Hát igen, az lesz amint lesz időm elmenni, vagyis ahogy kapok időpontot :D
Köszi mindenkinek a fáradozást és a sok ötletet!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Lacci2010-02-14 17:49:20 // 28892
Dzsozy2010-02-14 17:08:47 // 28891
Lehet, hogy máshol van a hiba?! DE én mint egy laikus gondolom, (aki csak szeret minden szarnak utána nézni és olvasni) de 2000ft megérne egy comp kiolvasás és motordiagnosztika! :)
Dzsozy2010-02-14 17:03:27 // 28890
Működési leírás:
A légtömegmérő érzékeli a beszívott légtömeget.
Ezenkívül a légtömegmérő érzékeli az áramlás irányát és a visszaáramlást erősen lüktető légáramesetén.
A mérőcsatornán átáramló levegő lehűt egy felfűtött membránt.
A hőmérséklet állandó értéken tartásához, előzetesen meghatározott áramerősségnek kell a membránon átfolynia.
A feszültség arányos az átáramló légtömeggel.A motor vezérlőegységben tárolt érzékelő-jelleggörbe segítségével a
készülék a mért feszültséghez hozzárendel egy kg/h légtömeg értéket.
A membrán előtt és után egy-egy hőmérsékletfüggő ellenállás van elhelyezve.
Légáram nélkül a hőmérséklet azonos a kétoldalon. Attól függően, hogy a levegő melyik irányba áramlik, a megfelelő ellenállás
nagyobb mértékben hűl. A légtömegmérő részegység jelét a következő részegységek illetve rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Kipufogógáz visszavezetés
A légtömegmérő érzékeli a beszívott légtömeget.
Ezenkívül a légtömegmérő érzékeli az áramlás irányát és a visszaáramlást erősen lüktető légáramesetén.
A mérőcsatornán átáramló levegő lehűt egy felfűtött membránt.
A hőmérséklet állandó értéken tartásához, előzetesen meghatározott áramerősségnek kell a membránon átfolynia.
A feszültség arányos az átáramló légtömeggel.A motor vezérlőegységben tárolt érzékelő-jelleggörbe segítségével a
készülék a mért feszültséghez hozzárendel egy kg/h légtömeg értéket.
A membrán előtt és után egy-egy hőmérsékletfüggő ellenállás van elhelyezve.
Légáram nélkül a hőmérséklet azonos a kétoldalon. Attól függően, hogy a levegő melyik irányba áramlik, a megfelelő ellenállás
nagyobb mértékben hűl. A légtömegmérő részegység jelét a következő részegységek illetve rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Kipufogógáz visszavezetés
Lacci2010-02-14 15:42:16 // 28889
Lementem, kipróbáltam, alapjáraton LMM csati lehúz, simán járt tovább.
Kis gázt adtam, köhögött és leállt. újraindít, csati rádug, gázfröccs, simán felpörög...
Akkor most mi okozhatja azt a problémát, hogy amikor beindítom az autót, (legyen hideg vagy meleg kint) járatni kell 4-5 percet, különben lefullad ha gázt adok :S
Kis gázt adtam, köhögött és leállt. újraindít, csati rádug, gázfröccs, simán felpörög...
Akkor most mi okozhatja azt a problémát, hogy amikor beindítom az autót, (legyen hideg vagy meleg kint) járatni kell 4-5 percet, különben lefullad ha gázt adok :S
Átok79146TD2010-02-14 15:35:24 // 28888
ezt gondold át picit .
Dzsozy2010-02-14 15:23:00 // 28887
Hú de rajtavagyunk a témán! :))) Nem is fog lefulladni ha lekapod a csatit, max ha gázt adsz akkor ledadog. Ha visszateszed a csatit és gázt adsz akkor ha felpörög jó az Lmm. Egyébként van köztes működése, ha a rárakódott szennyeződés miatt rossz értéket közöl, onnantó bejátszik a lambdaszonda és már is rossz a leveő benzin keverékének aránya. A két jeladó összefüg egymással! Egyébkén a napokban láttab a Frid-car-nál, hogy már Lmm tisztító srpét is árulnak. :) A multiméteres mérés jó ötlet: a vezérlőegység ellenállása 7.5-14V, a kimenő fesz meg kb 0...5 V
GTPeti2010-02-14 15:06:06 // 28886
Kis kieg.: Az NTC-t - vagyis a beszívott levegő hőmérsékletérzékelőjét - ki lehet mérni ellenállásméréssel, hogy jó-e. De ez egy hőmérsékletszenzor, úgymond nem a kényes LMM összetevője, csak azzal egy házban van. (Amúgy nekem a gyári LMM NTC-je 4 éves korában el volt törve. Ezt egy másik, hibás LMM-ből át lehet tenni.)
Azzurro2010-02-14 15:01:33 // 28885
Akkor most jól informáltak!!!:-))))Most már ezt is tudom.:-)))
Azzurro2010-02-14 15:00:27 // 28884
Nekem beinogót az alapjárat, de nem állt le a moci.Elindulni nem indultam el, csak alapjáraton járattam.
GTPeti2010-02-14 14:58:29 // 28883
Nem jól informáltak.
Az LMM-ben van mérőelektronika és hőkompenzáció is. Ami diódának néz ki, az egy NTC-termisztor. Szóval ellenállás- és diódaméréssel szerintem nem sokat tudsz megállapítani.
Az LMM-ben van mérőelektronika és hőkompenzáció is. Ami diódának néz ki, az egy NTC-termisztor. Szóval ellenállás- és diódaméréssel szerintem nem sokat tudsz megállapítani.
Azzurro2010-02-14 14:56:59 // 28882
Az injektor lámpa az már többször is kivillant, de ha leállítottam a mocit, és a legközelebbi újraindítottam akkor nem világított.Szóval akkor már benne van a hiba?
Akkor beleteszem az új LMM-et, utána helyesen fog működni.:-)))
Akkor beleteszem az új LMM-et, utána helyesen fog működni.:-)))
Dzsozy2010-02-14 14:56:25 // 28881
Nyugodtan lehúzhatod a csatlakozót az LMM-ről alapjáraton,nem lessz azzal semmi baj.Egy pillanatra meginog az alapjárat, de rögtön be is áll alapértékre,de ha gázt adsz neki akkor "befullad" a verda,köhögni kezd! Kipróbálhatod,hogy megpróbálsz vele elindulni,talán sikerül is, de kb 2000 fordulatnál, mintha kengurubenzint kapna a kocsi,ugrálni fog. Ez egyébként tipikus LMM hibajelenség. Megoldást jelenthet egy alapos tisztítás féktiszítóval,de ez csak időleges megoldást jelenthet, hiszen a "mai modern" autókban hőfilmes LMM van, amely öntisztító, motor leállítása után a benne tévő platina amely kb 0.1mm vékonyabb akár 1000 C fokra is felhevülhet, és "leégetheti" a rárakódott szennyeződéseket.
Azzurro2010-02-14 14:48:18 // 28880
Ha jól informáltak, hogy az LMM-be egy ellenállás van, és egy dióda, amit alap helyzetben is ki lehet mérni, úgy hogy egyszerűen kiveszem a helyéről.Csak a lábak között a bemenetit kell megtalálni, és azon keresztül meg lehet mérni, hogy jó e benne az ellenállás.
De ez csak egy információ,amit nem tudok megerősíteni.
De ez csak egy információ,amit nem tudok megerősíteni.
admirális2010-02-14 14:43:52 // 28879
Felismeri, de ha az injektor lámpádat felvillantotta már, akkor benne marad hogy volt egyszer egy ilyen hiba. Ettől függetlenül a kocsid jó lesz, csak ne vezessen félre, amikor legközelebb más miatt olvassátok a hibatárolót.
Azzurro2010-02-14 14:42:07 // 28878
Így van, csak szeretném minél olcsóbban megúszni a cserét.:-)))Csak mondtak már olyat is hogy automatikusan beismeri, meg olyat hogy nem.
GTPeti2010-02-14 14:41:30 // 28877
Ezt szerintem motorja és LMM-je válogatja. Az ok: ugyanazt az LMM-et többféle motorra teszik és a klf. motoroknak eltérő a "légszomjuk" alapjáraton is. Én az enyémhez készítettem egy táblázatot. De perpill nem nagyon tudom, hogy hol van.
GTPeti2010-02-14 14:39:39 // 28876
Ez látod egy jó kérdés. A válaszban nem vagyok biztos.
De gondolom amúgy sem akarsz tárolt hibakóddal közlekedni örökké. Úgyhogy a csere jó időpont a kiütésre. :)
De gondolom amúgy sem akarsz tárolt hibakóddal közlekedni örökké. Úgyhogy a csere jó időpont a kiütésre. :)
Lacci2010-02-14 14:36:44 // 28875
És mi a normális adat? mondjuk alapjáraton, mit kéne mérni?
mert tényleg nem akarok 35 ezret a kukába dobni.
mert tényleg nem akarok 35 ezret a kukába dobni.
Azzurro2010-02-14 14:36:33 // 28874
És ha veszek egy újat, amit belerakok, akkor a hiba kódot nem kell kiütni az agyából, ahhoz hogy az helyesen működjön?
Vagyis a csere után automatikusan felismeri hogy jó az LMM?
Vagyis a csere után automatikusan felismeri hogy jó az LMM?
GTPeti2010-02-14 14:32:46 // 28873
Azzuro, a legbiztosabb módja, hogy kiderítsd, jó-e a LMM:
Ugyanolyan körülmények között menni kell két LMM-mel és menet közben multiméterrel mérni kell, a kimenőfeszültségét. De mivel ehhez két db LMM, vagy autó kell, sokszor nem kivitelezhető.
Ugyanolyan körülmények között menni kell két LMM-mel és menet közben multiméterrel mérni kell, a kimenőfeszültségét. De mivel ehhez két db LMM, vagy autó kell, sokszor nem kivitelezhető.
Lacci2010-02-14 14:24:34 // 28872
Na jó,de valakinek esetleg ötlete, hogy tudnánk megoldani?
Mert azt olvastam, hogy az LMM-et lehúzni, nem jó ötlet...
Nincs valakinek 1 bontott, ami tuti hogy működik?? 1 teszt erejéig?
Mert azt olvastam, hogy az LMM-et lehúzni, nem jó ötlet...
Nincs valakinek 1 bontott, ami tuti hogy működik?? 1 teszt erejéig?
Azzurro2010-02-14 14:22:25 // 28871
Ha már fals adatokat jelez az agynak, akkor már eleve rossz az LMM.Mert akkor miért küldte a hibát az agynak?
Na meg a másik, hogy az LMM, vagy jó-vagy nem.Van köztes hiba is???Azon kívül hogy lezsírosodik, és nem megfelelően működik.
De ezzel a hibával is jelez az agynak??
Szóval nagyon sok a kérdés??????:-))))
Na meg a másik, hogy az LMM, vagy jó-vagy nem.Van köztes hiba is???Azon kívül hogy lezsírosodik, és nem megfelelően működik.
De ezzel a hibával is jelez az agynak??
Szóval nagyon sok a kérdés??????:-))))
Youri2010-02-14 14:16:16 // 28870
Csak ezzel az a baj,h nem csak úgy tud behalni az LMM h egyáltalán nem működik,hanem úgy is h fals adatokat közöl az agynak......
Azzurro2010-02-14 13:56:43 // 28869
Nekem is erről volna szó!!:-)))A barátom BMW E30-án ha lehúztuk a csatit az LMM-ről egyből leállt a moci.Szóval így azt lehetett kivenni hogy működik az LMM.Vagyis dolgozik, és nem állt be a computer a vész állásra.
Lacci2010-02-14 12:45:51 // 28868
Erre én is kiváncsi lennék, mert ki kéne derítenem, hogy kell e újat venni vagy nem?!
Azzurro2010-02-14 12:35:20 // 28867
Ha lehúzom azzal mi változik?Olyat hallottam hogy ha járatom a mocit, és lehúzóm a csatit, ha nem jó az LMM, akkor nem áll le.Ha jó akkor meg leáll.
WarbiRunner (Gyuri)2010-02-14 10:49:05 // 28866
Mindenek előt a váltóolaj szintet ellenőrizd!
Tomasman2010-02-14 07:53:25 // 28865
Halihó!
Lenne megint egy kérdésem:
Olyan 110-120 fölött difi hangot hallok a kocsin! (tipikus nyígás) Csak akkor van ha nyomom a gázt! Ha nem nyomom akkor és gurulok akkár 140és rögtön elhallgat!
Ok? Tipp? Megoldás?
Köszi a válaszokat!!!
Üdv Tomasman
Lenne megint egy kérdésem:
Olyan 110-120 fölött difi hangot hallok a kocsin! (tipikus nyígás) Csak akkor van ha nyomom a gázt! Ha nem nyomom akkor és gurulok akkár 140és rögtön elhallgat!
Ok? Tipp? Megoldás?
Köszi a válaszokat!!!
Üdv Tomasman
Lali752010-02-14 06:15:25 // 28864
Meg kell nézni,nem lóg-e a kerékcsapágy!
Lacci2010-02-14 02:35:17 // 28863
És azt még ki is felejtettem, hogy a motor nem melegszik fel normálisan...
szóval a 30 fokban, városban (50-70 km/h sebességnél) nem megy 70 fok közelébe se...
most még az 50 en táncol a mutató, legjobb esetben. a távolságtól független...
szóval a 30 fokban, városban (50-70 km/h sebességnél) nem megy 70 fok közelébe se...
most még az 50 en táncol a mutató, legjobb esetben. a távolságtól független...
Lacci2010-02-14 02:23:45 // 28862
Hello mindenki!
Én egy olyan problémával állok szemben, hogy hidegben melegben, amikor beindítom az autót, ingadozik az alapjárat, ha gázt adok, 90% ban le is fullad...
Ha nem bántom 4-5 percig, akkor hibátlanul megy.
1 tippet kaptam, hogy a fúvókák koszosak.
Valakinek valami ötlete, tapasztalata?
Illetve van még 1 másik is, a jobb hátsó kerék rettentő csikorgó hangot hallat, ha balra tart az autó...
De ha behúzom 1 kicsit a kéziféket, vagy rálépek a fékre, elhallgat.
(semmi kosz nincs a tárcsán, se a pofákon)
Köszi az ötleteket előre is!
Ja igen, egy 156 2.0 ts -ről van szó!
Én egy olyan problémával állok szemben, hogy hidegben melegben, amikor beindítom az autót, ingadozik az alapjárat, ha gázt adok, 90% ban le is fullad...
Ha nem bántom 4-5 percig, akkor hibátlanul megy.
1 tippet kaptam, hogy a fúvókák koszosak.
Valakinek valami ötlete, tapasztalata?
Illetve van még 1 másik is, a jobb hátsó kerék rettentő csikorgó hangot hallat, ha balra tart az autó...
De ha behúzom 1 kicsit a kéziféket, vagy rálépek a fékre, elhallgat.
(semmi kosz nincs a tárcsán, se a pofákon)
Köszi az ötleteket előre is!
Ja igen, egy 156 2.0 ts -ről van szó!
Soti2010-02-14 00:33:36 // 28861
Akkor ha nem áll le a motor, már teljesen kipurcant a LMM. De ha leáll az még nem jelenti azt hogy biztosan jó is! Ha nem megfelelő a mért érték az tud galibát okozni.
Azzurro2010-02-13 22:53:07 // 28860
Várom a hozzászólásokat!!!:-)))
Csifi2010-02-13 22:38:19 // 28859
Sziasztok!!
Kéne egy kis szakmai seítség vettem egy 156 ost 2.5 v6 de itt a bravúr ezt a motrot kéne belevarázsolnom a régi helyére 1.6 ts......aki tud segíthetne hogy ez lehetséges vagy nem de szerintem lehetetlen nincs
Kéne egy kis szakmai seítség vettem egy 156 ost 2.5 v6 de itt a bravúr ezt a motrot kéne belevarázsolnom a régi helyére 1.6 ts......aki tud segíthetne hogy ez lehetséges vagy nem de szerintem lehetetlen nincs
Atesz19872010-02-13 19:37:39 // 28858
Köszi! Tolmácsolom a dolgot! :) Köszi!
Azzurro2010-02-13 17:05:43 // 28857
Ha lehúzom azzal mi változik?Olyat hallottam hogy ha járatom a mocit, és lehúzóm a csatit, ha nem jó az LMM, akkor nem áll le.Ha jó akkor meg leáll.
András bácsi2010-02-13 16:59:08 // 28856
Már ha megy így. :)
GTPeti2010-02-13 16:55:36 // 28855
Menet közben nem húznám le, de leállított motornál lehúzhatod. Rossz LMM esetén így szokás közlekedni.
Azzurro2010-02-13 16:50:46 // 28854
Kedves Cartársak!
Olyan kérdésem volna, hogy ha nem jó az LMM-em, és lehúzom a csatlakozóját, akkor le kell e állnia a motornak, vagy nem????
Vagyis megtudom e így nézni, hogy jó az LMM, vagy nem??
Várom a tapasztalt hozzászólásokat.
Olyan kérdésem volna, hogy ha nem jó az LMM-em, és lehúzom a csatlakozóját, akkor le kell e állnia a motornak, vagy nem????
Vagyis megtudom e így nézni, hogy jó az LMM, vagy nem??
Várom a tapasztalt hozzászólásokat.
osee_selespeed2010-02-13 09:27:33 // 28853
Hverom is ugyanígy járt egy-két hónapja egy Punto II-vel... Csak neki épp menetközben robbant be, azóta sem tudjuk mitől.
András bácsi2010-02-13 09:18:37 // 28852
Valószínű nem csinált még ilyet ezen a típuson emberünk. :)
"Száguldosrác"2010-02-13 08:26:59 // 28851
Köszike erre nem is gondoltam volna alapjárati motorra gondoltam :D
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-13 08:14:59 // 28850
főtengely vagy vezérműtengely jeladó első blikkre ....
"Száguldosrác"2010-02-13 08:07:04 // 28849
Sziasztok! Tegnap mentem egy hosszabb útra(Nyíribrony)-ba,végig autópálya egyszer csak menet közben egy aprócska rántás a motor részéről kigyulladt chek lámpa majd elaludt és persze mentünk tovább mintha misem történt volna,az első kereszteződésig ahol megkellet állnom,ahogy benyomtam a kuplungot hogy üresbe vegyem azonnal meg is állt,és nem indult újra,egy jó fél óra elteltével újra indult,nem nyúltam semmihez,beindult ment egy darabig megint leállt,megint vártunk megint ment,ha nem kell megállni akkor megy az autó csak ha üresbe venném és ugye alapjáraton kéne ketyegnie nem ketyeg leáll.megfigyeltem ha 80fok körüli a víz akkor ránt egyet és utána van az hogy nincs alapjárat,megáll és ha lehűl 50fok körülire a víz akkor megint van alapjárat és lehet menni vele mindaddig míg be nem melegszik újra,akkor ránt egyet kontroll lámpa 5s felvillan majd elalszik,és nincs alapjárat.
Esetleg valaki tudna segíteni mi lehet a gond ?????Valaki járt már így????
Esetleg valaki tudna segíteni mi lehet a gond ?????Valaki járt már így????
RoliQ42010-02-13 00:13:55 // 28848
reális? szerintem igen baráti!:)
Gyugyu2010-02-12 22:53:14 // 28847
THKS!!!
Még egy kérdésem lenne??? Szerintetek reális egy főtengely szimering csere váltó felőli oldalon 20 ezerért munkadíj meg alkatrésszel együtt asszem a szimering 11 v 12.?
Még egy kérdésem lenne??? Szerintetek reális egy főtengely szimering csere váltó felőli oldalon 20 ezerért munkadíj meg alkatrésszel együtt asszem a szimering 11 v 12.?
Giulietta2010-02-12 19:11:41 // 28846
Ha széthúzod a csatit, mindenképp be fogja írni a légzsákhibát, és addig nem is fog működni a légzsákrendszer, amig a hiba benne van.
Giulietta2010-02-12 19:09:14 // 28845
Szia Attesz, a kódot le tudjuk kérni, vagy bármelyik alfa szerviz le tudja kérni, csak autóval kell menni. Kiveszik az egységet, lefotózzák, elküldik FAM utána Torino, azán pár nap és érkezik is az ICS kód.
Ha van benne navi, akkor a hátsó egységet is ki kell venni.
Kódonként 12.000.-
Giulietta
Ha van benne navi, akkor a hátsó egységet is ki kell venni.
Kódonként 12.000.-
Giulietta
Atesz19872010-02-12 17:41:12 // 28844
Sziasztok!
Ismerős régebbi elejű 166-osának lemerült az aksija, ki kellett cserélni. Asszem indul, meg minden, csak a fed.comp. kéri az aktivációs kódot, vagy minek hívják. Biztos tudjátok miről van szó. A baj az, hogy 12 éves autó révén szervíz könyv már nincs meg, és most nem tudja honnan lehetne megtudni ezt a kódot. Tudtok javasolni valamit? Alvázszám alapján, vagy valahogy máshogy ki lehet ezt nyomozni?
Ismerős régebbi elejű 166-osának lemerült az aksija, ki kellett cserélni. Asszem indul, meg minden, csak a fed.comp. kéri az aktivációs kódot, vagy minek hívják. Biztos tudjátok miről van szó. A baj az, hogy 12 éves autó révén szervíz könyv már nincs meg, és most nem tudja honnan lehetne megtudni ezt a kódot. Tudtok javasolni valamit? Alvázszám alapján, vagy valahogy máshogy ki lehet ezt nyomozni?
Bandee2010-02-12 13:00:48 // 28843
én most angliában vagyok itt annyira nem veszélyes az időjárás viszont elég olcsó a biodiesel és ezért érdeklődök hogy mi legyen! :)