A legegyszerűbb dedós módszer az ha a régi szíjat az összes fogazott kerékkel összejelölöd, az új szíjat a régi alapján szintén bejelölöd, és fogazott kerekekhez illeszted, ott nem lehet tévedni. Már csak feszíteni kell megtanulni. Na azt nem tudnak sokan. :(
Persze ez a jelölős dolog nem játszik ha szakadt szíjat kell pótolni. Inkább jól működő kocsinál aminél biztosan jó volt a szíj beállítása, vagy még gyári volt fent annál pontos a módszer. Mókoltnál sablon valóban.
Tényleg, mennyi egy ilyen sablon he ? :)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Don Gombóc2010-04-02 10:12:03 // 29399
Bagee2010-04-02 10:09:48 // 29398
azt tom hogy megégett de nem a hirtelen kuplungolások miatt... hanem mert valamelyik alkatrész gyenge, és ezért foltos a tárcsa, csak kérdés melyik? mert a csapágyon nincs kopás meg a szerkezeten se csak a tárcsán.... Schneider tárcsa volt benne most vettem egy Valeot, kérdés az az hogy ezzel is fogja csinálni? :D
Föckös2010-04-02 10:02:05 // 29397
meg van égve, azok a foltok. a hirtelen kuplungolás, csikorogtatás ilyet okozhat.
tárcsát, szerkezet, de még a lendkereket is meg kéne csiszmákolni flexxel, h lejöjjön az égett rész róla.
tárcsát, szerkezet, de még a lendkereket is meg kéne csiszmákolni flexxel, h lejöjjön az égett rész róla.
kertecs2010-04-02 09:57:17 // 29396
Gyakorlatilag igen, jó észrevétel, én is a szíjon lévő jelekkel rakom össze.
De olyan megnyugtató, hogy ott van velem az indikátoróra és úgy csinálom ahogy a manual képen csinálja a rajzolt Giovanni : )
De olyan megnyugtató, hogy ott van velem az indikátoróra és úgy csinálom ahogy a manual képen csinálja a rajzolt Giovanni : )
András bácsi2010-04-02 09:40:35 // 29395
Ugye az itt a nagy helyzet, hogy az FHP-t állíthatod nullára indikátorórával, de a szíj osztása, a vezérműkerekek osztása, a fix görgő helyzete, a kipuf tengely és a főtengely ékpályája eleve megadják azt, hogy a szíjat hogyan tudod feltenni. Ergo egy-két tized inkább csak parasztvakítás, annyit meg óra nélkül is megérez az ember. Ha még a kopásokat is nézed, akkor meg végleg ez a helyzet. A sablon viszont tényleg kell.
Bagee2010-04-02 09:33:53 // 29394
szasztok! Ha rángat a kuplung egyesben akkor tárcsa szar vagy a szerkezet? Tárcsán lehet látni kopas foltokat...
kertecs2010-04-02 09:31:28 // 29393
Nikkelezett szemmértékkel kombinálva végülis az egy alacsonyabb pontossági osztályú indikátoróra : )
mesa2010-04-02 09:14:13 // 29392
Nekem a hosszú csavarnyúzó jutott eszembe, régen a Szinyóm azzal állítottam
De rég volt. El sem hiszem, hogy sikerült :)
De rég volt. El sem hiszem, hogy sikerült :)
kertecs2010-04-02 09:12:38 // 29391
Biztos lehet venni ilyen "szerszámot" csililómillió forintért, de egy indikátoróra megfelelő hosszúságú csappal, és vmi laposvas egy lyukkal elég jól helyettesíti.
EvoGerry2010-04-01 22:34:01 // 29390
Nem a sablonra gondolok,hanem az indikátor órás mérőszerszámra! Ts-hez
Bilux2010-04-01 20:43:20 // 29389
Leömlő sortömítést veszel boltban és kicseréled nem nagy ördöngőség. Max ha összevan rohadva...
Kareszka19842010-04-01 20:29:23 // 29388
147-hben szeretnék blokk-leömlő közti pakolást cserélni, mert kormosodást figyeltem meg kívül, ami akár okozója is lehet a furcsa hangolásnak...meg néha érződik az utastérben a kipufogó-gázszag...szóval tudtok ajánlani valami linket, ahol ilyesmiket forgalmaznak?
Régi kocsimnál pl én csináltam ilyen pakolást azbesztlapbol, de ennél nembiztos, hogy mernék vállalkozni ilyesmi manőverekre :)
Régi kocsimnál pl én csináltam ilyen pakolást azbesztlapbol, de ennél nembiztos, hogy mernék vállalkozni ilyesmi manőverekre :)
jakuska2010-04-01 20:15:04 // 29387
Hali! Valaki tudna nekem segíteni? Nagy a probléma... Új kocsi vásárlásakor nem adtak a riasztójához semmit. Új aksi került bele, és mindent elfelejtett a távkapcsolója, sőt, állandóan riaszt... aqb a márkája, de a kocsiban fogalmam nincs hol keressem a dobozát, hogy pontos típust is adjak... egyszerű távkapcsolója van, 4 gombal (centrál be, ki, valamint hátsóajtó, ill. gyújtás) A két alsó funkció nem kűködött idáig sem. Plííízz, valaki, mert így még szervízbe se tudok vele elmenni, ja és imo is van benne ami eredménye, hogy gyújtást sem ad rá, tehát begyújtani sem tudom...
Vasarelly2010-04-01 17:20:37 // 29386
Sajna arra nem emlékszem rég volt......(Ja és a rendreutasítás után már nem is mernék emlékezni!) :-) Na jó segítenék de tényleg nem ugrik be pedig szereltem párszor.
mesa2010-04-01 11:58:52 // 29385
Vezérműtengely lefogató sablonra gondolsz ?
EvoGerry2010-04-01 11:01:02 // 29384
Sziasztok!!
Szeretnék beszerezni egy speckós szerszámot!! Twinspark-hoz valót,pontosan amit az 1.henger egyik gyertya helyére kell tenni,amivel dugó felső holtpontját lehet megmérni,és hozzá beállítani a sablonokkal a vezérlést! Honnét tudnék ilyet vásárolni,vagy kitől?:) Bp környékén, Válaszokat előre is köszönöm!!
Szeretnék beszerezni egy speckós szerszámot!! Twinspark-hoz valót,pontosan amit az 1.henger egyik gyertya helyére kell tenni,amivel dugó felső holtpontját lehet megmérni,és hozzá beállítani a sablonokkal a vezérlést! Honnét tudnék ilyet vásárolni,vagy kitől?:) Bp környékén, Válaszokat előre is köszönöm!!
Kareszka19842010-04-01 08:06:45 // 29383
Kareszka19842010-04-01 08:05:28 // 29382
zastava 101 karburátor mindenre jó :D
TDI752010-04-01 08:02:22 // 29381
Igen Alfás fórum, de sajna most ezzel a projektel kell egy kicsit foglalkozzak, és nincs az ismerőseim között akik trabiztak, és még szerelték is azt. Ezért fordúltam ide.
Amúgy egy szovjet áramfejlesztőről van szó, amin trabi karbicsek van, mivel a sajátja csak arra jó hogy bekormozzon mindent mert semmi állítási lehetőség sincs rajta a keverékképzés szempontjából. Nem akarom szétoffolni a topikot, csak egy kis segítséget szeretnék kapni. Gondoltam hátha itt valaki emléxik még ezekre a rttenetes szerkezetekre :-)
Amúgy egy szovjet áramfejlesztőről van szó, amin trabi karbicsek van, mivel a sajátja csak arra jó hogy bekormozzon mindent mert semmi állítási lehetőség sincs rajta a keverékképzés szempontjából. Nem akarom szétoffolni a topikot, csak egy kis segítséget szeretnék kapni. Gondoltam hátha itt valaki emléxik még ezekre a rttenetes szerkezetekre :-)
Kareszka19842010-04-01 07:53:42 // 29380
bocsi, én azthittem ez Alfa fórum...
TDI752010-03-31 21:12:04 // 29379
A trabi karbiján melyik kar a szivatóé?
Vasarelly2010-03-31 20:13:33 // 29378
Nekem is zajos a téli guma kanyarodáskor csapágyra gyanakodtam már a tavaj is nyárival elmúlik úgyhogx semmi gáz.
Vasarelly2010-03-31 20:11:51 // 29377
Nekem volt....Trabi
Vasarelly2010-03-31 20:11:14 // 29376
Hali! Nincs valakinek ötlete? Rugót cseréltem. A gyári és a beszerelt között egymás mellé állítva kb 6 cm különbség volt. A kocsi most 2 centivel magasabb mint előtte.
Hátul kb 4cm különbség volt de az szépen leült. Az eleje elég gatya. Ha nincs más elvágom a rugót. Ja amúgy jó minőségű eibach rugószett került be Mifi Cartárstól. Szóval ez ok.
Hátul kb 4cm különbség volt de az szépen leült. Az eleje elég gatya. Ha nincs más elvágom a rugót. Ja amúgy jó minőségű eibach rugószett került be Mifi Cartárstól. Szóval ez ok.
TDI752010-03-31 19:02:03 // 29375
Skacok! Kinek volt trabantja? Kétütemű??
Bilux2010-03-31 10:14:28 // 29374
Gondolom máshogy "feszül" meg a csapágy a csuklo....
atesssz2010-03-31 09:58:03 // 29373
sziasztok
a következő a tapasztalatom, ill a kérdésem:
amíg a téli gumi volt a gépen, jobbra kanyarodásnál egyértelműen lehetett hallani a féltengelyes kotyogást, lógást.
Most, hogy feltettem a 17-es nyári kerekeket, ez a kotyogás, ill. a hang teljesen elmúlt.
Az alufelni ET-je jóval kisebb, lehet emiatt ? nem nagyon értem az összefüggést
szerintetek?
a következő a tapasztalatom, ill a kérdésem:
amíg a téli gumi volt a gépen, jobbra kanyarodásnál egyértelműen lehetett hallani a féltengelyes kotyogást, lógást.
Most, hogy feltettem a 17-es nyári kerekeket, ez a kotyogás, ill. a hang teljesen elmúlt.
Az alufelni ET-je jóval kisebb, lehet emiatt ? nem nagyon értem az összefüggést
szerintetek?
Kau2010-03-31 08:28:06 // 29372
Az üveglap "élére" gondoltam. Mindkét oldalra kensz és megjáratod.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-30 21:23:39 // 29371
Én ugy tudom a kocsit nem kell bevinni,csak a kártyát,meg a master kulcsot,haverom 8 ropit fizetett érte.
BadBoyz, BB2010-03-30 20:48:54 // 29370
A helyzet az hogy másik kulccsal próbáltam már, az akksit már lerántottam róla. Kaptam olyan infót is hogy ha megvan a kód kártya akkor ballagjak be egy szalonba és ott rátanítják újból..:S Csak az a gond hogy a szalon egy kicsit messze van és bevontatni potyára vagy megcsinálják vagy nem...:S
Villanyossal is beszéltem és ő azt mondta (nem tudom mi igaz belőle), hogy benzinesről nem tudja lekötni az immót mert komputeren keresztül megy az egész és a benzin szivattyút tiltja...
Villanyossal is beszéltem és ő azt mondta (nem tudom mi igaz belőle), hogy benzinesről nem tudja lekötni az immót mert komputeren keresztül megy az egész és a benzin szivattyút tiltja...
Buksi2010-03-30 20:45:04 // 29369
Egye fene, megegyeztünk! :-DD
Vikking 3112010-03-30 20:39:17 // 29367
Milyen eltérés? Naaa :D Hát ez teljesen ON itt :D
Vikking 3112010-03-30 20:38:49 // 29366
:DDD Ne is! :D Az igazi a legjobb, de ha mű, akkor legalább jó nagy legyen :DDDDDDD Na, megegyezünk? :D
Buksi2010-03-30 20:37:51 // 29365
Nem vitatkozom veled, na... :-DDD
Kareszka19842010-03-30 20:36:49 // 29364
ne térjünk el a témátol... :P vagy? :D
mondjuk ha egy sima csőre cseréltetem a katalizátort, az mien hatással lesz a végső kipufogóhangra? Szondákkal akkor mi lesz? Hova csatlakoznak? (:
mondjuk ha egy sima csőre cseréltetem a katalizátort, az mien hatással lesz a végső kipufogóhangra? Szondákkal akkor mi lesz? Hova csatlakoznak? (:
Vikking 3112010-03-30 20:34:17 // 29363
Az igazi a természetes na... :P
Buksi2010-03-30 20:32:19 // 29362
Az már más tészta! ;-)))))))))))))
Vikking 3112010-03-30 20:27:41 // 29361
A szilikont még csajban is csak ízléssel, nemhogy ABLAKON!!! :D
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-30 20:27:35 // 29360
Csak tippelek:aksi le,majd vissza,ujra próbálni.Ha végképp nem megy van a budafoki úton egy cég aki ujrakódolja,ha megvan a fő kulcs.
Vikking 3112010-03-30 20:27:09 // 29359
Másik kulcs?
Vagy esetleg a gyújtáskapcsolóban az érzékelő antennát megtisztogatni?
Ezt majd részletezi valaki gondolom :)))
Vagy esetleg a gyújtáskapcsolóban az érzékelő antennát megtisztogatni?
Ezt majd részletezi valaki gondolom :)))
Kareszka19842010-03-30 20:26:41 // 29358
Ford Escortomnál volt ilyesmi, csak ott nincs visszajelző erről...Egyszercsak letiltotta a gyujtást, csak forgott a motor, de nem gyulladt. Ez azért volt, mert a kulcsban kifingott a kódolt chip. Mester átkötötte, vagyis "meghekkelte" az elektronikának ezt a részét, szóval a kódolvasás indításkor elmarad...
Szerintem a biztosnág kedvéért térj be egy kulcsmásolóba, ott megtudják lesni a kulcs kódját. Ha azzal nincs gond, akkor sajnos passz :(
Szerintem a biztosnág kedvéért térj be egy kulcsmásolóba, ott megtudják lesni a kulcs kódját. Ha azzal nincs gond, akkor sajnos passz :(
Buksi2010-03-30 20:26:32 // 29357
Gondolom mekkora trauma ez neked! :-DD
Vikking 3112010-03-30 20:26:08 // 29356
Megpróbálok. Bár nem könnyű :DDDD
BadBoyz, BB2010-03-30 20:22:22 // 29355
Helló!
Lécci, lécci! :D
Tud valaki valami megoldást adni egy olyan problémára, hogy a verda elfelejtette a kulcs kódot? Csak világít a kis kulcsocska és nem indul... :S
Lécci, lécci! :D
Tud valaki valami megoldást adni egy olyan problémára, hogy a verda elfelejtette a kulcs kódot? Csak világít a kis kulcsocska és nem indul... :S
Buksi2010-03-30 20:21:27 // 29354
Most már akkor nyugodj meg! :-DD
Vikking 3112010-03-30 20:19:16 // 29353
Ezt furcsálltam igen :DDDD
Buksi2010-03-30 20:18:15 // 29352
Úgyhogy akkor ne az ablakot kend be! :-D
Kareszka19842010-03-30 20:17:15 // 29351
Vikking 3112010-03-30 20:13:56 // 29350
Áhhááá :) Ammámás. :)