Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
ronin2007-05-29 21:13:40 // 15744
hat semmi csak olyan idegesito hogy nem tudom hogy mukodik a kocsim gepesz letemre. de az tuti hogy berakok egy nyomasmero orat hogy tudjam sasolni a turbonyomast
Hari2007-05-29 21:12:20 // 15743
Mondom a "régi" TD-n. :-))) van ilyen. A Tieden pontosan milyen turbinyek van??? Add meg légyszi az alvázszámod 8 utolsó karakterét (számjegyét) és utána nézek, (- ha akarod).
Poló2007-05-29 21:08:10 // 15742
És mi a terved a szeleppel?
ronin2007-05-29 21:07:07 // 15741
a turbon nincsen szelep az tuti. legalabbis az enyemen nincsen.
Poló2007-05-29 21:06:09 // 15740
Írj Zepinek, ő biztos tudja.
ronin2007-05-29 21:05:08 // 15739
ok, de hol? mert en mar nagyon atneztem az egesz autot, de csak az egr re tudok tippelni
ronin2007-05-29 21:04:02 // 15738
nem azt a vakum szivja es ugy valtoztatja a kar allasat, ami a geometriat forgatja. de egyebkent par napja meg en is azt hittem
Hari2007-05-29 21:03:52 // 15737
Szerintem meg nem. Van mind a 2.
Létezik ez a szelep gyárilag az összes TD- n van ilyen szabájzó szelep.
Létezik ez a szelep gyárilag az összes TD- n van ilyen szabájzó szelep.
Poló2007-05-29 21:01:34 // 15736
Szóval én azt hittem, hogy az ott egy szelep, ami kinyit, ha túl nagy lenne a nyomás.
ronin2007-05-29 21:00:43 // 15735
az actuator valtoztatja a geometriat a terhelestol fuggoen
ronin2007-05-29 20:58:08 // 15734
azt osszekevered a valtoztathato turbogeometriaval. szerintem
ALFI1562007-05-29 20:41:32 // 15733
Poló2007-05-29 20:36:43 // 15732
Én úgy tudom, hogy a turbókon van egy szelep, ha túlságosan nagy a nyomás, akkor az a szelep kinyit és nem megy át a turbón a kipufogógáz, hanem kikeüli azt és úgy kerül a kipuff rendszerbe.
ronin2007-05-29 20:25:09 // 15731
...vagy lehet hogy ugy szabalyozza a turbonyomast, hogy ha megno, visszaveszi a befecskendezett uzemanyagot, es ezaltal csokken a nyomas?
ronin2007-05-29 20:18:26 // 15730
hat de, pont ez aggaszt! de mindenki igy csinalja az egr ledugozast.
Poló2007-05-29 20:16:31 // 15729
Ha nem engedi el a plusz nyomást, akkor nem fog kifeküdni a motor rövid időn belül?
ronin2007-05-29 20:14:30 // 15728
most lehet hogy hulyenek neztek, de kimentem megneztem a kocsimat, de nem talaltam olyan helyet ahol el tudna engedni a nyomast. az idegesit hogy ledugoztam az egrt a kipufogonal, meg kozvetlenul a szivotoroknal is ugyhogy teljesen ki van iktatva, de szerintem ott engedte le a plussz nyomast. mas lehetoseg nincsen, mert mas cso nincsen
ALFI1562007-05-29 19:57:09 // 15727
Nincsmit.Ott találsz majd sokfélét.Tartót is.Bár nekem az A-oszlopon tetszik a legjobban.
ronin2007-05-29 19:53:49 // 15726
aham, koszi, ez tenyleg jo aron van: http://www.homasita.hu/wswebshop32.cgi?&L=309&O=22&M=42110010&X=HU&WSID=1072115016&A=HU&AA=1&AC=-1&AK=rdjá#011000,1
ALFI1562007-05-29 19:47:35 // 15725
Igen.Mindenhol kapni,csak én itt láttam a legolcsobban.
ALFI1562007-05-29 19:46:36 // 15724
Én a homasitába vettem.Az órát is meg az A-oszlopra szerelhető tartót is.Az órával adják a gumicsövet meg a csatlakozókat is.Én Pirivel köttetem be.Kb.1/2 órás művelet.Ne vegyél sötét elejüt.Igaz mikor éjjel mész és van világitásod látod,de nappal nem sokat látsz belőle.
bőregér2007-05-29 19:45:15 // 15723
D.K. tuning,vagy más tuning üzlet.
dfg (Tanárúr)2007-05-29 19:45:13 // 15722
Pirivel ki fogom olvastatni, ha egyszer odaérek, csak szerettem vna tájékozódni. köszönöm a segítséget.
ronin2007-05-29 19:42:43 // 15721
az jo, de hol lehet kapni, es hova dugod? melyik csore?
bőregér2007-05-29 19:42:31 // 15720
ha a szilenek lógnak és mozognak,akkor a gömbfej is szétment,ajánlott a csere, de húzós az áruk
ALFI1562007-05-29 19:37:20 // 15719
Hogy ne lenne!Amit Lausz mondott én is csak azt tudom mondani "nézd meg az enyémet" Az előző 156-ot.
Poló2007-05-29 19:35:26 // 15718
Kérdezd meg Zepi156-ot, ő biztos tudja.
ronin2007-05-29 19:34:23 // 15717
nem tudja senki sem hogy hol van a jtd turbo "lefujoja" ??
lausz2007-05-29 17:29:49 // 15716
nézd meg az enyémet
csocsi2007-05-29 17:27:54 // 15715
Inkább zsírozzák, azzal lehet odázni a dolgot, de visszajön. Már nekem is csinálta a szerelő.
Poseidon2007-05-29 16:28:08 // 15714
Hol érdemes és mibe kerül beolajoztatni a szilentjeimet? 1998-as 156-oson. Alázóan nyikorog az egész jobb első futóművem mint nagymama rattanhintaszéke :((
Ha ez jellemző dolog (sokan írnak ilyet) mik a jellemzően cserélendőek?
Köszi.
Ha ez jellemző dolog (sokan írnak ilyet) mik a jellemzően cserélendőek?
Köszi.
ronin2007-05-29 16:10:40 // 15713
pl, hol engedi ki a levegot, ha elerte a maximalis nyomast?
ronin2007-05-29 16:00:36 // 15712
...valaki elarulna azt is hogy a turbonyomast hogyan szabalyozza maganak az autom??
ronin2007-05-29 15:53:53 // 15711
hi, valaki tudna adni valami tanacsot hogy hogyan merjek turbonyomast a gepemen? nincs valami olyan meroora amit racsatlakoztatok a nyomasmerore a szivosornal es meri nekem az utasterben a nyomast? elore is koszi!
Ferkó2007-05-29 01:50:39 // 15710
Fiat Tipo 2,0 16V-hez 836 A 3000 motorkódhoz E L A D Ó egy frissen köszörült főtengely 2db hajtókarral.Ez a moci van a Lancia Deltában is meg a Dedrákban is.
Az ára 50'000 Ft
Ezen hívjatok: 20-480-4198
Az ára 50'000 Ft
Ezen hívjatok: 20-480-4198
[k i z z o]2007-05-28 22:41:11 // 15709
Olvastak belőle? Jó lenne tudni, ki gyújtotta ki a lámpát. És csak garantált diagnosztikai eredményt fogadj el - legjobb ha te is látod mit ad vissza rá a diag. nehogy eladják neked valami dumával, már fenn nem álló hiba stb.
[k i z z o]2007-05-28 22:38:36 // 15708
Való igaz. A V6 TB nem a marketingesek álma. Inkább a JTS stb. fejlesztése kecsegtetett.
Pedig igen jó kis motor. Az igaz, hogy egy ujabb motort könnyebb volt fejleszteni mint egy meglévőn orvosolni. Egy ujonan kifejlesztett motorban több a tartalék. Több helyen lehet vele sikereket elérni, sokat ki lehet belöle árulni.
Pedig igen jó kis motor. Az igaz, hogy egy ujabb motort könnyebb volt fejleszteni mint egy meglévőn orvosolni. Egy ujonan kifejlesztett motorban több a tartalék. Több helyen lehet vele sikereket elérni, sokat ki lehet belöle árulni.
Don Gombóc2007-05-28 17:17:41 // 15707
Persze Euro 2-es, arra is hivatkoztak ennek a motornak a leállításakor hogy nem tudták az eu 3-as emissziós értéket teljesíteni, pedig inkább nem akarták.
[k i z z o]2007-05-28 17:08:52 // 15706
Hi,
lehet, hogy emisszióban teljesiti az EURO 3 elöirásokat, de EURO2 -es.
Csak az tud jelezni, amimér is:) ha a kat után nincs lambdaszonda, akkor akár ott le is flexelheted a kipufogot:) Nem veszi észre.
kizzo
lehet, hogy emisszióban teljesiti az EURO 3 elöirásokat, de EURO2 -es.
Csak az tud jelezni, amimér is:) ha a kat után nincs lambdaszonda, akkor akár ott le is flexelheted a kipufogot:) Nem veszi észre.
kizzo
dfg (Tanárúr)2007-05-28 16:14:13 // 15705
Sziasztok. amit kinéztem magamnak Q4-et, folyamatosan világít az injektorvisszajelző. Ez miért lehet? Az eladó szerint mióta ő megvette ezt csinálja.
Roli2007-05-28 12:07:38 // 15704
Lehet lecserélem a fékfolyadékot azzal kezdem meg körebelégtelenitem a féket.
Mint már irtam jó 1 éve nem lett hozzányulva a fékhez akkor teljesen fel lett javitva.
Az az érdekes hogy fogyni nem fogy az olaj de szépen elvész a fékhatás ha folyamatosan nyomom a pedált, szép lassan megy befele. Olyan mint ha a föfékmunkahenger eleresztene.
Mint már irtam jó 1 éve nem lett hozzányulva a fékhez akkor teljesen fel lett javitva.
Az az érdekes hogy fogyni nem fogy az olaj de szépen elvész a fékhatás ha folyamatosan nyomom a pedált, szép lassan megy befele. Olyan mint ha a föfékmunkahenger eleresztene.
Roli2007-05-28 12:03:58 // 15703
A vákumcsövet nem olyan régen cseréltem ki, jó erős bilincsel rögzitettem. Szoval fals levegőt ott nem tud szivni, de szerintem nem is a rásegítővel van baj. Elmegy a fékerő, de a rásegitő rásegit. A fék kb jó 1 éve lett megcsinálva műszakira akkor lett betét cserélve légtelenitve. Azóta nem lett vele semmi csinálva most 1-2 hónapja van ez a gond és egyre rosszabb let. Folyadék nem folyott el, szoval nem tudom mi lehet.
A kocsi nem ABS-es, az ABS hibálya igy kizárva.
A kocsi nem ABS-es, az ABS hibálya igy kizárva.
Poseidon2007-05-28 12:00:35 // 15702
Hát ez az, de hogy találsz meg egy ilyet?! :( A gyanúm az, hogy valami az ablakemelő motorral lehet, mert mindig lehúzáskor dobja el. Vagy már el sem kezdi lehúzni, vagy mint a minap, 2 cm után dobja el.
Tudja valaki mekkora biztosítéknak kellene lennie a hátsó ablakokhoz?
Az elsőkhöz 30A-est ír és az is van benne. A hátsó ablakokat nem találtam még meg.
Tudja valaki mekkora biztosítéknak kellene lennie a hátsó ablakokhoz?
Az elsőkhöz 30A-est ír és az is van benne. A hátsó ablakokat nem találtam még meg.
Tom122007-05-28 11:18:21 // 15701
Valami zárlat lehet... Nekem télen a kulcsszekrény volt zárlatos - a kormány alatt - ablakok, ablaktörlő, fűtés nem működött, más igen.
Don Gombóc2007-05-28 11:01:26 // 15700
Érdekes nállam jelezte. A csere utáni napon jól kiégettem pályán és betértem a cimborámhoz egy kontrollra és én nem tudom mi mennyi volt de azt mondta az eu 3-at is teljesíti. Néztem mint a vett malac. Bár ebben két kat van egy a túró után a közös leömlőben meg egy nagy hátul. A szonda meg az első kicsi elejébe van tekerve.
[k i z z o]2007-05-28 10:55:19 // 15699
Hi,
EURO2 1 lambda szonda ODB1 nem jelez hibakódot, csak zöldkártyánál lehet szarabb.
EURO3 diagnosztizálja a kat. hiányát.
Kat. nélkül biztos jobban megy. Ez igaz.
kizzo
EURO2 1 lambda szonda ODB1 nem jelez hibakódot, csak zöldkártyánál lehet szarabb.
EURO3 diagnosztizálja a kat. hiányát.
Kat. nélkül biztos jobban megy. Ez igaz.
kizzo
[k i z z o]2007-05-28 10:52:42 // 15698
Hi,
hibakódot kell olvastatni. Ha EURO3 -as akkor 2 lambdaszondás. Azaz a katalizátor hatékonyságát lehet mérni. 1 lambda a kat elött 1 utána. A lambda különbségi jelekből tudja, hogy a katalizátor mennyire dolgozik.
Fater dobloján az egyik trafó szarakodott a 4-ből, ami azt okozta, hogy a kat. kiégett, pedig kb. 10 km -t ment csak - jött vele haza - ugy, hogy a 3-aas hengeren néha nem volt szikra.
Én is bontottat szereztem, egy 40e km Stilo -ét. Szépen dolgozik. Azért mondtam neked, valami oka van ha a kat. tönkremegy. Azt is meg kell találni, különben mégegyet kiherél.
A doblo is ugynugy ment mint korábban. Semmit nem lehetett észrevenni, egyedül a check engine lámpa + emissziós adatok siralmasak.
Ha van kat. hibakódod, akkor üttesd ki, méress egy emissziót. Ha tényleg rossz a kat. akkor kis idön belül - egy komolyabb meleg motoros túra után - ujra gyujtja a lámpát.
De a CO -nak meg N2O nak is magasnak kelle lennie.
kizzo
hibakódot kell olvastatni. Ha EURO3 -as akkor 2 lambdaszondás. Azaz a katalizátor hatékonyságát lehet mérni. 1 lambda a kat elött 1 utána. A lambda különbségi jelekből tudja, hogy a katalizátor mennyire dolgozik.
Fater dobloján az egyik trafó szarakodott a 4-ből, ami azt okozta, hogy a kat. kiégett, pedig kb. 10 km -t ment csak - jött vele haza - ugy, hogy a 3-aas hengeren néha nem volt szikra.
Én is bontottat szereztem, egy 40e km Stilo -ét. Szépen dolgozik. Azért mondtam neked, valami oka van ha a kat. tönkremegy. Azt is meg kell találni, különben mégegyet kiherél.
A doblo is ugynugy ment mint korábban. Semmit nem lehetett észrevenni, egyedül a check engine lámpa + emissziós adatok siralmasak.
Ha van kat. hibakódod, akkor üttesd ki, méress egy emissziót. Ha tényleg rossz a kat. akkor kis idön belül - egy komolyabb meleg motoros túra után - ujra gyujtja a lámpát.
De a CO -nak meg N2O nak is magasnak kelle lennie.
kizzo
Wickey2007-05-28 09:44:56 // 15697
Főfékmunkahenger. Mindenesetre ha piszkálva volt a fékfolyadék és környéke nemrégiben (tehát: kevés volt utánatöltöttél, lecseréltétek, fékbetétet cseréltetek, akármi, ami a fékhidraulikával kapcsolatos) akkor viszont egy alapos légtelenítéssel kellene kezdeni az olcsóbb mint a főfékmunkahenger.
Don Gombóc2007-05-28 06:38:13 // 15696
Azért azt a vákumcsövet meg kellene nézni hogy hibátlan-e, és egy aprólékos légtelenítés sem árt. Pláne ha volt légtelenítve illetve teljesen lecserélve a fékolaj akkor ha nem eléggé lett légtelenítve az ABS elosztóban maradhatott levegő. Már ha blokkolás gátlós a kocsid.
Roli2007-05-27 20:46:40 // 15695
Sziasztok
Lenne egy kérédsem, a fékemmel van probléma. Mondjuk megálok a pirosnál nyomom a féket és szépen elmegy a fékhatás meggurul az auto pedált beljebb nyomva ujra fog a fék. Aztán újra elmegy a fékhatás ás újra beljebb tudom nyomni a pedált, de ilyenkor már padlon van szinte.
Mi lehet a rossz? Főfékmunkahenger? Olaj az sehol nem folyik, nem fogy a tartályból.
Meg olyan gond is van vele hogy hirtelen fékezek egy nagyobbat, a pedál az kemény mint állat de a fékerő az nem valami sok. Lehet hogy a két kőt valahogy rádolgoz egymásra ? Szerintem a rásegitő az jó lehet mert ha beindítom az autót akkor megszivja és rendesen rásegit.
Ha valakinek van ötlete kérem irja meg, vagy ha valakinek már volt ilyen jellegű problémája és tudja a megoldást segítsen.
Köszönöm! Roland
Lenne egy kérédsem, a fékemmel van probléma. Mondjuk megálok a pirosnál nyomom a féket és szépen elmegy a fékhatás meggurul az auto pedált beljebb nyomva ujra fog a fék. Aztán újra elmegy a fékhatás ás újra beljebb tudom nyomni a pedált, de ilyenkor már padlon van szinte.
Mi lehet a rossz? Főfékmunkahenger? Olaj az sehol nem folyik, nem fogy a tartályból.
Meg olyan gond is van vele hogy hirtelen fékezek egy nagyobbat, a pedál az kemény mint állat de a fékerő az nem valami sok. Lehet hogy a két kőt valahogy rádolgoz egymásra ? Szerintem a rásegitő az jó lehet mert ha beindítom az autót akkor megszivja és rendesen rásegit.
Ha valakinek van ötlete kérem irja meg, vagy ha valakinek már volt ilyen jellegű problémája és tudja a megoldást segítsen.
Köszönöm! Roland