Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTVili2009-07-18 09:26:44 // 26292
Egy vékony réz gyűrű szokott lenni....néha aluminium....
Saasaa2009-07-18 09:22:59 // 26291
Sziasztok!
Elképzelhető,hogy 147-esnél van tömítés az olajleeresztő csavaron?
Vagy ez hülye kérdés,mert van minden autón?:)
Elképzelhető,hogy 147-esnél van tömítés az olajleeresztő csavaron?
Vagy ez hülye kérdés,mert van minden autón?:)
krecsi2009-07-18 06:23:17 // 26290
A műszaki vizsgáztatás díja maga a vizsga díjból és a műszakira való felkészítésből (vagy mi a pontos neve) áll össze. Ez az egész 17e körül van most. Ha a vizsga díjat meg is felezik, az utóbbit nem lehet, mert hát ugyan azt a munkát végzik el. Még ha a zöldkártya nem is kerül külön pénze, akkor is 2 éves összeségben többet kell fizetni. Mert hát én mehetek évente. És nem egy embernek van "öreg" autója.
pb_2009-07-17 23:59:22 // 26289
Persze, hogy az.((( Aztán ezeket a lóvékat jól L lhet síbolni.(((((
pb_2009-07-17 23:58:28 // 26288
Lmehetnek a jó büdös picsába, ott fent. +int jól + akarják szopatni az autós társadalom java részét.((((
pb_2009-07-17 23:56:44 // 26287
Ebben az Setben nagyon L kéne tömődnie a hűtőnek. Persze nem láttuk testközelből a beteget, így minden Lképzelhető, de én ezt venném legutoljára számításba.
pb_2009-07-17 23:52:28 // 26286
Sajnálom, hogy nem jött be a tipp, az 1.számú gyanúsítottra.( A vízpumpánál arra kell figyelni, hogy öntvénykerekes legyen, amit beleraktok. A cseréhez úgyis ki kell venni a hűtőt, 1 füst alatt, azt is át lehet mosni, ill az egész remdszert is. Bármilyen maró 6ású anyag használata után nagyon át kell öblíteni a rendszert, ioncserélt vízzel. A feltöltés után, járó motornál célszerű a hűtő vastag csöveit jól +nyomkodni, hogy átmenjen rajta az Setleges légbuborék. A hűtő tényleg nem olcsó, ha arra kerül a sor, kérdezd + Ferke kolégát, hátha tud bontott jót.
Buksi2009-07-17 21:57:53 // 26285
Nekem pont ezért az!
Norc2009-07-17 21:57:39 // 26284
Ja lehúzás. Gondoljunk bele, csak a vizsgaközpontok maradnak meg, illetve azok akik beruháznak 15 millát a fejlesztésre, és annak ugye vissza kell jönnie, ami ugye húzza majd a pénz zseböl zsebbe áramló útját, így aztán szép lesz évente a vizsga. És még büszkén mondják hogy de háromezerrel olcsóbb lesz a vizsgadíj, hű de költségcsökkentős. :-(
pe-Ti2009-07-17 21:54:37 // 26283
Üdv!
Elsötétült a km órám alsó fele gondolom kiment az izzó, milyen kell bele? Rizsszem vagy foglalatos hány wattos? Valakinek kép róla????
Elsötétült a km órám alsó fele gondolom kiment az izzó, milyen kell bele? Rizsszem vagy foglalatos hány wattos? Valakinek kép róla????
krecsi2009-07-17 21:38:51 // 26282
Nem baromság, lehúzás.
Buksi2009-07-17 21:30:32 // 26281
Erről én is hallottam! Sztem nagy baromság az egész! :-/
krecsi2009-07-17 21:26:21 // 26280
Kócosw2009-07-17 19:53:33 // 26279
KIviszi nèmetbe? nemtom megeri e..olyan biztositast akasztanak ra,hogy ahhoz kepest a müszaki ara ... :)
dpetrenyi2009-07-17 19:19:55 // 26278
hali!
Valaki tudja esetleg, hogy 166-ba, xenon izzót, hogy kell cserélni???
kivenni sikerült, de vissza tenni, hááááát, az nem:-(
köszi
Valaki tudja esetleg, hogy 166-ba, xenon izzót, hogy kell cserélni???
kivenni sikerült, de vissza tenni, hááááát, az nem:-(
köszi
Norc2009-07-17 19:10:33 // 26277
Most láttam a hírtv-n a zöldkártyával kapcsolatos dolgot, tehát tömören:
Zöldkari külön nem lessz, 10-12 év feletti autókon a évenkénti műszakit akarják bevezetni. Nekem valahogy nem tűnik barátságosnak ez a dolog így. Évente műszakizni? Kicsit soknak tartom, hacsak le nem felezik a műszaki árát, mert évente soknak tartom a dolgot, de olvastam hogy más már tervezi ha bejön az évenkénti műszaki, akkor papíron kiviszi az autót németbe, és úgy használja, így az állambácsi egy fillért se kap az autó után. Nem is butaság. De ez még kérdéses hogy mi lessz valójában.
Zöldkari külön nem lessz, 10-12 év feletti autókon a évenkénti műszakit akarják bevezetni. Nekem valahogy nem tűnik barátságosnak ez a dolog így. Évente műszakizni? Kicsit soknak tartom, hacsak le nem felezik a műszaki árát, mert évente soknak tartom a dolgot, de olvastam hogy más már tervezi ha bejön az évenkénti műszaki, akkor papíron kiviszi az autót németbe, és úgy használja, így az állambácsi egy fillért se kap az autó után. Nem is butaság. De ez még kérdéses hogy mi lessz valójában.
Buddha2009-07-17 17:40:58 // 26276
Szia!
Nem a vizszivattyú lesz a hibás hanem a hűtő! Ha jól olvastam vissza akkor azt írtad, hogy nem egyenletesen forrósodott a felülete hanem bizonyos helyeken hideg maradt. Ez azért van mert eltömődtek a vízcsatornák a hűtőben, így nagyon lecsökkent a hűtőfelület. Néha átmosással ki lehet takarítani, de sajnos ez a vízköves trutyi makacsul képes összeállni a belsejében. Ki kell szerelni és vízkőoldózni, utána pedig bő vízzel öblíteni, rázogatni!
Ha nem jön be akkor marad a csere, de az már legalább biztos megoldás.
Üdv. Buddha
Nem a vizszivattyú lesz a hibás hanem a hűtő! Ha jól olvastam vissza akkor azt írtad, hogy nem egyenletesen forrósodott a felülete hanem bizonyos helyeken hideg maradt. Ez azért van mert eltömődtek a vízcsatornák a hűtőben, így nagyon lecsökkent a hűtőfelület. Néha átmosással ki lehet takarítani, de sajnos ez a vízköves trutyi makacsul képes összeállni a belsejében. Ki kell szerelni és vízkőoldózni, utána pedig bő vízzel öblíteni, rázogatni!
Ha nem jön be akkor marad a csere, de az már legalább biztos megoldás.
Üdv. Buddha
evetke2009-07-17 17:02:13 // 26275
Szóval a termosztát "sajnos " jó volt ,azért sajna mert kár volt ezek szerint kicserélni. (igaz ez is lehetett volna a baj szóval az már legalább biztos tuti jó) . Úgyhogy most a második páciens kerül kicserélésre, ő a vízpumpa amit Te javasoltál. A pájocskám szerint is az lesz a beteg, vagy még a hűtőre gondoltunk de az nagyon gáz lenne, mert szerintem az nem két forintba fog kerülni. No de előbb a vízpumpeszt cseréljük, holnap reggelre itt is lesz, úgyhogy apjuk megint szedheti szét. Mindegy csak már lenne jó :-((
mesa2009-07-17 13:28:32 // 26274
Én úgy tudom, hogy a Magneti Marelli dobozba valami kínai beszállító sz&rját teszik...
Pierburg-ot vagy Bosch-t javaslom!
Pierburg-ot vagy Bosch-t javaslom!
pb_2009-07-17 12:53:40 // 26273
Nem lehetett kihagyni.DD
pb_2009-07-17 12:52:29 // 26272
Akkor azok, nem tartoznak az általános motorok közé.)))
Ferke2009-07-17 12:18:25 // 26271
Hagyábékénnepiszkájjj:)))
kertecs2009-07-17 11:51:04 // 26270
Na ja, kivéve a TS-eknél? : )
A 155 1.8 16V-nél pl. nincs a hűtőben. A termosztátházban, HF-ben vannak a gombák.
A 155 1.8 16V-nél pl. nincs a hűtőben. A termosztátházban, HF-ben vannak a gombák.
pb_2009-07-17 11:50:27 // 26269
Mijez a moszkicspiros színű pók?DDD
Csöri2009-07-17 11:30:50 // 26268
Csak Boscht. Sajnos.:(
Ferke2009-07-17 11:21:46 // 26267
spoon_542009-07-17 11:18:49 // 26266
Érdekelne a véleményetek, hogy Magnetti Marelli LMM-et érdemes-e venni?
Az autó egy 1998-az 2000ccm-es TS. A mostanival is elmegy, de 4500 fülé nem pörög fel a gép.
Köszi a választ előre is!
Az autó egy 1998-az 2000ccm-es TS. A mostanival is elmegy, de 4500 fülé nem pörög fel a gép.
Köszi a választ előre is!
pb_2009-07-17 11:05:08 // 26265
A hűtőben, mint általában a többi motortípusnál is.
pb_2009-07-17 11:03:40 // 26264
Ferke kolléga már leírta a dolgot.) A hűtő a ventivel 1ütt a nagy körön van, ha nem melegxik fel a hűtőközeg a hűtőben, akkor nem lesz ami rövidre zárja a kapcsolót.
kertecs2009-07-17 10:52:45 // 26263
Te tudod hol van egy ilyen boxin a gomba! ; ) Ha így beáll egy termo, az csúnya hiba...
Ferke2009-07-17 10:48:54 // 26262
Ha a ventit kapcsoló hőgombához nem jut ez az a hőmérsékletű hűtőközeg, ami már bekapcsolná, akkor nem fog bekapcsolni:))
kertecs2009-07-17 10:48:06 // 26261
Az index-en is konkrét hírként írják, megy az észosztás a hozzászólók között. Ami megjelent, az alapján nem tudható, h mi lesz az éves ZK-sokkal.
Vki hozzászóló "belső infókra" hivatkozva azt mondja, h 10 év felett éves műszaki. Remélem nincs igaza...
Vki hozzászóló "belső infókra" hivatkozva azt mondja, h 10 év felett éves műszaki. Remélem nincs igaza...
kertecs2009-07-17 10:44:50 // 26260
Nem vagyok nagy ismerője a boxernek, de mindettől függetlenül a ventilátornak azért menni kéne, nem?
Csöri2009-07-16 23:34:34 // 26259
Én is most olvastam, de már 3 éve mondják.
Nagyon sok szervízzel kicsesznek, ha bevezetik.
Nagyon sok szervízzel kicsesznek, ha bevezetik.
falcokc2009-07-16 22:23:39 // 26258
igen, de nagyon :-))))
mesa2009-07-16 22:17:01 // 26257
TV Híradóban azt mondták, ezentúl elég csak a műszaki alkalmával készíteni a zöldkártyát. Na de az eddig évente volt, a műszaki meg csak kétévente. Valaki hülye ??? :o :DDD
Fairlane2009-07-16 21:51:25 // 26256
Tud valaki ajánlani BP-n egy bevált klímást, aki tölt régifajta klímagázt is, ami a 155ös rendszerében van?
Ma megböktem a szelepeit, még csak nem is sziszegett....
Ma megböktem a szelepeit, még csak nem is sziszegett....
Cro1662009-07-16 20:57:14 // 26255
Megtaláltam!:)
Az önindító alatt van nekem is..ki is szedtem..de a csatlakozóját nem tudtam széthúzni:( Hülye egy helyen van.feladtam..majd szervízben kicserélik..elegem van mára belőle.
Kössz a segítséget!
Az önindító alatt van nekem is..ki is szedtem..de a csatlakozóját nem tudtam széthúzni:( Hülye egy helyen van.feladtam..majd szervízben kicserélik..elegem van mára belőle.
Kössz a segítséget!
pb_2009-07-16 14:12:42 // 26254
Jól van, várjuk majd a helyzetjelentést.)
evetke2009-07-16 13:35:24 // 26253
Hát akkor nincs mese termosztát csere aztán majd folyt.köv. Ha jó lesz köszi előre is a segítséget, ha nem az lesz a baja, akkor holnap valszeg megint írok. Vagyis mindenképpen jelentkezem holnap hogy mi történt.
Eddig még mindig bejött amit mondtál , mondtatok hátha most is:-)))).
Eddig még mindig bejött amit mondtál , mondtatok hátha most is:-)))).
Ferke2009-07-16 13:23:38 // 26252
Ha a kettőt együtt cserélteted, az sem nagy meló, de tuti, ahogy pb is mondja, a kettő közül valamelyik lesz a hibás. A boxik maguktól lelégtelenítenek, nincs légtelenítő csavar a hűtőn sem (intelligens fajta:)) )
pb_2009-07-16 13:12:14 // 26251
Ha a termosztát rendesen nyit, akkor 86 fok környékén 1enletesen kéne melegednie a hűten alul és felül is. Mint írtad, nálad nem így van, úgyhogy én a termosztáttal kezdeném. Lvileg lehet próbálkozni, 1 forralással lábosban, de nem biztos, hogy sokat fogsz látni belőle, vagyis inkább benne.)
evetke2009-07-16 12:57:01 // 26250
Nem volt még cserélve. Hogyan tudnám megfejteni mi a baj? Köszi!
pb_2009-07-16 12:51:08 // 26249
Általában 2 dolog miatt nincs rendes áramlás, vagy a termosztát lezárt állapotban maradt(vagy valamennyire lezár), vagy a vízpumpa nem képes +felelő nyomást Lőállítani. A venti olyan 92 fok környékén kapcsol be. A termosztátok szoktak halódni a boxereknél. Vízpumpa nem volt már cserélve?
evetke2009-07-16 12:41:46 // 26248
menet közben tehát országúton bekapcsol a termosztát tehát visszahűl a víz , csak ahogy a városba érek és lassabban megyek na akkor nem hűl vissza. Akkor kéne gondolom a ventilátornak bekapcsolni ....Gondolod hogy a termosztát ?
pb_2009-07-16 12:36:51 // 26247
1. számú gyanúsított a termosztát, de a vízpumpát sem lehet kizárni.
evetke2009-07-16 12:32:54 // 26246
Mégis mi lehet akkor a bibi? A hűtő teteje forró az alja hideg. Nem lehet hogy el van dugulva? Lehet hogy hülyeséget kérdeztem de nem értek hozzá !
pb_2009-07-16 12:30:25 // 26245
Nem kell külön légteleníteni, más lesz a probléma.
evetke2009-07-16 12:17:18 // 26244
Halihó ! Valaki segítsen ha tud ,hogy kell kilégteleníteni az Alfit !
Nem indul el a ventilátor magától . A kijelzőn 110 fok van de lent a hűtő tök hideg. Most meg tök levegős az egész rendszer. Gondolom van a kettő között összefüggés.
Szerintünk nem jut el a hűtőig a víz, ezért ott hideg fent meg forró. Remélem nem volt túl zizis ahogy leírtam. Szóval segítssség valaki kössssssszi :-)
Nem indul el a ventilátor magától . A kijelzőn 110 fok van de lent a hűtő tök hideg. Most meg tök levegős az egész rendszer. Gondolom van a kettő között összefüggés.
Szerintünk nem jut el a hűtőig a víz, ezért ott hideg fent meg forró. Remélem nem volt túl zizis ahogy leírtam. Szóval segítssség valaki kössssssszi :-)