Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Bilux2010-03-17 13:09:12 // 29199
számítógépre kötöttétek már a vasat?
Wickey2010-03-17 12:42:09 // 29198
nade az benzines. Egész más egy kicsövezett túró bengás, meg egy kicsövezett túró dejzel. De még a 8-10V és a 16-20V párosok között is sok különbség van ebből a szempontból.
Szocsó2010-03-17 11:05:32 // 29197
Sziasztok!
Új vagyok meg a klubban, köszönöm az üdvözléseket :) Lássuk mik a gondok, mik elvezettek hozzátok. Egy '96-s 164 TS 2.0-ról van szó, 2 nagy bajom van:

1. a hűtőventilátorom véletlenszerűen elfelejt működni/bekapcsolni, ezzel párhuzamosan megszűnik a fűtésem. Egyik pillanatban meg meleget fúj, majd hirtelen hideget. Egyszer majdnem megfőztem miatta a motort, sose volt példa arra, hogy valami gond lett volna a vízhőfokkal. Digitális klíma van a gépben, de a fűtést sose hagyom automata vezérlésre.

2. a nagyobbik. Levegő vagy üzemanyag szabályozás környéken lehet szerintem valami nagyon nagy baj. Nem nagyon vágom a témát, szóval könnyen lehet rossz irányba sejtem a bajt. Tüneteim:
-álló helyzet: ugráló fordulatszám 2000+ majd leesik és leáll a motor, ezzel egy időben bevillan a motorhiba piros ikonja.
-amennyiben megpróbálok így elindulni/haladni vele az ingadozással egy időben elég erősen megtorpan az autó 1 pillanatra. Valamint a km óra mutatója leköveti a fordulatszám mérő ingadozását, azaz ha a fordulat felugrik, vele együtt ugrik a km óra mutatója is.
-a hiba jelentkezik lekötött alapjárati motor és lekötött légtömeg mérő esetén is (utóbbi 1 évvel ezelőtt szorult cserére).
-előfordulása véletlenszerű. Van, hogy 2 napig egyszer nem fordul elő. Van , hogy annyira sűrűn jelentkezik egymás után, megtorpan az autó, hogy egy kereszteződésbe nem merek behajtani, vagy 1 traktor beelőzése is kihívás. Van, hogy pár perc után szinte megszűnik, van hogy hosszabb táv (4-8 km) egyenletes sebességen (már amennyire lehetséges) történő megtétele után tűnik el. Volt arra is példa, hogy miután úgy véltem már minden rendben van 4-5 alkalommal megtorpant majd ismét csend.
A szerelő akihez szoktam fordulni nem igazán tud mit kezdeni vele a szabálytalan előfordulás miatt. Szerinte fals levegő, de szerintem akkor nem szűnne meg. Az ő javaslatára egy pár hétig próbáltam úgy használni az autót, hogy lekötöttem az alapjárati motort. talán hamarabb beállt a működés, de amikor ez megtörtént visszakötöttem (járó motornál). A visszakötés után általában néhány alkalommal (4-5) jelentkezett az ingadozás majd megszűnt.
Nem fogok meglepődni, ha nem találkozott még senki hasonló problémával, de már az is nagy segítség lenne, ha valaki tudna javasolni olyan szakembert ki képes a probléma végére járni. Nem éppen hátrány, ha Bács megyében van az illető, de lassan már az sem érdekel, ha a világ végére kell elmennem, hogy jó legyen a vas.
Elnézést, amiért kicsit hosszúra sikeredett. Előre is köszi!
Bilux2010-03-17 09:11:14 // 29196
Hát izgalmas lenne ha ez működne mert nincs az a szervomotor vagy akármi más ami követné Magyarhonban a huplikat elég hamar csapágyasra hajtaná a lámpa billentő mechanikáját :)
dundun2010-03-17 09:03:20 // 29195
Cartársak.

Van itt Üllőn egy szaki nagyon tud heggeszteni és olcsó! Bármilyen kipufogó dobot legyárt méretre 10000- ért max.
Nekem kicserélte a katit meg a hátsó dobot egy 30 cm -es db csövet is, 3000!! Pénzt fizettem. A 155-re hátsó dobot 7000-ért csinált és még a hangja is jobb:)
Ajánlom mindenkinek.
TDI752010-03-17 08:39:04 // 29194
Hát igen. Az a baj hogy a nagyon okos emberek mindig kitalálnak valamit, hogy nekünk
"kis embereknek" ne legyen jó a hangulatunk. OK. ne tegyünk xenont a kocsinkba. Rendben. De akkor legyen mondjuk normális közvilágítás. Csak úgy példaként.
Xixo2010-03-17 02:21:30 // 29193
a karosszéria dinamikus változásait követő automatikus magasságállító

Na ilyen több gyári xenonnál sincs. Csak annyit csinál, hogy indulásnál beállítja a magasságot. Amit ugyi illik magunktól is megtenni, ha beülnek hátra és még a csomit is megpakoljuk...
bagoly2010-03-16 20:59:46 // 29192
hát igen jómunkához idő kell
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 20:58:07 // 29191
Az az igazság,hogy pesten kívül azért még találni,megbízható,hozzáértő szakembereket.
Én csak egy gumishoz járok,nem kapkodós fajta viszont nagyon jól dolgozik.
GTPeti2010-03-16 20:57:45 // 29190
Volt szerencsém olyan Uno Turbo-hoz, amin egy egyenes cső ment hátra. (Nemtom mekkora átmérővel, de bazi vastag volt.) Na annak volt hangja rendesen...
GTPeti2010-03-16 20:55:50 // 29189
A fenét nem...

A régi - üvegből készült lámpák - még csak-csak elviselik, az újak viszont nem nagyon tolerálják. A 100W-nál már relézni illik a tápot.
bagoly2010-03-16 20:55:02 // 29188
és profin meghegesztette az öreg, le a kalappal előtte.. egy kicsit el is beszélgettünk felajánlotta a segítségét máskorra is(csak ne keljen) :-)
bőregér2010-03-16 20:54:11 // 29187
sziasztok!
újfent a segítségeteket kérem.
156 2.4 jtd-hez karter védő(alsó motorvédő)műanyagot keresek,ha valaki tud ilyet légyszi írjon az oldalamra.
köszi előre is
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 20:48:52 // 29186
Na ugye:-)én ugyanezért itt pesten fizettem volna 5 rongyot.
bagoly2010-03-16 20:42:21 // 29185
na kipuff meghegesztve holnap mehet vissza+!

1 sör meg 1 rövid volt az ára a szomszédnál + a munkám :-)
Wickey2010-03-16 17:11:17 // 29184
jaja, semmi hangja nem volt szinte, de viszont a túró hogy tüsszögött kettes padló - gázelvételre.
Azzal szórakoztam hogy terrorizáltam a gyalogosokat. Meg gondolkoztam is rajta, hogy egyszerűsítem én ezt a kipufogó dolgot, és hajtatok egy sima csövet oda hátrafelé. :D
Ferke2010-03-16 16:45:56 // 29183
Jah:)) Bakker, az hogy leficcent tavaly, pont a temetőben...:)))))) Ráadásul alig lett nagyobb hangja, épphogy csak morgolódott:)
Wickey2010-03-16 16:43:38 // 29182
pedig már épp kezdtél örülni, mi? :D
Ferke2010-03-16 16:33:04 // 29181
Van, aki be tudja, de nem sokan:)) Elsőre szerintem ne próbálkozz vele:)
MMVI2010-03-16 16:00:59 // 29180
Sziasztok!
egy 1.6-os 145-ös vezérlésével kapcsolatban lenne egy kérdésem:
A legutóbbi vezérlés csere során (vez.módosító, vezérműszíj, stb) a vezérműszíj felrakásához a szerelő használt vezérműtengely leszorítókat, valamint mérőórát. Az összerakás után figyeltem meg, hogy a gyári szíjon vannak jelölések is, amik egybeestek a fogaskerekek jelölésével. Be lehet-e állítani pontosan a vezérlést ezekkel a jelölésekkel anélkül, hogy használnánk a leszorítókat és a mérőórát?
Előre is köszi a segítséget!
Üdv.
Tamás
TDI752010-03-16 15:35:15 // 29179
Le van relézve. A foncsort meg majd ma megnézem.
Liquid2010-03-16 15:31:32 // 29178
a 100/80W nem vágja haza a kormánykapcsolót meg a foncsort?
ha nem relés a kapcsolód, akkor mielőtt ilyet beraksz, mindenképp relézd be
TDI752010-03-16 15:07:29 // 29177
Hát ennyit az agyas törvényhozóinkról. Én igazából valami szolíd 4000K vagy 4300K színhőmérsékletűre gondoltam, nem pedig arra a hideg kék 6000K fölöttire, mert az már megint baromság. Ha jól emléxem a nap színhőmérséklete 4500K. Tehát valami ilyesmit akartam. Na mindegy maradok asszem a 100/80 wattos H4-esnél. Az sem túl szabályos, de legalább izzólámpa és remélem hogy nem kötnek bele.
Liquid2010-03-16 14:53:05 // 29176
igen én is úgy értettem, hogy gyári xenon, de pl. nem projektoros a lámpa, vagy nincs mosó stb. mert van ilyen. Egyébként asszem EU-ilag, 2004 vagy 2005-től kötelező az összes ilyen tartozék a xenon mellé
Kareszka19842010-03-16 14:51:47 // 29175
Hát gondolkodtam a xenonon én is, de lehet elvetem az ötletet...igaz nálunk még nemtudom, hogy lenne ilyesmi törvény, de az itteni kékangyalokat ismerve előbb utóbb belekötnének. Nálunk ugyanis az út melett születnek a törvények :D
TDI752010-03-16 14:44:21 // 29174
Egyet értek. Lázadjunk... Csak az a probléma, hogy széllel szembe pisálni ugyan lehet, de nem tanácsos mert tiszta húgy lesz a gatyánk. És mi van azokkal a kocsikkal amibe ugyan ez gyári felszereltség, de sem a fényszóró nem bólint a terheléstől függően, sem mosó berendezés sincs. Ja jut eszembe vasárnap délután találkoztam egy audival (csak így kisbetűkkel) és annyira vakított a nappali menetfénye ami gyári ledes, hogy bárhova néztem csak a két ledsort láttam magam előtt vagy egy percig. És az szabályos? vajon az miért nem tompított???
Liquid2010-03-16 14:29:54 // 29173
egyetértek, plusz van egy csomó olyan régebbi autó, amiben az követelmények egyike-másika nincs benne gyárilag, arra lennék kíváncsi hogy azokkal mi van
TDI752010-03-16 14:23:41 // 29172
Egy szarúl beállított xenon ugyanolyan zavaró mint egy szarúl beállított sima halogén. Főleg ha a paré majom távolsági reficel közlekedik iccaka. Na azokat kéne seggberúgni de magyon. Én személy szerint már találkoztam normálisan beállított xenonnal sima fényszóróházba és csodák csodája nem is vakított. Szóval ennyit a tisztelt törvényhozó agyhalott idióta baromarcú úriemberekről.
Kau2010-03-16 14:09:52 // 29171
Persze. Csak az alább leírtakat kérik még hozzá ;)
Kau2010-03-16 14:05:11 // 29170
A linkelt cikkben leírák, hogy mi kell hozzá:
Speciális fényszóró ház, lencsés fényvetőrendszer, a karosszéria dinamikus változásait követő automatikus magasságállító, az automata fényszórómosó rendszer.
Szóval 6-7 db 33-as ára...
Kau2010-03-16 14:03:32 // 29169
Itt egy cikk. Döntsd el, megéri-e.
TDI752010-03-16 14:03:14 // 29168
Esetleg hogy lehet xenont legalizálni egy 33-asba?
TDI752010-03-16 14:01:54 // 29167
Az a tuti. Pedig direkt katósági jellel is el van látva némelyik, miszerint ez fényszóróba való világítótest.
Kau2010-03-16 13:54:10 // 29166
Volt rá példa, hogy 60 ezer + rendszám le és újravizsgáztatás. Pár hónapja volt ilyen akció Zala megyében, ahol direkt ezt nézték...
TDI752010-03-16 13:47:39 // 29165
Ja még valami. A xenonos fényszórótuningért mennyire csesztetnek a rend szigorú őrei?
Kezd elegem lenni a H4-es halogénekből. Ami jól világít az kurva sokat fogyasz, drága és gyorsan kiég... Az átlagos az pedig sokáig jó, de nem igazán látni vele semmit.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2010-03-16 13:47:30 // 29164
Igazából akkor érzem h rángat kicsit, mikor pl. parkolóhelyet keresek 10-20 al gurulva és ha gyorsítanék kicsit, akkor jön elő, menet közben lendületben nagyon ritkán érezni. ezért gondoltam a levegő rendszerre, majd megltájuk a héten szétkapom, mint floki a lábtörlőt
TDI752010-03-16 13:37:19 // 29163
Csak azért mert télen egy kicsit megemeltem az előgyuszit az E85 miatt, de még nem állítottam vissza, és benyából kb.19 litert evett 100 km-en. Egy kicsit sokalltam. Viszont a következő tankolásnál megint számolgattam és valamiért leesett a felére a fogyi. Igaz rátankoltam egy kis etanolt mivel nem volt túl sok lóvé nálam.
Ferke2010-03-16 13:19:12 // 29162
Nah, akkor nem vagyok egyedül ezzel se?!:))
Wickey2010-03-16 13:09:57 // 29161
Nyugi, túl nagy előgyújtásnál hamarabb fog becsörögni túlmelegedni és tönkremenni a motorod, semmint a többletfogyasztás miatt aggódj. :)
Wickey2010-03-16 13:07:23 // 29160
Óóó igen, úgylátom "típushiba". Ugyanez volt nekem is. Pikkpakk vissza lehet varrni CO-val, nincs az egész öt perc.

Le kell rántani a csődarabot, a hátulját bedugaszolni és felkötni hogy ne told magad előtt az aszfalton és ne szedjen össze minden szemetet a földről, csövet a csomagtartóba, és elkattogni a sarki lakatoshoz / kipufogóshoz. Arra ügyeljen, hogy ugyanúgy álljon a talp amikor visszavarrja, különben lehet nem tudod visszatenni. :D
bagoly2010-03-16 12:56:34 // 29159
Kösz a tanácsokat na megyek és lekapom! További szép napot!
TDI752010-03-16 12:54:04 // 29158
Sziasztok! A túl nagy előgyújtás okozhat többletfogyasztást? Esetleg ha igen akkor milyen mértékűt?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 12:53:15 // 29157
Le kéne kapni,szerintem pár ezresért megcsinálják.
bagoly2010-03-16 12:53:05 // 29156
elnézést miután levettem! Köszönöm
Kazes☻2010-03-16 12:48:57 // 29155
Hegeszteni, de nem biztos, hogy a helyén. :)
bagoly2010-03-16 12:46:01 // 29154
üdv! ahogy tegnap írtam a vas elkezdett olyan ladás tuningkipufogós turbósípolós hangot adni na itt van pár kép mért is van az

Kérdés meg lehet -e forrasztani miután visszaillesztettem a hejére??
Köszönöm
Exbléx GT2010-03-16 00:15:17 // 29153
köszönöm a válaszotokat:)
tudam,hogy ti tudni fogjátok:D
köszi még 1x mindenkinek:)
Tom852010-03-15 18:43:37 // 29152
Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy 16v TS-be az 50.000 km-es Champion gyertyáknak mi a típus száma?
Kareszka19842010-03-15 18:36:33 // 29151
És való igaz...a tolatólámpa a váltón lévő kapcsoló miatt nem müködik. Előbb ismét aknára álltam, kihúztam belőle a csatlakozóját, majd hátramenetbe raktam a váltót, ráadtam a gyujtást és a gyugasznál rövidre zártam a két pólust és lám...felvillant hátul a tolatólámpa :)
Nagy tétel egy ilyen kapcsoló? Hol lehetne leg jutányosabb áron beszerválni? Bontott mennyire megbízható?
Wickey2010-03-15 15:21:06 // 29150
Kollegosznak igaza van, az a csipogó, amikor pölö jeges az út, vagy nyitva van valamelyik ajtó és úgy közlekedsz. Indulj meg, és húzd be a kéziféket egy kattanásra. Elkezd sipákolni hogy kontakt díler brékfluidésvagyhandbrake. Ha halk, tedd a buzzert feljebb ha hangos vedd lejjebb. Én fél évig csak szopattam magam, olyan rohadt hangos volt hogy majd' kifejeltem a szélvédőt amikor megjött az első hideg, és minden reggel beugatott a garázstól 2-300méterre, hogy possible ice on road. :-P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak