Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Cgo2005-07-12 13:36:19 // 6992
sziasztok, 145/6 elso lampajavitasra meg mindig nem talaltunk ki semmi ujat? azzal fenyegetnek, hogy az elso rendor elveszi a kocsi papirjait
kertecs2005-07-12 08:27:07 // 6991
Sejtettem, de nem akartam "helytelen szerzőt" megjelölni : ))
Thomika2005-07-11 21:54:06 // 6990
Paco: Ma reggel szétszedtem a kormány melletti burkolatot,hogy hozzáférjek a többi reléhez,meg fuse-hoz. Mondanom sem kell, a kép ami fogadott, cseppet sem egyezik sem a manualban található rajzzal,sem a gyári gépkönyvben találhatóval. Találtam ugyan 2 25A-s biztit , kizárásos alapon ez lehetett az ablaké, mivel ha bármelyiket kiszedtem akkor már a bal oldalon sem ment. Ha a bal kapcsolót nyomkodtam volt relé kattanás,ha jobb oldalit (bármelyik ajtón),akkor se kép se hang! Úgyhogy hétvégén mindenképp megrohamoználak,feltéve,ha Neked is jó! Most nagy szükség lesz a tapasztalataidra!:)
Thomika2005-07-11 21:49:14 // 6989
Még valaki Uraim?? :)))))) Egyéb ajánlat??!! :PP viccet félretéve,köszönöm a felajánlásokat!:) Holnap kitisztítom a LMM-et, meg kap új légszűrőt. Aztán meglátjuk. Utána legalább ezeket kizárhatom...Amúgy azóta nem jött elő ez a hiba! Ma kapott a gép új olajat,természetesen 20K-t :), naggyon boldog volt tőle,még ebben az esőben is boldogan gurult hazafelé:))
kando.2005-07-11 20:00:08 // 6988
Nem vagyok még túlzottan jártas az autómmal kapcsolatban, de a 33-asnak is van olajhűtője? (1.8TD) Vagy mi lehet az a ,,rácsos-lemezes'' dolog az egyik kerék mellett, a motortér alatt...?
András bácsi2005-07-11 19:44:41 // 6987
Nekem is van a Paco féle ár feléért. :-)))
Paco2005-07-11 18:21:16 // 6986
Tisztítsd ki az LMM-ed, és az alapjárati szeleped. Ha nem segít, nekem mindkettő van raktáron, először csere, és ha megjavul akkor fizeted csak ki.
Thomika2005-07-11 17:23:55 // 6985
a lambda OK. Meg lett nézve gépen....
Paco2005-07-11 17:19:52 // 6984
Ezt én írtam :)
a2005-07-11 17:02:24 // 6983
Nem tudom... ennyire nem mélyültem el ebben a dologban sosem...
Vega2005-07-11 16:59:55 // 6982
Na nekem lepnem kell egy idore! Thx megegyszer! Majd dumalunk meg :)
Vega2005-07-11 16:52:18 // 6981
Azert vittem oda hozzajuk ,hogy deritsek ki miert lusta....akkor is ez volt a hibaja...azota is ez....de ha szar volna csak adna visszajelzest a muszerfalon...ha lehuzom termeszetesen eg a lampaja ,hogy gixer van...ha visszarakom akkor nem...
a2005-07-11 16:48:52 // 6980
Épp ezt mondom. Ha a comp felismeri, hogy szar az LMM, akkor automatikusan figyelmen kívül hagyja az LMM által küldött jeleket, és a saját beégetett értékeivel dolgozik. És ha már a sajátokkal megy, akkor mind1, hogy jön jel, de az rossz, vagy egyáltalán nem jön jel... LMM változatos hibajelenségeket tud produkálni, ha rossz. Ha már a konstansokkal megy, akkor egy közepesen szar lesz :) Szvsz Szamosiék azt nézték meg, hogy az LMM-re van-e bejegyezve hibajel a compban. Lehet, hogy akkor még nem volt.
Vega2005-07-11 16:48:17 // 6979
Ahh ertem...na hat akkor 4 verzio van mar ,hoyg hol keressem a hibat! Szepen vegigjarom az osszeset....aztan majd csak kiderul! Csutortokon kezdem :) Mindenesetre thx az infoert! Sracok, kinek van egy 2.0 T.S LMM-je elfekvoben probara? :)))))))))))
Vega2005-07-11 16:45:03 // 6978
Ok csak lehuzva sem szunik meg a problema!!!!! Ez itt az en nagy bajom! Lehuzva csak tortenie kene valaminek....ha annyira szar lenne akkor javulnia kene a problemanak!!! Meg az is bassza a csoromet ,hogy akkor minek viszem 7 ezerert a szamosiekhoz ha nem tudjak megmondani ,hogy most akkor szar e vagy sem...elmeletileg nem! Fogyasztasban vagy felso fordulaton is szarul kene viselkednie ha rossz lenne a LMM? Egyebkent azt is atmost a srac...
a2005-07-11 16:41:50 // 6977
A második verzió volt. Feltöltötték, próbakör, és a legjobb feltöltést visszarakták. Aztán később mértük fékpadon. Mondom megint, ezt egy ismerős szerelő srác csinálta nekem meg. Ezt haveri alapon lehet csak csináltatni, különben rátöltenek egyet, és kész... Amúgy lehet ilyen ECU feltöltést kérni, mert lehet, hogy chip tuningoltattál, de nem lett jó, és kell a gyári progi megint. Meg a 156-ok computere tud olyat csinálni, hogy csak az ECU újrahúzása segít.
a2005-07-11 16:39:33 // 6976
A kat be van tervezve az áramlásba. Lassít, de hírül nem olyan sokat, mint azt az ember gondolná. A gázgyorsító azért jó szerintem, mert "kihúzza" a kipuffgázt a leömlőkből, nem kezd örvényleni.
Vega2005-07-11 16:39:07 // 6975
Na az barati...bemegyek es azt mondom ,hogy vezerloelektronikat akarok frissiteni? Ennyi? Eddig azt hittem hulyenek fognak nezni....honnan tudod ,hogy 161 lo lett? Egybol merik is? Vagy probakor es amelyik tetszett azt valasztottad aztan kesobb lemeretted? Hol csinaltattad? Egy kort meger!
a2005-07-11 16:37:13 // 6974
Dehogynem... Óriási a különbség! Kérdezd Gábor166 kollégát, mit érzett különbségként :))) De itt Sasi is elmondhatja szerintem, hogy a jó LMM és a középérték között mekkora a különbség. :)
Vega2005-07-11 16:37:02 // 6973
Gazgyorsitot ha kiveszem a katalizatort? Minek? Katalizator csak folyt a motoron...legalabbis lassitja a kiaramlo gazokat...a gazgyorsito meg a neve is mutatja...de az is inkabb csak egy adott fordulaton hasznos....nem ertem az osszefuggest?! Gazgyorsitoval csak rateszek egy lapattal!! Egyebkent meg nem tom mar ki volt az, vissza kene olvasnom..kipuff topicban volt...2.0 TS....csak egy hatso dobot rakatott bele emlekeim szerint...10 lovat javult a paripa...
a2005-07-11 16:35:53 // 6972
Óóóó ez a legkevesebb... Nekem anno egy szerelő srác az egyik márkaszervízben csinálta, ECU frissítés címszóval... Asszem 8k hufot kellett érte fizetnem. De csak gyári cuccot töltöttek fel. Viszont azok között lehetett válogatnom, melyik tetszik.
Vega2005-07-11 16:31:57 // 6971
Igen de szerintem ha egy lmm jol mukodik, lehuzod es ez alltal egy kozeperteket beallitva nem lehet olyan marha drasztikus a kulombseg! Ha meg ugye mas a hiba forrasa, ilyen drasztikus teljesitmenyromlasnal szerintem eszre sem vennel egy jo vagy egy rossz lmm kozotti kulombseget :))) Csak ugye ott van megint a masik problema ,hogy felul meg jol viselkedik a motor! Mindenesetre valoban sanszos ,hogy szar az LMM...de meg ha nem is alapjaraton mertek azert csak lehet valami alapja annak ,hogy nem volt hibakod...igy nem rossz az LMM....la lehuzom egyebkent akkor a muszerfalon ott a hibalampa..egybol eg! A sorrend mindenesetre a kovetkezo...kompresszio meres, kipuff (ezt ugyis meg kell csinaltatnom mert amint latod, rohad is ) aztan LMM...mas hiba egyszeruen nem lehet!!!!
Sasi2005-07-11 16:31:49 // 6970
Hali! Na, megvolt a légtömegmérő cseréje is... azóta kicsit jobban megy a gép. :-) Azért a kasszánál a próbakör után érzett eufóriám kicsit szünetelt... :-) Sasi
Vega2005-07-11 16:25:05 // 6969
Igen csak mind ezt hol es mennyiert? Sajnos vegesek a tartalekaim :D
Vega2005-07-11 16:23:09 // 6968
Passzolom a kerdes! Egyebkent jogos :)) Nem tudom megallapithato e....hangjabol itelve biztos ,hogy semmi baja...ha jol tudom 5000 folott kezd el dolgozni...ha szar volna szerintem nem tudnam leforgatni 3-4.-bem 7300-ig az motort...5.-ben nem volt meg szerencsem hozza :)
a2005-07-11 16:23:01 // 6967
Ha nem tapasztalsz változást, az a baj... Éppen változást kellene tapasztalni, mert akkor a mért értékről átáll a beégetett konstansra!!! Ha nincs változás, akkor az azt jelenti, hogy rádugva is a konstans értékeket használja a vezérlés! Valamelyik talin füzz meg egy 2,0 TS 16v motoros kollégát, hogy adja kölcsön egy körre :)
a2005-07-11 16:21:01 // 6966
Egyébként amit én még megjátszanék: motorelektronikára új, gyári vezérlőszoftver feltöltése. Lesz több is, nem csak egy. Ki kell próbálni minddel. Én 3 különböző verziót próbáltam anno, és az egyik annyival jobb volt az én motoromnak, mint a többi, hogy tök gyári állapotban a 155 ló helyett 161-et adott le a motor. És ez tök gyári vezérlőprogival volt! Egy rossz chiptuning is tud csodákat művelni...
Vega2005-07-11 16:20:55 // 6965
Igen csak nem tudom honnan szuljek egy 2.0 TS-be valo LMM-t...ismerosom nincs....olyan meg plane aki hajlando kibanyaszni a sajatjabol csak ,hogy en kiprobaljam :))) Nem tudom lehet ,hogy ezt elobb irtam mint ahogy en irtam ,hogy lehuzva a legmennyisegmero sem tapasztalok valtozast...legalabbis ebben az alapjaratrol iszonyat lusta dologban es ,hogy lassan ejti el a fordulatot dologban NEM! Ez tuti fix!
a2005-07-11 16:18:01 // 6964
Mióta látszik a vezmódon kívülről, ha rossz? :) Az egy síma henger alakú fém izé. A motorolaj nyomása valósítja meg a fordulatszámfüggő átkapcsolást. Az szétszedve ugyan nem látszik... Én legalábbis sosem tudtam megmondani ránézés alapján, hogy egy vezmód jó-e, vagy nem. És szerintem ilyen ember nincs is...
Vega2005-07-11 16:17:38 // 6963
Kipuff dolgot megjatszom...csutortokon kompresszio meres....fekolaj csere mert a ringen felforraltam es felpuhult a fek miatta..esetleg fek femcsoveket is rakatok fel ha kapok elfogadhato aron....aztan ahogy penzhez jutok egybol lekapatom az egesz rendszert ahogy van es johet az uj... Legalabb tudom,hogy ha a kompresszival nincs baj akkor hogyan tovabb, mi legyen a masodik lepes... apropo! fem fekcsovek!! Ki tudja, milyen aron osztogatjak?
a2005-07-11 16:15:52 // 6962
Egyébként érdekes... Én tuti kezdésként kipróbálnám egy másik LMM-el is. Kíváncsi leszek, hogy mi milyen eredmény thoz! Kipuff: ha a katalizátort kiveszed, akkor ne felejts el egy gázgyorsító dobot berakni, különben szarabb lesz, mint kattal! Nem lesz jó a motor öblítése különben!
Vega2005-07-11 16:14:15 // 6961
Nemtudom ,hogy mertek ra...feldugtak a gepre, de hogy neztek e alapjaraton is ertekeket azt nem tudom...en eppen vizsgaztam a suliban amikor csinaltak... Azt tudom ,hogy ha szar volna akkor ha lehuzod a stekkert javulnia kell mert akkor egy kozep erteket allit be az elektronika...lehuzva sem tapasztalok valtozast....fogyasztasnovekedes lenne csak a vege szerintem. Azt tudom ,hogy a srac megnezte a vezerlest...a gorgoket...a vezermuszijat...tehat le kellett bontani a fel autot ,hogy hozzaferjen..eltakaritotta a goroket...ha baj lett volna a vez mosoditoval es kivulrol latszik akkor mondta volna..de azt mondta minden rendben van!
Vega2005-07-11 16:09:17 // 6960
Erdekes a vez.modositoval kapcsolatos teoria...de ahogy mondod is itt fotditott a helyzet...bar szerintem felul sem viselkedik ugy a motor mint kene de ez lehet ,hogy szoks kerdese...3 literes autohoz vagyok szokva!!! Egyebkent szepen leforogja magat az auto 7300 kornyeken szabalyoz...masodikbol harmadikba nyikkan a gumi..tehat folul olyan nagy baj nem lehet...de alul iszonyat lusta...ha nem hianyzik 30 lo akkor egy sem...es az is nagyon fura ,hogy olyan lassan vanszorog vissza a forulat...tipikusan kompreszio gyanus...de ahogy mondod akkor mashol is szarul kene viselkednie...
Vega2005-07-11 16:04:15 // 6959
Ezt nem tudom...Zoldkartya 2004. 10 lejart mert az elozo tulaj nem naon foglakozott vele! Akkor rendben voltak az ertekek! Hogy most mi a helyzet nem tudom, de ugy ahogy van az egesz rendszer megy a szemetbe ujat rakatok fel csak egy hatso dobbal..semmi massal...ha a katalizator szet lenne esve gondolom hangja volna, csorogne, zizegne...de siri kussban van minden..szep halk az alapjarat...fordulaton sem tapasztalok semmi rendellenesseget.. bar azt tudni kell ,hogy a rendszer nem egyszer oda lett baszva...nyomok is vannak rajta...QV kicsit laposacska :)) Ha a kompresszio rendben van akkor masodik korben jon a kipuff csere..meglatjuk megoldja e a problemat...
a2005-07-11 16:03:17 // 6958
Hmmm... LMM azt mondod rendben... Ezt az alapján mondták, hogy rámértek, vagy az alapján, hogy nincs hibajel? Szerintem ez nem kopási hiba. Akkor enné az olajat is, és nem menne magas fordulaton sem. Komolyan mondom, hogy a kipuff oldalt is érdemes lenne megvizslatni.
Vega2005-07-11 16:00:22 // 6957
Na mar!!!! :) Olajat nem eszik, nem fustol, tulfogyasztas nincs!!! Szamosieknal a gyerek benezett a gyertyanyilasokon, amennyit onnan latni, azt mondta egeszsegesnek tunik! Persze apam volt ott az autoval de a tenyleges HIBAT azt nem mondta el..csak ,hogy nezzek meg az tutot..na hat ezt a hibat nem sikerult megnezniuk...nem az o hibajuk..apam a puhapocs! Na aszem vegre leirtam mindent! Most legy okos Domokos :)))
a2005-07-11 15:59:11 // 6956
Kipuff oldal rendbe van? Katalizátorod megvan? Rendben van?
a2005-07-11 15:58:31 // 6955
Mondok egy érdekeset... A múltkoriban beszélgettünk egy sráccal, felül volt gyenge a frissen vett QV. Ott is felmerült a kompresszió téma, de a végén nem az lett. Mint kiderült, vezmód baja volt a szekérnek. A vezmód nem csak akkor tud rossz lenni, ha kerreg. Az azt jelenti, hogy a magas fordulati állásában van megragadva, és a szelepvezérlés ahhoz van "optimalizálva" alacsony fordulaton is. Ezért van nagyonerős szelephangja a vezmódos autónak ilyenkor. Azonban a vezmód meg tud szorulni az alsó állásban is, és akkor nem kapcsol át magas fordulati tartományban, vagyis nem valósul meg a változó szelepvezérlés. Ez pl. a 16v TS-nél 15 ló mínuszt jelent, QV-nél ez akár 20-25 is lehet szerintem. Igaz, a tiéd fordított állapot. De szerintem ha rosz lenne a kompresszió, akkor magas fordulaton sem menne úgy az autó, mint kellene. Szerintem itt valami más lesz.
Vega2005-07-11 15:57:41 // 6954
JA!! Es mellesleg szerintem gyenge is az auto!!!! Apam szerint nem de nekem meggyozodesem ,hogy nyomatekszegeny!!!!!! Ez az elobb lemaradt!
Vega2005-07-11 15:47:17 // 6953
Fater 3.0 V6 12v-je evett ennyit...ugyan annyit tankoltunk...ugyan addig volt eleg...
Vega2005-07-11 15:45:14 // 6952
Szamosieknal mindent kiolvastattam, LMM, lambda, es miden egyeb rendben van, vezerlesmodosito nem szol csak nagy ritkan hallom inditas utan 5 mp-ig a hangjat....tehat az is rendben van....erdekes a ringes akcio ota az is elhalgatott :))) Gyertyacsere lenne mar ildomos de amiatt ilyen gyengules egyszeruen ki van zarva! A kovetkezot csinalja az auto...alapjarat egyenletes nincs vele baj...poccre indul..azzal sincs baj..ellenben nagyon lustan veszi a fordulatot ugy 2000-2500-as fordulatig...ha a folott tartom es ott adok gazt akkor mar kozelit a johoz...persze mind ezt allo helyzetben uresben!!!!! tehat meg csak nem is terheles alatt...olyan mintha egy 1.2-es ladaval gyorsulnek....folso fordulaton mar egesz korrekt....aztan ott a masik jelenseg ami miatt kompresszio problemara gyanakodtunk...agyon lassan ejti vissza a fordulatot...elforgatod egy kicsit...es utana mint valami lassitot felvetel, szepen lassan all vissza alapjaratra...mintha lendkerekes auto lenne bazz :) velemeny?
2005-07-11 15:42:04 // 6951
Lehet. :)
Vega2005-07-11 15:39:51 // 6950
Varosban vagy kozuton nem is lehet! Ringen ellenben siman :)) 15 litert tankoltam 99-esbol..70 kilometerre volt eleg :) A 70 kilometer 90 szazalekat 110%-on autoztam tehat gyakorlatilag folyamatosan a gazon alltam amennyi a csovon kifert! Szept 10.-en megint lesz nyiltnap...addigra rendberakom meg amit kell..es hajra...25 liter alatt ki sem jovok a palyarol :)) ha van kedvetek gyertek...ennyit meger ;)
a2005-07-11 15:38:13 // 6949
Mondd, legfeljebb mégjobban rád hozzuk a fárszt ;DDD
Vega2005-07-11 15:37:39 // 6948
Az a baj ,hogy erzem :))) Mondjam mit tapasztalok?
zee2005-07-11 15:35:31 // 6947
Azért köfike! Biztos hogy azok mert a rajzon a másik kettő az a fűtése!
2005-07-11 15:34:55 // 6946
Nem sok az? A 2.0 TS-nek nem bírtam többet adni 15-16 liternél.
a2005-07-11 15:33:49 // 6945
Szerintem nem lesz ott nagy gond, max a legkisebb és a legnagyobb henger között viszonylag nagy az eltérés. De azt éreznéd, ha nem lenne kompresszió valamelyikben.
kertecs2005-07-11 15:32:26 // 6944
Na jótól kérdezed... : )) De valaki villanyász biztos megmondja neked. Azt tudom, hogy nekem egy 4 vezetékes bosch került bele, nem eredeti Alfa. A szerelő átforrasztotta a csatit (korrekten "csugor-csővel" szigetelve) és kész.
Vega2005-07-11 15:32:24 // 6943
Na hat kivancsi leszek! Szurkoljal bakker :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak