Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Saughassy2005-07-06 16:34:57 // 6742
En is lattam mar, de nem neztem meg tuzetesebben. Lehet photoshop?:)
Vega2005-07-06 16:30:54 // 6741
ja es hidd el...esku elokeresem valahonnan azt a kepet...egy provat 145-os fan oldal volt...egy lila gepbe votl belerakva...a kep alapjan azt kell mondanom siman...maskulonben nem jott volna ezt az otlet :)))
Vega2005-07-06 16:29:24 // 6740
jogos :))))
W2005-07-06 16:23:05 // 6739
Honnan tudod, hogy az ember nem 120 kg-os mint pld en ? :)))
W2005-07-06 16:21:46 // 6738
Hat.... megneznem azt a fotot ahol a 145-be 3.0 V6 van. A 166 orra kb ketszer hosszabb, es a motorterbe igysem tudok egy szoget se leejteni. Tudsz belinkelni ilyen kepet ?
Paco2005-07-06 15:58:11 // 6737
Nagyon egyszerű: nézd meg egy 155 2.0TS8V és egy 155 2.5V6 közötti súlykülönbséget. A kasztni majd minden része ugyanaz, a különbség nagy része a motorból adódik. (130 kg) legyen mondjuk a motor +80 kiló Ezután fogj két 40 kilós homokzsákot, és tedd be a motorteredbe előre majd menj el egyet autózni. Készítsd fel magad arra hogy a cserétől ezzel a súlyeloszlással kell majd élned.
kando.2005-07-06 14:49:41 // 6736
Köszönöm az infót, persze, még aktuális. Holnap megyek konzultálni a szerelőhöz, akkor megmondom neki, cseréljük le ezt is, meg ami olajat még kell. Akkor kiszereléstől függően 5-6 litert veszek... (a suliban vákuumos szivattyúval elvileg teljesen leszívják..., ami a váltónál sem hátrány talán :-) ). Az üzemanyagszint-jelző nálam is akkor villant be, mikor hirtelen megálltam, vagy ráléptem a gézra, valóban. Még nem világít folyamatosan, így vittem el hozzá, aztán majd kiderül, hogy kell-e tankolni a szervizben, vagy utána is ráér. Leüríteni nem akarom semmiképpen...
Zoli2005-07-06 14:26:19 // 6735
Nehéz dolog ez az átépítés, egy biztos: nagyon aprodolgokon el lehet csúszni, és a verda soha sem lesz tökéletes mindig szét fog menni valami, akárholcsináltatod gari sehol sem leszrá... lehet hogy megveszed a motort x-ezerért de még a munkadíjon kívül is mégegyszerannyit rá kell költeni..., mi a közelmúltban csináltunk egy b' corsa 1.4 helyére egy 2.0 gsi motort, és látszólag minden stimmel de mikor szétborítod akkor jönnek az apródolgok mint tartóbakok, váltórudazatok, felemás féltengelyek... stb stb
a2005-07-06 14:24:54 // 6734
Azért az a 100-150 kg az igen nagy különbség, mivel a TS moci kereszben van a 45-ben, és ráadásul eléggé hátra is van tolva, hogy minél jobban a két kerék közé essen a súlypont. A V6 is keresztbe van, de mivel V, eléggé hosszú előre is, és ráadásul a súlyának eléggé nagy része is kerül előre. Így erőteljesen előre, az első kerék elé kerül a motor súlyának nagy része. Ez meg kanyarban mint a parittya viszi el a kocsi orrát.
Saughassy2005-07-06 14:23:59 // 6733
En egy 2.0as Alfetta óta minden mast orrneheznek erzek. :)
kapeka (Nagyvad)2005-07-06 14:12:17 // 6732
Ha még érdekel a motorolaj mennyisége: Minimumszint: 3,2kg/3,6liter, Maximumszinthez: 4,6kg/5,25liter. Láttam, kérdezted az üzemanyagszint-jelzőt: nálam (és minden 33-asban) a gázadásra és a fékezésre nagymértékben bemozdul a mutató, az első fékezéskori sárgalámpás villanásnál még 20 liter is lehet benne, nyugalmi állapotban ha világít, akkor még 5-6 liter biztosan van. De soha ne várd meg, hogy a tank leürüljön, mert olyan dolgokat képes beszippantani a rendszer, hogy csudákat látsz! :-PPP
Vega2005-07-06 13:44:25 // 6731
Igen, SN is ugyen ezt mondta :) Na elso korben legalabbis megvarok egy arajanlatot, ha gyalazatos lesz akkor marad a regi projekt, a mostani Ts megpiszkalasa. De egyebkent nehez elkepzelnem ,hoyg a V6-os annyival nehezebb legyen ,hogy annyira felni kelljen a sulyabol fakado valtozasoktol! A ket auto kozott 100 kg differencia van...mas forrasok szerint 150. Na most hasonlitsatok ossze kulsore egy 164-eset meg egy 145-ost...joforman csak a kasztni 2x akkora...a motor sulya elenyeszo..SZERINTEM!! de nem tudom...mondom, megerdeklodom...de ha nem szoltok ezt elhibazhattam volna... Na mindegy, erdeklodom aztan ha tudok valami konkretat akkor informallak titeket, mar csak erdekesseg miatt is!
bb182005-07-06 09:52:18 // 6730
az a baj hogy ez igen nehéz kérdés. nekem volt már néhány átépitésem, de ha valaki nem csinált még ilyet akkor nagyon nehéz korrekt árat mondani. ilyeneket inkább mindenki magának csinálja. ha bejön vmi gixer azt is jobban meg tudod magyarázni magadnak. igazábol kb árat sem mernék irni. min látni kéne minden darabot ami kell bele, +az eredetit összenézni. és ezek után még lehet mindig sok apro probléma ami lehet hogy anyagilag vagy munkában nem is annyira apro. amugy sok szerencsét hozzá, és informálj a fejleményekröl.
a2005-07-06 09:26:37 // 6729
Szinte ugyanezt írtam én is másik topicban :)))))))
Saughassy2005-07-06 08:56:10 // 6728
Tenyleg csinaltak mar ilyet, de iszonyatosan orrnehez tole az auto es azok a futomualkatreszek azert nem annyira tulmeretezettek, hidd el. Inkabb alul :) Meg a gyari 3.0V6nal is fektuninggal kezd az ember. Aztan mi lesz a feltengelyekkel... brr :) Nem egyszeru vallalkozas es max autopalyan tudnad kihasznalni valamennyire. Szerintem nem ad tobbet mint amennyivel tobbe kerul, nem beszelve a szopasrol ill, hogy soha sem engedik hivatalosan forgalomba.
ystuc2005-07-06 06:36:05 // 6727
Tényleg nagy ötlet, de nem te vagy az első! :-) Ha jól tudom, akkor Punisher kolléga valami hasonló projectben van, szintén QV-val. Szerintem érdeklődj nála! :-)
Vega2005-07-06 01:31:44 // 6726
Skacok! Meredek otletem van. Reszletekbe most nem mennek bele a lenyeg ,hogy 145 QV-be 3000 V6!!! Ez most a nagy projektem!!!!:) Lattam mar beepitve, persze fenykepen, tehat belefer! Motor beepitese, bekabelezese, kuplunk, valto...futomuhoz es fekekhez szerencsere nem kene nyulni, QV-nel ez azert csunyan tulmeretezett :) Az a 30-40 le nem jelentene kulonosebb gondot neki. Szerintetek egy ilyen akcionak mennyi a munkadija? Alkatreszt persze viszem hozza. Jart mar hasonlo cipoben valaki ,hogy nem gyari motort rakatott a kocsijaba, tehat nem csak kiemeltek, beraktak, feldugtak a stekkereket, mert az ugy nem nagy cucc es nem is egy anyagi csod!!! Igy viszont kicsit mas a helyzet ,hogy azert kabelezest es esetenkent modositasokat is igenyelhet az akcio! Ha vegkepp elborul az agyam es bevallalom ,hol lenne erdemes megcsinaltatni? Szamosinak irtam mar, kivancsi vagyok mit mond ra. Ha korrekt az ar akkor beszerzek egy V6-os motort , kuplungot, valtot...100-120-bol meguszom plussz a munkadij...es akkor meg ott van ,hogy van egy TS a pinyoba valtoval, kuplunggal amit el is adhatok...meg abbol is sok visszajonne...ha nem az egesz :))) Neztem, fritzektol 200-400 euro kornyeken sajat laban jaro V6-osokat be lehetne hozni donor autonak. Az eleg vicces osszeg! Na szerintetek a munkadij mennyiben lenne?
Balage2005-07-05 20:53:27 // 6725
Jöhet, e-mailban leírom a mail címet, azon nincs fájl korlát :-)))
ystuc2005-07-05 20:47:20 // 6724
Ez egy olyan cd, amit az egyik AR Clubtárs írt meg nekem. Nem olyan óriási, ha gondolod darabokban áttudom küldeni e-mailen, aztán kiderül, hogy jó, vagy sem. Acrobat Reader file mind ha minden igaz...
Balage2005-07-05 20:42:53 // 6723
Igazából nem tudom, hogy melyik való az én autómhoz. Ami nekem is megvan, az például nem, vagy legalábbis az én verzióm nincs benne.
Peti 1452005-07-05 20:33:42 // 6722
Szaisztok! Szerintetek emnnyibe kerulhet egy uj valto 145-be? ELore is koszi Peti
ystuc2005-07-05 20:01:13 // 6721
Egészen pontosan ilyenem van: Volume 1 - Technical Data, Engine, Clutch, Gearbox, Front Axle, Brakes, Steering, Suspension & Wheels Volume 2 - Repair Instructions - Auxiliary Organs, Bodywork Volume 3 - Repair Instructions - Electric System, Electric System Diagnosis Volume 3 - Section 2 - 145 Electric System & 146 Electric System
ystuc2005-07-05 19:58:38 // 6720
Nekem van 145-146 manualom cd-n. Angol nyelvű.
Balage2005-07-05 19:54:02 // 6719
Hello! Engem érdekelne ez is, sőt ha van valakinek 146-hoz manuál - természetesen NEM ingyen - annak is nagyon tudnék örülni!
EDDI2005-07-05 19:07:06 // 6718
SOS! Nagyon sügős!! Nagy kérdésem van. Dízel 2.5 vezérlés állításnál az adagolón melyik jel a felső holtpont?Nem vagyok teljesen hülye hozzá, csak nem akarok sok időt tökölni vele. (A történet nem ilyen egyszerű mert a fogaskeréken két ékpálya van. Az eredetin nekem csak egy volt.) Aki tud segítsen! Köszi!
granturismo2005-07-05 18:16:35 // 6717
Ebben igazad van.
bb182005-07-05 17:55:40 // 6716
esetleg mondj nekem is árat.
bb182005-07-05 17:53:33 // 6715
vagy kisflex + drotkorong és ne felejtsd el a zsirtalanitást mondjuk féktisztitoval.
bb182005-07-05 17:51:23 // 6714
a STAHWILLE ( remélem jol irtam ) kifejezetten gyárt szerszámkészleteket tipusspecifikusan.
bb182005-07-05 17:48:16 // 6713
meg még mennyi mást. :-))
a2005-07-05 16:20:32 // 6712
Gyak. ez azt jelenti, hogy ha nekem van egy régebbi, és abból nézem ki a cikkszámot, és azt viszem a boltosnak, akkor ő meg tudja állapítani, hogy ez már nem ezen a cikkszámon, hanem amazon fut, és a régi cikkszámot átkonvertálva is meg tudja nekem rendelni. Szóval megintcsak fölösleges lenne újítanom a cd-met...
granturismo2005-07-05 15:40:11 // 6711
Így van, ha beütsz egy régi cikkszámot akkor mondja helyette, hogy van új és mi az. De ha a CD vagy DVD kiadási időpontja után megváltozott új cikkszámot ütsz be, akkor azt fogja mondani, hogy ilyen cikkszám nem létezik, mikozben a kérdéses alkatrészt már ezen az új cikkszámon kell a boltban megrendelned.
pa_feri2005-07-05 15:23:08 // 6710
Köszi Balázs a T-kulcs tippeket, utánanézek a neten. Azt tudom, hogy a X. kerületben van valami nagy szerszámáruház Kőbánya-alsó környékén. Látom elég nagy autós gyakorlatod van. Az én 33-asomat nem tudnánk megnézni valahol? Nem tudom ugyanis, hogy szerelsz-e még vagy merre laksz Budapesten. (akna, műhely kérdés ugye)
pa_feri2005-07-05 15:13:31 // 6709
Én szívesen beszállok, ha a 33-ashoz tudom használni :-) levélcím az oldalamon
a2005-07-05 14:46:54 // 6708
Ez igaz. De szvsz felismeri a régi cikkszámot is, és kidobja mellé az újat, nem? Mondjuk ezt nem tudom biztosan... Én sosem erre használtam, hanem azt lesni, hogy mit merre kezdjek szétszedni :)
zee2005-07-05 14:29:37 // 6707
Sajna nem, mert ami van az még jó!Bocsi!
Gabriel2005-07-05 14:15:08 // 6706
Szóval akkor nem kell senkinek? :-)
granturismo2005-07-05 14:01:16 // 6705
Ezen kívül még ott lehet különbség, hogy tartalmazza az esetleges cikkszám változásokat is. (Ami elég gyakori eset). De ez végülis mindegy mert ha valahol rendelsz alkatrészt akkor ott úgyis a legfrissebb Eper-el dolgoznak, az meg egyből jelzi ha időközben változott a cikkszám.
Gabriel2005-07-05 12:06:10 // 6704
it would be £4 including shipping Azaz max 1500 Ft cakkomplett... Ja és még ezt is írta: Do you want a DVD or the information on 2 CDs zipped, which you would have to copy onto your computer to get it to work ? Nos érdekel valakit?
pb_2005-07-05 11:37:46 // 6703
Mondjuk én a saját verdámból indultam, ki azon bizony nem lehetne +tisztítani, mert már eléggé rozsdás a nyereg.
a2005-07-05 11:09:24 // 6702
A régebbi alkatrészkatalógus és a frisebb között az a különbség, hogy: - benne vannak az azóta gyártott autók is - frissebbek az árak, amit mutat A többi tökugyanaz... Az ár úgyis majdnem mindegy, így szvsz csak annak van értelme megrendelni, akinek vadiúj autója van...
Gabriel2005-07-05 10:41:30 // 6701
Igen ez csak alkatrész katalógus de 2005/márciusi azaz a legfrisebb... Mindenképp utánnaérdeklődtem az árnak. Ha többen lennénk nem lenne drága szerintem. Szerviz CD-m nekem is van 147-hez meg régebbi alkatrész katalógusom is. Na akit érdekel szóljon... Ha meglesz az ár beírom ide.
zee2005-07-05 10:34:19 // 6700
De ez csak alkatrész katalógus nem?Mert nekem van Ricambi-m az is ezt tartalmazza,asszem.
zee2005-07-05 10:31:33 // 6699
Persze lehetne, de be kellene szervezni még pár emberkét nem?
Gabriel2005-07-05 10:27:45 // 6698
Akkor utánaérdeklődjek?
a2005-07-05 10:24:42 // 6697
Fölösleges... Én a 156-on festettem anno pirosra. Fúróba rakott kefével símán lejön a kosz. Utána lehet festeni. A hátsó fele nem lesz piros, de az úgysem érdekes...
pb_2005-07-05 10:18:48 // 6696
Már, ha sikerül rendesen letisztítani. De a legtutibb, ha leveszed a nyerget, sőt, le is kötöd a fékcsövet.
zee2005-07-05 10:17:05 // 6695
Engem érdekelne!Mennyibe fájna?
Gabriel2005-07-05 10:11:30 // 6694
Ha valakit érdekelne a cucc megrendelhetnénk közösen:



És az e-bay-es eladó levele:

Hi,

In the last 12 months I’ve supplied you with a Alfa Romeo Car Service &
Repair Manual CD which I enclosed a free parts CD – I hope you’ve found them
both useful, I certainly have!

I’ve now got hold of the latest Parts DVD (not CD) which I thought you may
be interested in at the special price of £3 including postage in the UK, £4
worldwide.

Packed in the same DVD case as before, to avoid damage.

Paypal is my preferred payment method.

Let me know if you have any questions.

I’ve attached some details below.

Regards

Mr Mezzanotte

Alfa Romeo, Fiat, Lancia and Fiat Commercial Parts

DVD latest edition 17 - March 2005,



as used by Alfa Romeo, Lancia and Fiat Technicians

Covers ALL the following variants/Models:

Alfa Romeo

33, Coupe SZ, Speedster RZ,145, 146, 147, 75, 155, 156, 164, 166, Spider,
GTV, GT

Fiat

126, Small, Cinquecento, Seicento, New Panda, Panda, Uno, Mille, Punto, New
Punto, Idea, Duna, Tipo, Tempra, Bravo, Brava, Stilo, Multipla, Marea,
Siena, Palio, Croma, Coupe, Barchetta, Ulysse

Lancia

Y10, Y, Musa, Delta, Dedra, Lybra, Thema, Kappa, Thesis, Zeta, Phedra

Fiat Commercial

Fiorino, Strada, Scudo, Doblo, Talento, Ducato



Remember this is the DVD version so your PC will require a DVD drive to read
it

I can supply a refurbished 12x DVDROM drive for £10 if required, plus
shipping at cost - please ask.
a2005-07-05 09:59:40 // 6693
felemeled az autót, leveszed a kereket, vágsze egy nagy kartonlapot, amit beraksz a kerékdobba, hogy azt ne fújd össze, és egy másikat, amivel a tárcsát feded le. Utána fújhatod. Minden nagy hipermarketban lehet kapni hőálló festékeket spray kivitelben. Ha nem akarod, hogy lepörögjön 2 hét múlva, akkor előtte fúróba drótkefés fej be, és szépen drtókefélj le a nyeregről mindent a festés előtt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak