Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

NA-ti2010-06-28 21:39:06 // 30594
Sziasztok! Egy szervíz szerint a hűtőventilátorom "nem üzembiztos". Néha megy, néha nem (mikor kellene), de még nem tapasztaltam motor túlmelegedést, igaz csak egy hete az enyém az autó. A szervíz szerint csere, ami min.50e Ft. Hogy tudok 100%-ra meggyőződni, hogy tényleg cserélni kell? Hol van esély ennél olcsóbban megvenni? (Alfa156SW 1.9JTD, 2005.02.) köszi.
Cs.Alfa2010-06-28 17:55:33 // 30593
Megtalálták?
Cs.Alfa2010-06-28 17:54:59 // 30592
Kap egy AF kódot és kész...nem foglalkoznak a motorszámmal.ha nem látszik!
Tentacle2010-06-28 16:25:26 // 30591
Elvileg a testvezetékben, a 3 vezetékesen a kipufogón megy a jel a testje.
Bővebben itt.
TDI752010-06-28 16:03:44 // 30590
Meg tudjátok mondani, hogy mi az eltérés a 3 illetve a 4 vezetékes lambda szonda között?
zee2010-06-28 15:38:48 // 30589
Köszi. Most hoztam el,kész van. :)
bilon2010-06-28 15:03:52 // 30588
a motorszám az gáz lesz, nekem is nehezen olvasták le, műszakin meg meg is szűntették.
kéne egy kép a motortérről mert így fejből pontosan nem emlékszem, de, ha szembe állsz az autóval akkor a motor jobb oldala felé egy rozsdás lemezen van.
zee2010-06-28 14:43:51 // 30587
Kezdődik a szívás. Motorszám keresés mert képet kell róla készíteniük. Most gyalogoltam haza... a műhelyből. VÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-06-28 12:01:11 // 30586
az alvázszám a toronynál és egy kis lemezen elöl , a motorszámot pedig nem fogja megtalálni , de ez sajnos ilyen .
zee2010-06-28 11:33:52 // 30585
Sziasztok

Megy eredetvizsgára ma a gép,szervizes kérdezte tudom,e hogy hol van a motorszám meg az alvázszám... valszeg először találkozik 156-al.
Tudtok segíteni?

üdv
modern2010-06-27 20:02:50 // 30584
sziasztok 147-ben hol a pollenszűrő? fent a ventilátornál kéne lennie ? mert ott nincs...
Kareszka19842010-06-27 18:54:51 // 30583
"hugyozik"? :) ez alatt mit értesz? :)
Benzinre nem gyanakszom, mivel nagyon keveset megy benzinnel...60foknál vált automatikusan gázüzemre...
Hát meglátom mire jutok...köszi szépen a válaszokat :) de bár ne kellett volna kérdeznem :(
Cs.Alfa2010-06-27 18:38:49 // 30582
Na kész a gép...mint álom,úgy duruzsol!!!
A főtengely csapágy mrékban lett kiszedve......
[k i z z o]2010-06-27 18:31:48 // 30581
Először szedd szét, aztán ráérsz vásárolni, meg kell tudni mi okozza a gondot. Az biztos, hogy nem a 4-es eszik meg 1000 - en 1L -t, hanem all together. De felhordhat valamennyit az biztos, ha kormos. Ugyanakkor lehet benzin miatt is kormos, ha sokat kap amint Lacus irta. Az is lehet, hogy a 4-esed hugyozik, mossa a hengert, az meg kopik, aztán gyűrűzni sem érdemes.

Az is lehet, hogy a gyűrűzés nem segit. Amúgy a motort nem kell kivenni, ha gyűrűzni akarod, simán le lehet kötni a hajtókart, stb. Ha még nem csináltad, keress valakit, aki segit, mert drága lehet.
Pat2010-06-27 18:18:39 // 30580
Egy gyűrű törés szerintem nagyon durva lenne.
Ha kormos, akkor szerintem ott tökéletlen az égés, ez lehet gyertya hiba, vagy gyujtótrafó, amiket ugye jóval könnyebb cserélni és jóval olcsóbb is. Én ezekkel próbálkoznék előbb.
Az meg, hogy a hengertérben olaj van sok más apróbb dologtól is lehet, mint egy gyűrűtörés.
Kareszka19842010-06-27 15:24:30 // 30579
jövő héten utánnakérdezek itt/ott, hátha okosabb leszek :)
Piritu - 1.000.0002010-06-27 15:17:38 // 30578
Főleg az olajfogyasztás miatt is érdemes lenne körülnézni.
Kareszka19842010-06-27 15:15:40 // 30577
ez is egy jó felvetés...érzésem szerint legtisztább lenne egyszer szétkapni és megkukantani mi is hibádzik valójában...éscsak ezután berendelni a kellő alkatrészeket
Piritu - 1.000.0002010-06-27 15:10:17 // 30576
Szelepszárszimering?
Kareszka19842010-06-27 15:09:10 // 30575
hehe :) :D
na viccet félretéve, akkor legvalószínübben a gyürü repedése okozhatja a gyertya elkormosodását és az olajfogyasztást? nem szeretnék egy kazal zsetont kiadni olyan miatt, amiben nem vagyok biztos, remélem ez érthető részemről?! :)
Amúgy köszi a sok hasznos tanácsot, kedvesek vagytok! :) Ezért jó ez az alfás csapat, mert van, ki segíteni is szeret :)
Piritu - 1.000.0002010-06-27 15:09:09 // 30574
vízpumpa, görgők :-)
GTPeti2010-06-27 15:04:56 // 30573
tb-járulék. :)
Piritu - 1.000.0002010-06-27 15:02:45 // 30571
Akkor a járulék kiesik, de a szíjat nem illik visszatenni :-(
Kareszka19842010-06-27 14:57:05 // 30570
a vezérműszíj meg a hozzá tartozó cuccosok februárban lettek lecserélve. Amikor autót veszek nálam ez az első dolog, amit lecseréltetek, hiába köti az ebet a karóhoz az előző tulaj, hogy nemrég cserélte!
Jövő héten felhívok pár szerelőt, hogy mit mondanak rá...bízzunk a legjobbakban :)
Kareszka19842010-06-27 14:54:16 // 30569
okvetlenül kikell venni a motrot? ez tuti?
Hát affinitásom az van, meg helyem is, csak a mersz az nincs meg bennem :) Egy olajcserét bármikor bevállalok, vagy pl a toronymerevítőmet is én készítettem el a nullárol...de egy gyürüzés az nekem kb úgy hangzik, mint egy vakbélmütét, amit ugye nem szívesen végzünk otthon :D
De ha ezzel megszünik az olajfogyasztásom, akkor szeretném mihamarabb elvégeztetni...
Piritu - 1.000.0002010-06-27 14:48:53 // 30568
A gyűrűkön kívül szerintem még pár dologgal nem árt számolni, ha már szét van szedve a motor. Pl tömítések, vezérműszíj, ha már a szíj cserélődik a hozzá kapcsolódó cuccok: feszítők, vízpumpa, új olaj+ szűrő...
LacUS2010-06-27 14:45:50 // 30567
Hát nem az anyag a drága, hanem a motort ki kell venni, szétszedni összerakni. Ez sem olyan vészes dolog, de pl, én a V6nál 6 mellég még vettem utólag 4 hengerre valót mert a rohadt gyűrűk törékenyek, és hát tapasztalat nélkül el el pattantak... Szóval nem árt tudni hogy kell. Persze, ha ráérsz és van affinitásod hozzá és persze helyed akkor hajrá. :-)
Kareszka19842010-06-27 14:42:03 // 30566
az nem kifejezés :( tőle precízebb mestert nem ismerek, ezért is szerettem volna, ha ő végzi el a gyűrűzést. Igaz, hogy nagyon keményfejű, de a munkájára panasz sosem volt :) bízom benne, hogy felépül annyira, hogy betudja vállalni a masinát!!!
GTVili2010-06-27 14:40:44 // 30565
Bármilyen furcsa is,de a két dolog nincs összefüggésben.
A keresztapám életében nem dohányzott.....mégis minden tüdőszűrés alkalmával azt mondták.....hogy ideje lenne felhagyni a dohányzással.
A tüdeje vitte el....
Dévid2010-06-27 14:39:18 // 30564
Visszatérünk rá, ha megvan a konkrét diagnózis. Még el kell jutnom a szerelőmhöz, szét kell szednie, és ki kell derítenie, mi történt valójában.
GTPeti2010-06-27 14:37:53 // 30563
Az kemény. Cigizett?
Kareszka19842010-06-27 14:31:54 // 30562
a szerelő, meg akire rászerettem volna ezt bízni sajnos múlt héten diagnosztizálták nála a tüdőrákot :( szegény elég maga alatt van most :( talán idővel kilábal és újbol nagyot alakít :)
LacUS2010-06-27 14:31:01 // 30561
Mondjuk, egy rossz vezérlés miatt, keverék került, és a gyújtásra ott robbant be. Tehát előszőr a vezérlést nézd meg,hogy a helyén van-e, ha igen lehet tovább keresni.
GTVili2010-06-27 14:29:58 // 30560
Nekem van egy ilyen szívósorom....a GTV-ben volt.Szét van pattintva....de kb 5 perc alatt összerakható.
Ha érdekel.....
Kareszka19842010-06-27 14:26:50 // 30559
hát igen, a prolong az maga lehet a csúcs :D
olajra van a gyanakvás, mert eszegeti is, meg nagyobb gázadásnál szépen dobja hátul a füstöt :( persze énis szeretném ezt mihamarabb kiküszöbölni, ezért is kérdeztem mibe fájna nekem ez a gyürüzés...riogattak engem (euróban tudok számolni) 1200euróval, meg 600-al is...erhard kolegátol kérdeztem csak úgy informatíve, a gyürüszett ára 22000forint körül mozog, ami nemis hangzik olyan horribilisnek :) talán a munkadíj lehet a nagyobb? nemtidom...no meglássuk, addig is ritkábban autózunk :( :)
Dévid2010-06-27 14:26:48 // 30558
Még egy kérdés, mitől robbanhat fel egy szívósor?
Dévid2010-06-27 14:19:48 // 30557
Idén már nem hiszem hogy lesz pénzem bármire is a kocsimmal kapcsolatban. Eladni meg nehéz, mert finoman szólova nem rendeztettek a papírjai. :)
LacUS2010-06-27 14:18:38 // 30556
A prolongreklám óta meg azt is tudjuk,hogy olaj nélkül, homokkal is megy a motor.... Nemá, ha el van repedve azonnal csere, vagy esetleg megvárhatod, mig a 4 dugattyú megnézi milyen a világ odakint...Szvsz cserélj szerelőt, ha ilyen a hozzáállás.... Amúgy még azt kéne kideriteni,hogy tényleg az olaj miatt kormosak, vagy mondjuk, behugyozik az a csúcs...
GTPeti2010-06-27 14:15:31 // 30555
Tudom, hogy a trélerezés pénz, de akkor is máshova vittem volna az autót... Ilyen nincs, hogy minden héten tönkremenjen valami...
Kareszka19842010-06-27 14:13:54 // 30554
Sziasztok!
Egy gyertyacsekkolás alkalmával vettük észre, hogy bazira kormossak a negyedik henger gyertyái (csak azok, a többi mint az új). Tanács: egy gyűrűzés segít ezen. Állítólag megelhet repedve a gyürü. Szerintetek? Ebben az esetben mibe fáj egy ilyen beavatkozás. Úgymondták hajtható így is, csak alkalomadtán megkell pucolni a gyertyákat. 147, 1.6TS-ről van szó.
Dévid2010-06-27 14:12:43 // 30553
Majd ősszel-télen szerelőmnek lesz ideje kideríteni. :)
LacUS2010-06-27 14:06:49 // 30552
Fuck...:-( Akkor az tuti csere, viszont előtte jó lenne kideriteni mitől detonált vissza...
Dévid2010-06-27 14:01:42 // 30551
Indításkor felrobbant, fény, hang, és füst kíséretében.
LacUS2010-06-27 13:58:05 // 30550
Ez a szivósor, és újban egy horror.. bontva nem tudom, de nem hinném,hogy olcsó. Mi történt a tieddel?
Dévid2010-06-27 13:49:10 // 30549
Bocs...
Dévid2010-06-27 13:48:03 // 30548
Persze a kép ugye lemaradt. :S
Dévid2010-06-27 13:47:24 // 30547
Szervusztok!

A képen pirossal jelölt alkatrész micsoda, és mibe fáj egy olyan?
Bízom benne, hogy valaki tud információt adni.
Misi1662010-06-26 15:59:42 // 30546
Üdv Uraim!
Tudna valaki abban segíteni,hogy a 166 jtd-be 99-es,hol van a tankban lévő üzemanyag szivattyú
reléje?
Köszönöm!
mizooo2010-06-26 11:47:21 // 30545
Szia igen én is erre gondoltam :S, de egyenlőre abbahagyta lehet kipucolódott.. még várok vele kicsit, ha visszajön a probléma le kell szedni... Pedig alapostam kimostam benzinnel, brigeciollal is és ki lett öblítve... Kösz a tippet!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak