Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Tom852010-06-16 16:27:31 // 30432
Sziasztok!
Már egy jó ideje küzdök 1 visszatérő problémával!
A gond, hogy a hűtőventillátorom indokolatlanul bekapcsol, pl:reggel hideg motornál indítás után rögtön kapcsol a 2. fokozat és le sem áll.De van, hogy 10 perc múlva indul csak el, az is előfordul, hogy pár napig teljesen jó az autó!156 1.6TS-ről van szó és a klíma nem megy.A következőkön már túl vagyok:motorhőfok jeladó csere, 1-es, 2-es fokozat reléjét szédszedtem, hibátlanok, ECU-ról lehúztam a köteget, kimértem a hőfokjeladót onnan, a köteg is jó, termosztátot cseréltem fél éve, ventillátor előtét ellenállás csatlakozóit megpucoltam.Ha valakinek akármilyen ötlete van szívesen venném, mert nem tudom mit csináljak vele, már egy ideje le van húzva a ventillátor csatlakozó!
Tomice2010-06-16 16:22:21 // 30431
Sajnos egyenlőre úgy fest,hogy nem megyek,de még nem 100%.Maradjunk annyiban,h talán.:(( 160-nal tempomattal???Érdekes lehet!:D
Kareszka19842010-06-16 16:12:53 // 30430
a selespeed is ha úgy vesszük manuális váltós, csak nem a szó szoros értelmében :) 'tiptronik"? jól mondom? előre/hátra kell tolni/nyomni a váltókart, valamint a kormányon is van két oldalt 1-1 gomb a le/felváltáshoz :) énsem próbáltam, de 1x szívesen rálesnék mien lehet :)
kb olyan lehet, mint amikor elszőr hajt valaki tempomatal...hát az valami halálközeli élmény, hogy benyomod a gombot, leveszed a lábad a gázrol és még mindig 160-ál van a mutató :D hozzá kell szokni, ennyi :)
Szegedi találkozóra jössz?
Tomice2010-06-16 16:03:44 // 30429
Nekem 9re nem sikerült levinnem,nem valószínű,hogy valaha sikerülni is fog.:) Ami a kocsit illeti,én direkt manuális váltóval akartam.Nem tudom miért én így szeretem(haha másikat még nem is próbáltam):D
Kareszka19842010-06-16 14:53:53 // 30428
esetleg ajánlom még neked selespeed kolegát itt az amoren, ő becsei :) azon akörnyéken tuti jobban ismeri a szervízeket, meg ilyesmiket, mint én :)
Kareszka19842010-06-16 14:52:22 // 30427
én a helyedben, ha már 2.0, ha lúd legyen kövér alapon selespeed-et választottam volna, az egy kész élmény :)
nálam 9-13liet a fogyasztás attol függően hogy/hol hajtok... :)
Tomice2010-06-16 14:45:44 // 30426
Hááát nem lustálkodunk mikor egymásra találunk!:D
Az enyém a benzint szereti de mikor 2.0 mellett döntöttem tisztába voltam vele,hogy nem hat litert fogyaszt(nem is csalódtam:)).
Kareszka19842010-06-16 14:26:53 // 30425
kell is, mert még ellustul :D
sajnos én annyira nem nyomom, mert szereti papikálni az olajat :( de kárpótol, hogy benne van a gáz :)
Tomice2010-06-16 14:23:31 // 30424
Egyezek veled és amíg meg nem lesz addig nem is vagyok igazán nyugodt.Ettől függetlenül tolom neki rendesen,egyszerűen nem tudom megállni hogy ne lépjek oda!Imádom a hangját is!:))
Kareszka19842010-06-16 14:15:33 // 30423
nekem az egyik 1500din-ért csinálta a diagnosztikát, másikat nem is kérdeztem, mert nekem ingyen csinálta első alkalommal haveri alapon :)
valóban érdemes rákapcsolni, márcsak azért, hogy tisztában legyél azzal miben is ülsz :)
Tomice2010-06-16 14:12:52 // 30422
Köszi!Körbenézek még Adán mert progit töltöttem már le innen hátha valaki elvállalja így is.Ha mégsem akkor egyeztetünk mailbe.
Kareszka19842010-06-16 13:58:18 // 30421
amúgy most látom, hogy moholi vagy :) földiiiii :) isten hozoztt a csapatban, pláne így, hogy 147-ed van :P:) hát ha nem akadály, itt topolyán van 2 ürge is, akinek van diagnosztikája :) ha gondolod összehozhatlak velük :)
Kareszka19842010-06-16 13:55:17 // 30420
tudtommal egy diagnosztikai csatlakozó megy a fiathoz, lanciához, ALFÁHOZ, meg ha nem tévedek, a renault mégan-é is ugyanolyan :)
Tomice2010-06-16 13:42:59 // 30419
Most még ezzel elgurul pár kilómétert,aztán majd meglátjuk.Az igazság az,hogy most vettem és van néhány dolog amit még megszeretnék nézetni rajta pl. légzsák hibát jelez.Elkéne vinni diagnosztikára,hogy lássam végre hányadán állok,de sajnos eddig egyéb okokból még nem tudtam.A másik pedig,hogy a környéken alfa diagnosztikát nem sokan csinálnak.Mindenki a populárisabb márkákra állt rá(vw,audi,opel).
Mike.2010-06-16 13:32:55 // 30418
Ja, lemaradt, hogy a javító szett ára kb 1000-1200 Ft. :-)
Plusz a m. díj ami lehet 5-6 e Ft tól akár 20 e Ft is.
Mike.2010-06-16 13:26:42 // 30417
Azért ez sem olcsó. Az eredeti Bosch 60 e Ft körüli áron van.
Van hozzá javító szett is, amiről megoszlanak a vélemények. Vannak akik szerint xart sem ér. Én azt használtam már kétszer és a második szettel 40 e Km körül mentem már és eddig semmi baja.
Tomice2010-06-16 13:16:12 // 30416
Köszi!Ez egy kicsit nyugtatólag hatott rám,én már kezdtem beparázni,mivel kb két hete cseréltem minden szíjat,spánert,olajat,szűrőket,...stb és sikerült a pénztárcám nullázni.
bilon2010-06-16 12:05:53 // 30415
a lényeg, hogy szét kell szedni :)
köszi :)
András bácsi2010-06-16 12:04:20 // 30414
Zömmel csak szénkefés a motor. Vagy megszorult.
Kareszka19842010-06-16 12:00:38 // 30413
koleg 147-esét 1200euróért újították fel, ebben benne volt egy dugattyúcsere is...de szerelő haverom szerint nagyon átverték, mert 600-bol simán megúszta volna...remélem nem lesz süzkségem ilyen malőrökre :(
bilon2010-06-16 11:54:09 // 30412
156 sw
bilon2010-06-16 11:53:49 // 30411
félúton a hátsó ablaktörlő megállt. hova nyúljak? meghalhatott a motor? vagy lehet más oka is?
mesa2010-06-16 11:50:02 // 30410
Annyiért 3 motorfelújítást is csináltathatsz!
Egy használt motor lutri, egy felújított viszont, mint neve is utal rá, majdnem új

Bejóékat én is tudom ajánlani!!!
LacUS2010-06-16 11:19:33 // 30409
300e? Akkor azért egy 30-40e km-t futott teljesen felöltöztetett (generátor,öninditó, stb) kellene kapnod, papirozhatóan...DE ilyet szerintem nem fogsz pláne nem olaszból. Én egy gépműhelyt tudnék ajánlani, akik tőled messze vannak ugyan de nagyon korrektül dolgoznak, jó áron,Bejó gépmühely Egy csapágysor csere és egy főtengely köszörülés nem a világ, inkább örülj,hogy nem a TS-eknél szokásos hajtókar vs. blokk problémád van. Fel a fejjel, ezt még meg lehet csinálni.
Mellesleg, ha valaha gondolkodtál motortuningba, akkor most el kéne gondolkozni rajta,
pb_2010-06-16 11:11:42 // 30408
Na ugye, hogy lehet.D
Ferke2010-06-16 11:09:24 // 30407
Persze be lehet tolni a márkaszervizbe is...aztán tologatni többször megint az utólagos problémák miatt:)))
pb_2010-06-16 11:06:56 // 30406
Lehet az több. Ugye attól függ, hol csináltatod.DD
Ferke2010-06-16 09:00:19 // 30405
A vezérműtengelyt minek köszörülni, ha csapágyas lett? Ezt nem teljesen értem.....300k az kvasok egy motorért, ami -ahogy Mike is írja - totál zsákbamacska.
Köszörülés alatt szerintem a főtengelyt érted, amiből érdemesebb egy bontott, jót beszerezni....megcsináltatni sem lesz több 300-nál, és az tuti jó...szerintem...
Mike.2010-06-16 08:07:13 // 30404
Annyiból itthon is kapsz motort. De egy használt motor még szintén zsákbamacska, szóval bármi előfordulhat vele. Na meg egy használt motornál a vezérműszíj, feszítők stb szintén cserések.
Én lehet, hogy inkább a meglévőt csináltatnám meg egy jó szakival.
András bácsi2010-06-16 07:41:24 // 30403
Az a baj, hogy a komplett motorba sem látsz bele, és amellett közel egy kilót érdemes még arra is rádobni, mielőtt beüzemeled.
Cs.Alfa2010-06-16 07:20:24 // 30402
Mi a jobb megoldás?
Mocicsere,Olaszból hoznak 300K-ért egy komplettet,vagy megcsináltatni?
Vez.mű tengelx köszörülés,vagy csere,új csapágyak,stb...
?????????????????????????????
mizooo2010-06-16 04:48:47 // 30401
Szia maglódon az OMW kutnál lekanyarodni a 31 ről és az első utca jobbra. üdv
GEORGE2010-06-16 02:28:41 // 30400
Van a szívó vezérműtengely végén egy úgynevezett vezérlés módosító.
Az ad diesel-es hangot, míg fel nem töltődik olajjal.

Lassan cserés lesz....egyre hosszabb ideig fog "zörögni"
Tomice2010-06-16 00:27:27 // 30399
Heló!
Az lenne a kérdésem,h benzines motornak mitől lehet dízeles hangja gyújtáskor.2-3 másodperc elteltével visszaáll benzinre.egyébként 147-esről van szó.
Karika2010-06-15 22:39:27 // 30398
Szia!
Köszi,utánnajárok.Ök jó közel vannak hozzánk.Tecccene a dolog.
Üdv
Karika2010-06-15 22:35:19 // 30397
Köszönöm,rendes vagy!

Nos,ha van 1 jó kis mühely ahol jól bánnak vele,szívesen elnézem a meglepetéseit! :))
GEORGE2010-06-15 22:20:27 // 30396
Dunántúli szervizet üzemeltető cartársak vannak itt? :-)

Lenne ajánlatom a számukra.

Írjon az oldalamra akit érdekel :-)
vm2010-06-15 22:10:32 // 30395
Persze, de csak egy csekélyke :)
Kareszka19842010-06-15 22:03:39 // 30394
úgy tudtam :D:D:D:D:D de csekélyke igazság azért volt a szavaimban nem? :D:D:D:D
vm2010-06-15 22:02:01 // 30393
Akkor én most kövezek :DD
mizooo2010-06-15 21:47:57 // 30392
Szia nekem Maglódon, Sanyi155 ék szokták a bonyolultabb melókat végezni... üdv
Piritu - 1.000.0002010-06-15 21:26:56 // 30391
Van új, majd a 156 topikba teszek :-)
Kareszka19842010-06-15 21:24:22 // 30390
Üdv az amoren :) Rendgeteg balesetmentes km-t kívánok :)

Hát lehet most sokan megköveznek, de az Alfa az Alfa...mindig megtud valamivel lepni :)
Karika2010-06-15 21:03:59 // 30389
Sziasztok Kedves Alfások!

Mint ujdonsült Alfa-hajtó és fórumozó,megkérlek benneteket,ajánljatok nekem jókezű és
becsületes Romeo-szerelő mestert(eket),mivel T.szecső környékén nem tudok ilyenről.Jó lenne Pest-megye v. Pest környékén,Pesten esetleg.A Ti tapasztalataitok sokat segíthetnek.
Nemrég vettem a gyönyörű gépegységet,és szeretném ha nem csak az én szememben lenne jó passzban,mivel sokszor csak az orvosnál derül ki hogy baj van!Ill.későbbi szervízalkalmaknál jóérzéssel tudjam othagyni Őt ha kell.
Köszönöm a figyelmeteket! Üdv Nektek
GTPeti2010-06-15 20:48:45 // 30388
Épp akartam kérdezni odaát, hogy hol vagy és hol van a ma esti kép. :)
Piritu - 1.000.0002010-06-15 20:46:15 // 30387
Üdv a klubban.
Mindez nagy valószínűséggel a közelgő hűtőcsere első jele :-(
Elporlad a csövek közötti rész és nincs ami leadja a hőt.
GTPeti2010-06-15 20:22:40 // 30386
Erhard kollégának hűtőcsere után lett jó újra az autó (A Hullaszállító). Szerintem őt kérdezd.
lee2010-06-15 20:15:57 // 30385
Sziasztok!
A jármű hűtésével akadtak problémáim. Ha külső hőmérséklet magasabb (>25°C), akkor 4000 Rpm felett elkezd felfele kúszni a hűtővíz hőfoka, egészen 110°C-ig. A termosztát amúgy olyan 95°C-nál kapcsol. Volt egy hűtőtisztítás, nem volt eltömődve, a lerakódott iszapot eltávolítottuk. Ez nem sokat segített. Tegnap volt egy termosztát csere, ez már olyan 88°C-nál kapcsol, de a hiba megmaradt. Ha nem tévedek, akkor autópálya tempónál elvileg már a menetszélnek kell dominánsnak lenni a hűtésben, és nem a ventillátornak (ez elvileg jól működik). Mérsékeltebb fordulatnál néhány perc múlva elkezd visszahűlni. Amit még észrevettem, hogy a klímahűtő eléggé tele van apró kavicsokkal, talán ez is csökkentheti a hűtés hatásfokát. Valamint a hűtőn a bordák közötti réz eléggé rossz állapotban van (alig tartja már valami). Mit lehetne kezdeni vele szerintetek? Előre is kösz a válaszokat!
fisch2010-06-15 16:53:49 // 30384
Ha esetleg mást is érintene, megosztom az infót: Kódkártyát már nem küldenek újat az autóhoz. Egyszerűen be kell menni a márkakereskedésbe, kipengetni 11400Ft-ot és pár percen belül megkapod a kódot kinyomtatva. Gondolom van valami progijuk, ami az alváz szám alapján generálja a hozzá passzóló kódot. Olyan ez, mint a progik crack-elése :)
Szilárd2010-06-15 07:30:56 // 30383
Akkor sajnos jól tippeltem:((((
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak