Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Wickey2010-01-26 17:20:22 // 28542
eleve nem úgy kell nekiállni, hogy le fog esni mert nem fog, másrészt a kocsi alatt kevésbé van útba szűk helyen a felni, harmadrészt ez még az acélfelnis korszakból maradt meg. :-)
Piritu - 1.000.0002010-01-26 16:52:32 // 28541
Hogyne, hogy összekarcolja a szép felnit! Bár ha kell a gumi is jó ég... :-))
Jak2010-01-26 16:49:08 // 28540
Én meg a levett kerekeket szoktam alátolni!Arra eshet,az nem billen ki!
Piritu - 1.000.0002010-01-26 16:45:00 // 28538
Végül is a kocsi a vasbakokon áll:

a máglya csak a biztonsítás, no meg ha minden kötél szakad jó gyújtósnak :-))
Jak2010-01-26 16:43:27 // 28537
Hali!Eggyik srác sajna így halt meg!!Reggel ment volna melózni és felekadt a kipuff a kapuban:Gyorsan megemelte a vasat,aláfeküdt a vas meg ráesett!Ha lett volna valaki ott túléli,mert nem sérült,de a súlytól nem kapott levegőt és megfulladt!Kár érte!
Ferke2010-01-26 13:51:35 // 28536
Általában én is csak azokban bízok:)
Ferke2010-01-26 13:50:24 // 28535
Hehe, ez így már érthető:)))))
Ferke2010-01-26 13:49:34 // 28534
Ha most másodjára el sem tűnt, akkor gépre kötve ki kéne dobja, hogy mi a konkrét baja szerintem...
FRC2010-01-26 13:48:07 // 28533
Ha okossat nem tudsz mondani, inkább halass :-))))
DrB2010-01-26 13:39:18 // 28532
Lenne valami ötletetek, tanácsotok a 28515. hsz-emhez?
Piritu - 1.000.0002010-01-26 13:25:54 // 28531
hát amikor először aláfeküdtem és a sárvédő alja a torkomnál volt átértékeltem a a bolti alátámasztó vasakat és a szomszédból hoztam pár gerendavéget. Elöl-hátul, jobbra-balra ott a máglya :-)
Buddha2010-01-26 12:35:13 // 28530
...vagy a nyelestengelycsapágy! Mikor halkul el? Ha kinyomod vagy ha nem nyomod?
Ferke2010-01-26 11:41:53 // 28529
Dejó a főképed!:) Látom, biztosra mentél az alátámasztással!:)))))
Ferke2010-01-26 11:40:53 // 28528
Megsasolom:)
Csöri2010-01-26 11:40:44 // 28527
Nem fékbetét az, hogy elkopjon.:)))
Ferke2010-01-26 11:39:29 // 28526
Vagy a kuplungszerkezet...
Piritu - 1.000.0002010-01-26 10:45:17 // 28525
Van a 156 blogomban mjet EGR témában két bejegyzés is..
FRC2010-01-26 10:44:05 // 28524
Kinyomócsapágy elkopott
Tibi882010-01-26 10:41:59 // 28523
Üdv!
Sztetek az mitöl lehet h mostanában ha álló helyzetben kinyomom a kuplungot akkor más hangja lesz az autonak?
Köszi
Ferke2010-01-26 09:03:29 // 28522
Azt mondják az okosabbak, hogy az mjet egr-je ha bexarik, akkor cserés, nem úgy, mint a régi jtd-jé, amit elég csak kisuvickolni....ezt én is nemrég tudtam meg:)
cipesz2010-01-26 00:32:36 // 28521
Sziasztok !

