Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

dome12009-06-17 10:54:29 // 26092
Üdv Mesterek,
télen ki lett cserélve a termosztátom az autóban. frankón fűtött, motor hőfok is tökéletes volt. Eljött a tavasz 20 C fok. A motor hőfoka azóta 100 C de inkább több. Van rá példa, hogy 110 is vagy még egy picivel több is. A hűtőn lévő két ventilátor kapcsol. 1. kb 95 C foknál a 2. 105 foknál. Ha 110 fokot mutat sem kezd bugyogni a víz, kupak levétel után sem. Szerintettek mi lehet ez? Erthard szerint hengerfej…

Továbbá, a Bajzathg cartásrs topikjában megfogalmazott „Suzuki üzemmód”. Miután bemelegszik a motor, hosszabb alapjárati járatás után vmi megváltozik. Kivillan a MIL jelző a motor furcsán viselkedik. Szerintem rengeteg benzint kap, érezni a kipufogón a túltöltött szagot. Lepadlózom és a fordulat 2500 körül megáll. Ott is ingadozik a fordulat, mint ahogy az alapjáraton is. Amint leállítom, az autót illetve beindítom, tökéletesen működik csak a MIL lámpa jelzi, hogy valami mutatvány volt. Kb 1,5 per után ez is elalszik. Ennek a hibának a megjelenése abszolút Random módon történik. Valamilyen tipp vagy konkrét megoldás?

Látom, hogy a diagnosztikás részbe is tudtok segíteni. Próbált már vki ME2.1 rendszerrel kommunikálni? Mi a jó config? AlfaDiag + vmelyik ELM?
Nagyon szépen köszönöm a segítségeket.
pb_2009-06-17 09:53:25 // 26091
Mennyé' csak nyaralni. majd kipihenten kapod + a komolyabb dózist!DDD
Ferke2009-06-16 21:51:31 // 26090
Na, gyorsan hagyjátok abba a molesztálásomat:))) Ez komoly dolog, most majdnem nem mentem nyaralni emiatt:)
pb_2009-06-16 13:08:08 // 26089
Ezt gyorsan Ldöntöttük.DDD
András bácsi2009-06-16 12:39:00 // 26088
Szerintem nem. De ki tudja. :DDD
pb_2009-06-16 12:31:50 // 26087
Mér' volt valaha is összeszedett?DD
András bácsi2009-06-16 12:22:36 // 26086
Te még mindig szétszórt vagy. .:)
GTPeti2009-06-16 12:21:55 // 26085
Vicces gyerek vagy te. :)))
Ferke2009-06-16 12:11:56 // 26084
Kézzel tekerve biztos, hogy nem érzed, ha a 6ból 1hengerben nincs komp:(
Ferke2009-06-16 12:10:13 // 26083
Közben megoldódott. Megtaláltam a kulcsot:))))))
[k i z z o]2009-06-15 20:56:18 // 26082
Ott is, de aműgy ez a szakmám.
Szabek2009-06-15 16:29:23 // 26081
hali megtudja mondani 164-esen a gázolajszűrő és a tank között van még valamilyen szűrő?
Kati&Solo2009-06-15 14:19:01 // 26080
Átnéztük az összes csövet
Kati&Solo2009-06-15 14:18:20 // 26079
Azt ki kellene mérni.Ha kézzel tekered érezni?mert akkor van
Csöri2009-06-15 14:09:16 // 26078
Kompresszió van?
GTPeti2009-06-15 14:00:22 // 26077
Hmm... Ez azért támpont lehet.
Youri2009-06-15 13:59:42 // 26076
Szvsz vmi vákuumcső megsérülhetett.....
Kati&Solo2009-06-15 13:54:12 // 26075
Ja!!!A fékrásegítés sincs.Azóta.
Kati&Solo2009-06-15 13:53:00 // 26074
Igen gondoltunk rá,nincs mivel.
Kati&Solo2009-06-15 13:51:48 // 26073
Persze el tudnám vinni Zsámbékra,és valszeg meg is oldanák,a nyaralás árának duplájáért.Elötte inkább érdeklődöm hátha valaki tud segíteni.
pb_2009-06-15 13:50:59 // 26072
Akkor Lvileg nem lehetne baj. Sztem mérj kompressziót a hengerekben.
Kati&Solo2009-06-15 13:48:10 // 26071
Elvileg nem.Kézzel forgattuk,"figyeltünk minden részletre?"
Kati&Solo2009-06-15 13:46:11 // 26070
Kimértük az összes gyertyát és vezetéket.Jók.Megnéztük a csatikat,jók.Péntektöl ezzel szopunk
András bácsi2009-06-15 13:38:25 // 26069
Szerintem független hibajelenség. Pl. szakadt gyertyakábel, pipa. V6TB-nél könnyen szakad, úgy, hogy nem is gondolnád.
GTPeti2009-06-15 13:32:00 // 26068
Racevét. :(
pb_2009-06-15 13:30:53 // 26067
Nem lehet, hogy összecsaptatok 1,2 szelepet a kavalkád során?
Kati&Solo2009-06-15 13:19:49 // 26066
Ja,ma mentem volna Prágába 1 hétre nyaralni. :(((((
Ennyi.
Kati&Solo2009-06-15 13:15:11 // 26065
Szasz mindenki.Probléma akadt az alfámmal.
Egy natúr vízpumpa cserének indult Aztán mindenféle baj lett belőle.
GTV 2.0 V6 TB.
A nagy szétszedés közben,átugrott a főtengely,a vezérmű szíjnál.
Némi baszakodás után,a Manual-hoz fordultunk,ahol minden szépen le van írva.
Minden meg van jelölve,hogy minek hogyan kell állnia.
Szétszedtük,gyári jelre állítottuk.El is indult.
Viszont,egy vagy két henger nem megy.Mi lehet a baj????
Ha minden jelen van,a vezérlésnek jónak kell lennie.
De akkor mi van??Mi nem jó??
Tud valaki segíteni??
pb_2009-06-15 12:57:09 // 26064
Inkább a Sprint vonalon keresgéljél.
Ferke2009-06-15 11:42:32 // 26063
Ahha, egyik sem rossz ötlet, mondjuk nem vágom ezt a lockpickinget:D ez mi?:)
GTPeti2009-06-15 10:12:02 // 26062
Trükkös a zár, vagy lockpicking-el is ki lehetne nyitni? (Nem értek hozzá, de jútúbon van erről is egy rakás video.) Másik lehetőség: egy záras boltba elvinni és velük kinyittatni.
GTPeti2009-06-15 10:08:05 // 26061
Thx.

Egy biztos. Te sem a 75-ödön bűvészkedsz ELM kábellel és társaival. :))
Ferke2009-06-15 09:08:45 // 26060
No, azt sem tudom, hol tegyem fel a kérdést, de hátha itt valakinek van valami ötlete: van egy tetőboxom (Autocity márkájú, vagy mifene), elég szimpla doboz, zárral. Sikerült úgy letárolnom télire, hogy a kulcsát most nem találom. Be van zárva.
Hol találok vajon ehhez kulcsot szerintetek? Ha sikerülne kibányászni a zárat, akkor egy kulcsmásoló vajon készít a zár alapján kulcsot hozzá? Elég nagy szívás, jövő héten használnom kéne....
[k i z z o]2009-06-14 22:08:49 // 26059
Az IKON az EODB2 hibát jelzi. Azaz az onboard diag. hibát fogott valamelyik node -ból. A hibád intermittend, ha elalszik, de historyban benne van valakiben.
[k i z z o]2009-06-14 22:06:14 // 26058
Az ECU az motorvezérlő, a body computer pedig fedélzeti számitógép, igaz és nem azonosak :). Az ELM 327 egy Kline + CAN kommunikációs interfész, és kizárólag OBD2 diagnosztikára kattan rá egyszerre. Na meg tudja a Ford / GM powertrain PWM komm. - t is.

Azaz az ODB2 standard hibakódokat lehet vele üldözni.

Az agya egy ELM327 nevű IC aki valójában egy PIC uP :)

A CAN komm. funkcióját kihasználva, low speed CAN -en lehet beszélgetni más CAN nod-okkal is a kocsiban, de ahhoz megfelelő SW kell, pl. CANoe vagy egyéb CANapi - n keresztül dolgozó ketyere meg persze a kocsihoz való konfig.

Hozzá nem értő kezekben jobb ha csak a hibakód olvasó ill. adatgyűjtő része megy:)
ALFI1562009-06-14 22:05:00 // 26057

Na ismét kigyulladt a kis ikon.Amiről beszéltünk.De X indítás után elmullik azt megint semmi.
GTPeti2009-06-14 21:40:43 // 26056
Azért azt hozzátenném, hogy ha a PC-s SW támogatja az ELM kábelt, akkor nincs akadály.

Az eredeti kérdés arra irányult, hogy régebbi (nem ODB II-s) autóhoz akad-e vmi "hagyományos" kábellel elboldoguló program.
GTPeti2009-06-14 21:29:01 // 26055
Attól függ, mit értünk "elvileg" alatt. Létezhet, hogy van egy 1:1 átjátszófunkciója a kábelnek és akkor igen. De én inkább a NEM-re tippelnék.
Lali752009-06-14 21:26:15 // 26054
Tehát Elvileg az ELM-is tudhatja???
GTPeti2009-06-14 20:59:35 // 26053
Optocsatolós. :)

Tehát egy "buta", mikorprocesszormentes kábel is megteszi. Az ELM kábel maga gondoskodik az időzítésekről, ami szép és jó, de egy régebbi (OBD II előtti!) K-Line diag.interfészhez nem szükséges.
Lali752009-06-14 20:55:05 // 26052
Ezt fordítsd le légyszíves számomra kicsit egyszerűbben megfogalmazva!(optocsatis)
GTPeti2009-06-14 20:51:02 // 26051
A motor vezérlőegysége tudtommal nem egyenlő a body computerrel.
GTPeti2009-06-14 20:48:25 // 26050
Ezt nem tudom, viszont egy egyszerű optocsatis kapcsolás tökéletesen ellátja a feladatot.
Lali752009-06-14 20:36:51 // 26049
Hali!
Valaki világosítson meg legyenszíves,át lehet-e alakítani az elm-327-et,hogy megbarátkozzon az Alfával????!!!!!
Tomasman2009-06-14 20:31:59 // 26048
Én is pont a te cípődbe járok! Te VAG-COM KK/L kábelt használsz?
Nekem Elm 327 bt-van de azzal nem áll szóba! Neten azt találtam hogy tudja az airbag ECU-t "izgatni" csak módosítani kell a kábelt :

Very easy though. Heat pin7 until solder melts. Pull away. Solder remains on the wire. Place wire on pin3 and apply heat. Remove heat. Job done.

Plusz ez:

Re: new version of alfadiag 3.1 released and available
by gbernard on Tue Dec 23, 2008 1:23 pm

alfadiag is a cut down version of the Examiner.

it is licensed software, and a USB to OBD-II cable is required to interface it to all post 2001 alfa's.

it can calibrate selespeeds, reset airbag warnings, and also reset the "self adaptation parameters" of the ecu.

the ECU "learns" or adapts engine parameters based on how you drive, too much time spent in stop start traffic does funny things to the timing etc, i simply reset it.

it can graph a whole lot of other parameters from the ecu, sele & airbag systems as well, you cannot do anything damaging to the vehicle.

I have been using it for around 12 months, and a new version was released a few weeks ago.

Ha valaki tudja engem is érdekelne a téma!
GTPeti2009-06-14 20:21:14 // 26047
Srácok, van vkinek tippje, milyen normális diag programmal lehet házilag kisérletezni? Nézegettem az Alfadiag demóját, ez megtalálja az ECU-t, de max a szenzorokat lehet vele monitorozni. (Igazából nekem légzsák-hibakódtörlésre kellene.)
Tomasman2009-06-14 16:44:31 // 26046
Sikerült megcsinálnom!

Van ELM327 Bt-m! Csak amióta MIL lámpa volt nem állt szóba a laptoppal! De nagy nehezen szóbaállt, írta is hogy MIL lámpa aktív és két hiba! Sajnos a hibakódot nem ismerte, de szerencsére törlés után nem jött vissza!
Tomasman2009-06-14 08:41:36 // 26045
Hát nálam ez az első alkalom! A jelenség úgyan az Írja a hibát menetközben villágít a MIL lámpa itt is! Hogy elfog-e aludni X indítás után azt nem tudom, de remélem! :)Amúgy nektek hogy van a SYSTEM CHECK? Mert az alfa könyv úgy írja hogy kiírja hogy CHECK ACTIVE majd kb 4másodperc múlva kiírja hogy OK és indul az autó!
Hát nekem még soha nem írta ki hogy OK!
Ez normális?

Ha valakit érdekel akkor az ECU-t így lehet resetelni

Manual process

Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes. Some people recommend overnight but that is not really necessary.

Reconnect the battery negative lead

Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs

Turn off the ignition, but not remove the key and leave for 90 secs

Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards (as V6 owners know at their peril)

Turn the car off and leave for 10 mins

Start the car and take her for a blast
Note:
Blue = ECU Reset
Orange = Throttle reset

For the more impatient folks:
For step 1, disconnect cables from battery and just apply a wire across the positive and negative wires (NOT on the battery!) to clear any residual memory/charge - you don't then need to wait 45 mins!

Ez az ECU úgyan az mint amit Body Computernek hívnak?
Mert ha villog a kilométeróra akkor azt kell újraindítani! Azt is tudom hogy kell:)
ALFI1562009-06-14 06:52:42 // 26044
És neked is úgy van mint nállam?Irogatja indításkor menet közbe ég a kis lámpa majd X indítás után egyszer csak abba marad?
Tomasman2009-06-14 02:24:12 // 26043
Hát mostnaáig próbálgattam, ECU resetet meg mindent de nem lett jó! Hát lehet a pollenszürö cserénél értem hozzá valamihez mert ott az ECU az anyós lábánál nem?:)
Holnap megtakarítom a csatikat, meg legfeljebb kitisztítom a legtömegmérőt is! Ha nem ok akkor pedig viszem a szervizhez, mert ügy is villágít megint a légzsák lámpa!!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak