Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Tocsa2007-01-18 18:06:46 // 14044
Hali ha mindent rendbetaláltak a kerekeiddel akkor esetleg kerékösszetartási probléma is lehet tehát meg kell nézetni futóművessel és beállíttatni! Az enyém ezért rázott!
Robert-jtd2007-01-18 17:58:27 // 14043
Ez biz féktárcsa probléma sajna:( Ugyanez volt a tünet nálam is a bal első fé.tárcsával 140-nnél berezonált nem is akárhogyan,aztán 100-120 ig meg nem. A multhéten egy ügyes szaki marón kicentirozta azóta jelenség megszünt:))) Persze ha nagyon kopott a tárcsa akkor nemérdemes vele foglalkozni.
Barni1472007-01-18 17:49:23 // 14042
Most akkor nekes a felső képen látható csatiba kellene seal? 2.8 super seal? Ez melyik méretére utal? Ha gondolod bogarászok neked pár darabot. Van felénk pár tipus belőle :-)
Karakot2007-01-18 17:39:30 // 14041
Valószínű, hogy nem egyenletesen kopottak a tárcsáid. Kisebb egyenetlenség alacsonyabb tempónál még nem okoz tünetet, de ha nagyobb a kerék fordulatszáma, akkor már érződhet. Ha még elég vastag a tárcsa, akkor fel tudják csiszolni egyenletesre, ha nem, akkor csere, vagy egyszerűen elfelejted a féket 120 felett, a motorfék biztos nem ráz. :)))))
Barni1472007-01-18 17:39:16 // 14040
Tippek: kormányösszekötő gömbfej, kerék kiegyensúlyozatlanság, féktárcsa.
Karakot2007-01-18 17:35:19 // 14039
Mindkettő lehet, amit Wikicica írt, meg amit Dzsozy. Először nézesd meg gumisnál, hogy a kerekek rendben vannak-e, és ha ott nem találnak hibát, akkor jöhet a rázópad.
Dzsozy2007-01-18 17:26:11 // 14038
Hali! Nekem volt egy ilyen problémám (155-ben)! Rázópad derítette ki, hogy a jobb lengőkarban lévő gömbcsukló megadta magát! Egyszerű kerék, kormány ráncigálásnál ez nem derült ki. Szinte a tömítés tartotta a helyén a "tüskét". Lengőkar csere után a jelenség megszűnt!
Wikicica2007-01-18 16:37:42 // 14037
Lehet hogy a felnik állapota nem jó, attól is rázhat. Aztán jó ha centíroztatod a kerekeidet, lehet hogy elhagytál egy-két pici súlyt, attól is üthet. Nekem a felniktől volt a "rázás". Aztóta visszakapta régi papucsait.
Bálesz2007-01-18 16:27:22 // 14036
Hali! KG146 "rázós" dolgához kapcsolódóan kérdeznék. 120km/h felett azautóm rázkódik egyenes képes menni nem tér ki egyik irányban sem csak egyszerűen egyenletesen kicsit ráz... Kerekekben elvileg egyforma a légnyomás. Erre esetleg valami tipp? (Téli gumik vannak a masinán jelenleg, azok nélkül nem emlékszem, hogy volt-e rá példa.) Kösz előre is!
KG1462007-01-18 16:14:05 // 14035
Üdv mindenkinek! segítség kellene! Mi lehet az oka, hogy a 146-osom ha 120km/h körüli tempórol fékezem semmi gond, de ha mondjuk nagyobb sebességről fékezem akkor ráz a kormány míg le nem lassul 120 alá utána normális!A kocsi nem húz el még 180 felett is elengedhetem a kormányt! Valaki segítsen, mit nézzek meg? Köszi előre is
Fairlane2007-01-18 09:50:28 // 14033
sokmindentől lehet.... dugulás, fals levegőt szív, elkoszolódott az X alkatrész....
Wickey2007-01-18 09:32:29 // 14032
miért lenne túlzás a 100? Egy átlag autóhoz simán el tudok képzelni mondjuk 8-10 darabot a nagyáramúból, és 10-15 darabot a kisebből. 4-5 ember (főleg, hogy vagyunk itt páran aki bütykölői vénával meg van áldva) simán kiadja a 100ast. Mondjuk az a 3-400 forint / sealing az durva
Julius2007-01-17 18:45:38 // 14031
amugy az mitől van hogy gyorsításnál rángat a motor?ha felpörög akkor megy jól, alacsony fordulatról rángatva megy csak fel!!
BenGa2007-01-17 17:00:25 // 14030
SOS Szakik! Jövőhéten ki akarok ugrani Zürichbe a 145-mel. Mit nézzek át rajt, hogy vissaz is érjek vele? Adatlapomon kinnt van h. miker cseréltem az utóbbi 1,5 évben. thx, Gábor
matesz212007-01-17 13:02:00 // 14029
Fiúk, lányok, valaki segítsen! 156 os alfám, 1.9 jtd (105 paci). kicseréltettem rajta tényleg mindent, és továbbra is gyengusznak tűnik. 130 felett alig gyorsul a max sebessége kb 170...szerintem ennél azért többnek kéne lenni. 2600 as fordulat felett meg teljesen elmegy az erő. Hangja tuti, nem zörög, nem füstöl. Még talán a fogyasztása is jo(össze vissza mutat az üzemanyag szint jelző :-((.....Szóval valami szerintetek nem stimmel, vagy ez ennyit tud?
Face2007-01-17 09:15:08 // 14028
Jaja, nem hülyeség motortérbe ilyet rakni, én is ott akarom lecserélni a tavaly átkábelezett kocsin lévőket :)) Viszont amit linkeltél azok nem jók "nagyfogyasztókhoz" mert nagyon aprók a kontaktok bennük (1,5mm széles tüskék), de jók érzékelők kábeleihez meg egyéb dolgokhoz. AMP Superseal 1,5mm Nagyfogyasztókhoz inkább a 2,8mm-es széria dukál, amiről írtam, ott már normális méretűek a kontaktok. AMP Superseal 2,8mm Mondjuk a lámpákhoz nemtom.. Lehet még ez is kevés.. Igazából nemtom milyenek a modernebb kocsikban a lámpáknál a csatik... Mondjuk a 100db az elég merész elképzelés :)))))
Wickey2007-01-17 08:50:06 // 14027
pl innen ebből az online shopból megrendelve? Sztem ha összeállunk hárman - négyen meglesz a 100 darabos ár, nem tartom kizártnak hogy a gyári kivitelezést le se szarva átsaruznám a gtv6-ot ilyenre amikor rakom össze, főleg azokat a csatlakozókat, amik a motortérben vannak (ventillátor, lámpák, ilyesmi).
granturismo2007-01-17 07:37:17 // 14026
Nem lehet ilyet rendelni. Bizonyos fajtákat a Hella Hungáriánál lehet vásárolni. Én ott vettem. A legalsó képen lévő sarukat meg a zöld és sárga tömítőket pld biztosan.
Face2007-01-16 21:25:57 // 14025
Kollégák kérdés ePer katalógussal kapcsolatban... lehet az Alfa/Fiat-tól rendelni külön elektromos csatlakozókat-sarukat cikkszám alapján? Konkrétan ezekre a jó kis motortérben alkalmazott AMP Superseal szigetelt csatikra gondolok(+saruk és gumitömítések), méghozzá a nagyobb-masszívabbak kék gumírozással ( 2,8mm). Lásd kép:

Elvileg a Ripca forgalmazza/gyártja...de voltam a Fer-vill nél és bár van nekik a raktárban magaból a csatlakozó testből illetve a saruból de a gumitömítés:

már hónapok óta nincs és bár be van rendelve de nem küld a gyár... :(
A sima Superseal 1,5mm:

simán kapható ezer félében de ez oda gyenge/kicsik a sarui ahova tenni akarom (hűtőventi).
Mivel ez már a 33-ban is alkalmazott alkatrész 92-óta (pont a hűtőventinél is), meg utána is csomó típusban, gondoltam berendelném gyáriban...
De egyszerűen nem találom őket az ePer és így nincs cikkszámom hozzá... :(
Nem tudja vki hogy:
1,-ePerben hol vannak/ illetve vannak-e egyáltalán?
2,-vmi más helyet ahol esetleg kapok mindent hozzájuk(ház+saruk+tömítések) a Fer-villen kívül...
dfg (Tanárúr)2007-01-16 21:20:59 // 14024
Voltam ma Pirinél. tényleg el volt rakva a vezérlésem. Kicsit elegem van VSZ155 bakijaiból.
toto2007-01-16 08:46:11 // 14023
Sziasztok!! Én is szavaztam ,hajrá!!:)
Gery832007-01-16 08:08:01 // 14022
Sziasztok!
Ki kereste granturismo-n azt a folytószelep-egységet amit régebben árult?
Ha még mindig kell neki, akkor szívesen átadom amennyiért tőle vettem, mert nicsen rá szükségem.

Vendel2007-01-16 07:40:23 // 14021
OK! Szavazás megtörtént. Sok sikert!
janrob2007-01-16 07:16:19 // 14020
Bocsika, de mindenhova be kellett tenni. FONTOS!!!
dfg (Tanárúr)2007-01-16 05:41:02 // 14019
OKÉS. szavaztam. de mé pont itt?
Poló2007-01-15 23:46:29 // 14018
De miért pont ide? :-o
Liquid2007-01-15 23:27:34 // 14017
én is szavaztam 1-et...:)
Karakot2007-01-15 22:54:10 // 14016
Ment a voks! :)
janrob2007-01-15 22:14:11 // 14015
NEVEK: Kathi Klára és Jánosi Róbert
janrob2007-01-15 22:09:09 // 14014
ügyes vagyok? rájöttem, h lehet belinkelni egy címet! (magamtól) SZAVAZZ RÁNK
Csöri2007-01-15 15:45:39 // 14013
ok :)
isa1562007-01-15 14:35:55 // 14012
Szilenteket már vettem a Bárdinál. Ha aktuális lesz a csere, megkereslek. Köszi a segítséget.
Csöri2007-01-15 13:15:12 // 14011
A gyár nem is ad külön szilentet, hanem az egész stab. rúdat adja szilentestől. Szerencsére lehet hozzá kapni külön szilentet, és meg is lehet csinálni ugy hogy jó legyen. Természetesen nálunk is megy a csere.
isa1562007-01-15 12:00:12 // 14010
Sejtettem hogy ezt fogom hallani. Nagyon el dugták ezt a rudat, úgy hogy le is beszéltél róla. Esetleg nálatok meg lehet csináltatni?
Csöri2007-01-15 11:38:27 // 14009
Egyedül ne állj neki. Lekell kötni róla a futóműkeretet és ugy lehet kihúzni a stabilizátort. A szilent tartók meg ugy vannak gyárilag rászegecselve.
isa1562007-01-15 10:57:38 // 14008
Sziasztok! Az lenne akérdésem, hogy valaki cserélt e már első stabilizátor rúdon szilentet. Mennyire rizikós ez a dolog. Egyáltalán érdemes e neki állni? Ha valakinek van tapasztalata nagy segítség lenne ha meg osztaná velem. Köszi előre is!
Zsót2007-01-14 20:40:49 // 14007
Honda???.......hmmm...:DD
Zsót2007-01-14 20:39:18 // 14006
Akkor az mulatós szerelés volt!:D Nekünk nem megy annyira az ivászat,inkább csak fontosabb eseményeknél(pl.:"kijött végre!",vagy:"nem jön ki ez a szar!":DD) iszogatunk bele az üvegbe. Főleg,ha új autókról van szó,ahoz már inkább nem nyúl az ember.Mi a régebbi alfákat szeretjük szerelgetni(mert az van:). Ahogy itt állnak a dolgok,még 1 jó ideig megmarad ez a szokásunk:):( Bár ha tőlem függ,75ös-töl újabb Alfám sosem lesz.
dfg (Tanárúr)2007-01-14 20:21:04 // 14005
Hát még a skodákat mi is könyvből szereltük, kockaszám ittuk mellé a sört. de most, hogy ahányunknak annyi féle kocsija van, már nem egyszerű a dolog.
dfg (Tanárúr)2007-01-14 20:18:18 // 14004
Nekem egyszer összeomlott a hondába a kipuf belseje, és eltömte az egyik véget teljesen, a másikat meg majdnem teljesen. nem ment a taxi, csak röfögött, meg szipogott. a végsebessége 100-ban maximalizálódott. voltam vele vagy 3 helyen, mire azt mondta egy autóvillszer, hát vedd le a kipuffot, mert nem jön ki hátra gáz. qrvára szégyeltem magam. meg a másik 3 szerelő is.
Zsót2007-01-14 20:11:05 // 14003
Vannak ilyen banális dolgok.Múltkor volt 1 jeep(valami japán) annak össze vissza köhögött a motorja,meg hibajelzést mutatott.Az úristenért nem tudtunk rájönni miért.Minden jó volt.Aztán nézem,hogy a kipuffgáz irtó forró.Meg lett nézve a diagnosztika,kiderült hogy a lambda szonda melexik fel.A gond okozója is megkerült:az autóba be lett építve a gáz,ami sokkal több párát termel,mint a benya.A kipuffdobban az "üveggyapot" teleszívta magát,és lefojtotta a motrot.A kipuffgáz pedig olyan gyorsan áramlott,hogy útközben felforrósod-vagy nem volt ideje lehűlni. Hülyeség ugye??:)
Poló2007-01-14 19:58:47 // 14002
Egyik havernak is egy évig állt a 146 Boxer. Aztán Sopronban a K&T 2 hét alatt megcsinálta neki, friss műszakival meg zöldkarival. A katalizátorban el volt fordulva a kerámia, azért nem indult be az autó.
Zsót2007-01-14 19:55:24 // 14001
Nekem az első szerelőm olyan hozzáértő volt,hogy 1évig állt a gépem.A másodiknál már vigyáztam,1x voltam nála kérdezni valamit,azóta sem mentem:) A harmadik lett az igazi,ő eredetileg katonaságban volt repülőgép szerelő:) Mindent megjavit:alfát,róvert,porschet....kamionokat...szóval elég jól dolgozik. De egy ideje magam javítom a gépet,így a legbiztosabb. Meghát a haverral úgy rendezzük általában,hogyha szerelni kell valamit egyikünknek,akkor összejövünk,mivel mind2en hótt okosak vagyunk:D mindenre találunk megoldást,és baráti körben jobban is megy a munka,meg szeretünk is bütykölni.(meg a sört is:)))
dfg (Tanárúr)2007-01-14 19:37:54 // 14000
Igen. nagyon szuper ez a faszi. 45-50 éves lehet, és ez az első szerelőm (pedig megfordultam már az autóimmal vagy 10-nél), amelyik mindig időre kész van, és semmi miatt nem kell viszavinnem.
Zsót2007-01-14 19:07:43 // 13999
No ezt mondom.Trabant-Lada szint.... Bármelyik valamire való szerelő fogja magát,és megtanulja legalább a vezérlés beállítást.Nincs abban semmi érthetetlen dolog.Aki meg elkezdi festegetni,és úgy akarja összerakni,annak a kezére kell csapni.(vagy a fejére:) Az jó ha lelkiismeretes,legalább nem csinálja amihez nem ért(nem rontja el).
kékalfa 1562007-01-14 19:02:27 // 13998
Hali!Kell egy spéci kulcs,amivel kitekeri a módositót,és kell két db alu idom amivel a két vezértengelyt a megfelelő pozicióba rögziti!Ezek nélkül nem érdemes hozzá nyulni sztem.
dfg (Tanárúr)2007-01-14 19:00:21 // 13997
Nekem azt mondta piri mester, hogy nem mindegyiket lehet felújítani.
Dzsozy2007-01-14 18:18:03 // 13996
Sziasztok! Vezérlés módosító témában kérdeznék. Enyhén dízeles hangot ad ki a vas indításkor, aztán meggyógyul. Vettem már javító kittet, mivel bontás után ugyís kiderül, hogy csere érett e vagy sem, egyenlőre a javító kitt is megteszi. de a lényeg: MI A RÁKOT JAVÍT AZ A FRÁNYA RUGÓ? MEG AZ 2 MŰANYAG ALÁTÉT? Milyen spéci szerszám kell, hogy legyen a szakinak, hogy ne állítsa el 1-2 fokot,vagy mivel lehet újra hangolni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak