Üdv Cartársak!
A gépemben(156,2.5v6) kuplung csere van folyamatban, de közben kiderült, hogy a "pedál felöli" kuplung munkahengerem is galyra ment. Tájékozódtam a témakörben és az volna a kérdésem, érdemes-e a munkahengert párban kicserélni, vagy elég azt ami tönkre ment? Válaszokat előre is köszönöm.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
tgy2007-11-04 16:45:09 // 18199
Kari=1592007-11-03 22:54:42 // 18198
Szewasztok!!
Volna egy olyan kérdésem a számotokra,hogy 147esbe manuális klímát digitálisra cserélni kivitelezhető-e??A héten szétkaptam a konzol és a kis elektrós tudásommal szerintem a klíma panelje végzi az összes utásítás sort.....így azon gondolkoztam h a manuális panelt kidobva működne-e a digitális verzió....Ha vkinek van erről egy kis isformációja az legyen szives adja át a tudásást......
Nagyon megköszönném.
Szewasztok...
Volna egy olyan kérdésem a számotokra,hogy 147esbe manuális klímát digitálisra cserélni kivitelezhető-e??A héten szétkaptam a konzol és a kis elektrós tudásommal szerintem a klíma panelje végzi az összes utásítás sort.....így azon gondolkoztam h a manuális panelt kidobva működne-e a digitális verzió....Ha vkinek van erről egy kis isformációja az legyen szives adja át a tudásást......
Nagyon megköszönném.
Szewasztok...
Cgo2007-11-03 20:28:31 // 18197
sziasztok,
vilagit a 156on a lakat jel - alfa code. be akarnam inditani a gaztaposos modszerrel, de az ugy mukodik, hogy vilagitania kell a befecskendezes visszajelzonek, aztan kialszik, villog, meg ilyesmi, nalam viszont ez a visszajelzo se inditozasnal, se maskor, egyaltalan soha nem vilagit....
vilagit a 156on a lakat jel - alfa code. be akarnam inditani a gaztaposos modszerrel, de az ugy mukodik, hogy vilagitania kell a befecskendezes visszajelzonek, aztan kialszik, villog, meg ilyesmi, nalam viszont ez a visszajelzo se inditozasnal, se maskor, egyaltalan soha nem vilagit....
Alfás 156 "hupikék"2007-11-03 16:54:32 // 18196
akkor az villágitásnál a csatiban nézd meg van e áram, nekem a 155-ben a gumi gége csöben volt el törve a vezeték
Dévid2007-11-03 16:43:41 // 18195
Szerintem az működik, mivel a műszerfal jelzi ha nyitva van a csomagtértető... Vagy nincs köze a kettőnek egymáshoz?
Alfás 156 "hupikék"2007-11-03 16:15:27 // 18194
akkor nézd meg a csomag tarto zárnál a mikro kapcsolot
someday2007-11-03 14:23:24 // 18193
Számoltam mind a két eremdény ~ 60 literre lett számolva kilóméteróraállásból
Dévid2007-11-03 13:11:11 // 18192
Most legalább látom hol van a lyuk a kipufogódobomon, mert mellette vastagon kormos körben. Valamelyik nap elviszem csőszerelő haveromhoz, és behegesztjük. Kicsit zavar az 1200-es Lada hang, amit adok menet közben... Bár kicsit nosztalgikus élményeket hoz elő. :DDD Voltam én is fiatal, nekem pl. lyukas kipufogós Skoda 120L-em volt. Vicces, hogy még mindíg hiányzik az a rohadt dög. :DDD
Liquid2007-11-03 12:55:54 // 18191
helyes! kormoljad jól ki :)
Dévid2007-11-03 11:07:31 // 18190
Hogy is mondta egy Alfás kolléga? "A te kocsidhoz nem lehet viszonyítani, mert már csak vészprogramon működik..." Én ezt cáfolnám, csak még van pár cserélendő alkatrészem, és még a motorban is sok a lerakódás az előélete miatt, de mióta nálam van már sokat fejlődött. :D
Liquid2007-11-03 11:04:39 // 18189
14? az nemrossz, na annyit még nekem sem sikerült megetetnem. 12.3 már volt. Mondjuk sosem volt még tisztán város.
Dévid2007-11-03 11:03:00 // 18188
Ez így igaz, én is néha csak 10,5, néha meg 14 litert etetek meg a kicsikével 100km-en átlagban. :DDDDD De nekem ki van vágva a gázpedál alatt a karosszéria, hogy mélyebbre lehessen nyomni...
Liquid2007-11-03 10:58:37 // 18187
Ezt a comp. mondja, vagy számítottad? Mert a számolásnál ennyi eltérés simán beleférhet (más kútfej, nem töltötted annyira tele,stb.) meg 1000 más dolog is bejátszik. Pl. kicsit gyorsabban mentél, több személlyel, stb.
someday2007-11-03 09:26:42 // 18186
Hali!
Mitől lehet az, hogy egy tali tankot 8.6 os fogyaztással ettem meg az előzőt meg 7.3 al? mondjuk csak azért mert halvánnyit - de tényleg csak annyit - jobban tapostam? meg hogy hidegebb van? vagy azért nem árt figyelnem valamire? :?
Mitől lehet az, hogy egy tali tankot 8.6 os fogyaztással ettem meg az előzőt meg 7.3 al? mondjuk csak azért mert halvánnyit - de tényleg csak annyit - jobban tapostam? meg hogy hidegebb van? vagy azért nem árt figyelnem valamire? :?
killaghost2007-11-03 09:14:53 // 18185
sziasztok nekem van egy csiklámpás 33 asom és azzal a akérdésel fordulok hozzátok hogy valakinek nincsen e elfek vöben eg karburátoros autóhoz üzenanyagszint jeladoja mert a inyektorosé nem jó hózz azt már sikerült szereznem jól meg is szivatott ja és a tank felöli kellene elölre is köszi ja ha lehetne sürgösen
süsnye2007-11-03 08:45:40 // 18184
szívóhangról senki?.... :)
Hari2007-11-02 21:45:20 // 18183
Üdv mindenkinek! Alfa 166 2,4 JTD '99 06 ehez a masinához keresek egy JÓ bontott, vagy új turbót. Ha valakinek van a kispolcon othon akkor szoljon!!! :-)))
András bácsi2007-11-02 18:29:39 // 18182
Ez egy kicsit durva.
Dévid2007-11-02 18:17:50 // 18181
Nem, még Suzukis időmben volt. Rönót már szakszervízben javíttatom, mivel korrektek, ügyesek, és nem drágábbak mint egy maszek.
Poló2007-11-02 18:15:34 // 18180
Ez már az Alfával volt?
Dévid2007-11-02 18:14:24 // 18179
Előző szerelőmet akkor hagytam ott, mikor egyszer jött szembe a kocsim nagy sebességgel sodródva, és nem én vezettem. A szerelő valami idegennel küldte haza a kocsit aki épp gumit cseréltetni ment hozzá, pedig szóltam, hogy értemegyek, mindjárt indulok. Grrrrr, ölni tudtam volna, leordítottam a faszi fejét, alíg maradt haja...
Dévid2007-11-02 18:11:06 // 18178
Sajnos az állítólagos legjobb dolgozik öcsém munkahelyével szemben, és akkor nem kell otthagynom az autót, hogy azt nyúzza az összes tanuló autószerelő kisköcsög. Öcsikém átviszi amikor a gyerek ráér, ha kész akkor meg hazahozza. Ölök érte, ha más is játszik a játékaimmal. :DDD
Poló2007-11-02 18:06:06 // 18177
Szerintem elég ahhoz egy elektromos szerelő, nem kell a legjobb :))
Dévid2007-11-02 18:05:06 // 18176
Ráeresztem a környék legjobb elektromos szerelőjét, vagy a szervizet ahova úgyis be kell vinnem a légzsákom miatt.
Dévid2007-11-02 17:36:17 // 18173
Az izzó jó benn, ennyire nem vagyok amatőr. :PPPP
András bácsi2007-11-02 17:35:44 // 18172
Mert te jobban hajtod. :)))
Poló2007-11-02 17:34:25 // 18170
Cseréld ki az izzót ;)
András bácsi2007-11-02 17:32:35 // 18169
Mármint termosztát.
András bácsi2007-11-02 17:32:22 // 18168
Az asszonyéban csere után egy fél literrel csökkent a fogyasztás is.
Dévid2007-11-02 17:24:25 // 18167
Köszönöm a gyors reagálást, azt hiszem termosztátot is cserélek, mivel 70 °C fölé nem akaródzik menni a hűtőfolyadékom hőmérséklete.
András bácsi2007-11-02 17:23:01 // 18166
Becsapós dolog.
András bácsi2007-11-02 17:22:36 // 18165
Szerintem csak gyárit.
Dévid2007-11-02 17:21:54 // 18164
Üdv a Hölgyeknek és az Uraknak! Volna egy félénk kérdésem, gyári légmennyiségmérőt szereljek be az autómba, vagy jó az utángyártott is? Mellesleg nekem egyáltalán nem világít a csomagtérvilágításom (sem).
süsnye2007-11-02 16:41:56 // 18163
Üdv mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, h ugye nem normális dolog, ha a szívócsonknál szívóhangot hallok, működés közben folyamatosan szszszszszs :) . A hang folyamatos, de tán pont ettől annyira nem feltűnő. Akkor igazán feltűnő amikor hirtelen felugrik a fordulatszám (nem is a fojtószeleppel sikerült igazán előidézni, hanem akkor, mikor lehútzam az alapjárati szabályzóról a csatit, majd visszadugtam).
Emelett azt produkálja, h mikor kicsit bemelegedett, akkor elkezd fuldokolni a motor alapjáraton, használat közben, meg ledadog, aztán tovább melegszik és no problem...
Az lenne a kérdésem, h ugye nem normális dolog, ha a szívócsonknál szívóhangot hallok, működés közben folyamatosan szszszszszs :) . A hang folyamatos, de tán pont ettől annyira nem feltűnő. Akkor igazán feltűnő amikor hirtelen felugrik a fordulatszám (nem is a fojtószeleppel sikerült igazán előidézni, hanem akkor, mikor lehútzam az alapjárati szabályzóról a csatit, majd visszadugtam).
Emelett azt produkálja, h mikor kicsit bemelegedett, akkor elkezd fuldokolni a motor alapjáraton, használat közben, meg ledadog, aztán tovább melegszik és no problem...
Alfás 156 "hupikék"2007-11-01 16:09:00 // 18162
nekem egy darabig villágit aztán lassan kialszik
Poló2007-11-01 15:08:12 // 18161
Nekem nem ilyen :)
Alfás 156 "hupikék"2007-11-01 14:32:24 // 18160
gyárilag ilyen direkt
sspeed_562007-11-01 13:28:15 // 18159
Igen, erre gondoltam én is, de akárhogy mozgatom a kábeleket semmi nem változik van egy pont ahogy nyitom fel ahol elalszik és már hónapok óta ilyen - csak most telt be a pohár:) Azt nem látom, hogy mi érzékeli hogy nyitva van.
András bácsi2007-11-01 10:59:45 // 18158
Szerintem inkább a kábelátvezetőben van megtörve valamelyik vezeték.
sspeed_562007-11-01 10:32:39 // 18157
Sziasztok,
Tudja valaki, hogy 156-on hol van az érzékelő ami a csomagtér világitást kapcsolja? Most azt csinálja, hogy amig kb. 1/3-ig van nyitva világit, ha tovább nyitom elalszik.
Tudja valaki, hogy 156-on hol van az érzékelő ami a csomagtér világitást kapcsolja? Most azt csinálja, hogy amig kb. 1/3-ig van nyitva világit, ha tovább nyitom elalszik.
147Smz2007-11-01 08:39:40 // 18156
Sziasztok!
145-ösön hosszabb utak alkalmával felkeményedik a gázpedál. Érezhetően nagyobb erő kell a benyomásához, mit gondoltok mitől lehet?
145-ösön hosszabb utak alkalmával felkeményedik a gázpedál. Érezhetően nagyobb erő kell a benyomásához, mit gondoltok mitől lehet?
süsnye2007-10-31 09:09:22 // 18155
HF felújítás májusban volt, tömítés csere során (emulziós volt a hűtővíz). Vízkő volt a radiátorban, de ki lett pucolva, igaz ettől függetlenül ki kellene cserélni újra, de az majd csak jövőre.
A figyelmeztető lámpa nem villan be (leírás szerint 112-115C körül kellene jeleznie), de ez lehet attól is, h a lámpa érzékelője rossz (a lámpát kipróbáltuk (letesteltük a csatit), az jó). :)
A figyelmeztető lámpa nem villan be (leírás szerint 112-115C körül kellene jeleznie), de ez lehet attól is, h a lámpa érzékelője rossz (a lámpát kipróbáltuk (letesteltük a csatit), az jó). :)
admirális2007-10-30 13:57:10 // 18154
Tentacle2007-10-30 13:55:40 // 18153
Esetleg a link is jothe, hatha van meg ott mas okossag is :)
admirális2007-10-30 13:51:53 // 18152
Az oldalon, ahonnan ezt szedtem, van egy olyan rész, ami azt taglalja, hogyan kell kikötni a lambdaszondát, hogy az elektronika ne vegye észre. Érdekel valakit? Mert ha igen, azt is bemásolom.
admirális2007-10-30 13:45:40 // 18151
Az interneten találtam egy leírást a lambdaszonda működéséről. Bemásolom ide, hátha valakit érdekel:
"Közel az összes szenzor cirkónium-oxidból készül. Egy kerámiagömb van elhelyezve a forró kipufogó gázban, mely homorú és a belső felülete a kipufogó csövön kívül lévő atmoszférával érintkezik. Mind a két felület platinával van bevonva. A negatív töltésű oxigénatomok a platina felületéhez kapcsolódnak, ezáltal építve fel negatív töltést a teljes felületen. Amikor a forró kipufogó gázok nem, vagy csak kevés szabad oxigént tartalmaznak, akkor a gömb felületén a töltés kisebb lesz, mint a másik felületen. Ez feszültségkülönbséget eredményez, melyet a felületekhez erősített elektródákon mérhetünk. Az atmoszférával érintkező oldal az autó testéhez van kapcsolva, így a másik oldal automatikusan pozitív töltésű lesz, mivel ott kevesebb negatív töltésű oxigénatom van. Ez a szenzor úgy működik, mint egy elem, de csak akkor, mikor már felmelegedett néhány száz celziuszfokra. A kimeneti feszültség tehát a kipufogógáz oxigéntartalmától függ. "
"Közel az összes szenzor cirkónium-oxidból készül. Egy kerámiagömb van elhelyezve a forró kipufogó gázban, mely homorú és a belső felülete a kipufogó csövön kívül lévő atmoszférával érintkezik. Mind a két felület platinával van bevonva. A negatív töltésű oxigénatomok a platina felületéhez kapcsolódnak, ezáltal építve fel negatív töltést a teljes felületen. Amikor a forró kipufogó gázok nem, vagy csak kevés szabad oxigént tartalmaznak, akkor a gömb felületén a töltés kisebb lesz, mint a másik felületen. Ez feszültségkülönbséget eredményez, melyet a felületekhez erősített elektródákon mérhetünk. Az atmoszférával érintkező oldal az autó testéhez van kapcsolva, így a másik oldal automatikusan pozitív töltésű lesz, mivel ott kevesebb negatív töltésű oxigénatom van. Ez a szenzor úgy működik, mint egy elem, de csak akkor, mikor már felmelegedett néhány száz celziuszfokra. A kimeneti feszültség tehát a kipufogógáz oxigéntartalmától függ. "
admirális2007-10-30 13:05:44 // 18150
Nem az! Köszi az oktatást:).
Online tag
4
Vendég4
840