Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Ferke2012-08-13 00:50:36 // 39992
Mi a tköm került azon 200-ba??:)) Levitted az udine-i szervizbe??:))
GTPeti2012-08-12 20:45:17 // 39991
GTPeti2012-08-12 20:34:11 // 39990
Először is ki kéne olvasni van-e hibakód.
B@rney2012-08-12 18:31:47 // 39989
Üdv. Mindenkinek!
van egy kis proplem a vasammal... nem hajlandó elindulni, csak köszörül.
Hiba a köv. "elektromos kulcs" nos már pótkulccsal is próbálkoztam, de semmi :( Akksi sru többször le stb. de semmi sem ok, tiltja az üzemagyagot....
Valakinek van valami ötlete, mi a f...szt csináljak még vele?????????
Holnap reggel meg mennem kellene melóba :(
BÁrkinek van használható ötlete azt megköszönném....
Köszi előre is mindenkinek!
Barney
van egy kis proplem a vasammal... nem hajlandó elindulni, csak köszörül.
Hiba a köv. "elektromos kulcs" nos már pótkulccsal is próbálkoztam, de semmi :( Akksi sru többször le stb. de semmi sem ok, tiltja az üzemagyagot....
Valakinek van valami ötlete, mi a f...szt csináljak még vele?????????
Holnap reggel meg mennem kellene melóba :(
BÁrkinek van használható ötlete azt megköszönném....
Köszi előre is mindenkinek!
Barney
Szido2012-08-12 17:36:08 // 39988
Üdv! Van egy diagnosztikai kábelem, és a Fiat Ecu Scan programot szeretném életre kelteni vele. Valaki le tudná írni ennek a menetét?
GTPeti2012-08-12 15:47:25 // 39987
Zöld vs. piros = szilikáttartalmú vs. szilikátmentes (utóbbi az alumotorknál fontos).
GTPeti2012-08-12 15:37:21 // 39986
(A BASF által régebbi motorkhoz ajánlott G48 (zöldeskék) is foszfátmentes.)
[k i z z o]2012-08-12 15:22:45 // 39985
A lényeg, hogy a G12 foszfátmentes és kevésbé hajlamos korrózió képződésre, illetve ártalmas sóképzésre. Ha jól emlékszem a fő szempont a foszfátmentesség a G12 -ben.
Az is biztos, hogy keverni nem szabad mással. A rendszert amúgy is illik elmosni mielőtt fel van töltve új folyadékkal.
Az is biztos, hogy keverni nem szabad mással. A rendszert amúgy is illik elmosni mielőtt fel van töltve új folyadékkal.
Nandiee2012-08-12 14:54:23 // 39984
Közben beszéltem egy ismerőssel. Váltófelújítás lesz a dologból.
pb_2012-08-12 14:29:13 // 39983
39983 hsz.
Felesleges ezt túlmisztifikálni nem a 90es évek derekán vagyunk, csak + kell nézni néhány adatlapot(+jegyzem Rre tökéletesen alkalmas a qgli)
Felesleges ezt túlmisztifikálni nem a 90es évek derekán vagyunk, csak + kell nézni néhány adatlapot(+jegyzem Rre tökéletesen alkalmas a qgli)
Wickey2012-08-12 13:54:01 // 39982
háde dikmá barátom, én csapvízzel járatom a 145-öt, mer csóró vagyok fagyállóra, oszt se a fűtött garázsba, se a céges mélygarázsban a mínuszhármon nincs cidri sose, uccára meg ilyen úrigéppel úccseállok, meg amúgyis meg van indítva nyolcóránként, annyiidőalattnemfagyikmeg. :-)))))
GTPeti2012-08-12 13:28:15 // 39981
Valami kémiai folyamat van a háttérben. Egyszer olvastam egy elég alapos leírást a fagyállókról, amiben pontosan ezt a kérdést fejtegették.
Rákerestem (érted, nem csak a Google-t ajánlgattam), hirtelen ezt találtam:
"Sonst können sich Klümpchen bilden und das Kühlwasser verfärbt sich bräunlich. Die Flocken fördern aber den Verschleiß der Wasserpumpe, so dass letztlich sogar ein Austausch notwendig wird."
A keveredéskor "lepedék" képződik ami veszélyes lehet. OK, ez ellen az előzetese alapos kimosással lehet védekezni. Volt ám még valami olyasmi, hogy a régihez tervezett anyagok nem feltétlenül viselik jól a piros folyadékot.
Itt szépen leírják a fagyállók különböző fajtáit, mi a jellegzetességük. Sőt képeket is mutatnak, mi történik keverés, illetve a másik (nem jóváhagyott) fajta használata esetén.
Szépen megkérlek, hogy ha ezzel nem értesz egyet, kivételesen írj te is érveket. (De ne csak azt, hogy "mer jó, meg működik, próbáltam".
Rákerestem (érted, nem csak a Google-t ajánlgattam), hirtelen ezt találtam:
"Sonst können sich Klümpchen bilden und das Kühlwasser verfärbt sich bräunlich. Die Flocken fördern aber den Verschleiß der Wasserpumpe, so dass letztlich sogar ein Austausch notwendig wird."
A keveredéskor "lepedék" képződik ami veszélyes lehet. OK, ez ellen az előzetese alapos kimosással lehet védekezni. Volt ám még valami olyasmi, hogy a régihez tervezett anyagok nem feltétlenül viselik jól a piros folyadékot.
Itt szépen leírják a fagyállók különböző fajtáit, mi a jellegzetességük. Sőt képeket is mutatnak, mi történik keverés, illetve a másik (nem jóváhagyott) fajta használata esetén.
Szépen megkérlek, hogy ha ezzel nem értesz egyet, kivételesen írj te is érveket. (De ne csak azt, hogy "mer jó, meg működik, próbáltam".
[k i z z o]2012-08-12 13:26:12 // 39980
Mehet bele a G12.
pb_2012-08-12 13:02:13 // 39979
Miért lenne baj, ha rózsaszínűt tenne bele?
Nandiee2012-08-12 11:26:47 // 39978
Ma végre kiderült, hogy mi kotyog az autó elejénél. Sajnos a kormánymű.
Valakinek valami ötlet? A legjobb és relatív a legolcsóbb megoldás érdekelne.
Más:
Pár napja jött egy hiba a műszerfalon, hogy valami nem stimmel a bal, illetve jobb oldali lámpákkal. Ma megnézte a szerelő, hiba nincs. Megpróbálta törölni a hibát géppel, de azt mondta, hogy nem lát semmit a gép.
Na ezt most hogy meg mi, és miért?
Valakinek valami ötlet? A legjobb és relatív a legolcsóbb megoldás érdekelne.
Más:
Pár napja jött egy hiba a műszerfalon, hogy valami nem stimmel a bal, illetve jobb oldali lámpákkal. Ma megnézte a szerelő, hiba nincs. Megpróbálta törölni a hibát géppel, de azt mondta, hogy nem lát semmit a gép.
Na ezt most hogy meg mi, és miért?
Frank_Skythe2012-08-11 19:56:29 // 39977
Köszönöm! Nagyon korrekt leírás amit ír GTPeti a blogjában. Sokat segített. Mind a 2 fajtát megvetetem vele, úgyis ezzel dolgozik és vissza fogja hozni az árát.
Piritu - 1.000.0002012-08-11 19:37:59 // 39976
Javaslom olvasd el az egy hsz-el lentebb hozzászóló GTPeti blogját a témában.
Frank_Skythe2012-08-11 19:36:33 // 39975
Sziasztok! Remélem jó helyen érdeklődöm. Aki használ ilyet, az ki melyik diagnosztikai kábelt ajánlja a multiecuscan szoftverhez.
K-line/VagCom 409 vagy ELM 327 v1.3+
A helyzet az hogy a szerlelőm sajnos nem rendelkezik a selespeed váltó kalibrálásához megfelelő műszerrel, így a kocsi nem mozdul a szervizből. Így most be kell neki szereznie a megfelelő dolgokat.
Szóval ki melyiket ajánlja illetve mik a tapasztalatok vele?
Köszönöm a segítségeket.
K-line/VagCom 409 vagy ELM 327 v1.3+
A helyzet az hogy a szerlelőm sajnos nem rendelkezik a selespeed váltó kalibrálásához megfelelő műszerrel, így a kocsi nem mozdul a szervizből. Így most be kell neki szereznie a megfelelő dolgokat.
Szóval ki melyiket ajánlja illetve mik a tapasztalatok vele?
Köszönöm a segítségeket.
GTPeti2012-08-11 15:12:54 // 39974
De, valószínüleg a Prevent is ellátja a feladatát. Persze jól teszed, hogy egy fokkal jobbat teszel bele. (Bízunk benne, hogy a tiedben gyárilag kék színű lé volt.) Várd meg a cartársak véleményét, biztos van egy táblázat, amiben benne van, hogy mikor volt az átállás.
(Az enyém 2001/09 és kék folyadékkal jött ki a gyárból.)
(Az enyém 2001/09 és kék folyadékkal jött ki a gyárból.)
osee_selespeed2012-08-11 15:11:48 // 39973
Vagy Prelix, nem is tudom már.
osee_selespeed2012-08-11 15:10:00 // 39972
Zöld Prevent van benne. Amiről úgy gondolom, nem belevaló.
GTPeti2012-08-11 14:47:25 // 39971
A te autódba szerintem még hagyományos, kék-zöld fagyálló való. Vagyis helyesen döntöttél. B)
A mostani fagyálló milyen színű?
A mostani fagyálló milyen színű?
osee_selespeed2012-08-11 14:25:41 // 39970
Üdv!
Hűtővíz csere előtt állok. A boltban rózsaszín G12-es Agipot ajánlották, de arra nem volt feltüntetve semmilyen gyárival megegyező minősítés. Így hát vettem a kék Agipot ami tudja a CUNA 956-16-ot, amit a Paraflu Up is. Viszont az ASTM D 3306-ot nem.
Szerintetek bele tölthetem nyugodtan? 2.0TS-ről van szó.
Hűtővíz csere előtt állok. A boltban rózsaszín G12-es Agipot ajánlották, de arra nem volt feltüntetve semmilyen gyárival megegyező minősítés. Így hát vettem a kék Agipot ami tudja a CUNA 956-16-ot, amit a Paraflu Up is. Viszont az ASTM D 3306-ot nem.
Szerintetek bele tölthetem nyugodtan? 2.0TS-ről van szó.
dév2012-08-11 12:53:20 // 39969
valaki tudja esetleg hogy a 2.4jtd és az 1.9jtd alfa ugyanaz az évjáratnak egyforma-e a légtömegmérője??
Gábor145JTD2012-08-10 20:42:23 // 39968
Hát igen akkor derül ki a pontos hiba........
Nekem 200-ba fájt:((
Nekem 200-ba fájt:((
spero842012-08-10 14:49:57 // 39967
de ez csak akkor derül ki gzán mi a baj ha szétszedik a váltót nem?
mennyi egy ilyen attrakció ha cserélni kell?
mennyi egy ilyen attrakció ha cserélni kell?
gecsa2012-08-10 09:20:35 // 39966
hát ennek a hírnek most biztos nem örül a pénztárcája.....:D
Gábor145JTD2012-08-10 08:34:37 // 39965
Szia!Nekem olyan problémám volt anno elinduláskor berázott....aztán meg ha padlógázon gyorsitottam akkor mindegyik fokozatba szinte....kuplunk és kettőstömegű csere után megszűnt ez a probléma
gecsa2012-08-10 07:51:16 // 39964
egy kis mókolássak hidd el,megoldhetó az is...
:D:D
:D:D
gekki2012-08-09 21:17:20 // 39963
hali
sikerült eladnom a 156-ból az erősítőmet és a mélyládámat... viszont megmaradt a külön erre a célra készíttetett fenéklemez rétegelt lemezből, kárpitozva.
ha valakit érdekel keressen, írjon és megegyezünk...
sikerült eladnom a 156-ból az erősítőmet és a mélyládámat... viszont megmaradt a külön erre a célra készíttetett fenéklemez rétegelt lemezből, kárpitozva.
ha valakit érdekel keressen, írjon és megegyezünk...
spero842012-08-09 16:50:39 // 39962
Sziasztok!
Újabb tanácsot, segítséget kérnék nálam tapasztaltabb kollégáktól:
Az autó eleje ráz gázadásnál berezonál 5 szerelő 5 félét mond féltengelyek átnézve újra zsírozva, felni nem üt, gumi nem ráz, új féktárcsák betétek vannak elöl, futómű beállítva.
az autó sérülve volt bal elején úgy hogy kifordult a kerék de nem szakadt ki a féltengely.
Diagnózis kerékagy, kettős tömegű lendkerék, kuplung, de már ketten mondták a lendkereket kicsit csattog is.
berakom egyesbe furcsán vibrál, utána kettes kezd rázni és harmadikban a legkellemetlenebb hirtelen gázadásnál, ahogy gyorsul az autó egyre kevésbé lehet érezni de folyamatosan.
Válaszokat véleményeket előre is nagyon köszönöm
üdv
Újabb tanácsot, segítséget kérnék nálam tapasztaltabb kollégáktól:
Az autó eleje ráz gázadásnál berezonál 5 szerelő 5 félét mond féltengelyek átnézve újra zsírozva, felni nem üt, gumi nem ráz, új féktárcsák betétek vannak elöl, futómű beállítva.
az autó sérülve volt bal elején úgy hogy kifordult a kerék de nem szakadt ki a féltengely.
Diagnózis kerékagy, kettős tömegű lendkerék, kuplung, de már ketten mondták a lendkereket kicsit csattog is.
berakom egyesbe furcsán vibrál, utána kettes kezd rázni és harmadikban a legkellemetlenebb hirtelen gázadásnál, ahogy gyorsul az autó egyre kevésbé lehet érezni de folyamatosan.
Válaszokat véleményeket előre is nagyon köszönöm
üdv
Tentacle2012-08-09 14:37:22 // 39960
A kormányösszekötő másik vége, a belső kormányösszekötő, alias axiál csukló:)
Vinnie2012-08-09 14:18:18 // 39958
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni nekem?
A probléma a kormánynál van. Bal oldalon hangot ad, kattog mikor álló helyzetben forgatom a kormányt. Megnéztem, nem a kormányösszekötő az, hanem a gumi-harmonika alól jön a hang. Mi van ott még?
Mi lehet a gond? Köszi.
Valaki tudna segíteni nekem?
A probléma a kormánynál van. Bal oldalon hangot ad, kattog mikor álló helyzetben forgatom a kormányt. Megnéztem, nem a kormányösszekötő az, hanem a gumi-harmonika alól jön a hang. Mi van ott még?
Mi lehet a gond? Köszi.
Liquid2012-08-09 12:43:37 // 39957
na az meg a másik :)
Ferke2012-08-09 11:40:07 // 39956
Mondom én, hogy nem kell azonnal szerelőt cserélni, na:D
Egyébként ez annyira nem alfaspecifikus dolog, inkább jó villanyász kell hozzá...emiatt nem is szoktak még a jó szerelők sem még hozzányúlni sem...korrekt volt a szerelőd, hogy legalább így megcsinálta.
Egyébként ez annyira nem alfaspecifikus dolog, inkább jó villanyász kell hozzá...emiatt nem is szoktak még a jó szerelők sem még hozzányúlni sem...korrekt volt a szerelőd, hogy legalább így megcsinálta.
PyroS2012-08-09 11:23:00 // 39955
Ő az egyetlen normális autó villamossági szerelő a környékünkön de az Alfákat még nem nagyon csinált.Ráadásul sürgős is volt mert a kocsi kell a melómhoz.Én mondtam,hogy akkor csinálja meg így egyenlőre ideglenesen addig amíg ki nem derül,hogy mi baja is van.Szóval most annak is örülök,hogy végre így is működik a szellőztetés :D.
Ferke2012-08-09 10:48:12 // 39954
Miért ne vinné hozzá a kocsit? Ideiglenes megoldásként ezzel semmi baj nincs.
Nem tudom ki csinálta, de szerintem ész nélkül ne retkeljünk azért minden szerelőt, csak azért, mert ez mostanában divatos:))
Nem tudom ki csinálta, de szerintem ész nélkül ne retkeljünk azért minden szerelőt, csak azért, mert ez mostanában divatos:))
Ferke2012-08-09 10:46:13 // 39953
Egy parkoló autóban ráadásul gyújtás nélkül hogy durranna el??:)
gecsa2012-08-09 10:33:43 // 39952
ez valóban így van..:D nem az autómatát mondtam,azt nem tudtam volna ilyen "érthetően" leírni.. ;)
az automata már kicsit bonyolultabb rendszer,de ezt már írtad..és ne beszéljünk a digitálisról,meg a többzónásról..:D
a lényege a dolognak,hogy ott lesz az a hiba..:D
az automata már kicsit bonyolultabb rendszer,de ezt már írtad..és ne beszéljünk a digitálisról,meg a többzónásról..:D
a lényege a dolognak,hogy ott lesz az a hiba..:D
PyroS2012-08-09 10:30:11 // 39951
Köszönöm ezeket az infőkat,ha minden jól megy akkor tudok beszélni egy Alfához értő szerelővel és meónézettetem vele.
Tentacle2012-08-09 09:47:16 // 39950
Nem tudom milyen klíma van abban az autóban, de ha automata, akkor "fokozatmentesen" lehet állítani pwm szabályzással, és könnyen lehet, hogy annak a végfoka (azt is szokták - hibásan - előtét ellenállásnak hívni) szállt el. Ott van a ventilátor mellett a szellőzőrendszerbe rakva nagy hűtőbordával. De az is lehet, hogy a vezérlő nyiffant ki.
gecsa2012-08-09 09:36:08 // 39948
a másik topicból átköltözve ide:
persze,hogy csak maxon tudod üzemeltetni egy sima kapcsolóval,mivel ezek úgy működnek,hogy fokozatonként más-más erősségű ellenállások vannak beiktatva a körbe,ezzel szabályozva a ventillátorba érkező áramot, így annak sebességét..ha csak egy kapcsolót raksz be,ami akár lehet több állású is,és nincs ellenállás,akkor minden fokozatában maximális sebességet fog csak produkálni (kivétel az off)..
persze,hogy csak maxon tudod üzemeltetni egy sima kapcsolóval,mivel ezek úgy működnek,hogy fokozatonként más-más erősségű ellenállások vannak beiktatva a körbe,ezzel szabályozva a ventillátorba érkező áramot, így annak sebességét..ha csak egy kapcsolót raksz be,ami akár lehet több állású is,és nincs ellenállás,akkor minden fokozatában maximális sebességet fog csak produkálni (kivétel az off)..
PyroS2012-08-09 09:23:54 // 39947
Amit tudott azt átnézett relék,biztosíték,stb.De akkor majd keresek egy Alfához értő szerelőt.Köszönöm mindenkinek a tippeket :).
gecsa2012-08-09 08:56:09 // 39946
156 topicban is pont erről van szó..ha a venti megy úgy,hogy nincs a körben a kapcsoló,akkor sanszos a dolog,hogy a kapcsoló..vagy nagy áramot kapott,és kiolvadtak az ellenállások...
.......................2012-08-09 08:45:55 // 39945
talán kapcsolót a fütöpanelen
VaMpGeCO2012-08-09 08:28:10 // 39944
igazán eszes szerelő, többet ne vigyél hozzá kocsit.:P
Szar generátor sok mindent kinyírhat a kocsiban, akár egy egyszerű biztosíték/relétől kezdve a ventilátoron keresztül, a kapcsolópanelig. De lehet akár kábelszakadás. Vidd egy értelmes elektromos szerelővel aki meg is keresi a hibát és nem kókányolni akar egyből
Szar generátor sok mindent kinyírhat a kocsiban, akár egy egyszerű biztosíték/relétől kezdve a ventilátoron keresztül, a kapcsolópanelig. De lehet akár kábelszakadás. Vidd egy értelmes elektromos szerelővel aki meg is keresi a hibát és nem kókányolni akar egyből
PyroS2012-08-09 08:16:17 // 39943
Sziasztok.
Olyan gondom van a 156-al,hogy a múltkor bedöglött a generátor.Azóta nem működik a belső ventilátor.Azaz hiába kapcsolom akár milyen fokozatban meg sem moccannak.Az itteni szerelő annyit tudott csinálni,hogy egy plusz kapcsolóval max fordulaton tudom járatni a ventiket.Szóval esetleg járt már így más is ,mit kellene rajta kicserélni?
Olyan gondom van a 156-al,hogy a múltkor bedöglött a generátor.Azóta nem működik a belső ventilátor.Azaz hiába kapcsolom akár milyen fokozatban meg sem moccannak.Az itteni szerelő annyit tudott csinálni,hogy egy plusz kapcsolóval max fordulaton tudom járatni a ventiket.Szóval esetleg járt már így más is ,mit kellene rajta kicserélni?