Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Surcy2010-03-19 09:40:26 // 29242
Dehogy nem csak a gyertyák ki maradtak:-{Meg kaptam hozzá 3-4 évre vissza menőleg a számlákat.Azon látam mikor cseréltek gyertyát és rajta volt a 2 gyertya száma,azt megadtam haveromnak ö megnézte és azt láta,hogy a 4+ os nem bele való a másik 4 az jó valamijen bosch gyertyák:-{
bagoly2010-03-19 08:31:53 // 29241
üdv! kéne 1 kis segítség! szeretnék légszűrőt és üzemanyagszűrőt cserélni! hol vannak? hogy kell cserélni? és mik a kis trükkök ,hogy könnyebb legyen a csere?? Köszönöm! AR 156 1.9 JTD
Xixo2010-03-18 23:41:54 // 29240
Hüjje kérdések:
Ha megveszem ezt, akkor tudom használni a Grandéhoz? És az Alfákhoz?
Programot találok a neten?
Tudom én ezt itthon mekkelni?
Megéri ennyiért?
Kössze!
Ha megveszem ezt, akkor tudom használni a Grandéhoz? És az Alfákhoz?
Programot találok a neten?
Tudom én ezt itthon mekkelni?
Megéri ennyiért?
Kössze!
cortx2010-03-18 23:41:32 // 29239
elég csak az egyik pólusról leszedni?
Pat2010-03-18 21:34:52 // 29238
Jó éjt' mindenkinek...
bilon2010-03-18 21:28:31 // 29237
nah..majd reggel a fényben megnézem :)
ez eszembe sem jutott :)
ez eszembe sem jutott :)
Pat2010-03-18 21:26:45 // 29236
Ja! még egy dolog, talán a relétábla belsején, vagy külsején, vagy a reléken lehet, hogy rajta van, melyik mit vezérel...
... és ezért nem írtam ki annak idején...
... és ezért nem írtam ki annak idején...
Pat2010-03-18 21:21:13 // 29235
Jó lenne tudni tényleg, melyik a megszakítórelé...
bilon2010-03-18 21:18:10 // 29234
igen.
ha vészvillógó, akkor minden világít.
ha jobbra akkor a jobb, ha balra, akkor a bal.
folyamatosan ég...de minden izzó jó
ha vészvillógó, akkor minden világít.
ha jobbra akkor a jobb, ha balra, akkor a bal.
folyamatosan ég...de minden izzó jó
Pat2010-03-18 21:15:49 // 29233
Viszont van egy ötletem, márha van a közeledben olyan, akinek van ugyanilyen autója...
Ki kell hallgatni, hogy nála melyik kattog ;)
Egyébként az összes ezt csinálja? Jobb-bal oldal?
Ki kell hallgatni, hogy nála melyik kattog ;)
Egyébként az összes ezt csinálja? Jobb-bal oldal?
bilon2010-03-18 21:12:17 // 29232
ez van meg nekem is :)
de köszi :)
de köszi :)
Pat2010-03-18 21:11:11 // 29231
Jóhír! megtaláltam a kiirt dolgokat, rosszhír a relék nincsenek benne, csak a biztik...
Vészvillogó 14 10 49.
Irányjelzők 9 7.5 51.
Amper ábra biztosíték száma
Sajna az ábra is kellene:
Utasítás 132-135 oldal
Bocsi
Vészvillogó 14 10 49.
Irányjelzők 9 7.5 51.
Amper ábra biztosíték száma
Sajna az ábra is kellene:
Utasítás 132-135 oldal
Bocsi
mreni2010-03-18 20:51:01 // 29229
Hali vagy a 4 kissebb reléközül valamelyik lesz ami az utastérbe van vagy a motortérben az egyik 7 amperos bizti ment ki:)
Pat2010-03-18 20:44:45 // 29228
Nekem valahol le van archiválva, csak nekem az előző verdám 156 1.6 TS volt...
és pontosan nem emlékszem, hogy a relédoboz megegyezett-e... ha megtalálom majd felteszem ide...
és pontosan nem emlékszem, hogy a relédoboz megegyezett-e... ha megtalálom majd felteszem ide...
bilon2010-03-18 20:30:14 // 29227
ugyan...honnan lenne :)
egy letöltött használatim van, de abban nem találtam ilyen relét
egy letöltött használatim van, de abban nem találtam ilyen relét
Kau2010-03-18 20:17:49 // 29226
Driver.
Műszerfal izzó cserénél a jobb és a bal oldalt lévő csatlakozókat lehúzhatod csak ne tedd rá a gyújtást! Különben szakadást észlel a légzsák visszajelző és világítani fog, amíg ki nem törölteted a hibakódot. Én olyankor a kulcsot se teszem be.
A műszerfal hátulján az az 5-6 "kiálló" rész az tartalmazza a rizsszem izzókat. El kell fordítani és ki tudod venni. Ha csak 1-2 van kiégve, akkor is cseréld ki mindet, mert gyorsan kiég utána a többi is és megúszol még egy szétszedést.
Műszerfal izzó cserénél a jobb és a bal oldalt lévő csatlakozókat lehúzhatod csak ne tedd rá a gyújtást! Különben szakadást észlel a légzsák visszajelző és világítani fog, amíg ki nem törölteted a hibakódot. Én olyankor a kulcsot se teszem be.
A műszerfal hátulján az az 5-6 "kiálló" rész az tartalmazza a rizsszem izzókat. El kell fordítani és ki tudod venni. Ha csak 1-2 van kiégve, akkor is cseréld ki mindet, mert gyorsan kiég utána a többi is és megúszol még egy szétszedést.
Pat2010-03-18 20:06:17 // 29225
Eredeti Szervízutasításod megvan?
Kau2010-03-18 20:02:41 // 29224
Ahhoz számítógépre kell tenni :(
bilon2010-03-18 20:00:51 // 29223
esetleg egy rajz? mert azt sem tudom melyiknek kéne kattogni :)
Pat2010-03-18 19:58:45 // 29222
Amelyik nem "kattog" ;P
Pat2010-03-18 19:50:09 // 29219
Tökéletlen égésnél nem ég el megfelelően az üzemanyag, azaz szürkésen füstöl, de akkor az már nagyon durva :OO
Persze nem húz, stb...
Amikor vetted nem csináltál rajta egy nagyszervízt (olajak, szűrők, szíjjak, gyertyák...)?
Kellene... szerintem... ;)
Persze nem húz, stb...
Amikor vetted nem csináltál rajta egy nagyszervízt (olajak, szűrők, szíjjak, gyertyák...)?
Kellene... szerintem... ;)
mizooo2010-03-18 19:26:45 // 29218
Légzsákot nem töröl csak géppel ugye?
Bilux2010-03-18 19:18:02 // 29216
De kell, akksisaru le fél, 1órát így törli a hibákat is.
cortx2010-03-18 18:57:29 // 29215
Lambdaszonda csere után nem kell kitörölni a hibakódokat?
Honnan tudom egyáltalán hogy van-e benne hibakód?
Honnan tudom egyáltalán hogy van-e benne hibakód?
bagoly2010-03-18 17:53:19 // 29214
üdv! kéne 1 kis segítség! szeretnék légszűrőt és üzemanyagszűrőt cserélni! hol vannak hogy kell cserélni? és mik a kis trükkök ,hogy könnyebb legyen a csere?? Köszönöm! AR 156 1.9 JTD
bilon2010-03-18 17:47:24 // 29212
üdv
ha működik minden izzó az irányjelzőkben, de nem villog, csak folyamatosan világít, akkor mit kell cserélni, hogy villogjon is?
156-osról van szó.
előre is köszi
ha működik minden izzó az irányjelzőkben, de nem villog, csak folyamatosan világít, akkor mit kell cserélni, hogy villogjon is?
156-osról van szó.
előre is köszi
Bilux2010-03-18 16:18:23 // 29211
Nincs senkinek számítógépe amit rátudna dugni a kocsira?! Hát akkor telefonköny cégrgiszter kiskáté aztán körbetelefonálni. Sajnos azon a környéken én nem tudok neked ebben tanácsot adni. Esetleg majd lesz egy cartárs aki tud neked ebben segíteni.
Liquid2010-03-18 15:06:35 // 29210
nemtudom milyen hatása van pontosan a nem megfelelő gyertyáknak, én cseréltem még mielőtt megtudhattam volna :)
viszont mit értesz az alatt, hogy erőtlen?
2800-3000 alatt elég gyengus alapból, onnantól viszont illene határozottan húznia
Az erőtlenséget inkább az LMM vagy a kirepedt szívócső okozhatja szerintem
viszont mit értesz az alatt, hogy erőtlen?
2800-3000 alatt elég gyengus alapból, onnantól viszont illene határozottan húznia
Az erőtlenséget inkább az LMM vagy a kirepedt szívócső okozhatja szerintem
Szocsó2010-03-18 14:42:49 // 29209
Kiskunfélegyházán már senkinek nincs ehhez a típushoz programja, körbejártam mindenkit akiről tudtam/hallottam, hogy foglalkozik ilyesmivel. Esetleg Kecskeméten vagy a közelben ismertek valakit aki meg rendelkezhet hozzá software-el?
Bilux2010-03-18 12:58:00 // 29208
Bármi mástól is lehet az hogy nem úgy gyorsul ahogy kéne. Bár lehet csak a nyomatékps dízel után nem érzed a lovakat. Mert a TS mocik igencsak nyomatékszegények... a max lovakat is kb 6300fordulatnál adják le...
Surcy2010-03-17 20:44:50 // 29207
Holnap megyek a gyertyákért csak szeretném tudni segítek e vele a mostani jelenségeken,hogy szerintem nem úgy gyorsul mint ahogy kéne?!(nem ismerem a TS mocikat ez előt TD volt de úgy érzem valahogy nem az igazi!Nem érzem a 155 pacit:-})Vagy csak úgy belerakok 30000-pénzt:-{
Bilux2010-03-17 20:22:29 // 29206
Vagy cseréled és biztosra mész vagy megvárod míg erőtlen lesz az autó...
Surcy2010-03-17 19:51:25 // 29205
Az oké,hogy tökéletlen égés:-}De a motor hogy reagál?Nem húz úgy ahogy kéne,nem gyorsúl?Érted miböl veszem észre lényegében mi a tünet?Pontosan nem tudom menyi van bennük tavaj vettem a gépet:-}
Pat2010-03-17 18:31:37 // 29204
Ez aztán kihívás, lehetne okosakat mondani, mint hogy gyújtásvezérlésnél lehet gond, panelen hajszálrepedés ami okozhat pillanatnyi zárlatot, vagy szakadást, de ide tényleg komolyabb diagnosztika kell...
Dunaújváros környékén van egy "Alfamágus" megszerzem a telefonszámát és majd küldöm...
Üdv
Dunaújváros környékén van egy "Alfamágus" megszerzem a telefonszámát és majd küldöm...
Üdv
Pat2010-03-17 18:10:38 // 29203
Tökéletlen égés, ha a gyergyád már nem tudja prudukálni a kellő szikrát, de ezt ne várd meg!
Az előírt minőségüt használd és az ajánlott km futás elteltével cseréld ki.
Ez a magánvéleményem, aztán tégy belátásod szerint.
Üdv.
Az előírt minőségüt használd és az ajánlott km futás elteltével cseréld ki.
Ez a magánvéleményem, aztán tégy belátásod szerint.
Üdv.
Surcy2010-03-17 17:19:21 // 29202
Üdv úrak!Meg tudja valaki velem osztani a tutit:-}Mik lehetnek az elő jelei a gyertyacseréne?Az az mi útal arra hogy itt az ideje a zsé költésnek:-{98" 2.0 16v Ts
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-17 13:33:03 // 29201
Hőérzékelö jeladó,igy első körben.
Kareszka19842010-03-17 13:26:55 // 29200
ez nem rossz ötlet szerintem se...
Bilux2010-03-17 13:09:12 // 29199
számítógépre kötöttétek már a vasat?
Wickey2010-03-17 12:42:09 // 29198
nade az benzines. Egész más egy kicsövezett túró bengás, meg egy kicsövezett túró dejzel. De még a 8-10V és a 16-20V párosok között is sok különbség van ebből a szempontból.
Szocsó2010-03-17 11:05:32 // 29197
Sziasztok!
Új vagyok meg a klubban, köszönöm az üdvözléseket :) Lássuk mik a gondok, mik elvezettek hozzátok. Egy '96-s 164 TS 2.0-ról van szó, 2 nagy bajom van:
1. a hűtőventilátorom véletlenszerűen elfelejt működni/bekapcsolni, ezzel párhuzamosan megszűnik a fűtésem. Egyik pillanatban meg meleget fúj, majd hirtelen hideget. Egyszer majdnem megfőztem miatta a motort, sose volt példa arra, hogy valami gond lett volna a vízhőfokkal. Digitális klíma van a gépben, de a fűtést sose hagyom automata vezérlésre.
2. a nagyobbik. Levegő vagy üzemanyag szabályozás környéken lehet szerintem valami nagyon nagy baj. Nem nagyon vágom a témát, szóval könnyen lehet rossz irányba sejtem a bajt. Tüneteim:
-álló helyzet: ugráló fordulatszám 2000+ majd leesik és leáll a motor, ezzel egy időben bevillan a motorhiba piros ikonja.
-amennyiben megpróbálok így elindulni/haladni vele az ingadozással egy időben elég erősen megtorpan az autó 1 pillanatra. Valamint a km óra mutatója leköveti a fordulatszám mérő ingadozását, azaz ha a fordulat felugrik, vele együtt ugrik a km óra mutatója is.
-a hiba jelentkezik lekötött alapjárati motor és lekötött légtömeg mérő esetén is (utóbbi 1 évvel ezelőtt szorult cserére).
-előfordulása véletlenszerű. Van, hogy 2 napig egyszer nem fordul elő. Van , hogy annyira sűrűn jelentkezik egymás után, megtorpan az autó, hogy egy kereszteződésbe nem merek behajtani, vagy 1 traktor beelőzése is kihívás. Van, hogy pár perc után szinte megszűnik, van hogy hosszabb táv (4-8 km) egyenletes sebességen (már amennyire lehetséges) történő megtétele után tűnik el. Volt arra is példa, hogy miután úgy véltem már minden rendben van 4-5 alkalommal megtorpant majd ismét csend.
A szerelő akihez szoktam fordulni nem igazán tud mit kezdeni vele a szabálytalan előfordulás miatt. Szerinte fals levegő, de szerintem akkor nem szűnne meg. Az ő javaslatára egy pár hétig próbáltam úgy használni az autót, hogy lekötöttem az alapjárati motort. talán hamarabb beállt a működés, de amikor ez megtörtént visszakötöttem (járó motornál). A visszakötés után általában néhány alkalommal (4-5) jelentkezett az ingadozás majd megszűnt.
Nem fogok meglepődni, ha nem találkozott még senki hasonló problémával, de már az is nagy segítség lenne, ha valaki tudna javasolni olyan szakembert ki képes a probléma végére járni. Nem éppen hátrány, ha Bács megyében van az illető, de lassan már az sem érdekel, ha a világ végére kell elmennem, hogy jó legyen a vas.
Elnézést, amiért kicsit hosszúra sikeredett. Előre is köszi!
Új vagyok meg a klubban, köszönöm az üdvözléseket :) Lássuk mik a gondok, mik elvezettek hozzátok. Egy '96-s 164 TS 2.0-ról van szó, 2 nagy bajom van:
1. a hűtőventilátorom véletlenszerűen elfelejt működni/bekapcsolni, ezzel párhuzamosan megszűnik a fűtésem. Egyik pillanatban meg meleget fúj, majd hirtelen hideget. Egyszer majdnem megfőztem miatta a motort, sose volt példa arra, hogy valami gond lett volna a vízhőfokkal. Digitális klíma van a gépben, de a fűtést sose hagyom automata vezérlésre.
2. a nagyobbik. Levegő vagy üzemanyag szabályozás környéken lehet szerintem valami nagyon nagy baj. Nem nagyon vágom a témát, szóval könnyen lehet rossz irányba sejtem a bajt. Tüneteim:
-álló helyzet: ugráló fordulatszám 2000+ majd leesik és leáll a motor, ezzel egy időben bevillan a motorhiba piros ikonja.
-amennyiben megpróbálok így elindulni/haladni vele az ingadozással egy időben elég erősen megtorpan az autó 1 pillanatra. Valamint a km óra mutatója leköveti a fordulatszám mérő ingadozását, azaz ha a fordulat felugrik, vele együtt ugrik a km óra mutatója is.
-a hiba jelentkezik lekötött alapjárati motor és lekötött légtömeg mérő esetén is (utóbbi 1 évvel ezelőtt szorult cserére).
-előfordulása véletlenszerű. Van, hogy 2 napig egyszer nem fordul elő. Van , hogy annyira sűrűn jelentkezik egymás után, megtorpan az autó, hogy egy kereszteződésbe nem merek behajtani, vagy 1 traktor beelőzése is kihívás. Van, hogy pár perc után szinte megszűnik, van hogy hosszabb táv (4-8 km) egyenletes sebességen (már amennyire lehetséges) történő megtétele után tűnik el. Volt arra is példa, hogy miután úgy véltem már minden rendben van 4-5 alkalommal megtorpant majd ismét csend.
A szerelő akihez szoktam fordulni nem igazán tud mit kezdeni vele a szabálytalan előfordulás miatt. Szerinte fals levegő, de szerintem akkor nem szűnne meg. Az ő javaslatára egy pár hétig próbáltam úgy használni az autót, hogy lekötöttem az alapjárati motort. talán hamarabb beállt a működés, de amikor ez megtörtént visszakötöttem (járó motornál). A visszakötés után általában néhány alkalommal (4-5) jelentkezett az ingadozás majd megszűnt.
Nem fogok meglepődni, ha nem találkozott még senki hasonló problémával, de már az is nagy segítség lenne, ha valaki tudna javasolni olyan szakembert ki képes a probléma végére járni. Nem éppen hátrány, ha Bács megyében van az illető, de lassan már az sem érdekel, ha a világ végére kell elmennem, hogy jó legyen a vas.
Elnézést, amiért kicsit hosszúra sikeredett. Előre is köszi!
Bilux2010-03-17 09:11:14 // 29196
Hát izgalmas lenne ha ez működne mert nincs az a szervomotor vagy akármi más ami követné Magyarhonban a huplikat elég hamar csapágyasra hajtaná a lámpa billentő mechanikáját :)
dundun2010-03-17 09:03:20 // 29195
Cartársak.
Van itt Üllőn egy szaki nagyon tud heggeszteni és olcsó! Bármilyen kipufogó dobot legyárt méretre 10000- ért max.
Nekem kicserélte a katit meg a hátsó dobot egy 30 cm -es db csövet is, 3000!! Pénzt fizettem. A 155-re hátsó dobot 7000-ért csinált és még a hangja is jobb:)
Ajánlom mindenkinek.
Van itt Üllőn egy szaki nagyon tud heggeszteni és olcsó! Bármilyen kipufogó dobot legyárt méretre 10000- ért max.
Nekem kicserélte a katit meg a hátsó dobot egy 30 cm -es db csövet is, 3000!! Pénzt fizettem. A 155-re hátsó dobot 7000-ért csinált és még a hangja is jobb:)
Ajánlom mindenkinek.
TDI752010-03-17 08:39:04 // 29194
Hát igen. Az a baj hogy a nagyon okos emberek mindig kitalálnak valamit, hogy nekünk
"kis embereknek" ne legyen jó a hangulatunk. OK. ne tegyünk xenont a kocsinkba. Rendben. De akkor legyen mondjuk normális közvilágítás. Csak úgy példaként.
"kis embereknek" ne legyen jó a hangulatunk. OK. ne tegyünk xenont a kocsinkba. Rendben. De akkor legyen mondjuk normális közvilágítás. Csak úgy példaként.
Xixo2010-03-17 02:21:30 // 29193
a karosszéria dinamikus változásait követő automatikus magasságállító
Na ilyen több gyári xenonnál sincs. Csak annyit csinál, hogy indulásnál beállítja a magasságot. Amit ugyi illik magunktól is megtenni, ha beülnek hátra és még a csomit is megpakoljuk...
Na ilyen több gyári xenonnál sincs. Csak annyit csinál, hogy indulásnál beállítja a magasságot. Amit ugyi illik magunktól is megtenni, ha beülnek hátra és még a csomit is megpakoljuk...