Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

szasza(SW)2007-11-10 20:10:39 // 18249
Ja és melyik is a gömbfej a képen?
szasza(SW)2007-11-10 20:08:02 // 18248
A szerelő az 1-est mondta hogy cserélni kell.Ha cserélem az egész lengőkart akkor+ kell venni hozzá mind a három cucost ,vagy rajta van a lengőkaron?
szasza(SW)2007-11-10 19:09:09 // 18247
Köszönöm az infokat!
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-10 19:04:42 // 18246
minden 146-os futómű egyforma...
gömbfej ált. nagykalapáccsal jön le, ha meg nem akkor 2 hónappal bírja tovább, mint a szilent...ezért nem érdemes az első lengőkarokat szilenteztetni..
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-10 19:01:03 // 18245
bármikor, bárhogyan :)))
Robi2007-11-10 18:49:14 // 18244
Most néztem a reglapodat. Már értem. Szóval mikor, és hogyan tudom megvenni tőled? :)
Robi2007-11-10 18:42:50 // 18243
Nekem kellene egy pár. Hol lehet ennyiért kapni? És melyik gyártó a gyári beszállító?
szasza(SW)2007-11-10 16:51:19 // 18242
Muszáj lengökart is cserélnem,nem elég csak szilenteket?A gömfej honan tudom ,hogy tönkrement?Bocs a sok kérdésért:)Csak hirtlen fékezésnél van kopanás han finoman fékezek akkor nincs,az autó nem mászkál az uton és kanyarban sincs gond vele.A szilenteknél számit,hogy TI vagy egyforma minden 146 os futómű alkatrész?
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-10 15:59:21 // 18241
normális gyári beszállítói...
Alfás 156 "hupikék"2007-11-10 15:46:41 // 18240
Elöl a válto oldalán van egy elektromos gomba mellette egy csavar az a nivoja és be öntö
Robi2007-11-10 15:46:32 // 18239
"...sok a majd 1500-as hidegindítás utáni alapjárat 0 fok körüli hômérsékleten?"

Nem. Teljesen normális. Ahogy melegszik a motor, szépen vissza fogja engedni a normális alapjáratra.
A crowaszem-baromságot pedig felejtsd el. Ha autószerelő mondta neked, akkor csak vicceskedni akart valószínűleg.
Robi2007-11-10 15:41:26 // 18238
"146-hoz a lengőkar 11900ft"

Ez milyen gyártmány ennyiért?
Robi2007-11-10 15:40:21 // 18237
Mibe fáj ez a szett? Én hidraulikus prést használok, nincs is vele semmi baj, csak ki kell hozzá venni a csonkállványt. No meg pl egy dediont elég nehéz odatartani. Úúútálok is központi szilentet cserélni. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-10 15:39:53 // 18236
146-hoz a lengőkar 11900ft...szilent 2500Ft plusz a berakatása...gömbfej tönkremegy akkor kuka a szilentnek...
szasza(SW)2007-11-10 15:19:03 // 18235
Mindig adodnak új gondok,ha lehet elötte érdeklödök utána cselekszem.Bár volt már rá példa,hogy neki ugrottam valaminek mert nem volt válasz,mikor végeztem utána meg már mindenki tudott válaszolni:(Nem gond egyszer mindent meg kell tanulni:)
Cgo2007-11-10 15:09:04 // 18234
mostanaban tobb a kerdes, mint a valasz :)
szasza(SW)2007-11-08 19:15:06 // 18233
Sziasztok újabb kérdésem volna:)
Első lengökaron a külső szilentet kell cserélnem,mert mióta csinálták a váltom kopog.A szerelő meg is mutatta a hibás szilentet.A kérdés az volna milyet vegyek,illetve ki birom én cserélni,vagy van valami konprikáció vele.Ja és elég ha kicserélem az külsőt vagy a belsőket is cseréljem.Minnél olcsoban szeretnék kijöni,le vagyok égve ,mindent nem tudok cserélni,olcsó megoldásokat írjatok:)
Köszi előre is!
imi1562007-11-07 20:56:59 // 18232
Vmi kép nincs kéznél,amin be tudnád jelölni hol keressem pontosan?
imi1562007-11-07 20:54:28 // 18231
Majd felteszem a nívópálcanéző kukkeremet:))))!
Ferke2007-11-07 20:53:02 // 18230
Az eléggé furán tudja rángatni a szíjat. 1.9-hez kb 20 körül van, talán picifel felette. Sztem ugyanaz van a 2.4-esen is.
Ferke2007-11-07 20:51:47 // 18229
Elég picike pálca, nem könnyű megtalálni. :)
imi1562007-11-07 20:47:39 // 18228
Már sokat nézegettem a váltót minden felől,de nívópálcát nem láttam sehol.Ezek szerint nem voltam elég figyelmes:(!
De most majd megpróbálom,megkeresem!
Köszönöm a segítséget!
Don Vittorio2007-11-07 20:42:51 // 18227
Üdv!
Cserélt már valaki 2.4 JTD főtengely hosszbordásszíj tárcsát? Nem tudjátok mennyibe kerül? Az előbb vettem észre, hogy szét van repedezve a gumiágy benne :(
hajzi2007-11-07 20:26:12 // 18226
A váltó vezető oldali részének a tetején van egy nívó pálca,és ott lehet beönteni.Elég rossz helyen van.
imi1562007-11-07 20:18:25 // 18225
Hali:)!
Vki meg tudná mondani,hogy a 156 váltóján hol van az olajbetöltő nyílás?
A leeresztőket már megtaláltam,de a betöltőt nem sikerült:(!
Ha valaki tud ezügyben segíteni,kérem írjon ide,vagy az oldalamra!
Köszi,előre is!
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-07 20:09:08 // 18224
olyan 30-40e körül lehet..
Erhard 242 (Pure Energy)2007-11-07 20:04:42 // 18223
Menj el kompjuteres kiolvasásra, lehet LMM, lambdaszonda stb..hiba.
frank1562007-11-07 19:53:22 // 18222
S:O:S!
Ki tudja mit jelent ez a hibaüzenet: Motor Controll System Failure/ Go To Dealer?
(motor vezérlő/ellenőrző rendszer meghibásodás??? menj a szervizbe).
Ma este egy szimbólum kíséretében ez jelent meg a műszerfalon+egy sárga jel világít a kilométerórában. cirka 800méter után megálltam, majd harmadik újraindításnál eltűnt minden normális, azóta nem jelzett. Egyéb furcsa dolog(hang, stb) nem történt. Kinek volt már ilyen és mit jelent?
2002-es 156-os új műszerfalas.
Alfateso (Pucu)2007-11-07 18:01:31 // 18221
Sziasztok!
1996, QV főtengely mennyibe fáj?
Fighter2007-11-07 17:31:30 // 18220
Nem igazán tudom mit hol lehet állítgatni, meg nem is nagyon piszkálnám a gépet, direkt kérdeztem a meleg üzemet is, de azt mondta a srác, hogy annyi levegô átmegy amennyi kell nem lesz probléma melegen sem.Szerinted sok a majd 1500-as hidegindítás utáni alapjárat 0 fok körüli hômérsékleten?
Fighter2007-11-07 17:27:15 // 18219
Amúgy ezt autószerelô javasolta, ô is csinált már ilyet.
Selmak2007-11-07 16:06:27 // 18218
Ha melegen visszaveszi a gyári értékre akkor nem, hidegüzemen toszveresen nem lehet állítani?
András bácsi2007-11-07 15:05:03 // 18217
Hát elég kókány megoldásnak tűnik.
Átok79146TD2007-11-07 15:01:11 // 18216
Helló Hari. Köszi a tájékoztatást.teljesen igazad van abban amit írsz,de
tudod ahol én dolgozom ott a gépek napi 16 órát mennek,van ami 3-4 ezres fordulaton üzemel.a mechanikusok szinte minden csapágyat (már amelyiket lehet)kalapáccsal kocogtatják a helyére pesze valami puhább anyaggal pl alu.általában az adott gép kibírja az előírt üzemórát...ezt csak azért írtam hogy szvsz nem feltétlen kontár megoldás ez..
Üdv:Sanyi.
Fighter2007-11-07 13:32:10 // 18215
Sziasztok! Szerintetek az nem gond hogy hidegben majd 1500 az alapjáratom? Csak most hogy lehült az idô kicsit. Hallottam egy olyan javaslatot, hogy az alapjárati motor elött lévô vékony csôbe tegyek egy 13-as krova fejet, vagy amin egy szükebb nyílás van és nem fog ennyire pörögni hidegen.Ez mennyire gáz? Nem okozhat ez bármilyen gondot?
Hari2007-11-06 22:19:33 // 18214
Szevasztok!
Ha megengeditek, beleszolnék ebbe a csapágyszerelösdibe. Azthiszem nem a legjobb modszer ütni a csapágyat. Ugyan is a csapágyak igen kemény, (szinte üvegszerű) anyagból vannak, anik nem igazán kedvelik a ütéseket - tulajdonképpen azárt megy tönkre, mert az uton ahogy rázkodík, pattog ezek mind "kicsi" apró ütések - a gördülő felületen fémlevállások keletkezhetnek!
Sajnos nagyon sok olyan csapágyat cseréltem amit othon kalapáccsal cserélték, és pesze " .......az a szar csapágy......csak ennyit bírt ki, biztos valami szar utángyártott."
" Csináljuk othon, magunk! " Nem ellenzem, csak könyörgöm!!! Az alapvető szerelési szabájokat azért tartsuk be.
Egy készlet ami erre a célra van .:
Átok79146TD2007-11-06 20:06:14 // 18213
Ha nem lenne igen jó barátom a szerelőm is egyben akkor kényszerűségből én is magam csinálnám.
De úgy gondolom hogy inkább olyasmit csinálok amihez jobban értek.első kerékcsapágyat már cseréltem egyszer egy korábbi offos autómon..)
na ott ugráltam a hosszabbítócsövön:)))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-11-06 19:58:43 // 18212
szivesen,megjegyzem ezeket magam csinálom,kár szerelőhőz adni.szerintem.
Átok79146TD2007-11-06 19:57:07 // 18211
nos, ez is oké..legalábbis azt gondolom hogy így kell minden csapágyat leszedni illetve visszatenni.
azt gondoltam van valami speciális dolog esetleg szerszám,amire fel kellene hívnom a szerelőm figyelmét.
De akkor hál istennek nincsen. köszönöm szépen a válaszodat.
helló:)))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-11-06 19:51:09 // 18210
nos akkor gondolom az is tiszta hogy csak csapágylehuzoval szedd le,visszafelé,megzsiroz,ésa a csapágy belmérettel egyező csöátkulcsot ráhejezve,körkörösen üsd rá.ennyi.
Átok79146TD2007-11-06 19:45:10 // 18209
Hali..:)))
okké:)
ez tiszta volt hogy ugrálni kell majd:)))
köszi..)))
szóval akor semmi különleges nincs benne,??
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2007-11-06 19:41:16 // 18208
hogy ne törd el a béta kulcsodat,mikor ugrálsz a csöhosszabitón,hogy le tudd lazitani az anyáttttt.-)))de tényleg.kicsit fujkodd meg előtte pár nappal csavarlazival,rendszeresen,ugy könyebb lesz leszedni.
Átok79146TD2007-11-06 19:23:42 // 18207
sziasztok. 146os hátsókerékcsapágy cserének vannak buktatói?mire kell odafigyelni??

köszi a válaszokat.
süsnye2007-11-05 21:57:51 // 18206
abból kettő a "fűtőbetété" kettő pedig a szondajelé, a jel pedig tudomásom szerint uaz, minden szondánál (0,1-0,9V)
szasza(SW)2007-11-05 19:29:02 // 18205
Köszi Viktor!:)
Most már nekem is leeset a vezetékek száma mind a kettőnél 4.Remélem az adatok is egyformák amiket küldenek:)
Gibi1562007-11-05 16:37:16 // 18204
hali
A sgítségeteket kérem!!!Az a bajom hogy nem nyija az autómat a távirányitó de a másik kulcs se!! Az elem jó mind a kettőbe!!Mi tévő legyek?Bármien megoldás érdekel csak olcsó legyen!! Előer is köszi!!!
kertecs2007-11-05 09:33:00 // 18202
A csatlakozót át lehet forrasztani a régiről, az talán nem romlik el : ) Nekem pl így cserélték.

Nem tudom a teljes megfejtést, de az elvezetések (vezetékek) számában lehet különbség pl.
szasza(SW)2007-11-04 20:31:52 // 18201
Sziasztok!
Tudja valaki a 96-os és 98-as lambda csatija egyforma,vagy külömbözik?Az 1,6 és a 2,0-es között van külömbség a lambdánál?146 os ról van szó:)
Don Vittorio2007-11-04 19:58:05 // 18200
Általában, miután kicserélted az egyiket, egy hét múlva tönkre megy a másik, főleg így, hogy a nyomó munkahenger lessz az új, nagyobb nyomást fog produkálni mint a régi ezáltal lehet, hogy elfolyik az "alsó" munkahenger is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak