Hogy ne keverjem a dolgot, valójában nem tudom, hogy kivették-e a motort vagy sem. Tegnap így értettem, amit az új szerelő mondott, de könnyen lehet, hogy az idegen nyelv miatt rosszul. De ő vetette fel, hogy a hengerfej, vezérlés ill. hosszbordásszíj csere közben esetleg megbonthatták a légkondit is, s lehet, akkor töltötték fel rosszul. A mérése szerint több volt benne az előírásnál. A diagnosztika előtt mentünk egy próbakört, a zajból már erre tippelt egyébként. Persze mondta, használjam hétfőig, s ha újra előjön a zaj, akkor alaposabban a légkondi körmére néznek. Egyenlőre szép csöndesen teszi a dolgát.
Egyébként hogyan lehet több gáz a rendszerben? Csak egy rossz feltöltés következtében, nem?
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
DrB2010-03-24 18:04:44 // 29299
András bácsi2010-03-24 13:57:27 // 29298
Kivenni nem kell szerintem se, csak a klíma megbontására írtam.
TDI752010-03-24 13:56:00 // 29297
Na jó de akkor sem értem, hogy egy HF ceréhez mi a töknek kell kivenni az egész motort?
András bácsi2010-03-24 13:27:52 // 29296
Buddha2010-03-24 13:19:08 // 29295
Nem egészen értem, hogy HF cseréhez miért vették ki a motort. Rengeteg plusz munka, futóművek, féltengelyek szétbontása, stb.
Mikor mi motort cserélünk akkor sem engedjük el a klímagázt, egyszerűen lecsavarozzuk a kompresszort a motorról és gumipókkal a motortérben rögzítjük, így 15 papírt lehet spórolni a megrendelőnek.
Mikor mi motort cserélünk akkor sem engedjük el a klímagázt, egyszerűen lecsavarozzuk a kompresszort a motorról és gumipókkal a motortérben rögzítjük, így 15 papírt lehet spórolni a megrendelőnek.
DrB2010-03-24 13:04:48 // 29294
Komplett vezérlés és hosszbordásszíj csere is volt akkor.
DrB2010-03-24 13:03:37 // 29293
Nem értek hozzá, s talán az idegen nyelv miatt nem is értettem pontosan. Tény, hogy a hengerfej cserénél kiemelték a motort. Hogy ahhoz meg kell e bontani a klíma rendszerét is, passzolom. Amióta nálam van a vas, nem nyúltak a klímához. Az előző tulaj a szervizkönyvön kívül adott több szervizszámlát is (kötelező ellenörzések, fékbeállítás, stb.), azon sem szerepel klíma. Szóval, vagy az elejétől sok volt benne a gáz (2006-os a vas) vagy a hengerfejcsere kapcsán kellett újratölteni, s akkor végezték ezt el trehányul. Amin nem csodálkoznék, mert elég rossz tapasztalatom van avval a szervizzel... Múlt nyáron hébe-hóba jött elő, s lényegesen halkabban és ritkábban, mint most a tél múltával, hogy újra bekapcsoltam. A hengerfejcsere meg decemberben volt. A mostani szervíz óta még csak 40 km-ert mentem az autóval, egyenlőre semmi zaj.
TDI752010-03-24 08:01:46 // 29292
Ez egy kicsit érdekes. Tudtommal a motor hengerfejének semmi köze a klímához, bár a tiédben nem tudom hogy hogyan oldották meg az olaszok a csövezéseket, és a rögzítéseket. Ami viszont tény ha egy klímát megbontanak, akkor abból minden gáz elmegy. Cserébe elég szomorú hogy egy szakember így töltötte fel a klímát... Ezért vannak a klímás szerszámok, pl. mérleg, ami gramm pontossággal mér, hogy tudják mennyi gázt töltöttek a rendszerbe...
DrB2010-03-23 21:28:02 // 29291
Ma megnézték a klímát. Nem kevés, hanem sok volt benne a gáz, túl lett töltve... Újratöltötte, nyomást beállította. Azóta mentem vele 40 km-ert, a zaj nem jelentkezett. Nem biztos, hogy jól értettem, de mintha azt magyarázta volna a szerelő, hogy mikor a hengerfej csere miatt ki lett kapva a motor, akkor a légkondi rendszerét is meg kellett, hogy bontsák, ergo, utána fel kellett, hogy újra töltsék. Szóval, akkor tölthették túl?
beriferi2010-03-23 20:24:48 // 29290
Ja, az e-bayen 120 Euroért kinálták a lengőkarszettet.Ezt elfelejtettem az előzőhöz irni.
beriferi2010-03-23 20:22:29 // 29289
A német e-bay-en láttam a 156-osra komplett négydarabos első lengőkarszettet újonnan.
Van valakinek tapasztalata, hogy milyen minőségű lehet ez? Érdemes megvenni?
Itthon a 4 első lengőkar kb 120.000 lenne.
Előre is köszi!
Van valakinek tapasztalata, hogy milyen minőségű lehet ez? Érdemes megvenni?
Itthon a 4 első lengőkar kb 120.000 lenne.
Előre is köszi!
Topee2010-03-23 19:15:31 // 29288
SOS. Tudna valaki segiteni gyorsba még ma 8ig leszeretném venni a hátsó lököst!
Leszedtem felülröl 4csavart + sárfogonál oldalanként 3db csavar plussz alul is már csak 1 valami fogja két oldalán belülröl! Nah azt csavar-e vagy patent vagy hogy tomn kiszedni!!!
SOS sürgös köszi!
Leszedtem felülröl 4csavart + sárfogonál oldalanként 3db csavar plussz alul is már csak 1 valami fogja két oldalán belülröl! Nah azt csavar-e vagy patent vagy hogy tomn kiszedni!!!
SOS sürgös köszi!
Otto2010-03-23 09:55:46 // 29287
Csapágy az ékszíjtárcsában van, ami egyben a kuplungja a kompresszornak...
Cgo2010-03-22 09:59:42 // 29284
DrB2010-03-21 21:35:13 // 29283
Kösz a felvilágosítást, van mit tanulnom... :) Okozhatja a zajt, ha nem tökéletes a kenés, kevés az olaj?
András bácsi2010-03-21 21:12:39 // 29282
Ezt nevezik siklócsapágynak. :)
Bluestrain2010-03-21 21:09:43 // 29281
Ha a motorvezérlő Motronic M1.5.5 verzió, akkor már EOBD-s.
Bluestrain2010-03-21 21:04:51 // 29280
A 145 1.4 TS-nél 98-tól lehet kommunikálni EOBD-n, legalábbis a FIAT- ECUscan így mutatja, korábbiaknál csak a légzsákokhoz lehet hozzáférni. A tiéd kérdéses, mielőtt veszel egyet meg kellene próbálni.
DrB2010-03-21 20:27:16 // 29279
Köszi! Közben az Alfisti.net-en is ezt hámozom ki a fórumot olvasgatva. Akkor a szervizlátogatásig nem kapcsolom be, hiányzik a fenének egy hosszbordásszíj szakadás, főleg, hogy decemberben cseréltettem azt is... Remélem, a feltöltés elég neki. Egy új kompresszorra 700-800 Eurókat írnak... ErHard, nálad mennyi? :)
Wickey2010-03-21 20:11:35 // 29278
klímakompresszor. A hosszbordásszíj hajtja, legrosszabb esetben elszaggatja a hosszbordásszíjat.
El kell menni töltetni egyet. Ott leeresztik és feltöltik előírás szerinti olajjal és klímagázzal. 10-15ezer forint körüli összeg, de lehet hogy jó lesz. Ha nem, akkor csere. És persze újratöltés. :-P
El kell menni töltetni egyet. Ott leeresztik és feltöltik előírás szerinti olajjal és klímagázzal. 10-15ezer forint körüli összeg, de lehet hogy jó lesz. Ha nem, akkor csere. És persze újratöltés. :-P
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-21 19:55:39 // 29277
Na ezért mondtam,hogy nem vagyok tipus szakértő,akkor viszont nézesd meg a légkondiban az olajat.
DrB2010-03-21 19:52:55 // 29276
Egy cartárstól azt az infót kaptam, hogy itt nincs csapágy, "olajfilmen csúszik a tengely"...
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-21 19:50:24 // 29275
Légkondi csapágy,első körben,de nem vagyok tipus szakértő.
DrB2010-03-21 19:43:48 // 29274
Srácok, beírom ide is a gondomat, valszeg, itt többen olvassátok, mint a 159-es topikban.
Fémes, rezonancia szerű zaj hallatszik a műszerfal mögül vagy a motortérből. Légkondit kikapcsolva azonnal megszűnik. Igazság szerint már a megvétel óta volt ez a zaj hébe-hóba. A napokban lett gyakoribb és egyben hangosabb is. Igaz, télen alig volt bekapcsolva, a napokban kezdtem el gyakrabban használni a légkondit megint. Egyebekben rendben viselkedik a vas.
Bal egyből úgy tűnik, hogy bal elölről jön. A jobb egyben ülő haverom nem tudta belőni az oldaliságát, csak azt, hogy elölről jön. Általában 1500-2500 fordulat között hallható. Mind gyorsításnál, mind egyenletes tempó mellett és motorfékkel való lassulás közben is. Gyorsításra van, hogy még fokozódik is kicsit. Máskor lassulás közben jön elő. Alapjáraton, álló helyzetben, amennyire megfigyeltem, nem jelentkezik. A fent írt fordulatszám tartomány alatta nem igen, felette meg lehet, a menetzajtól nem hallatszik. Illetve ha ebben a fordulatszám tartományban is vagyok, de 80-100 km/h fölött, szintén alig vagy egyáltalán nem hallható. Simán lehet, ilyenkor is csak a menetzaj nyomja el.
Levittem a minimumra, 16 fokra a légkondit, fújta a hideget, ahogy kell. Ha megemeltem a hőfokot, tehát fűtenie kellett a rendszernek, de a kompresszort bekapcsolva hagytam, a zaj ugyanúgy megvolt. Ha kikapcsolom, azonnal megszűnik ez a zaj. Miközben a szellőzést biztosító ventilátor továbbra is megy, tehát nem avval függ össze. Mentem az autóval ma kb. fél órát országúton. A fél óra elteltével is megvolt ez a zaj, de halkabb lett és talán ritkábban jött elő. Az idő is elég barátságos erre, tartósan 16 fok van, tehát nem áll hidegben a vas.
Az Alfisti.net-en találok hasonló topikokat, van, amelyikben az ékszíjat emlegetik. Nálam komplett vezérlés és ékszíj csere volt még decemberben. De ez a zaj már tavaly júliusban, a vas megvétele után is néha jelentkezett. Akkor a nyáron végig ment a légkondi, ritkán jött elő. De a télen csak ritkán kapcsoltam be. Van, aki az alacsony gáznyomást említi.
Mi produkálhatja ezt a légkondiban? Jelent ez valami veszélyt a motorra? Egyéb alkatrészeket magával vihet, ha nem javíttatom meg időben?
Köszi a segítségeteket előre is!
Fémes, rezonancia szerű zaj hallatszik a műszerfal mögül vagy a motortérből. Légkondit kikapcsolva azonnal megszűnik. Igazság szerint már a megvétel óta volt ez a zaj hébe-hóba. A napokban lett gyakoribb és egyben hangosabb is. Igaz, télen alig volt bekapcsolva, a napokban kezdtem el gyakrabban használni a légkondit megint. Egyebekben rendben viselkedik a vas.
Bal egyből úgy tűnik, hogy bal elölről jön. A jobb egyben ülő haverom nem tudta belőni az oldaliságát, csak azt, hogy elölről jön. Általában 1500-2500 fordulat között hallható. Mind gyorsításnál, mind egyenletes tempó mellett és motorfékkel való lassulás közben is. Gyorsításra van, hogy még fokozódik is kicsit. Máskor lassulás közben jön elő. Alapjáraton, álló helyzetben, amennyire megfigyeltem, nem jelentkezik. A fent írt fordulatszám tartomány alatta nem igen, felette meg lehet, a menetzajtól nem hallatszik. Illetve ha ebben a fordulatszám tartományban is vagyok, de 80-100 km/h fölött, szintén alig vagy egyáltalán nem hallható. Simán lehet, ilyenkor is csak a menetzaj nyomja el.
Levittem a minimumra, 16 fokra a légkondit, fújta a hideget, ahogy kell. Ha megemeltem a hőfokot, tehát fűtenie kellett a rendszernek, de a kompresszort bekapcsolva hagytam, a zaj ugyanúgy megvolt. Ha kikapcsolom, azonnal megszűnik ez a zaj. Miközben a szellőzést biztosító ventilátor továbbra is megy, tehát nem avval függ össze. Mentem az autóval ma kb. fél órát országúton. A fél óra elteltével is megvolt ez a zaj, de halkabb lett és talán ritkábban jött elő. Az idő is elég barátságos erre, tartósan 16 fok van, tehát nem áll hidegben a vas.
Az Alfisti.net-en találok hasonló topikokat, van, amelyikben az ékszíjat emlegetik. Nálam komplett vezérlés és ékszíj csere volt még decemberben. De ez a zaj már tavaly júliusban, a vas megvétele után is néha jelentkezett. Akkor a nyáron végig ment a légkondi, ritkán jött elő. De a télen csak ritkán kapcsoltam be. Van, aki az alacsony gáznyomást említi.
Mi produkálhatja ezt a légkondiban? Jelent ez valami veszélyt a motorra? Egyéb alkatrészeket magával vihet, ha nem javíttatom meg időben?
Köszi a segítségeteket előre is!
Vasarelly2010-03-21 17:28:30 // 29273
Típusazonos? Akkor semmit szerintem.
utolsotroger2010-03-21 12:09:21 // 29272
megkérdezted? mit mondott?
mreni2010-03-21 09:57:21 // 29271
HAli!
Én is gondolkozok ezen a hibakódolvasós dolgon!Most nézttem inteface-t+software 18000ft ért .:)
A kérdésem annyi hogy szerintetek ez jó-e a 145höz és hogy megér-e ennyit raeális áron van-e.:)
Annyira még nem értek hozzá,de autóelektronikát tanulok:)
Én is gondolkozok ezen a hibakódolvasós dolgon!Most nézttem inteface-t+software 18000ft ért .:)
A kérdésem annyi hogy szerintetek ez jó-e a 145höz és hogy megér-e ennyit raeális áron van-e.:)
Annyira még nem értek hozzá,de autóelektronikát tanulok:)
Pat2010-03-21 09:11:25 // 29270
Akkor nem teljesen jól emlékeztem, hiába, ha valamivel már nem foglalkozik az ember nap mint nap...
Bár én meg vagyok győződve, hogy akkor azt tanították az OBD II-ről, hogy nem csak hibakiolvasásra, hanem a helyes KV érték beállítására is szolgál (ebből következően a másik irányba, pedig akár a teljesítmény növlést is lehet, hiszen mint tudjuk a teljesítmény és az emisszió nem jár kézenfogva...)
Szóval az eredeti rsz. tényleg nem tudott mást, amit California államban fejlesztettek ki KV ellenőrzésre, mint adatokat közölni, aztán ebből lett ugye az EOBD, OBD I, ami már európai rsz.
Végül az egységesített és előírt OBD II.
Na azt hiszem fel kell frissítenem az emlékeimet...
Bár én meg vagyok győződve, hogy akkor azt tanították az OBD II-ről, hogy nem csak hibakiolvasásra, hanem a helyes KV érték beállítására is szolgál (ebből következően a másik irányba, pedig akár a teljesítmény növlést is lehet, hiszen mint tudjuk a teljesítmény és az emisszió nem jár kézenfogva...)
Szóval az eredeti rsz. tényleg nem tudott mást, amit California államban fejlesztettek ki KV ellenőrzésre, mint adatokat közölni, aztán ebből lett ugye az EOBD, OBD I, ami már európai rsz.
Végül az egységesített és előírt OBD II.
Na azt hiszem fel kell frissítenem az emlékeimet...
Xixo2010-03-20 23:53:09 // 29269
Akkor én ezt egyszerűbbnek gondoltam, mint amilyen valójában. :)
[k i z z o]2010-03-20 23:05:33 // 29268
Csak ODB2 kodokat olvashatsz vele, HW specifikus dolgokat nem ,azaz a motorvezérlő hibatárolót nem tudja olvasni, csak az ODB2 adatokat tartalmazó területeket. Szoftver van hozzá egy csomó helyen, csakis egyirányú kommunikációra jó. Az ODB2 - nem lehet paramétereket átirni, um, tuningolni. Flash - elni csakis CAN -en keresztül lehet aki engedi, az onboard csatin keresztül, sokan ezt összekeverik az ODB2 kiolvasással.
Tom852010-03-20 16:31:54 // 29267
Sziasztok!Kérdezni szeretném, hogy 156-ban, ha kopog a kormánymű, akkor van-e valami állítócsavar rajta, vagy csak a felújítás jöhet szóba?
Buksi2010-03-20 14:51:19 // 29266
Ez jó hír! :-)
És hogyan? A satus módszerrel? :-)
És hogyan? A satus módszerrel? :-)
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-20 12:36:33 // 29265
Kijött az stift az befohadt féknyeregből.
Surcy2010-03-20 12:28:28 // 29264
No túl vagyok rajta:-}Ki cseréltem a nyóc gyertyát:-}Ideje is vólt a 2.henger gyertyáihoz kicsit szivárgot az olaj.-{Majd du. ki is próbálom hogy muzsikál a paripa:-}
Xixo2010-03-20 00:49:20 // 29263
Nekem csak szerviz kiütésre kell, meg ha neadjIsten valami tré van, akkor azt kiolvasni.
Ránézek Tomasman oldalára, köszi!
Ránézek Tomasman oldalára, köszi!
Xixo2010-03-20 00:46:39 // 29262
Értem, akkor ez felejtős.... kössze!
cortx2010-03-19 21:01:49 // 29261
ECU, immo tuti, többit nemtom :D
cortx2010-03-19 20:59:13 // 29260
lámpamagasság állító mögött, a burok alatt egy sárga doboz
mreni2010-03-19 20:40:50 // 29259
Hali!
Az lenne a kérdésem hogy motorcserénél ha tipusazonos a moci mit kell cserélni!Gondolom motorvezérlő...Immobiliser hol van?:D
Az lenne a kérdésem hogy motorcserénél ha tipusazonos a moci mit kell cserélni!Gondolom motorvezérlő...Immobiliser hol van?:D
Buksi2010-03-19 20:38:29 // 29258
Sztem máshogy nem tudod szétszedni barmolás nélkül! :-)
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-19 20:37:07 // 29257
H más nincs, akkor az lesz
Buksi2010-03-19 20:33:55 // 29256
Kijön az! ;-))
Az enyémből is így szedtem ki! Fújkálsz neki egy kis csavarlazítót, megtekergeted és már kint is van! ;-)
Az enyémből is így szedtem ki! Fújkálsz neki egy kis csavarlazítót, megtekergeted és már kint is van! ;-)
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-19 20:28:04 // 29255
Ha nem jön ki? :-D
Buksi2010-03-19 20:18:13 // 29254
Sztem nem kell venned másikat! Ha kijön, akkor jól megcsiszolod a stiftet is és a helyét is, aztán zsír neki és már jó is! ;-)
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-19 20:16:21 // 29253
Remélem holnap fog menni.
Az OFF bal első féknyergénél xar a helyzet. Az egyik stift hibátlan, a másik hulla. Próbálok egy bontóból szerezni. Nekem van 4 AR nyergem, de mindegyikben vékony a stift.
Az autó meg hétfőn megy vizsgára...
Az OFF bal első féknyergénél xar a helyzet. Az egyik stift hibátlan, a másik hulla. Próbálok egy bontóból szerezni. Nekem van 4 AR nyergem, de mindegyikben vékony a stift.
Az autó meg hétfőn megy vizsgára...
Buksi2010-03-19 20:12:51 // 29252
Satuba befogod a stiftet és a nyerget meg megpróbálod óvatosan ide-oda forgatni! ;-))
TSiga ( I am the TSIG)2010-03-19 20:10:42 // 29251
Hali! Egy SOS kérdés ide is:
Tudja valaki, hogy hogyan lehet a berohadt féknyereg.vezető stiftet kiszedni?
WD40, csavarlazító, fékolaj volt.
Benzinlámpa?
Tudja valaki, hogy hogyan lehet a berohadt féknyereg.vezető stiftet kiszedni?
WD40, csavarlazító, fékolaj volt.
Benzinlámpa?
Bluestrain2010-03-19 20:05:33 // 29250
Ez valamilyen ELM-chipes interfész. Használni tudod, nekem is van hasonló, de ezzel csak a motorECU-hoz férsz hozzá. Jobban jársz egy VAG KKL interfésszel, kb 8000-ért lehet szerezni, az CAN-buson nem kommunikál, de fiat-alfához jó, VW-konszernhez jó, Rönot, Volvot is nagyrészt tudja, persze programoktól függ. Ha Fiat-Alfához kell főleg, ahhoz van ingyenes program, és a motordiag sokkal részletesebb, plusz airbag, ABS is elérhető vele. Tomasman cartárs írt egy-két dolgot a témáról.