Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Wickey2010-02-15 16:28:53 // 28899
ha elég nagy az indítóárama akkor egy 20Ah-s is elég a 164be
Átok79146TD2010-02-15 14:15:40 // 28898
a 3asra....nekem a relé érintkezője adta meg magát
relécsere.
kattogott nekem is.
relécsere.
kattogott nekem is.
Tyler2010-02-15 12:41:21 // 28897
Sziasztok!lenne pár kérdésem hátha tudtok segíteni..
1;lambdaszondánál hogy vannak ezek 18w/4ohm vagy 12w/6ohm ??melyiket érdemes berakni?vagy számít egyáltalán?
2;146 gyári riasztórol tudtok vmit?a távirányíto elvileg jo....a motortérben a kulcsot forgattam mind2 irányba de semmi...vmit mintha láttam volna h a csomagtartoba kell állítani de nem tudom...
3;hátsóablakfűtésemnél a biztosíték jo a relé is kattan mégsem fűt vmi tippetek?
köszi szépen
1;lambdaszondánál hogy vannak ezek 18w/4ohm vagy 12w/6ohm ??melyiket érdemes berakni?vagy számít egyáltalán?
2;146 gyári riasztórol tudtok vmit?a távirányíto elvileg jo....a motortérben a kulcsot forgattam mind2 irányba de semmi...vmit mintha láttam volna h a csomagtartoba kell állítani de nem tudom...
3;hátsóablakfűtésemnél a biztosíték jo a relé is kattan mégsem fűt vmi tippetek?
köszi szépen
osee_selespeed2010-02-15 12:18:41 // 28896
Hello! Épített-e már át valaki facelift előtti 156-os középkonzolt faceliftesre? Egyáltalán lehetséges? A fedélzeti számítógép része nem annyira, inkább a klíma érdekelne.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-15 11:13:16 // 28895
Üdv,lehetséges,hogy az 55-ös akksi megnyekken a 64-ben,ugye annak 75-ös akksi kell,vagy elmegy az 55-ösel is?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-02-14 21:48:50 // 28894
Kérdés:164 2.0 ts, elképzelhető ,hogy a rotoron a kalapácsoknak ugyan ugy kell állniuk mindkét oldalon?
Számit ha megcserélem?PL:Az egyik lefelé áll a másik felfelé.
Okozhat ez olyan problémát hogy nem indul?
Számit ha megcserélem?PL:Az egyik lefelé áll a másik felfelé.
Okozhat ez olyan problémát hogy nem indul?
Azzurro2010-02-14 19:54:03 // 28893
Én is szeretném megköszöni a hozzászólásokat az LMM ügyében.:-)))
Lacci2010-02-14 17:49:20 // 28892
Hát igen, az lesz amint lesz időm elmenni, vagyis ahogy kapok időpontot :D
Köszi mindenkinek a fáradozást és a sok ötletet!
Köszi mindenkinek a fáradozást és a sok ötletet!
Dzsozy2010-02-14 17:08:47 // 28891
Lehet, hogy máshol van a hiba?! DE én mint egy laikus gondolom, (aki csak szeret minden szarnak utána nézni és olvasni) de 2000ft megérne egy comp kiolvasás és motordiagnosztika! :)
Dzsozy2010-02-14 17:03:27 // 28890
Működési leírás:
A légtömegmérő érzékeli a beszívott légtömeget.
Ezenkívül a légtömegmérő érzékeli az áramlás irányát és a visszaáramlást erősen lüktető légáramesetén.
A mérőcsatornán átáramló levegő lehűt egy felfűtött membránt.
A hőmérséklet állandó értéken tartásához, előzetesen meghatározott áramerősségnek kell a membránon átfolynia.
A feszültség arányos az átáramló légtömeggel.A motor vezérlőegységben tárolt érzékelő-jelleggörbe segítségével a
készülék a mért feszültséghez hozzárendel egy kg/h légtömeg értéket.
A membrán előtt és után egy-egy hőmérsékletfüggő ellenállás van elhelyezve.
Légáram nélkül a hőmérséklet azonos a kétoldalon. Attól függően, hogy a levegő melyik irányba áramlik, a megfelelő ellenállás
nagyobb mértékben hűl. A légtömegmérő részegység jelét a következő részegységek illetve rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Kipufogógáz visszavezetés
A légtömegmérő érzékeli a beszívott légtömeget.
Ezenkívül a légtömegmérő érzékeli az áramlás irányát és a visszaáramlást erősen lüktető légáramesetén.
A mérőcsatornán átáramló levegő lehűt egy felfűtött membránt.
A hőmérséklet állandó értéken tartásához, előzetesen meghatározott áramerősségnek kell a membránon átfolynia.
A feszültség arányos az átáramló légtömeggel.A motor vezérlőegységben tárolt érzékelő-jelleggörbe segítségével a
készülék a mért feszültséghez hozzárendel egy kg/h légtömeg értéket.
A membrán előtt és után egy-egy hőmérsékletfüggő ellenállás van elhelyezve.
Légáram nélkül a hőmérséklet azonos a kétoldalon. Attól függően, hogy a levegő melyik irányba áramlik, a megfelelő ellenállás
nagyobb mértékben hűl. A légtömegmérő részegység jelét a következő részegységek illetve rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Kipufogógáz visszavezetés
Lacci2010-02-14 15:42:16 // 28889
Lementem, kipróbáltam, alapjáraton LMM csati lehúz, simán járt tovább.
Kis gázt adtam, köhögött és leállt. újraindít, csati rádug, gázfröccs, simán felpörög...
Akkor most mi okozhatja azt a problémát, hogy amikor beindítom az autót, (legyen hideg vagy meleg kint) járatni kell 4-5 percet, különben lefullad ha gázt adok :S
Kis gázt adtam, köhögött és leállt. újraindít, csati rádug, gázfröccs, simán felpörög...
Akkor most mi okozhatja azt a problémát, hogy amikor beindítom az autót, (legyen hideg vagy meleg kint) járatni kell 4-5 percet, különben lefullad ha gázt adok :S
Átok79146TD2010-02-14 15:35:24 // 28888
ezt gondold át picit .
Dzsozy2010-02-14 15:23:00 // 28887
Hú de rajtavagyunk a témán! :))) Nem is fog lefulladni ha lekapod a csatit, max ha gázt adsz akkor ledadog. Ha visszateszed a csatit és gázt adsz akkor ha felpörög jó az Lmm. Egyébként van köztes működése, ha a rárakódott szennyeződés miatt rossz értéket közöl, onnantó bejátszik a lambdaszonda és már is rossz a leveő benzin keverékének aránya. A két jeladó összefüg egymással! Egyébkén a napokban láttab a Frid-car-nál, hogy már Lmm tisztító srpét is árulnak. :) A multiméteres mérés jó ötlet: a vezérlőegység ellenállása 7.5-14V, a kimenő fesz meg kb 0...5 V
GTPeti2010-02-14 15:06:06 // 28886
Kis kieg.: Az NTC-t - vagyis a beszívott levegő hőmérsékletérzékelőjét - ki lehet mérni ellenállásméréssel, hogy jó-e. De ez egy hőmérsékletszenzor, úgymond nem a kényes LMM összetevője, csak azzal egy házban van. (Amúgy nekem a gyári LMM NTC-je 4 éves korában el volt törve. Ezt egy másik, hibás LMM-ből át lehet tenni.)
Azzurro2010-02-14 15:01:33 // 28885
Akkor most jól informáltak!!!:-))))Most már ezt is tudom.:-)))
Azzurro2010-02-14 15:00:27 // 28884
Nekem beinogót az alapjárat, de nem állt le a moci.Elindulni nem indultam el, csak alapjáraton járattam.
GTPeti2010-02-14 14:58:29 // 28883
Nem jól informáltak.
Az LMM-ben van mérőelektronika és hőkompenzáció is. Ami diódának néz ki, az egy NTC-termisztor. Szóval ellenállás- és diódaméréssel szerintem nem sokat tudsz megállapítani.
Az LMM-ben van mérőelektronika és hőkompenzáció is. Ami diódának néz ki, az egy NTC-termisztor. Szóval ellenállás- és diódaméréssel szerintem nem sokat tudsz megállapítani.
Azzurro2010-02-14 14:56:59 // 28882
Az injektor lámpa az már többször is kivillant, de ha leállítottam a mocit, és a legközelebbi újraindítottam akkor nem világított.Szóval akkor már benne van a hiba?
Akkor beleteszem az új LMM-et, utána helyesen fog működni.:-)))
Akkor beleteszem az új LMM-et, utána helyesen fog működni.:-)))
Dzsozy2010-02-14 14:56:25 // 28881
Nyugodtan lehúzhatod a csatlakozót az LMM-ről alapjáraton,nem lessz azzal semmi baj.Egy pillanatra meginog az alapjárat, de rögtön be is áll alapértékre,de ha gázt adsz neki akkor "befullad" a verda,köhögni kezd! Kipróbálhatod,hogy megpróbálsz vele elindulni,talán sikerül is, de kb 2000 fordulatnál, mintha kengurubenzint kapna a kocsi,ugrálni fog. Ez egyébként tipikus LMM hibajelenség. Megoldást jelenthet egy alapos tisztítás féktiszítóval,de ez csak időleges megoldást jelenthet, hiszen a "mai modern" autókban hőfilmes LMM van, amely öntisztító, motor leállítása után a benne tévő platina amely kb 0.1mm vékonyabb akár 1000 C fokra is felhevülhet, és "leégetheti" a rárakódott szennyeződéseket.
Azzurro2010-02-14 14:48:18 // 28880
Ha jól informáltak, hogy az LMM-be egy ellenállás van, és egy dióda, amit alap helyzetben is ki lehet mérni, úgy hogy egyszerűen kiveszem a helyéről.Csak a lábak között a bemenetit kell megtalálni, és azon keresztül meg lehet mérni, hogy jó e benne az ellenállás.
De ez csak egy információ,amit nem tudok megerősíteni.
De ez csak egy információ,amit nem tudok megerősíteni.
admirális2010-02-14 14:43:52 // 28879
Felismeri, de ha az injektor lámpádat felvillantotta már, akkor benne marad hogy volt egyszer egy ilyen hiba. Ettől függetlenül a kocsid jó lesz, csak ne vezessen félre, amikor legközelebb más miatt olvassátok a hibatárolót.
Azzurro2010-02-14 14:42:07 // 28878
Így van, csak szeretném minél olcsóbban megúszni a cserét.:-)))Csak mondtak már olyat is hogy automatikusan beismeri, meg olyat hogy nem.
GTPeti2010-02-14 14:41:30 // 28877
Ezt szerintem motorja és LMM-je válogatja. Az ok: ugyanazt az LMM-et többféle motorra teszik és a klf. motoroknak eltérő a "légszomjuk" alapjáraton is. Én az enyémhez készítettem egy táblázatot. De perpill nem nagyon tudom, hogy hol van.
GTPeti2010-02-14 14:39:39 // 28876
Ez látod egy jó kérdés. A válaszban nem vagyok biztos.
De gondolom amúgy sem akarsz tárolt hibakóddal közlekedni örökké. Úgyhogy a csere jó időpont a kiütésre. :)
De gondolom amúgy sem akarsz tárolt hibakóddal közlekedni örökké. Úgyhogy a csere jó időpont a kiütésre. :)
Lacci2010-02-14 14:36:44 // 28875
És mi a normális adat? mondjuk alapjáraton, mit kéne mérni?
mert tényleg nem akarok 35 ezret a kukába dobni.
mert tényleg nem akarok 35 ezret a kukába dobni.
Azzurro2010-02-14 14:36:33 // 28874
És ha veszek egy újat, amit belerakok, akkor a hiba kódot nem kell kiütni az agyából, ahhoz hogy az helyesen működjön?
Vagyis a csere után automatikusan felismeri hogy jó az LMM?
Vagyis a csere után automatikusan felismeri hogy jó az LMM?
GTPeti2010-02-14 14:32:46 // 28873
Azzuro, a legbiztosabb módja, hogy kiderítsd, jó-e a LMM:
Ugyanolyan körülmények között menni kell két LMM-mel és menet közben multiméterrel mérni kell, a kimenőfeszültségét. De mivel ehhez két db LMM, vagy autó kell, sokszor nem kivitelezhető.
Ugyanolyan körülmények között menni kell két LMM-mel és menet közben multiméterrel mérni kell, a kimenőfeszültségét. De mivel ehhez két db LMM, vagy autó kell, sokszor nem kivitelezhető.
Lacci2010-02-14 14:24:34 // 28872
Na jó,de valakinek esetleg ötlete, hogy tudnánk megoldani?
Mert azt olvastam, hogy az LMM-et lehúzni, nem jó ötlet...
Nincs valakinek 1 bontott, ami tuti hogy működik?? 1 teszt erejéig?
Mert azt olvastam, hogy az LMM-et lehúzni, nem jó ötlet...
Nincs valakinek 1 bontott, ami tuti hogy működik?? 1 teszt erejéig?
Azzurro2010-02-14 14:22:25 // 28871
Ha már fals adatokat jelez az agynak, akkor már eleve rossz az LMM.Mert akkor miért küldte a hibát az agynak?
Na meg a másik, hogy az LMM, vagy jó-vagy nem.Van köztes hiba is???Azon kívül hogy lezsírosodik, és nem megfelelően működik.
De ezzel a hibával is jelez az agynak??
Szóval nagyon sok a kérdés??????:-))))
Na meg a másik, hogy az LMM, vagy jó-vagy nem.Van köztes hiba is???Azon kívül hogy lezsírosodik, és nem megfelelően működik.
De ezzel a hibával is jelez az agynak??
Szóval nagyon sok a kérdés??????:-))))
Youri2010-02-14 14:16:16 // 28870
Csak ezzel az a baj,h nem csak úgy tud behalni az LMM h egyáltalán nem működik,hanem úgy is h fals adatokat közöl az agynak......
Azzurro2010-02-14 13:56:43 // 28869
Nekem is erről volna szó!!:-)))A barátom BMW E30-án ha lehúztuk a csatit az LMM-ről egyből leállt a moci.Szóval így azt lehetett kivenni hogy működik az LMM.Vagyis dolgozik, és nem állt be a computer a vész állásra.
Lacci2010-02-14 12:45:51 // 28868
Erre én is kiváncsi lennék, mert ki kéne derítenem, hogy kell e újat venni vagy nem?!
Azzurro2010-02-14 12:35:20 // 28867
Ha lehúzom azzal mi változik?Olyat hallottam hogy ha járatom a mocit, és lehúzóm a csatit, ha nem jó az LMM, akkor nem áll le.Ha jó akkor meg leáll.
WarbiRunner (Gyuri)2010-02-14 10:49:05 // 28866
Mindenek előt a váltóolaj szintet ellenőrizd!
Tomasman2010-02-14 07:53:25 // 28865
Halihó!
Lenne megint egy kérdésem:
Olyan 110-120 fölött difi hangot hallok a kocsin! (tipikus nyígás) Csak akkor van ha nyomom a gázt! Ha nem nyomom akkor és gurulok akkár 140és rögtön elhallgat!
Ok? Tipp? Megoldás?
Köszi a válaszokat!!!
Üdv Tomasman
Lenne megint egy kérdésem:
Olyan 110-120 fölött difi hangot hallok a kocsin! (tipikus nyígás) Csak akkor van ha nyomom a gázt! Ha nem nyomom akkor és gurulok akkár 140és rögtön elhallgat!
Ok? Tipp? Megoldás?
Köszi a válaszokat!!!
Üdv Tomasman
Lali752010-02-14 06:15:25 // 28864
Meg kell nézni,nem lóg-e a kerékcsapágy!
Lacci2010-02-14 02:35:17 // 28863
És azt még ki is felejtettem, hogy a motor nem melegszik fel normálisan...
szóval a 30 fokban, városban (50-70 km/h sebességnél) nem megy 70 fok közelébe se...
most még az 50 en táncol a mutató, legjobb esetben. a távolságtól független...
szóval a 30 fokban, városban (50-70 km/h sebességnél) nem megy 70 fok közelébe se...
most még az 50 en táncol a mutató, legjobb esetben. a távolságtól független...
Lacci2010-02-14 02:23:45 // 28862
Hello mindenki!
Én egy olyan problémával állok szemben, hogy hidegben melegben, amikor beindítom az autót, ingadozik az alapjárat, ha gázt adok, 90% ban le is fullad...
Ha nem bántom 4-5 percig, akkor hibátlanul megy.
1 tippet kaptam, hogy a fúvókák koszosak.
Valakinek valami ötlete, tapasztalata?
Illetve van még 1 másik is, a jobb hátsó kerék rettentő csikorgó hangot hallat, ha balra tart az autó...
De ha behúzom 1 kicsit a kéziféket, vagy rálépek a fékre, elhallgat.
(semmi kosz nincs a tárcsán, se a pofákon)
Köszi az ötleteket előre is!
Ja igen, egy 156 2.0 ts -ről van szó!
Én egy olyan problémával állok szemben, hogy hidegben melegben, amikor beindítom az autót, ingadozik az alapjárat, ha gázt adok, 90% ban le is fullad...
Ha nem bántom 4-5 percig, akkor hibátlanul megy.
1 tippet kaptam, hogy a fúvókák koszosak.
Valakinek valami ötlete, tapasztalata?
Illetve van még 1 másik is, a jobb hátsó kerék rettentő csikorgó hangot hallat, ha balra tart az autó...
De ha behúzom 1 kicsit a kéziféket, vagy rálépek a fékre, elhallgat.
(semmi kosz nincs a tárcsán, se a pofákon)
Köszi az ötleteket előre is!
Ja igen, egy 156 2.0 ts -ről van szó!
Soti2010-02-14 00:33:36 // 28861
Akkor ha nem áll le a motor, már teljesen kipurcant a LMM. De ha leáll az még nem jelenti azt hogy biztosan jó is! Ha nem megfelelő a mért érték az tud galibát okozni.
Azzurro2010-02-13 22:53:07 // 28860
Várom a hozzászólásokat!!!:-)))
Csifi2010-02-13 22:38:19 // 28859
Sziasztok!!
Kéne egy kis szakmai seítség vettem egy 156 ost 2.5 v6 de itt a bravúr ezt a motrot kéne belevarázsolnom a régi helyére 1.6 ts......aki tud segíthetne hogy ez lehetséges vagy nem de szerintem lehetetlen nincs
Kéne egy kis szakmai seítség vettem egy 156 ost 2.5 v6 de itt a bravúr ezt a motrot kéne belevarázsolnom a régi helyére 1.6 ts......aki tud segíthetne hogy ez lehetséges vagy nem de szerintem lehetetlen nincs
Atesz19872010-02-13 19:37:39 // 28858
Köszi! Tolmácsolom a dolgot! :) Köszi!
Azzurro2010-02-13 17:05:43 // 28857
Ha lehúzom azzal mi változik?Olyat hallottam hogy ha járatom a mocit, és lehúzóm a csatit, ha nem jó az LMM, akkor nem áll le.Ha jó akkor meg leáll.
András bácsi2010-02-13 16:59:08 // 28856
Már ha megy így. :)
GTPeti2010-02-13 16:55:36 // 28855
Menet közben nem húznám le, de leállított motornál lehúzhatod. Rossz LMM esetén így szokás közlekedni.
Azzurro2010-02-13 16:50:46 // 28854
Kedves Cartársak!
Olyan kérdésem volna, hogy ha nem jó az LMM-em, és lehúzom a csatlakozóját, akkor le kell e állnia a motornak, vagy nem????
Vagyis megtudom e így nézni, hogy jó az LMM, vagy nem??
Várom a tapasztalt hozzászólásokat.
Olyan kérdésem volna, hogy ha nem jó az LMM-em, és lehúzom a csatlakozóját, akkor le kell e állnia a motornak, vagy nem????
Vagyis megtudom e így nézni, hogy jó az LMM, vagy nem??
Várom a tapasztalt hozzászólásokat.
osee_selespeed2010-02-13 09:27:33 // 28853
Hverom is ugyanígy járt egy-két hónapja egy Punto II-vel... Csak neki épp menetközben robbant be, azóta sem tudjuk mitől.
András bácsi2010-02-13 09:18:37 // 28852
Valószínű nem csinált még ilyet ezen a típuson emberünk. :)
"Száguldosrác"2010-02-13 08:26:59 // 28851
Köszike erre nem is gondoltam volna alapjárati motorra gondoltam :D
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-13 08:14:59 // 28850
főtengely vagy vezérműtengely jeladó első blikkre ....