Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Poló2007-09-03 16:58:10 // 17199
Nincs benne. Asszem a tankban van valami szűrőféleség, de azt meg nem kell bántani.
Alfás 156 "hupikék"2007-09-03 16:57:25 // 17198
szevasztok a156-18ba nem tudja valaki hova dugtákel a benzin szüröt már végig bogarásztam az egész rendszert
Peti 1462007-09-03 15:27:18 // 17197
megyek is a pottyantósba :))) és meghallgatom, hogy utána is morog e még :))
csocsi2007-09-03 15:18:52 // 17196
Attól függ, hogy mit ettél

Ehhez melyik szerelőt tudnád javasolni? :)))
Grando2007-09-03 15:17:20 // 17195
Attól függ, hogy mit ettél? :DDDD

(Ne haragudj, nem tudtam kihagyni! ;)))))) )

Amúgy elég valószínű, hogy a kerékcsapágy lesz az. :((
Peti 1462007-09-03 15:15:00 // 17194
cartársak!

40-50 km/h felett jön hátulról egy egyre erősödő morgás. ez kerékcsapágy? vagy más is lehet?
Tentacle2007-09-03 14:03:17 // 17193
Jah, a vekony gyertyaval bezony lehet szivni, nekem is beletort az egyik kivetelkor ...
Meg szerencse, h volt csavarkiszedo, es azzal konnyeden kijott ... aztan mar csak masik gyetyat kellett szerezni, az volt a nehezseg vasarnap delben (nem csereltem, csak megneztem oket, miutan megvettem az autot, azntan persze csere lett belole ...)
kertecs2007-09-03 13:40:09 // 17192
Talán az lehet buktató ha belerohadnak a gyertyák, 100E km alatt ki tudja mi történik. Csak hogy megijesszelek : ) hallottam már olyanról, aki szívott ezzel és beletört neki...

Persze meghúzásnál is óvatosnak kell lenni a vékony gyertyával.
admirális2007-09-03 13:21:32 // 17191
A gyertyacserét nyugodtan meg lehet csinálni házilag. Amikor először szétszeded, látni fogod, milyen egyszerű és bolondbiztos megoldás és utána már nem is para.
Dévid2007-09-03 13:12:48 // 17190
Üdv! Szerintetek bele merjek vágni magam a gyertyacserébe, vagy vigyem el egy szerelőhöz inkább a kicsikét? Az első kocsimon szinte mindent magam szerelgettem, de az nem Alfa volt. :DD
TIbor2007-09-03 10:16:09 // 17189
Igen Fighter problémája kicsit más, ott valóban csalásról lehet szó, de az én ventillátorom jókor kapcsol, és le is hűt, órám is jól mér, egyszerűen nehezen melegszik fel üzemire, sőt most hogy hűvösebb van fel sem melegszik, tegnap este a tartályban 66 fokos volt a víz, a termosztát meg már nyitva volt!
Van egy vízcsonk a leömlő alatt, abban nincs semmilyen szelep, vagy dugó ami gátolná a víz ármalását a hűtő felé ?
Az új termosztátot beszerelés előtt felmelegítettem vízben, valahol 90 foknál nyitott ki, örültem mint az a bizonyos, erre beszerelve ez is hülyéskedik, és 70 fok körül, már meleg a cső, ami a termotól a hűtőhöz megy !
Valami olyasmire gondoltam, hogy leveszem azt a csövet a termóról, levakolom, beindítom a kocsit és megnézem, hogy amikor elkezd átengedni a termosztát, hány fokos víz folyik ki !
Nem akarok hűtőletakaró módszerkhez folyamodni, mert hát mégsem egy Skoda 105-ről van szó !
:-((((((((((
Wickey2007-09-03 09:56:42 // 17188
egyszerűen szar az órád.
Ha 80-nál kapcsol a ventillátor, és visszahűti 70-re akkor jó eséllyel erről van szó, hogy bő 15 fokot téved a hőmérőd.
Pucold meg a kábelcsatlakozásokat, ellenőrizd a földelési pontokat, vagy cserélj hőmérsékletjeladót. Vagy egyszerűen szokd meg :-)
csocsi2007-09-03 09:41:46 // 17187
Amit a boltba hoztak, nem gyári az biztos.
Fighter2007-09-03 06:42:23 // 17186
Sziasztok! Ez a hütôvizes téma kicsit elgondolkodtatott. Az én gépemen mióta megvan /másfél éve/, mindíg szépen 70°-ra áll be a vizem. Sima városi tempónál meg hosszútávon is. Dugóban araszolva, vagy nagy melegben városban felmegy 80°-ra ott meg bekapcsol a ventillátor és szépen visszahüti 70-re.Nekem két szerelô is /az egyik kifejezetten olasz kocsikra van ráállva/ azt mondta, hogy ez nem gond.Viszont többször olvastam már itt, hogy 70° körül az kevés. Akkor most a hütôvíznek mennyinek kéne lenni ha bemelegszik a gép? Hogy kéne ennek rendesen müködnie szerintetek? Köszi
Wickey2007-09-02 23:21:54 // 17185
azt tudod, hogy milyenre?
csocsi2007-09-02 22:55:25 // 17184
Mi tavaly őssze cseréltük azóta tökéletes, mindig 90°C közelében van.
Poló2007-09-02 22:54:17 // 17183
Nekem többen is mondták, hogy érzékeny ilyen téren a termosztát.
Keyko2007-09-02 22:51:46 // 17182
Akkor a gombával lehet probléma.Ne kérdezd,hogy mi az+ miért,én se értek hozzá! : )
csocsi2007-09-02 22:48:39 // 17181
Nekem sem gyári van és jó.
Poló2007-09-02 22:46:37 // 17180
Nekem is volt egy termosztát cserém, de nem hozott semmi javulást. Ami benne volt az is Behr, amit beletettem az is Behr. Állítólag a gyárival teljesen megegyező gyárit kellene tennem bele, akkor jó lenne.
TIbor2007-09-02 22:24:38 // 17179
Sziasztok!!

A vas továbbra sem melegszik rendesen, benne van egy újabb ( BEHR) termosztát, de a víz így is 70 fok körül van, a tartályban mérve is és az óra szerint is.
Teljesen ki vagyok már tőle, nem hinném, hogy ez a termo is rossz, de akkor mi a túró lehet vele!?
Valakinek van valami 5lete?
Kiskalap2007-09-02 22:23:59 // 17178
sziasztok!!

A következő jelenséget produkálja kb 1 hete a kocsim( 147) !! Kb 5-6 perc pihenés után ha ujra kinyitom a kocsit akkor a műszerfalon lévő km jelző és a középső panel se gyullad ki pedig ugye ki kéne ajtonyitáskor, na most ez miatt a csomitarto se nyilik se kulcsal se bentről, amig rá nem adom gyújtást vagy mondju a rádiot be nem kapcsolom, utána minden helyreáll és ez igy folytatodik ha ujra hagyom 5-6 percet állni! Vki nek vmi tipp???
Wickey2007-09-02 20:32:02 // 17177
vagy esetleg a relé.
Krisz1452007-09-02 20:12:52 // 17176
Sziasztok
Van valakinek valamilyen ötlete arra hogy megyek az autóval és egyszercsak elindul az ablaktörlő lapátom de veszettül hiába kapcsolgatom semmi. Aztán leáll majd később megint elindúl és már nagyon idegesít. A kormánykapcsolóm lehet rossz??
Cs.Alfa2007-09-02 20:01:04 // 17175
De ez még csak meg sem nyikkan...lövésem sincs mitől bömböl és nem húz....
Selmak2007-09-02 19:58:30 // 17174
Nem kell feltétlenül visítani a tárcsának ha megcsúszik, az már csak nagyon elhanyagolt tengelykapcsolók tünete mikor elinduláskor is nyikorog.
Cs.Alfa2007-09-02 19:37:06 // 17173
Akkor is,ha nem csúszik?
Selmak2007-09-02 18:27:38 // 17172
A gázpedál szenzort ki tudjátok mulitméterrel mérni hogy valóban szakadt. A MAP szenzort meg ki kel venni és lepucolni a koromtól, hátha csak az volt a kínja. (szivócsőben van). AC pumpa (kisnyomású szivatyú) könnyen kideríthető. Gázolajszűrő elől lecsatlakoztatod a gázolajcsövet vagy lecsavarod szűrő hogy nyomásmentesedjen és ráadod a gyújtást. Ha jó akkor folyamatosan nyomnia kell a gázolajat. Fordulatszám szenzorra nem tudok okosat mondani. Turbód nem állt be véletlenül?
Hari2007-09-02 17:57:23 // 17171
Hüm-hüm! Akarom mondani haaa-haaa-haaa! Több min valószínű ez a probléma okozoja! A 2 vezetéket - amit lehúztál az előtét lábairól - kösd össze egy 40A-os biztivel és probáld ki igy is.
bőregér2007-09-02 14:52:01 // 17170
sziasztok!
ha tud valaki valami okosságot,légyszi segitsen!!!!!!!!!! :-((
megjelent kb 2 hete a múszerfalon az üzemanyag ellátó rendszer hibajele,ledadogott a motor és halhatóan 5-ből 3 henger ment.elvittük kiolvastatni:
-vezérmütengely holtponti jeladó
-fordulatszám szenzor
-ac pumpa szakadt
-gázpedál állás érzékelő (a 2-es)
-turbónyomás kicsi
azt mondta a srác,h az elsőt kell kicserélni,mert,ha az rossz akkor hozhatja a többi hibát is.
kicseréltük!
bótira!!!
1 héten belül újra megjelent a hibajel,de nincs a többi tünet hozzá.
előre is köszi a segítséget mindenkinek
(lehet,h felgyújtom ezt a romot)
☻SKULL☻2007-09-02 14:49:57 // 17169
Esetleg lehet ez a problémám okozója ?
Cs.Alfa2007-09-02 11:10:52 // 17168
Én is erre tippelek,köszi...
Na ez még nem volt kicserélve....

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Selmak2007-09-02 10:44:37 // 17167
Szerintem látogasd meg a garázst egy kuplungellenőrzésre mert ez nagyon annak néz ki. :(
Cs.Alfa2007-09-02 09:42:35 // 17166
Gyorsulni gyorsul,de bömböl a motor 3500-as fordulatnál...már 1-2 nél is!!!!
Az igaz,hogy nem "ugrik" úgy ahogy előtte......
☻SKULL☻2007-09-02 09:27:04 // 17165
Üdv mindenkinek !!!
Van egy kis gondom a verdával,(1,9jtd) a vizem 100 fokon ál normál közlekedésnél, alap járaton a ventilátorok bekapcsolnak de 90 fok felet úgy néz ki hogy nem kapcsolnak be, namost a motor hőfok jeladónak vagy a többfunkciós hőfokkapcsolónak van köze hozzá ???
Selmak2007-09-02 09:10:11 // 17164
Most hangja jön meg, vagy üvölt és nem gyorsúl úgy ahogy kellene, mert utóbbi esetben gyanúsított a kupulung.
Ricoe1562007-09-02 09:06:19 // 17163
Skacok! Csereérett a vezmodom. Valaki felhomályosítana milyet,hol?Valami szakember is kéne mert a siófoki szakemberekben nemsok bizadalmam van....Előre is köszi....
Cs.Alfa2007-09-01 15:24:24 // 17162
3500-as fordulatnál,130 körül el kezd bőgni a moci veszettül!
Megy,de bőg...tipp?
BenGa2007-09-01 14:39:43 // 17161
nem rossz tip.. De aza baj, hogy pára érzkéeny, ahogy írtam. Nyáron alig jött elő a hiba.Csak ha hajnalba indultam huzamosabb állás után.
RoliQ42007-09-01 13:43:08 // 17160
Nincs igazad.. oda kell figyelni... nekem semmi baja az LMMnek pedig már egy ideje van direktszűrőm.....:)
TIbor2007-09-01 12:44:38 // 17159
Valamelyik hőfokjeladó lehet, motordiagnosztika csak hidgen, szóval kiviszed a szerelőhöz, otthagyod, hogy reggel dugja gépre !
Szerintem !
Üdv.
Ferke2007-09-01 12:18:17 // 17158
Ezt a márkaszervíz dolgot sztem is sürgősen felejtsd el, és sztem is vidd el egy normális szerelőhöz, aki bőven 800 alatt (kb annak a feléért simán) összerakja. Így még pénzed is marad.:)
Ferke2007-09-01 12:16:05 // 17157
Sajnos totál igazad van:(
csocsi2007-08-31 18:54:56 // 17156
Részvét miatta :(((
Remélem valami más alfával maradsz köztünk.
Liquid2007-08-31 18:12:33 // 17155
Márkaszervíznek még csak közelébe se menj ha jót akarsz! Keress egy olyan szerelőt/szervízt aki nemcsak látott hanem szerelt is már Alfát, és megvannak a megfelelő szerszámai. A márkaszervízben ált. hozzánemértők dolgoznak qrva drágán (tisztelet a kivételnek).
Buksi2007-08-31 16:26:10 // 17154
De kár érte! :-((
admirális2007-08-31 16:24:44 // 17153
De azon kívül még adnak ár ajánlatot egy bontóból a roncsra, és ha azt elfogadjátok, még annyival több pénzetek lesz és abból már lehet gondolkodni egy másik autóban, nem? Én így tudom.
De választhatjátok azt is hogy megtartjátok a kocsit és a 8 kilóból hozzátok helyre. Annyiból elég tisztességesen össze lehet már rakni.
KeZs02007-08-31 16:17:47 // 17152
Hellosztok!
Úgy tűnik hogy a kocsibol gazdasági totálkér lesz:(:(:(:( Ugyanis Bátyám mikor vezette a kocsit ráhuzta egy trabantos a kormányt, (ez 2 honappal ezelött volt), és ma jött ki a kárfelmérő, és mondta hogy nem biztos megérik nekik megcsináltatni, és gazdasági totalcar lesz. Mivel lizing es a kocsi igy benne van a pakliban hogy elviszik a kocsit, és kiszáoltunk , 800.000 forintot kapunk kézhez és viszlát. Nagyon sajnálom:(
BenGa2007-08-31 10:54:44 // 17151
jaigen, és kb. 10 mp motorjárás után megszünik a hiba és sokáig jó...
BenGa2007-08-31 10:53:33 // 17150
sziasztok mesterek!

van egy problémám, amit a tipus topicban nem sikerült orvosolni, így ide fordulok vele:)
motor: 1.6 TS, / 145
a hibajalenség: reggel, leginkább párás időben, indítom a kocsit, szépen beindul, de amint megindulnák vel befullad( lefele indul a fordulat). kuppung-be , gáz-el, és a fordulat mgint jó. szóval ahogy gázt adok, ahelyett h. felfele menne afodulat, lefele megy. de csak terhelés alatt. Kicsit hasonlít arra a jeleség, mikor víz volt a gyertyánál.

trafók, kábelek, LMM cserélve. a cserék előtt, után, és közbe is ez a jelenség változatlen maradt. Nyáron nem jellemő. Ma reggel mivál pára votl előjött, illetve ősszel/télen szok éjjeli/reggeli induláskor

köszi elölre is a segítséget.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak