a körbe,ezzel szabályozva a ventillátorba érkező áramot, így annak sebességét..ha csak egy kapcsolót raksz be,ami akár lehet több állású is,és nincs ellenállás,akkor minden fokozatában maximális sebességet fog csak produkálni (kivétel az off)..
PyroS2012-08-09 09:23:54 // 39947
Amit tudott azt átnézett relék,biztosíték,stb.De akkor majd keresek egy Alfához értő szerelőt.Köszönöm mindenkinek a tippeket :).
gecsa2012-08-09 08:56:09 // 39946
156 topicban is pont erről van szó..ha a venti megy úgy,hogy nincs a körben a kapcsoló,akkor sanszos a dolog,hogy a kapcsoló..vagy nagy áramot kapott,és kiolvadtak az ellenállások...
.......................2012-08-09 08:45:55 // 39945
talán kapcsolót a fütöpanelen
VaMpGeCO2012-08-09 08:28:10 // 39944
igazán eszes szerelő, többet ne vigyél hozzá kocsit.:P

Szar generátor sok mindent kinyírhat a kocsiban, akár egy egyszerű biztosíték/relétől kezdve a ventilátoron keresztül, a kapcsolópanelig. De lehet akár kábelszakadás. Vidd egy értelmes elektromos szerelővel aki meg is keresi a hibát és nem kókányolni akar egyből
PyroS2012-08-09 08:16:17 // 39943
Sziasztok.
Olyan gondom van a 156-al,hogy a múltkor bedöglött a generátor.Azóta nem működik a belső ventilátor.Azaz hiába kapcsolom akár milyen fokozatban meg sem moccannak.Az itteni szerelő annyit tudott csinálni,hogy egy plusz kapcsolóval max fordulaton tudom járatni a ventiket.Szóval esetleg járt már így más is ,mit kellene rajta kicserélni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak