Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

mizooo2010-02-07 10:21:48 // 28792
Szabee akkor te valszega gömbfejre gondolsz. :D... Zsigulinál láttam ilyet utoljára, nem kopogott? üdv
Szabeee2010-02-07 10:17:25 // 28791
nálunk a dió az, a gömb, ami a lengőkar végén lévő horonyban tartja a kerékagyat
GTPeti2010-02-07 05:56:39 // 28790
Erhard, légyszi a jövőben se tőlük rendelj, plíz!
:)
Bilux2010-02-06 23:39:25 // 28789
Ő hát nem tudom mi a dió egy kocsiban. De akkor sem normális hogy csak úgy kiessen egy kerék :)
mizooo2010-02-06 19:58:32 // 28788
Értem akkor valszeg neked más gondod van meg nekem benyás egész más rendszer, de szerintem sokan szívnak tankszellőzés miatt.. :( üdv
Szabeee2010-02-06 19:53:31 // 28787
apám elment tankolni, a benzinkút előtt meg puff... ott nem mehetett gyorsan.... kiesett a "dió" szaknyelven nem tudom, hogy nevezik és magával rántotta az egész féltengelyt
Bilux2010-02-06 19:50:05 // 28786
Az igen és azt hogy sikerült produkálni? :D
Szabeee2010-02-06 18:34:22 // 28785
a változatosság kedvéért most nem motorhibám van, hanem kiesett a bal első kerék :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-02-06 13:49:27 // 28784
De akkor neked szusszant, ha letekerted a tanksapkát? Mert ezt direkt kipróbáltuk, levett tanksisakkal is buborékol vissza. Ráadom a gyújtást, hallatszik a buborékolás és a pumpa kínlódós hangja. Aztán egyszercsak kisimul és olyan hangja lesz mint az enyémnek, majd szépen le is áll, ahogy kell. Ekkor már indul, és 2-100km ig bármilyen váratlan intervallumot képes megtenni normálisan. Aztán leáll. De már volt, hogy előzés közben rándult egyet, de nem állt le, csak injektor lámpa. Már az élőadatos kiolvasáson is túlvan a gép, cseréltek benne nyomásszabályzót és hőgombát. 1 napig működött, most kezdi előlröl..
Vicc, hogy eddig csak és kizárólag railnyomás hibát dobott. A szabályzó azért lett cserélve, mert láthatóan nem követte jól a célértéket. Ezután bedobta a hőszenzor hibát. Ez is cserélve lett, működött is az autó. Aztán most kínjában dobott egy főtengelyszenzor hibát is, de ezt már nem hiszem el neki, az nem ilyen leállásokat produkált az enyémen.
Bilux2010-02-06 13:01:49 // 28783
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/02/06/anonim_alkoholistak/


Pont aktuális
mizooo2010-02-06 06:53:08 // 28782
Nekem a benyósnál folyton buborékolt a tank meg pattogott, vákuum volt benne rendesen.Szétkötöttem a tankszellőzőt és ok lett, mert nekem is nehezen indult be... üdv
Wickey2010-02-05 23:24:30 // 28781
meg az occsó véhat. :-) Az aresei blokk kifejezetten jól tűri amúgy a gázt. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-05 21:11:31 // 28780
gázzal a sütő megy meg a kazán :DDD
Wickey2010-02-05 20:59:38 // 28779
gázt bele oszt szevasz. Az többet ér mint az alkohol. :-) Igaz így télen nem nagyon szeretnek működni a gázkutak, mert le vannak fagyva(?!)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-05 20:14:27 // 28778
azért vagyunk egy páran hogy segítsünk :P
Bilux2010-02-05 20:11:34 // 28777
Jóvan én halandó ember vagyok :P Ilyenekhez én nem jutok :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-05 20:09:00 // 28776
közvetlen bosch kicsit jobb az ár :P
Süni2010-02-05 19:48:58 // 28775
Köszönöm!
Bilux2010-02-05 19:21:25 // 28774
langauto.hu
bardiauto.hu

-30% akinek van kedvezménye. Neveket nem mondok majd megkeresnek.
Süni2010-02-05 19:12:19 // 28773
Sziasztok!
Nem tudja nekem véletlenül meg mondani valaki hogy mibe kerül 1 labdaszonda
156 1.8 TS-be?

Köszönöm!
Wickey2010-02-05 18:59:47 // 28772
füstölni fog mint állat, és kábé öt lóerős lesz. De elvergődik a szervízig. Bandázsolni úgysem tudod mivel, a powertape-et is körberöhögi már a kétcentis repedés is: kilágyul és újra kifúj.
Piritu - 1.000.0002010-02-05 16:11:58 // 28771
Mi van ha a turbó utáni gumicső szétmegy? Mozgásképes marad a Vas?
Nagy gáznál hallani hogy kifúj valami. Álljak neki itthon keresgélni, "bandázsolni" vagy elindulhatok a szakszervízbe. Mondjuk már hazajöttem vele az kb 65 km. Ha nem tolom neki nincs a fújó hang.
Bilux2010-02-05 16:04:32 // 28770
Örülünk! :)
Bandee2010-02-05 15:27:59 // 28769
Megoldódott a probléma tényleg Egr gondja volt kitakarítottam és mivel a motorja meg is volt szorulva ezért azt kicseréltem!Szerencsére minden o.k. és újra normálisan szárnyal a paripa!Mindenkinek nagyon köszi a segítséget!
WarbiRunner (Gyuri)2010-02-04 22:01:35 // 28768
Hátha itt:

Szedett már szét valaki úgy rendesen jtd üzemanyag rendszert? Hol a tökben kaphat levegőt? Haverom 156-osa megint leállogat, kb 1 napig volt jó (új nyomásszabályzó). A konstans megfigyelhető jelenség az, hogy buborékol a tank és hülye hangja van a szivattyúnak, pont mint gázolajszűrő csere után légtelenítéskor. Egy ideig elbuborékol, abbahagyja és pöcc röff.
Gondolom a tankszivattyú csinál vagy 4-5 Bart, ezt elnyomja a nagynyomásúig, de hol egyenlítődik vissza a nyomás a tankban lévő légkörire? Valahol ott lehet a gebasz.
Bilux2010-02-04 21:58:55 // 28767
Jah és ezeknek a mendemondáknak ne dőlj be hogy megeszi a tömítéseket mert nem.
Annyi még, hogy átalakítás után kell egy üzemanyag szűrő csere is mert az etanol kiszedi azokat a mocskokat is a tankból amit a benzin békén hagyott.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-04 21:57:45 // 28766
most szaré-hugyé lehet kapni V6-ost :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-04 21:53:29 // 28765
elektronikával természetesen
Bilux2010-02-04 21:52:52 // 28764
De miért is érdekel téked mint kormost? :D Inkább napraforgóolajat tőccsé a kocsiba :P
Bilux2010-02-04 21:51:41 // 28763
Elektronikával motorhoz hangolva csak annyi hátrányod lesz, hogy nagyon hidegben kicsit nehezebben kapja el. Meg a töblet fogyasztás kb 25-30% függ a sok hidegindítástól. De többlet nyomaték lehet alul nagyon kipőrgetve meg hamarabb elfárad mint benzinnel. Turbós kocsiknál több lovat és nyomatékot ki tudnak hozni etanollal. Szintén hozzáigazitva a motorhoz.
Bilux2010-02-04 21:47:52 // 28762
Elektronikával vagy felesbe?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-04 21:27:02 // 28761
Bioetanol átállásra van valakinek tapasztalata? negatívumok?
pb_2010-02-04 10:43:27 // 28760
Ahogy nézem a fojtószelep kapcsolód, már potis. Én mindenképp +próbálkoznék vele.
pb_2010-02-04 10:41:59 // 28759
A 12v is ML4.1 volt.
Átok79146TD2010-02-04 07:16:42 // 28758
lehet hogy a geometriád kezd lekormolódni......
Longman2010-02-03 21:35:32 // 28757
Na megnyugodtam, cikkszám szerint ami rá van írva, 1.7-es az ECU-m. Viszont tényleg van rajta egy külön kis matrica amin annyi szerepel hogy ML_41.. Noh mindegy..

Szóval visszatérhetünk az eredeti kérdésre.. :)
pb: akkor a lenti rajz alapján szerinted kimérhető a folytószelep állás az ECU csatlakozónál ahogy mondtad, vagy így felejtős?
DrB2010-02-03 21:24:38 // 28756
Most, hogy előjött ez a probléma, nekem is szöget ütött a fejembe. Eddig is (200 lovas 2.4 mJTD) az autó érezhetően 2000 környékétől kezdett el húzni, de az átmenet nem volt olyan éles. Az utóbbi időben ez a meglódulás sokkal vehemensebb. Alatta valamennyivel gyengébben húz, mint korábban, de aztán erőteljesebben lódul meg. Annyira nem tudtam megfigyelni még eközben a turbó-nyomás visszajelzőt, de mintha folyamatosan menne fel a mutató, közben az autó még nem húz igazán, s mikor meglódul, akkor leesik a turbónyomás. Az LMM-et épp cserélik. Lehet ez a ludas vagy ahogyan már sokan írtátok, EGR (is) szarakodhat a fentiek alapján?

Az EGR egyébként december közepén lett pucoltatva. Azt követően viszont volt egy durva diesel bedermedésem, alig lehetett elindítani a vasat. Belekerülhetett ill. maradhatott az EGR-ben annyi trutyi akkor, hogy ne működjön rendesen? Azóta belement a vasba kb. 5000 km, nagy része autópálya. A fentieken kívül csak annyi rendellenesség volt ezalatt, hogy kétszer 1-1 mp-re kihagyott a motor, meg is kaptam a befecskendezőt, mint hibakódot. Emiatt cserélik most az LMM-et.

Legtöbbször autópályán használom az autót, ritkán tötyörgök vele városban. A 20 km országút szinte mindig megvan, ha megyek vele. De ritkán huzatom ki 4000-ig. Jellemzően 2500-3000 között jár a fordulatszám. Hogy ajánlott ezt a motort vezetni már bemelegedve?
Bandee2010-02-03 20:46:13 // 28755
Köszi a rengeteg segítséget remélem ebből már kihozzuk a dolgot valahogy! :)
Bandee2010-02-03 20:27:43 // 28753
Nem tudom lehet!Különben ha ez a gond akkor az javítható vagy cserés?
Bandee2010-02-03 20:14:18 // 28751
Köszi a tanácsot megfogadom!!! :)
András bácsi2010-02-03 20:05:24 // 28750
Alapjáraton minden hideg motornak xar a kenése. Persze egy kis járatás nem árt, de jobban melegszik kis terhelésnél. Szóval minél előbb elindulni, de nem pörgetni.
Bandee2010-02-03 19:56:07 // 28748
Egyszer produkált hasonló problémát de akkor egy vákum cső szakadás volt a hibás!Hogy a változo geo nem müxik azt hallottam már mástól is ma de konkrét orvosságot nem írtak rá!És pont ez a bajunk jelenleg hogy később vadulnak meg a lovak :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-03 19:53:39 // 28747
rángat, nem úgy megy az autó ahogy kéne, bizonyos tartományokban nem megy jól, többlet fogyi stb...
Bandee2010-02-03 19:52:23 // 28746
Őszintén szólva mint diesel-es még újoncnak számítok így csak arra hagyatkozom amit hallottam....Mi a megfelelő?Inkább úgy kérdezem:Hogyan használjam? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-03 19:50:57 // 28745
az egy igazi fax volt aki kitalálta ....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-03 19:50:26 // 28744
EGR ha nyitva marad vagy rossz rángat vagy nem indul vagy többlet nyomást produkál a szívótorokban....
András bácsi2010-02-03 19:49:30 // 28743
Az az 5-10 perc járatás inkább rossz, mint jó.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak