Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

joshua2007-08-31 10:32:00 // 17149
Carakter BT Bp. Ipacsfa út
Igaz hogy nem márkaszervíz, de ellenben Fiat, Alfa, Lancia Bontó és szervíz.
Régóta, hozzájuk hordom az autót, korrekt társaság.
boyci2007-08-31 10:24:41 // 17148
az lehet h húzósabb lenne mintha tényleg keresnél egy közülünk alfás szerelőt!!!
gondold át!!! :))))
Marty2007-08-31 08:39:04 // 17147
Én még tudom ajánlani neked a Large Auto Kft-t... keresd a tagok között LargeGyuri-t és hivatkozz rám nyugodtan!!:)
pb_2007-08-31 08:35:30 // 17146
Vezérlés, 2 szíj + 2 feszítő kb 20k HUF. A vízpumpát nem feltétlenül szokták cserélni, + kell nézni milyen állapotban van, az olyan 4-5k HUF. Az ékszíjat, is + kell nézni, hogy milyen állapotban van, ha repedezik, akkor cserélni kell, vagy ha sír, esetleg már nem lehet +feszíteni normálisan(csúszik), különben nem nagyon kell vele foglalkozni.
HátvédRomeo2007-08-31 00:48:50 // 17145
Szamosi, szerintem is!!!
KeZs02007-08-31 00:28:32 // 17144
Hellosztok!

Tudtok egy olyan megbízható servicét ajánlani, márkaservice leene a legjobb, ahol tisztességesen megcsinálják az autokat? Alfámnak eleje össze van törve és lehet kicsit hátracsuszott a váltó is. Uj alkatrészeket kellene hozatni, tudjanak fényezni is, majd a biztosító kifizeti nekik! Szombaton jönnek kárfelmérésre!
Pest megye körzetben legyen ami még fontos !
iAntenna2007-08-30 18:32:20 // 17143
és mennyi lenne köbö az egész?
Georgee2007-08-30 18:23:36 // 17142
Hi,

Nyugodt lehetsz ,kinyírja.Hamarabb mint gondolnád.
RoliQ42007-08-30 18:01:40 // 17141
elvileg mivel a direktszűrő több levegőt enged be így több piszkot is... ez az 1ik probléma.. ami azért még nem megy annyira a LMM rovására...! normális esetben.! a második a direktszűrő olajozása... azt meg óvatosan kell ! nem kell hogy tocsogjon az olajban mert akkor kakukk lesz az LMM nek!
RoliQ42007-08-30 17:59:17 // 17140
Vezérlést? nem hogy érdemes hanem KELL!!!!(minden 1es kis alkatrészével 1üt, feszítők, vízpumpa... minden!!!!) tapasztalatból tudom!!!!! és ékszíjat is akkor szoktak!
iAntenna2007-08-30 17:44:11 // 17139
Sziasztok Mesterek!
Az lenne a kérdésem hogy alfa 146 boxeren, mikor érdemes ékszíjat cserélni, illetve nagyából mit érdemes vásárlás után cserélni, vizsgáltatni...
Olaj, szűrők megvolt... Érdemes teljes vezérlés lecseréltetni? Árban mennyi lenne?
NGAR1462007-08-30 14:29:45 // 17138
hali mindenkinek!
lenne egy kérdésem:most érkezik az uj légtömegmérőm,és szerintetek a direktszűtő kinyirja vagy nem?????????
mert már hallottam,hogy a tisztitás után ha befujom az olajjal,akkor az ráég a lmm re.
TIbor2007-08-30 13:15:59 // 17137
Sziasztok !
Tapasztalatokat kérnék, kinek mennyire kemény az a cső a motoron, ami a termosztáttól a hűtőig vezet közvetlenül, természetesen meleg állapotban kérdem !
A haver QV-ján szinte teljesen puha, az enyémen meg kemény !
(vazz ez úgy hangzott, mi nt valami homoerotikus magazin főcíme, na mindegy :-)))


Előre is köszönöm !
Jegesmedve2007-08-29 16:20:27 // 17136
Hellosztok!

Valaki tud valami tapasztalatot mondani a HNH szervizzel kapcoslatban?
Kinttvan a Linkek nél, és oda vinném megcsináltatni a kocsit ugy hogy ők el is intézik a biztosítót!
WarbiRunner (Gyuri)2007-08-29 15:08:13 // 17135
Még tegnap levettem a takarólemezt, hirtelen meg is lett a bűnös. Legalábbis nagyjából. Mellényúltam (szagoltam), ugyanis gázolaj szagról volt szó :-)
A porlasztó fúvókák alatti kis mélyedések tele voltak gázolajjal. Valószínűleg a porlasztók tömítése engedhet már egy kicsit, és amikor meghajtottam, már nem bírták a nyomást. Este kitakarítottam és most burkolat nélkül mászkálok, figyelem, hogy újra gyűlik e oda cucc. Elég macerásnak tűnik a tömítések cseréje, de még mindíg jobban belefér a költségvetésbe, mint egy komplett vezérlés+vízpumpa csere .
Turky2007-08-29 14:17:55 // 17134
Több kérdésem is lenne, hátha tud valaki segíteni. Nem vagyok egy nagy autoszaki. 8 éves 156-os 1.6-os benzies tulaja vagyok.
- A jobb ködfényszóróm és a jobb helyzetjelzőm nem megy (nem egyszerre romlott el:P), viszont mindkét égő jó, megnéztem. A kormány alatti biztosítéktáblából meg nem tudom, hogy hogy kell kihúzni a biztosítékot:) Segítség!:)
- Voltam a szerelő haveromnál, mert nagyon kerregett jobbra valami. Mint kiderült, amint bekapcsolom a klímát, a zaj megszűnik. Valami az áttételnél(?) lehet a gond. Kemény darálás van, amit a sebváltó fogása közben is érzek. A srác nem nyúlt hozzá, mivel nem szerelt még klímát. Ki tudja ezt megjavítani? Kihez vigyem, mennyibe fog ez kb nekem fájni, mi lehet a baj?
Marek2007-08-28 21:51:07 // 17133
Pesti, vagy Pest környéki korrekt, gyors, földön ragadt árako dolgozó,
LAKATOS kerestetik 75-os vas "tákolásához"!! Akinek van pozitív tapasztalata vagy ötlete, kérem szóljon!!

Köszönet!
Hari2007-08-28 21:00:41 // 17132
" Kifejezetten édeskés, elsőre hűtővíznek gondoltam. "
Nem is nyultál nagyon mellé! A fagyállonak van édeskés szaga és ize - inkább ne kostóld meg - viszont 1-es műanyagoknak is furcsán édeskés a szaguk, ha túl melegszik!
A javaslatom az, hogy minnél hamarabb nézesd meg. Motorburkolat leszedése, aztán én még a vezszíjat is leszedném és alaposan megvizsgálnám a feszítő görgő il. a vezető görgőt, na és a vízpunpát is. A generátor csapágyat valamint a szervó szívatyú tengelyét se hagyd ki.
Nem bíztos, hogy gáz van de az ördög nem alszík!!!
WarbiRunner (Gyuri)2007-08-28 10:12:35 // 17131
Sziasztok! Ide is bemásolom, hátha valakinek van ötlete. Az autó 146 JTD:

...
1.5 óra autópályázás (140-150 között) után a lehajtó előtt 2km-rel már lassítottam, hogy hűtsem a motort. 120-nál a szokásosnál morgósabb hangúnak találtam a motort (klíma végig on). Hozzá tartozik a történethez, hogy meglőttem a gépet 190-nel néhány km-en keresztül, lefüstöltem egy TDI-t, de utána visszaálltam a stabil 145-re. A Debrecen bevezetőn is 2000-től olyan morgolódós hang jött be és édeskés szag a szellőzőből amikor a klímát kikapcsoltam. Hőfok rendben volt végig. A morgós hang azóta elmúlt, lehet, hogy csak a fülem "káprázott", vízszint rendben, olajszint rendben, látszólag minden ok. A szag viszont a vízpumpa fölötti részről határozottan jön, kintől is érezni. Beleszagoltam a hűtővíz tartályba, teljesen más szaga van ott a víznek . Az olajnak is egész más. Mi lehet? Kifejezetten édeskés, elsőre hűtővíznek gondoltam. Víz vagy olajfolyás nyomot nem láttam sehol. Van tippetek?
Georgee2007-08-27 12:39:50 // 17130
Halihó,

A 147-eshez keresek olyan első lökhárítót aminek a bal alsó része ahol a doblemezzel találkozik megvan.Az enyémből sajna kitört egy darab.
alfarosso2007-08-26 21:30:54 // 17129
Köszönöm!Utána járok
veteranviking2007-08-26 18:54:58 // 17128
Legalábbis jobb mint a találgatás:-)
veteranviking2007-08-26 18:50:59 // 17127
Hozd le megnézzük, egy hibaolvasás biztos rámutat az okára.
Hari2007-08-26 18:09:12 // 17126
Szevasztok !
Egy ismerősömnek kéne 166 3.0 V6 hűtőventillátor motor, ha valaki tud ilyet hívjon vagy üzenjen az oldalamra.
Köszi!!!
Cs.Alfa2007-08-26 17:07:27 // 17125
Nekem a 146 TS csinálta ezt.....hydrotőke volt a ludas.Kicserélték és elmúlt.
szasza(SW)2007-08-26 16:53:39 // 17124
Hogy mi a fene nem tudom ,de nekem van rajta:)
MIFI2007-08-26 16:21:47 // 17123

Szisztok ez mi a fene?
Volt egy motor cserém és ez 145qv ba volt! A Ti motorán meg nem volt így nem is kap áramot! :(
Longman2007-08-26 16:16:18 // 17122
Sziasztok!

1.6 boxi 146-os autóm, állandó gázállásnál 2-3000 közötti fordulaton rángat, illetve elég sokat fogyaszt, most 160 km alatt "lement" félre a benzinmutató.
Én lambdaszondára gondolok első körben, szerintetek?
RoliQ42007-08-26 16:09:00 // 17121
A vezérlésmódosító indításkor kerreg... mert még akkor nincs meg a kellő olajnyomás a motor felső részén! utánna elhalkul...! majdnem biztos hogy vezérlésmódosító problémád van! én is sok embertől hallottam a lancia dolgot... még segítheted a dolgot valami vékonyabb olaj használatával... hogy hamarabb legyen olajnyomás fent is! szerintem:)
MIFI2007-08-26 15:53:37 // 17120
igen de csak a 3. fokozat ingadozi !A többi fokozat tök normális és egyenletes jár
147Smz2007-08-26 15:01:25 // 17119
Mennyire kellene dízeles traktoros hangot hallani? Csak enyhét, vagy tényleg olyan igazit, mint amit az öreg F-es astrák ad ki magából? :-)

Másik kérdés: az előző tulaj felragasztott egy tépőzáras, öntapadós hőmérőt a műszerfalra és az egyik ilyen felragasztott tépőzárat vmi kemény ragasztóval rakták fel. Lekaparni nem akarom, vmi vegyszerrel kéne feloldani. Nincs tippetek mivel érdemes próbálkoznom?
alfarosso2007-08-26 14:14:48 // 17118
Nagyon szépen köszönöm!Hidegen tényleg sokkal durvábban kerreg!
Wickey2007-08-26 13:04:23 // 17117
A vezmódosító hidegindításkor ad csúnya hangot. Ahogy melegszik be az autó, úgy halkul el.
Ha tehát akkor hallod dízelnek, amikor beindítod, akkor jó eséllyel vezmódosító.

Kérdezgess körbe a csere előtt, van belőle többféle!
Az Alfa menet közben megváltoztatta a konstrukcióját, újabban más cikkszámon, hasonló áron, sokkal tartósabbat ad el. Mindettől függetlenül az igazi májerek azt állítják, hogy a Lancia vezmódosító, ugya.n drágább, de sokkal tartósabb. Kérdezz rá a 156 topicban.
admirális2007-08-26 12:19:10 // 17116
Lehet hozzá köze, főleg ha induláskor erősebben hallod a dízel hangot egy rövid ideig.
alfarosso2007-08-26 12:15:44 // 17115
Sziasztok!a 2.0 ts benzinesem elkezdett kerregni,mint egy dízel! nem csattog,nem szelepes,csak most valahogy nem olyan szépen jár!A szerelőm szerint vezérlés módosító! Elképzelhető? nagyon jó szerelőm van,csak már volt,hogy párszor belegyúltam feleslegesen nagy értékű alkatrész cseréjébe... Előre is köszi a segítséget!Üdv
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-26 11:46:04 // 17114
bár szerintem a fagyásmérővel lesz a probléma, mert gázzal feltöltöttük, de mindig kikapcsolgat a klíma alapjáraton..
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-26 11:42:34 // 17113
a Tied benzines az más hőfokon müxik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-26 11:41:46 // 17112
Köszi az infót ez ki is próbálom....
Wickey2007-08-26 10:49:18 // 17111
Ott kezdődik, hogy nem fogok a hűtőrácson át gőzborotvázni. Ha már csinálok valamit, akkor azt rendesen.

Leveszem a lökhárítót, kigőzborotvázom a nagyja dzsuvát, majd kompresszorral ráfújok a hűtőre (mindegyikre, klíma, víz, intercooler!) egy liter Brigéciolt, elmegyünk kajálni, majd fél óra múlva, ha Brigi leoldotta róla az olajos dzsuvás szennyeződéseket is, amiből talajszinten van nem kevés, és mind fölverődik a hűtőre, akkor fogom és nagynyomású mosóval megint átküldöm.

Makulátlan lesz.
Kpeki2007-08-26 10:32:25 // 17110
De kigurulsz a kútra és begözborotvázol a hütörácson alaposan... Sztem nem nagy dolog ésj oa a klimad, nem terheli a kompresszort sem...
Wickey2007-08-26 10:18:05 // 17109
így van. Enyémnek ez a baja valószínűleg: dugóban befüllednek a tojásaim, de ha meglódulunk (mondjuk 2/A), akkor hirtelen elkezd jóidő lenni. A következő szervíznél majd megoldódik a szitu, mostmár töklerohasztós meleg csak nem lesz.
Wickey2007-08-26 10:16:40 // 17108
szar a kapcsoló. Ha jól értem, a ventillátor hol működik, hol nem, ugye?
MIFI2007-08-25 19:24:22 // 17107
Sziasztok! Lenne egy kérdésem? Ha a ventilátor kapcsolóm 3-as fokozatba van akkor eléggé ingadozik a hűtés/fűtés! Hol fúj hol nem fúj:(( A többi fokozatba semmi gond! A vízhőfokom meg 90-98 fok
Cs.Alfa2007-08-25 16:24:34 // 17106
Az enyém benzines 2.0-ás és ha jó a klíme(most nem az) akkor a max hűtést rövid idő múlva vissza kell venni 2.-ra,mert lezuzmarásodunk...
A hőfok 95 körüli.Ha kint 35-40 fok van,fecsószik 98-100 közé,de a 100 fokot nem lépi túl 130 felett sem...:-))))
Kpeki2007-08-25 15:01:48 // 17105
Nekem soha nem volt gond a hütéssel, sőt, vissza kell vennem mert már a homlokom is deres szokott lenni annyira hűt és ha dugoban állok vagy ha folyamatosan haladok akkor is. off autoimban nem volt ilyen klima...

Érdemes kigőzborotvázni a hűtőt mert tele megy bogárral, kosszal, sárral mindennel és azért nem tudja a klímagázt visszahüteni rendesen...
Mogyoró2007-08-25 13:25:10 // 17104
Amikor a klíma be van kapcsolva akkor nálam is megy megállás nélkül.
Belga2007-08-25 13:01:08 // 17103
Elméletileg 92-93 foknál kellene az első fokozatnak kapcsolni, de nálam is 96 körül kapcsol.
Klímázásnál, ha a hőmérsékletet minimumra állítod, a fokozatot pedig Auto-ra, akkor a venti második fokozata működik.
(bár azt hiszem ez bármilyen klilmaállásban igaz, itt viszont nálam megállás nélkül megy a venti)
Mogyoró2007-08-25 12:21:17 // 17102
Azt még nem sikerült kifigyelnem, illetve kihallgatnom viszont az első fokozat nekem a 156-n kb. 95-96 c-nél kapcsol be.
Youri2007-08-25 12:08:56 // 17101
Háááááááát.Nem minden van okosan kitalálva.Egyébként én úgy sejtem,h a ventillátor második fokozata,98 foknál kapcsol be.
Mogyoró2007-08-25 12:06:30 // 17100
Ez normális ezekszerint, viszont ez az időjárás nem biztos hogy az (35-40 c).Ráadásul a klímahűtő van elől nem a motoré ami mégjobban megnehezíti a levegő munkáját.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak