Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Bilux2010-03-17 13:09:12 // 29199
számítógépre kötöttétek már a vasat?
Wickey2010-03-17 12:42:09 // 29198
nade az benzines. Egész más egy kicsövezett túró bengás, meg egy kicsövezett túró dejzel. De még a 8-10V és a 16-20V párosok között is sok különbség van ebből a szempontból.
Szocsó2010-03-17 11:05:32 // 29197
Sziasztok!
Új vagyok meg a klubban, köszönöm az üdvözléseket :) Lássuk mik a gondok, mik elvezettek hozzátok. Egy '96-s 164 TS 2.0-ról van szó, 2 nagy bajom van:
1. a hűtőventilátorom véletlenszerűen elfelejt működni/bekapcsolni, ezzel párhuzamosan megszűnik a fűtésem. Egyik pillanatban meg meleget fúj, majd hirtelen hideget. Egyszer majdnem megfőztem miatta a motort, sose volt példa arra, hogy valami gond lett volna a vízhőfokkal. Digitális klíma van a gépben, de a fűtést sose hagyom automata vezérlésre.
2. a nagyobbik. Levegő vagy üzemanyag szabályozás környéken lehet szerintem valami nagyon nagy baj. Nem nagyon vágom a témát, szóval könnyen lehet rossz irányba sejtem a bajt. Tüneteim:
-álló helyzet: ugráló fordulatszám 2000+ majd leesik és leáll a motor, ezzel egy időben bevillan a motorhiba piros ikonja.
-amennyiben megpróbálok így elindulni/haladni vele az ingadozással egy időben elég erősen megtorpan az autó 1 pillanatra. Valamint a km óra mutatója leköveti a fordulatszám mérő ingadozását, azaz ha a fordulat felugrik, vele együtt ugrik a km óra mutatója is.
-a hiba jelentkezik lekötött alapjárati motor és lekötött légtömeg mérő esetén is (utóbbi 1 évvel ezelőtt szorult cserére).
-előfordulása véletlenszerű. Van, hogy 2 napig egyszer nem fordul elő. Van , hogy annyira sűrűn jelentkezik egymás után, megtorpan az autó, hogy egy kereszteződésbe nem merek behajtani, vagy 1 traktor beelőzése is kihívás. Van, hogy pár perc után szinte megszűnik, van hogy hosszabb táv (4-8 km) egyenletes sebességen (már amennyire lehetséges) történő megtétele után tűnik el. Volt arra is példa, hogy miután úgy véltem már minden rendben van 4-5 alkalommal megtorpant majd ismét csend.
A szerelő akihez szoktam fordulni nem igazán tud mit kezdeni vele a szabálytalan előfordulás miatt. Szerinte fals levegő, de szerintem akkor nem szűnne meg. Az ő javaslatára egy pár hétig próbáltam úgy használni az autót, hogy lekötöttem az alapjárati motort. talán hamarabb beállt a működés, de amikor ez megtörtént visszakötöttem (járó motornál). A visszakötés után általában néhány alkalommal (4-5) jelentkezett az ingadozás majd megszűnt.
Nem fogok meglepődni, ha nem találkozott még senki hasonló problémával, de már az is nagy segítség lenne, ha valaki tudna javasolni olyan szakembert ki képes a probléma végére járni. Nem éppen hátrány, ha Bács megyében van az illető, de lassan már az sem érdekel, ha a világ végére kell elmennem, hogy jó legyen a vas.
Elnézést, amiért kicsit hosszúra sikeredett. Előre is köszi!
Új vagyok meg a klubban, köszönöm az üdvözléseket :) Lássuk mik a gondok, mik elvezettek hozzátok. Egy '96-s 164 TS 2.0-ról van szó, 2 nagy bajom van:
1. a hűtőventilátorom véletlenszerűen elfelejt működni/bekapcsolni, ezzel párhuzamosan megszűnik a fűtésem. Egyik pillanatban meg meleget fúj, majd hirtelen hideget. Egyszer majdnem megfőztem miatta a motort, sose volt példa arra, hogy valami gond lett volna a vízhőfokkal. Digitális klíma van a gépben, de a fűtést sose hagyom automata vezérlésre.
2. a nagyobbik. Levegő vagy üzemanyag szabályozás környéken lehet szerintem valami nagyon nagy baj. Nem nagyon vágom a témát, szóval könnyen lehet rossz irányba sejtem a bajt. Tüneteim:
-álló helyzet: ugráló fordulatszám 2000+ majd leesik és leáll a motor, ezzel egy időben bevillan a motorhiba piros ikonja.
-amennyiben megpróbálok így elindulni/haladni vele az ingadozással egy időben elég erősen megtorpan az autó 1 pillanatra. Valamint a km óra mutatója leköveti a fordulatszám mérő ingadozását, azaz ha a fordulat felugrik, vele együtt ugrik a km óra mutatója is.
-a hiba jelentkezik lekötött alapjárati motor és lekötött légtömeg mérő esetén is (utóbbi 1 évvel ezelőtt szorult cserére).
-előfordulása véletlenszerű. Van, hogy 2 napig egyszer nem fordul elő. Van , hogy annyira sűrűn jelentkezik egymás után, megtorpan az autó, hogy egy kereszteződésbe nem merek behajtani, vagy 1 traktor beelőzése is kihívás. Van, hogy pár perc után szinte megszűnik, van hogy hosszabb táv (4-8 km) egyenletes sebességen (már amennyire lehetséges) történő megtétele után tűnik el. Volt arra is példa, hogy miután úgy véltem már minden rendben van 4-5 alkalommal megtorpant majd ismét csend.
A szerelő akihez szoktam fordulni nem igazán tud mit kezdeni vele a szabálytalan előfordulás miatt. Szerinte fals levegő, de szerintem akkor nem szűnne meg. Az ő javaslatára egy pár hétig próbáltam úgy használni az autót, hogy lekötöttem az alapjárati motort. talán hamarabb beállt a működés, de amikor ez megtörtént visszakötöttem (járó motornál). A visszakötés után általában néhány alkalommal (4-5) jelentkezett az ingadozás majd megszűnt.
Nem fogok meglepődni, ha nem találkozott még senki hasonló problémával, de már az is nagy segítség lenne, ha valaki tudna javasolni olyan szakembert ki képes a probléma végére járni. Nem éppen hátrány, ha Bács megyében van az illető, de lassan már az sem érdekel, ha a világ végére kell elmennem, hogy jó legyen a vas.
Elnézést, amiért kicsit hosszúra sikeredett. Előre is köszi!
Bilux2010-03-17 09:11:14 // 29196
Hát izgalmas lenne ha ez működne mert nincs az a szervomotor vagy akármi más ami követné Magyarhonban a huplikat elég hamar csapágyasra hajtaná a lámpa billentő mechanikáját :)
dundun2010-03-17 09:03:20 // 29195
Cartársak.
Van itt Üllőn egy szaki nagyon tud heggeszteni és olcsó! Bármilyen kipufogó dobot legyárt méretre 10000- ért max.
Nekem kicserélte a katit meg a hátsó dobot egy 30 cm -es db csövet is, 3000!! Pénzt fizettem. A 155-re hátsó dobot 7000-ért csinált és még a hangja is jobb:)
Ajánlom mindenkinek.
Van itt Üllőn egy szaki nagyon tud heggeszteni és olcsó! Bármilyen kipufogó dobot legyárt méretre 10000- ért max.
Nekem kicserélte a katit meg a hátsó dobot egy 30 cm -es db csövet is, 3000!! Pénzt fizettem. A 155-re hátsó dobot 7000-ért csinált és még a hangja is jobb:)
Ajánlom mindenkinek.
TDI752010-03-17 08:39:04 // 29194
Hát igen. Az a baj hogy a nagyon okos emberek mindig kitalálnak valamit, hogy nekünk
"kis embereknek" ne legyen jó a hangulatunk. OK. ne tegyünk xenont a kocsinkba. Rendben. De akkor legyen mondjuk normális közvilágítás. Csak úgy példaként.
"kis embereknek" ne legyen jó a hangulatunk. OK. ne tegyünk xenont a kocsinkba. Rendben. De akkor legyen mondjuk normális közvilágítás. Csak úgy példaként.
Xixo2010-03-17 02:21:30 // 29193
a karosszéria dinamikus változásait követő automatikus magasságállító
Na ilyen több gyári xenonnál sincs. Csak annyit csinál, hogy indulásnál beállítja a magasságot. Amit ugyi illik magunktól is megtenni, ha beülnek hátra és még a csomit is megpakoljuk...
Na ilyen több gyári xenonnál sincs. Csak annyit csinál, hogy indulásnál beállítja a magasságot. Amit ugyi illik magunktól is megtenni, ha beülnek hátra és még a csomit is megpakoljuk...
bagoly2010-03-16 20:59:46 // 29192
hát igen jómunkához idő kell
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 20:58:07 // 29191
Az az igazság,hogy pesten kívül azért még találni,megbízható,hozzáértő szakembereket.
Én csak egy gumishoz járok,nem kapkodós fajta viszont nagyon jól dolgozik.
Én csak egy gumishoz járok,nem kapkodós fajta viszont nagyon jól dolgozik.
GTPeti2010-03-16 20:57:45 // 29190
Volt szerencsém olyan Uno Turbo-hoz, amin egy egyenes cső ment hátra. (Nemtom mekkora átmérővel, de bazi vastag volt.) Na annak volt hangja rendesen...
GTPeti2010-03-16 20:55:50 // 29189
A fenét nem...
A régi - üvegből készült lámpák - még csak-csak elviselik, az újak viszont nem nagyon tolerálják. A 100W-nál már relézni illik a tápot.
A régi - üvegből készült lámpák - még csak-csak elviselik, az újak viszont nem nagyon tolerálják. A 100W-nál már relézni illik a tápot.
bagoly2010-03-16 20:55:02 // 29188
és profin meghegesztette az öreg, le a kalappal előtte.. egy kicsit el is beszélgettünk felajánlotta a segítségét máskorra is(csak ne keljen) :-)
bőregér2010-03-16 20:54:11 // 29187
sziasztok!
újfent a segítségeteket kérem.
156 2.4 jtd-hez karter védő(alsó motorvédő)műanyagot keresek,ha valaki tud ilyet légyszi írjon az oldalamra.
köszi előre is
újfent a segítségeteket kérem.
156 2.4 jtd-hez karter védő(alsó motorvédő)műanyagot keresek,ha valaki tud ilyet légyszi írjon az oldalamra.
köszi előre is
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 20:48:52 // 29186
Na ugye:-)én ugyanezért itt pesten fizettem volna 5 rongyot.
bagoly2010-03-16 20:42:21 // 29185
Wickey2010-03-16 17:11:17 // 29184
jaja, semmi hangja nem volt szinte, de viszont a túró hogy tüsszögött kettes padló - gázelvételre.
Azzal szórakoztam hogy terrorizáltam a gyalogosokat. Meg gondolkoztam is rajta, hogy egyszerűsítem én ezt a kipufogó dolgot, és hajtatok egy sima csövet oda hátrafelé. :D
Azzal szórakoztam hogy terrorizáltam a gyalogosokat. Meg gondolkoztam is rajta, hogy egyszerűsítem én ezt a kipufogó dolgot, és hajtatok egy sima csövet oda hátrafelé. :D
Ferke2010-03-16 16:45:56 // 29183
Jah:)) Bakker, az hogy leficcent tavaly, pont a temetőben...:)))))) Ráadásul alig lett nagyobb hangja, épphogy csak morgolódott:)
Wickey2010-03-16 16:43:38 // 29182
pedig már épp kezdtél örülni, mi? :D
Ferke2010-03-16 16:33:04 // 29181
Van, aki be tudja, de nem sokan:)) Elsőre szerintem ne próbálkozz vele:)
MMVI2010-03-16 16:00:59 // 29180
Sziasztok!
egy 1.6-os 145-ös vezérlésével kapcsolatban lenne egy kérdésem:
A legutóbbi vezérlés csere során (vez.módosító, vezérműszíj, stb) a vezérműszíj felrakásához a szerelő használt vezérműtengely leszorítókat, valamint mérőórát. Az összerakás után figyeltem meg, hogy a gyári szíjon vannak jelölések is, amik egybeestek a fogaskerekek jelölésével. Be lehet-e állítani pontosan a vezérlést ezekkel a jelölésekkel anélkül, hogy használnánk a leszorítókat és a mérőórát?
Előre is köszi a segítséget!
Üdv.
Tamás
egy 1.6-os 145-ös vezérlésével kapcsolatban lenne egy kérdésem:
A legutóbbi vezérlés csere során (vez.módosító, vezérműszíj, stb) a vezérműszíj felrakásához a szerelő használt vezérműtengely leszorítókat, valamint mérőórát. Az összerakás után figyeltem meg, hogy a gyári szíjon vannak jelölések is, amik egybeestek a fogaskerekek jelölésével. Be lehet-e állítani pontosan a vezérlést ezekkel a jelölésekkel anélkül, hogy használnánk a leszorítókat és a mérőórát?
Előre is köszi a segítséget!
Üdv.
Tamás
TDI752010-03-16 15:35:15 // 29179
Le van relézve. A foncsort meg majd ma megnézem.
Liquid2010-03-16 15:31:32 // 29178
a 100/80W nem vágja haza a kormánykapcsolót meg a foncsort?
ha nem relés a kapcsolód, akkor mielőtt ilyet beraksz, mindenképp relézd be
ha nem relés a kapcsolód, akkor mielőtt ilyet beraksz, mindenképp relézd be
TDI752010-03-16 15:07:29 // 29177
Hát ennyit az agyas törvényhozóinkról. Én igazából valami szolíd 4000K vagy 4300K színhőmérsékletűre gondoltam, nem pedig arra a hideg kék 6000K fölöttire, mert az már megint baromság. Ha jól emléxem a nap színhőmérséklete 4500K. Tehát valami ilyesmit akartam. Na mindegy maradok asszem a 100/80 wattos H4-esnél. Az sem túl szabályos, de legalább izzólámpa és remélem hogy nem kötnek bele.
Liquid2010-03-16 14:53:05 // 29176
igen én is úgy értettem, hogy gyári xenon, de pl. nem projektoros a lámpa, vagy nincs mosó stb. mert van ilyen. Egyébként asszem EU-ilag, 2004 vagy 2005-től kötelező az összes ilyen tartozék a xenon mellé
Kareszka19842010-03-16 14:51:47 // 29175
Hát gondolkodtam a xenonon én is, de lehet elvetem az ötletet...igaz nálunk még nemtudom, hogy lenne ilyesmi törvény, de az itteni kékangyalokat ismerve előbb utóbb belekötnének. Nálunk ugyanis az út melett születnek a törvények :D
TDI752010-03-16 14:44:21 // 29174
Egyet értek. Lázadjunk... Csak az a probléma, hogy széllel szembe pisálni ugyan lehet, de nem tanácsos mert tiszta húgy lesz a gatyánk. És mi van azokkal a kocsikkal amibe ugyan ez gyári felszereltség, de sem a fényszóró nem bólint a terheléstől függően, sem mosó berendezés sincs. Ja jut eszembe vasárnap délután találkoztam egy audival (csak így kisbetűkkel) és annyira vakított a nappali menetfénye ami gyári ledes, hogy bárhova néztem csak a két ledsort láttam magam előtt vagy egy percig. És az szabályos? vajon az miért nem tompított???
Liquid2010-03-16 14:29:54 // 29173
egyetértek, plusz van egy csomó olyan régebbi autó, amiben az követelmények egyike-másika nincs benne gyárilag, arra lennék kíváncsi hogy azokkal mi van
TDI752010-03-16 14:23:41 // 29172
Egy szarúl beállított xenon ugyanolyan zavaró mint egy szarúl beállított sima halogén. Főleg ha a paré majom távolsági reficel közlekedik iccaka. Na azokat kéne seggberúgni de magyon. Én személy szerint már találkoztam normálisan beállított xenonnal sima fényszóróházba és csodák csodája nem is vakított. Szóval ennyit a tisztelt törvényhozó agyhalott idióta baromarcú úriemberekről.
Kau2010-03-16 14:09:52 // 29171
Persze. Csak az alább leírtakat kérik még hozzá ;)
Kau2010-03-16 14:05:11 // 29170
A linkelt cikkben leírák, hogy mi kell hozzá:
Speciális fényszóró ház, lencsés fényvetőrendszer, a karosszéria dinamikus változásait követő automatikus magasságállító, az automata fényszórómosó rendszer.
Szóval 6-7 db 33-as ára...
Speciális fényszóró ház, lencsés fényvetőrendszer, a karosszéria dinamikus változásait követő automatikus magasságállító, az automata fényszórómosó rendszer.
Szóval 6-7 db 33-as ára...
Kau2010-03-16 14:03:32 // 29169
Itt egy cikk. Döntsd el, megéri-e.
TDI752010-03-16 14:03:14 // 29168
Esetleg hogy lehet xenont legalizálni egy 33-asba?
TDI752010-03-16 14:01:54 // 29167
Az a tuti. Pedig direkt katósági jellel is el van látva némelyik, miszerint ez fényszóróba való világítótest.
Kau2010-03-16 13:54:10 // 29166
Volt rá példa, hogy 60 ezer + rendszám le és újravizsgáztatás. Pár hónapja volt ilyen akció Zala megyében, ahol direkt ezt nézték...
TDI752010-03-16 13:47:39 // 29165
Ja még valami. A xenonos fényszórótuningért mennyire csesztetnek a rend szigorú őrei?
Kezd elegem lenni a H4-es halogénekből. Ami jól világít az kurva sokat fogyasz, drága és gyorsan kiég... Az átlagos az pedig sokáig jó, de nem igazán látni vele semmit.
Kezd elegem lenni a H4-es halogénekből. Ami jól világít az kurva sokat fogyasz, drága és gyorsan kiég... Az átlagos az pedig sokáig jó, de nem igazán látni vele semmit.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2010-03-16 13:47:30 // 29164
Igazából akkor érzem h rángat kicsit, mikor pl. parkolóhelyet keresek 10-20 al gurulva és ha gyorsítanék kicsit, akkor jön elő, menet közben lendületben nagyon ritkán érezni. ezért gondoltam a levegő rendszerre, majd megltájuk a héten szétkapom, mint floki a lábtörlőt
TDI752010-03-16 13:37:19 // 29163
Csak azért mert télen egy kicsit megemeltem az előgyuszit az E85 miatt, de még nem állítottam vissza, és benyából kb.19 litert evett 100 km-en. Egy kicsit sokalltam. Viszont a következő tankolásnál megint számolgattam és valamiért leesett a felére a fogyi. Igaz rátankoltam egy kis etanolt mivel nem volt túl sok lóvé nálam.
Ferke2010-03-16 13:19:12 // 29162
Nah, akkor nem vagyok egyedül ezzel se?!:))
Wickey2010-03-16 13:09:57 // 29161
Nyugi, túl nagy előgyújtásnál hamarabb fog becsörögni túlmelegedni és tönkremenni a motorod, semmint a többletfogyasztás miatt aggódj. :)
Wickey2010-03-16 13:07:23 // 29160
Óóó igen, úgylátom "típushiba". Ugyanez volt nekem is. Pikkpakk vissza lehet varrni CO-val, nincs az egész öt perc.

Le kell rántani a csődarabot, a hátulját bedugaszolni és felkötni hogy ne told magad előtt az aszfalton és ne szedjen össze minden szemetet a földről, csövet a csomagtartóba, és elkattogni a sarki lakatoshoz / kipufogóshoz. Arra ügyeljen, hogy ugyanúgy álljon a talp amikor visszavarrja, különben lehet nem tudod visszatenni. :D

Le kell rántani a csődarabot, a hátulját bedugaszolni és felkötni hogy ne told magad előtt az aszfalton és ne szedjen össze minden szemetet a földről, csövet a csomagtartóba, és elkattogni a sarki lakatoshoz / kipufogóshoz. Arra ügyeljen, hogy ugyanúgy álljon a talp amikor visszavarrja, különben lehet nem tudod visszatenni. :D
bagoly2010-03-16 12:56:34 // 29159
Kösz a tanácsokat na megyek és lekapom! További szép napot!
TDI752010-03-16 12:54:04 // 29158
Sziasztok! A túl nagy előgyújtás okozhat többletfogyasztást? Esetleg ha igen akkor milyen mértékűt?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 12:53:15 // 29157
Le kéne kapni,szerintem pár ezresért megcsinálják.
bagoly2010-03-16 12:53:05 // 29156
elnézést miután levettem! Köszönöm
Kazes☻2010-03-16 12:48:57 // 29155
Hegeszteni, de nem biztos, hogy a helyén. :)
bagoly2010-03-16 12:46:01 // 29154
Exbléx GT2010-03-16 00:15:17 // 29153
köszönöm a válaszotokat:)
tudam,hogy ti tudni fogjátok:D
köszi még 1x mindenkinek:)
tudam,hogy ti tudni fogjátok:D
köszi még 1x mindenkinek:)
Tom852010-03-15 18:43:37 // 29152
Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy 16v TS-be az 50.000 km-es Champion gyertyáknak mi a típus száma?
Kareszka19842010-03-15 18:36:33 // 29151
És való igaz...a tolatólámpa a váltón lévő kapcsoló miatt nem müködik. Előbb ismét aknára álltam, kihúztam belőle a csatlakozóját, majd hátramenetbe raktam a váltót, ráadtam a gyujtást és a gyugasznál rövidre zártam a két pólust és lám...felvillant hátul a tolatólámpa :)
Nagy tétel egy ilyen kapcsoló? Hol lehetne leg jutányosabb áron beszerválni? Bontott mennyire megbízható?
Nagy tétel egy ilyen kapcsoló? Hol lehetne leg jutányosabb áron beszerválni? Bontott mennyire megbízható?
Wickey2010-03-15 15:21:06 // 29150
Kollegosznak igaza van, az a csipogó, amikor pölö jeges az út, vagy nyitva van valamelyik ajtó és úgy közlekedsz. Indulj meg, és húzd be a kéziféket egy kattanásra. Elkezd sipákolni hogy kontakt díler brékfluidésvagyhandbrake. Ha halk, tedd a buzzert feljebb ha hangos vedd lejjebb. Én fél évig csak szopattam magam, olyan rohadt hangos volt hogy majd' kifejeltem a szélvédőt amikor megjött az első hideg, és minden reggel beugatott a garázstól 2-300méterre, hogy possible ice on road. :-P