Nem rég meglepett a GT egy EGR hibakóddal, amit egy alapos tisztítás követett. A motor hiba jelzés egészen addig fenn maradt, amíg be nem szerztem egy kábelt, és nem töröltem. Utána mentem vagy 20 km-t, mikor is viszatért a hibakód :
P0401 - nem megfelelő EGR áramlás (angol nyelvű leírás : P0401 )
A fogyasztásom közben maradt 6 literes átlagon, és semmi egyéb jelét nem tapasztalom a hibának.
A leírás szerint az EGR szelepen kívül van egy szenzor, ami az áramlást méri, és ennek a koszolódása is adhatja ezt a kódot. Találkoztatok már ilyen hibával ? Merre találom ezt a szenzort ?
Mennyi esélye van annak, hogy az EGR solenoid megadta magát ?
Autó : GT, 1.9 MJet, 2007, 75000km

Üdv,
Gábor
Piritu - 1.000.0002010-01-25 21:07:31 // 28520
Kösz az infót!
8 éves lenne? Az elmúlt három évről vannak számlák, azok között nincs az aksié, tehát mindenképp régebbi.
Mondjuk elég jónak tűnik, csak kellett bele töltenem több mint 1 liter vizet. Szerintem az előző gazdái elhitték hogy gondozásmentes :-))
Vili2010-01-25 20:18:30 // 28519
"pont ugyanezt a vartát kukáztam ki 2hete, nem tudom hány éves volt, de egyszercsak meghalt:.-("
Piritu meg megtalálta:-))
Föckös2010-01-25 20:12:01 // 28518
pont ugyanezt a vartát kukáztam ki 2hete, nem tudom hány éves volt, de egyszercsak meghalt:.-(

faterom varta akksija meg 2 évet bírt...
úgyhogy idén feketét vettem
vagyishogy lövésem sincs, h milyen márkájú, ócóféle...
Andy2010-01-25 20:04:14 // 28517
Akkor nagyon jól bírja ha majdnem 8 éves. Ritka az ilyen.
Buksi2010-01-25 20:01:09 // 28516
Nagyon fáradt lehetsz már! Menjél aludni! :-DDDDD
"Száguldosrác"2010-01-25 20:00:46 // 28515
bocsi a második képen van a szám 0264 azaz 2002 06 04 a gyártási éve.
"Száguldosrác"2010-01-25 19:59:02 // 28514
Valahol kel belesütve a műanyagban egy számsornak általában a tetején vagy a szélén van.
Föckös2010-01-25 19:58:20 // 28513
nem értelek...


minden képen ott van hogy 2010 január 25...
:-DDD
Piritu - 1.000.0002010-01-25 19:53:16 // 28512
Ezt az akksit találtam a Spider-ben. Honnan lehetne megtudni, hogy mikori? Nincs vele gond, csak kíváncsi vagyok.
Föckös2010-01-25 19:50:07 // 28511
nem indul be...
50%benzin-50%etanolnál már nehezen indul
DrB2010-01-25 19:46:17 // 28510
159 2.4 mJTD másodszor játszotta a velem, hogy kb. 1 mp-re megtorpant, mint aki nem kap rendesen üzemanyagot.

Az első alkalommal, még január elején, az M1-en Mosoni Pihenőnél tankolt Mol EvoNeo diesellel, 600 km után, egyenletes autópálya tempónál produkálta. Ki is gyulladt a motor piktogram, meg, a hibaüzenet, hogy vigyem szervizbe a vasat. A lakásig visszalévő 200 km-ert probléma mentesen megtettem, igaz, kíméletesen vezettem. Mire haza értem, volt közben 4-5 megállás, újraindítás, ki is aludt a hibajelzés, ahogy azt itt akkor mások is írták. Másnap telefon a márkaszervizbe, részletesen elmeséltem. A szaki azt mondta, ne is törődjek vele, ha eltűnt a hibajel. Azért bevittem, megnézték a hibát, a befecskendezőnél jelzett. Valamit magyaráztak németül, amennyire értettem, a lényege az volt, nem valós hiba, nem kell aggódnom miatta. Ezt követően mentem vele vagy 1000 km-ert gond nélkül, kinti Aral kutas diesellel. Menetdinamika, fogyasztás, minden rendben volt.

A múlt héten megint otthon voltam, újra otthoni üzemanyag került bele, most már szigorúan csak OMV Alpesi diesel. Avval is beletettem már vagy 250 km-ert. Majd egy hidegebb éjszaka után, az indulást követő pár percben még hideg motornál produkálta ugyanezt. Utána minden rendben volt. Persze, a hibajelzés megint ott virított: világító motor piktogram, meg a hibaüzenet. Azóta beletettem vagy 1200 km-ert az említett otthoni OMV Alpesi diesellel, abszolút jól megy a vas, a fogyasztás sem nőtt meg. Gondoltam, majd megint elalszik, de a hibajelzés ennyi km után sem aludt el.

Mitől lehet ez? Az eső esetben valami szennyeződésre tippeltem az üzemanyagban. A másodiknál esetleg egy éjszaka alatt ennyire bedermedhetett a diesel? De, hisz pont ezt elkerülendő tankoltam az OMV Alpesi dieselét, arról azt írják, -30 fokig jó...

Ha másodjára regisztrálja ugyanazt a hibát a komputer, akkor már nem alszik ki a hibajelzés?

Ötlet, tanács?
GabCsi2010-01-25 18:38:19 // 28509
Ilyen hidegben belekot :D
DELFIN2010-01-25 18:36:03 // 28508
Szerintetek mi lessz ha az 1.6 Twin Spark bioetanolt kap?????
GT Ɨ|ѯ2010-01-25 18:30:18 // 28507
hűtő és a klímahűtő közé,lazán, semmi rögzítés meg bonyolítás:-)
pepel2010-01-25 16:15:08 // 28506
Hol raktad bele
Ferke2010-01-25 16:09:48 // 28505
Gépre kötve rögtön kiderül:))
GT Ɨ|ѯ2010-01-25 15:49:40 // 28504
Simán:-)

egész télen ott figyel.
bilon2010-01-25 15:44:25 // 28503
Sziasztok!
be tudna valaki renni egy magyarázó ábrá, hogy 2,4 jtd-ben, hol a légtömegmérő, a lambdaszonda, a turbó, megy ilyenek :)
előre is köszi :)
DonJimmy2010-01-25 15:43:18 // 28502
Ez a potméter hiba jellemző meghibásodás?
A hideg miatt lehetséges? Itt -10 fok volt.
A számítógépes vizsgálat megmondja? Vagy van más megoldás is?
DonJimmy2010-01-25 15:40:22 // 28501
Tegnap még semmi baja nem volt. Ma délbe ültem bele és egyből ezzel nyitott. Kiprobáltuk és lomhább mint eddig volt és ugyanugy világit.
Ferke2010-01-25 15:33:20 // 28500
Hűűű de nem mindegy!:))))
András bácsi2010-01-25 15:25:13 // 28499
Akkor megnyugodhatsz. :)
Első gondolatom a gázpedál potmétere, de lehet lmm is. Vagy más is, ami ezen a visszajelzőkörön van, ha becsapod magad a gázadásos hibajelkeletkezéssel.
DonJimmy2010-01-25 15:17:01 // 28498
Hirtelen megijjedésből néztem rá.
Kicsit benéztem. Nem az olajlámba hanem a befecskendező villan fel.

Uj gondolatok?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-01-25 14:59:43 // 28497
Ebben a hidegben ha rövid távokat mész,nehezen melegszik fel,én kartonlapot teszek a hütö elé,ilyenkor.
Ferke2010-01-25 14:43:15 // 28496
Amíg ez van, addig ne is nagyon indítsd, max addig, amíg rámértek mondjuk egy olajnyomásmérő műszerrel...
András bácsi2010-01-25 14:37:22 // 28495
Ha ő látja, tudni fogja.
csocsi2010-01-25 14:26:09 // 28494
Nekem 4k-t mondtak annak idején, de azt is csak fokozatosan gyorsítva. Semmi hirtelen gázadás :((
DonJimmy2010-01-25 13:47:30 // 28493
Értem. Te hol keresnéd először a hibát?
Apósom autószerelő, mondjuk eddig semmi ilyesmit nem kellett csinálni rajta.
Vagy szakszervizbe kellene vinni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak