Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GTPeti2012-08-30 21:17:34 // 40192
Arra esetleg nem gondoltál, hogy kpl. kifúrni a bentragadt dolgot, a régi menetnek megfelelő fúróval és 1mm-rel nagyobb menetett vágj bele? (Erre szerintem még lenne hely, bár nem kéne majd agyonhúzni.)
Gery832012-08-30 21:15:26 // 40191
Nem 9-16 hanem 10-6V amit az ignis és a wagon r+ szervizkönyve is ír.
[k i z z o]2012-08-30 21:12:48 // 40190
VSS jelnek jó a 9-11V, feldolgozás után valós lehet.

A 9-16V az nem lehet, hogy valami ignition 1 jel és akkor kapja meg, ha jár a motor? Az ilyen elektronikáknál amit ehhez látni, van egy kapcsoló, amivel azt írják ki be kapcsolható. Szerintem gyújtást adnak ide (+15), hogy jár a motor. A 9-16V általában a +12V logikák specifikációja. Próbáld ki, rakj ide egy soros 1K -val 12V -ot.
hg6idn2012-08-30 21:08:34 // 40189
Ma beszereztem csavarkihajtó szettet.
Délután óvatos pontozás, fúrás tesz:
csavarkihajtó be - régi csavar marad... Nagyobb csavarkihajtó be- csavar marad....
Káromkodás, csavar további fúrása 8 menetfúró részére.
1-3 menetfúró beteker :) Új menet kész :) Csavar teszt, bele se kap a menetbe. Luk tisztítás, majd menetfúró betekerése tisztítás céljából. ..............Teker, majd halk reccsenés.... beletörés.
Most ott állok, hogy a betörött acél csavart kicseréltem egy kb 1 cm edzett ötvözetre.
Törhetem a buksit mi a fenét csináljak?
Esetleg valaki ismer mobil beszakadt csavar kiszedő manót Gödöllő, Pest körzetében?
(tudom, szerelőre kellet volna bízni, szívjon ő. Már néhány termosztátot cseréltem bizakodva álltam a feladatnak. Megszívtam...)
Gery832012-08-30 20:07:12 // 40188
Köszi! Jövő héten ráfekszem a témára. :)
GTPeti2012-08-30 19:53:07 // 40187
Az 555 18V-os tápfeszt is elbír. A kim. feszültséget egy osztóval leoszthatod.
(Legjobb lenne utána betenni egy 1x buffer op-t.)
Gery832012-08-30 19:52:37 // 40186
Semmiképp nem volt felesleges, csak mivel halvány fogalmam sincs a benne lévő elektronikáról, gondoltam először tájékozódom. Nem akarom az első kísérletnél gallyra vágni az egészet. :)
Csak kerítek valahonnan egy ignist. Látni egyet-kettőt kis hazánkban.... XD
Gery832012-08-30 19:50:34 // 40185
Szia!
Köszi! Elsőnek én is 555-re gondoltam. Ami a baj az amit GTpeti-nek is írtam. A gyári doksi alapján a VSS jel 9-11V amplitúdójú, az RPM pedig 10-6V. Hogy a fenébe sikeredik ez 14V tápfesz mellett? Lehet valami óriási félrefordítás van a szervizkönyvekben?
Köszi az infókat, eddig azt hittem a kitöltési tényező ennek lényeges.

Jövő héten lesz kezemben a képen látható darab, ha jutok valamire mindenképp megírom a blogomban.
GTPeti2012-08-30 19:49:26 // 40184
"Kéne egy donor amire rábökhetem a szkópot. :)"

Ez a beszéd!

...no meg amit kizzo lentebb írt. Ezekszerint neked sem kínai, szóval nem volt felesleges.
Gery832012-08-30 19:45:43 // 40183
Szia!
Ez a része nekem is tiszta, csak a gyári dokumentációk nem egyértelműek (sem az amplitúdó, sem a freki). Kéne egy donor amire rábökhetem a szkópot. :)
GTPeti2012-08-30 19:32:34 // 40182
Ezzel most picit ellentmondtál magadnak. B)
GTPeti2012-08-30 19:31:26 // 40181
A legmodernebb (159 és tsai) autóknál biztos. A 156-nál pl. nincs CAN az említett vezérlőegységek között.
[k i z z o]2012-08-30 19:28:01 // 40180
Azaz oda megy be, de tőlük csak CAN -en tudod meg.
[k i z z o]2012-08-30 19:26:28 // 40179
Szia, a fordulatszámjelnek elég egy 100Hz körüli 50% négyszögjel (csak azért kell, tudja mehet a rásegítés, mert jár a motor azaz van töltés). A sebességjel érdekesebb, azzal egyenes arányban lehet a rásegítés mértékét befolyásolni. Szerintem építs 2 astabilt 555 -el (ez a legegyszerűbb, 200HUF), próbálkozz 5V -os szintel (90% ezt használja), és keresd meg melyik frekvenciák optimálisak. Az érdekes a sebességjel szimuláció lesz.

http://users.atw.hu/electrocalc/astabil.htm

Az R1 és R2 helyére rakj be egy egy pl. 5kohm potmétert, a kondenzátor pl. 1uF, Ezzel tudsz frekvenciával játszani. Az 50% kitöltés nem számít, élvezérelt.

Az 555 tápja - 0.6V lesz a kimenet. Azaz próbáld járatni 5V -ról először, és nézd meg mit reagál a szervóvezérlő. Arra figyelj, hogy amikor teljesen rásegít az elektronika, akkor közel 60A -es fázisáramok folynak, azaz vezetékezd be rendesen. Kíváncsi vagyok, ez hogy működik.
GTPeti2012-08-30 19:11:03 // 40178
Ha feltétlenül szimulálni akarod, akkor két darab oszcillátorra van szükség. A frekvenciát a donorautó (Yaris, Suzuki, akármi) alapján méréssel és vagy dokumentációolvasgatással lehet belőni. (Azonban ha nem csináltál még ilyet, szerintem bízd egy szakira. Pl. olyanra, aki Ladákba is tett ilyet.)
GTPeti2012-08-30 19:00:34 // 40177
A fordulatszámjel a motorECU-tól, a sebességjel pedig vagy ugyanonnan, vagy az ABS elektronikától jön.

(Valaki írta régebben, hogy szerinte a Ladások a Yaris szervóra esküsznek.)
Gery832012-08-30 18:51:23 // 40176
Sziasztok!



Valakinek van tapasztalata opel vagy suzuki elektromos szervóval? Ladások előszeretettel használják versenycélokra, és tudom akad egy pár ladás köztünk is.
Igazából az elektronika érdekelne ami a fordulatszám és a sebesség jeleit szimulálja. Van valakinek kapcsolási rajza, vagy jelalakjai?

Köszi!
süsnye2012-08-30 16:56:13 // 40175
köszi..
vajon megéri megvenni? Finomabban "bánik" a roppantós bilincssel, mint a sima harapófogó? :)
Dzsozy2012-08-30 16:30:37 // 40174
Na akkor jól tippeltem, lambda szonda! Túl nagy méréstartományba mért, már korábban is. Akkor ami benne van az nem gyári! Egy korábbi házi szervizelés alkalmával, a helyi Fiat boltba NGK-t adtak. Na azzal nem lett zöldkártyám. Utána kimérettem, kapott az autó.vill szerelőmtől egy agyondicsért Bosch-t. Ezzel meg még előzni se tudtam. A kettő ára verte a gyárit. :) Erhard küldte a gyárit, az be, és azóta nem eszik,megy..
süsnye2012-08-30 14:25:56 // 40172
Hahó,

tudja vki, hogy hol tudnék a roppantós bilincsekhez ilyen fogót beszerezni?

Riki2012-08-30 12:53:34 // 40171
Szia Csabo22!

Köszönöm szépen a válaszod megkérdezem tőlük, mennyit mondanak rá.
Ha esetleg még más is tud címet mondani megköszönöm azt is.

üdv:
danniiy2012-08-30 11:40:13 // 40170
Nem az volt a hibaüzi hogy lomha hanem a méréstartományt nézte a szerelő és azt mondta hogy lomhán kapcsolgat. Am köszönöm a segítséget (=
Csabo222012-08-30 11:13:16 // 40169
Ciao

Néhány éve én ide... vittem. Kb fél óra alatt kicserélték a csapágyat és 6-7-8k huf-ból megvolt.
Ja, magát a kompresszort kiszerelve vittem. De sztem ha a kocsit viszed, akkor talán a gázt is le tudják engedni, majd visszatölteni, miután a kompresszort megcsinálták.
Dzsozy2012-08-29 22:53:54 // 40168
Telepumpáltam a gyertyánál csavarlazítóval,aztán másnap egy "háromszög" alakú reszelőt, amit előtte az éleknél kiéleztem, óvatosan belekalapáltam a gyertyába,majd egy csőfogóval ki-be tekergettem, mintha menetet vágnék, kiszedtem. Előtte én is elmorzsoltam egy miatyánkot!
Kazes☻2012-08-29 21:59:02 // 40167
Pontozó, kicsi fúró és csavarkihajtó! :)
147geri2012-08-29 21:45:57 // 40166
És mit tettél ezután? Blokk lebontás, vagy spéci fúróval kijött?
Riki2012-08-29 21:04:29 // 40165
Klímakompresszor felújításában tudtok valakit ajánlani? Sajnos csapágyas lett az enyém. Árakra mire lehet kb számolni? Érdemes inkább egy bontottat venni?
hg6idn2012-08-29 20:59:40 // 40164
Még egy kérdés, a leszedett burkolatnál láttam, hogy a vezérlés módosítómnál van némi olajosodás, picit mozog is, lehet a tömítést cserélni külön?
hg6idn2012-08-29 20:55:55 // 40163
Még szerencse, hogy van kis pontozóm... Abba bízom, hogy puhább anyagból van a csavar, illetve a fokozatosságot próbálom tartani, kicsi fúró, k@ sok türelem, nem kapkodva...
tzoli1552012-08-29 20:42:52 // 40162
Vedd ki az akksitartót, és hozzáférsz. Vigyázz mert nagyon könnyű melléfúrni !
hg6idn2012-08-29 20:30:33 // 40161
Kezdek már higgadni.....Holnap anyag beszerzés, és az Úr napját rá szánom, templom helyett az Alfának mutatok be 1 napi áldozatot. Viccet félre téve, talán a céges kisebb akkust betudom passzírozni némi bontás után. Holnap csavar beszerzés, kell némi bilincs, fagyálló stb. Én egy nagyobb olasz túrára készítem fel az autót, na ahogy elkezdtem még az udvarból sem megy ki :)
Dzsozy2012-08-29 20:25:56 // 40160
Max a szerelőnél szakad bele a csavar,igyz akkor neki kell megoldani a problémát. Mivel így nehéz közlekedni, vagy elvontatod egy szerelőhöz, vagy valahol láttam: Praktiker,Baumax, olyan fúró tokmányt, ami 90fokban van, vagyis derékszögben áll a tokmány. Azt befogva a fúródba,már hozzáférnél.
Nekem a blokkba szakadt bele a gyertya,mikor vásárlás után a kötelező szervizeket akartam meg ejteni.
Dzsozy2012-08-29 20:16:08 // 40159
Milyen hibaüzi az, hogy LOMHA? :) Jól olvastam? Egyenlőre csak ki kéne olvastatni, hogy mekkora "sávban" mér! Ár, az típus függő! 5.000,- -től 50.000,- ig.
Ha esetleg lambdaszonda a ludas tényleg,akkor ha rám hallgatsz, nem veszel mideféle univerzálisat, mert két hónap múlva úgy is kidobod. Tapasztalat. Ha kell vegyél bele GYÁRIT!!!! Árat kérdezz Erhard242.........-től.
hg6idn2012-08-29 19:55:15 // 40158
Szebb estét!
Ma extra szabadidőhöz jutva nekiálltam termosztát cserének szépséges JTS motorom oldalán... A kettő csavarból a felső újszerű állapotban gyakorlatilag ujjal kicsavarva jött ki, de a sors fintora az alsó nehezen indult, sok ki/be moztgatás, csavarlazító után halk pattanással fébe törött természetesen a síkon belül :(
Kb 1,5 cm maradt a hengerfejbe ha jól látom az akku tartó alatt van. Sajnos ahogy látom Makita akkusom nem fér oda hogy a fölöst kifúrjam! Van esetleg valakinek ötlete, +/- észrevétele.
Az eseményeket értékelve eredmény: mér nem megyek szerelőhöz.....:)
GTPeti2012-08-29 12:56:35 // 40157
SZVSZ a Dayco, Conti és a(z eredeti) Gates is jó szíjakat gyárt.
Csabo222012-08-29 12:46:51 // 40156
Ciao

A dayco szij az ha jól tudom "gyári", ugyanakkor azt nem ajánlották.
A febi pedig nem gyárt vizpumpát, csak a nevét teszi rá, a dolz-ra azt mondták az vizpumpa gyártó. Ezek miatt vagyok meglőve, mert anno continental szij került bele és ruville (csomagolás) görgők, vizpumpa. ezek meg már nincsenek asszem...
VaMpGeCO2012-08-28 20:48:56 // 40155
hát ha olcsót akarsz akkor azt vegyél, egyébként inkább vegyél pár száz forinttal drágább daycot szíjat illetve ina görgőt, illetve febi vízpumpa esetleg ha nem sajnálod a pénzt, skf.

De látom van dayco vezérlésük egyben. Az is megfelelő.
PyroS2012-08-28 20:37:14 // 40154
Sziasztok.
Sajnos sürgősen szükségem lenne egy Alfa 156-hoz értő villamossági szerelőre Salgótarján környékén.Pénteken lesz az esküvőnk de nem tölt a generátorom :S.Ha esetleg ismer valaki erre felé egy szerelőt az kérem írjon.Köszönöm.
danniiy2012-08-28 17:19:24 // 40153
Azt írta hibaüzinek a szerelő azt mondta hogy lomha, de ezt régebben is írta és akkor még nem volt semmi baja. Mennyibe kerülne egy ilyen szonda? Tudsz rá árat mondani nekem?
Dzsozy2012-08-28 16:34:34 // 40152
Hány lambdaszonda van a vasadba? Ha csak 1, akkor azt méresd ki, általában az szokott kenguru effektust okozni fordulattól, és sebességi fokozattól függetlenül. Ha kettő lenne benne akkor lenne hibaüzi.
Csabo222012-08-28 15:58:32 // 40151
Sziasztok

Szeretnék vezérlést cseréltetni a kocsimon (AR 147 1.6 TS 88kw), és tanácsot kérnék tőletek, milyen márkájú szijat / görgőket / vizpumpát ajánlotok a Bárdi kinálatából?

QH vezérlésszett és Dolz vizpumpa amit mások tanácsoltak (viszonylag jó ár/érték arányuk miatt). Jók ezek?

Köszi
danniiy2012-08-28 14:33:14 // 40150
most volt cserélve 15e km-el ezelött
danniiy2012-08-28 14:11:43 // 40148
Sziasztok! Kellene egy kis segítség. Lenne egy olyan problémám, hogy a 146-os alfám 96-os 2.0 ti rángat motorféknél illetve, ha rá állok egy sebességre teljesen mindegy mekkora fordulatnál és mekkora sebességnél. Kiolvastattam már semmit nem ír, alapjárat is normális. Valaki tudna segíteni azt megköszönném.
Kareszka19842012-08-28 09:50:11 // 40147
jóárasítva tudnám beszerezn, ezért kérdeztem...gondolom a 147-esembe is megfelel!...? :)
Wickey2012-08-28 09:30:54 // 40146
Ja. Egyrészt mert az a henger is megkapja a maga benzinadagját, amit nem túlzottan sikerül hasznosítania, másrészt mert a maradék három hengernek kell elrángatnia a lazsáló negyediket.
Wickey2012-08-28 09:29:00 // 40145
megbízhatóan fagyálló ha erre gondolsz... :-)
Kareszka19842012-08-28 08:43:01 // 40144
halihó!
FEBI-bilstein termékek mennyire megbízhatóak? konkrétan fagyállóra gondolok:
Nr. 194000
Azzurro2012-08-27 21:00:40 // 40143
8 db gyertyából ha egy nem megfelelő, és ki is fúj mellette, az okozhat túlzót benzin fogyasztást?
Várom a hozzászólásokat!! :-)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak