Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

gecsa2012-08-19 22:33:25 // 40042
Holnap raprobalok,aztan majd referalok rola..bar csak valami noname pillanatragaszto van keznel..:-)
Kazes☻2012-08-19 22:33:24 // 40041
...akkor flex! :)
GTPeti2012-08-19 22:31:40 // 40040
Próbáld csak ki! Ki fog jönni, SZVSZ. Fontos, hogy tengelyirányban húzd és ne ferdén.
gecsa2012-08-19 22:29:54 // 40039
Egy kicsit ha megfeszitettem a kulcsot,akkor tudtam huzni kifele,persze nem nagy erovel,de ugy sem ment..
GTPeti2012-08-19 22:27:19 // 40038
Én azt mondom, amit csinálnék: Egy kulcsot ráragasztanék, mondjuk Pattex-szel. Ezáltal lehet húzni, miközben tekered. Kézzel kitekerném.
(A szerszámot persze később le lehet hámozni a csavarról, annyira jól nem ragaszt.)
gecsa2012-08-19 22:23:47 // 40037
Ma meg akartam nezni az elso fekemet,hogy miert nyikorog,es azzal kellett szembesulnom,hogy az egyik kerekcsavaron meg van szakadva a menet...hiaba tekerem,elforog,de nem jon ki..tud esetleg valaki egy jo hazipraktikat,hogy mikent lehetne kiszedni a csavart? Legkulcsal lehet esely ra?
Szido2012-08-19 00:08:48 // 40036
Üdv!

156 1.6TS:
Két probléma áll fent egy ideje. Az első az alapjárat:


A második viszont számomra megmagyarázhatatlan:

2500-ig többször is rángat, utána megindul, mint a puskagolyó.
Mi lehet a probléma?
Milyen teszteket futtassak még le, hogy kiderüljön az ok?
gecsa2012-08-17 10:23:45 // 40035
ha már volt 5ösöd a lottón,akkor a duplájával is lehet próbálkozni..:D:D:D
múltkor elég soféle adat került elő ebben a témában..de jobb a békesség..:D
Robbye2012-08-17 09:33:41 // 40034
köszi én is erre gondoltam :)
Bilux2012-08-17 09:32:20 // 40033
ha jót akarsz 60.000
Robbye2012-08-17 09:30:58 // 40032
Sziasztok hány kilométerenként kell a 2.0 155le ts motornál a vezérműékszíjat cserélni?
Köszi
Thorpe2012-08-17 08:52:45 // 40031
Kareszka1984, Gecsa, köszi :-)
Totti (NagyVad)2012-08-17 08:26:53 // 40030
Válto szoknyát ki pattentolod tépőzár szét majd a hátsó két sarkához be nyúlsz és felfelé húzod bejd mikor a hátulja kinn van hátrafelé jön ki !
osee_selespeed2012-08-17 06:25:06 // 40029
Úgy tettem.
Fairlane2012-08-16 23:22:49 // 40028
A legmélyebb ponton... :)
Azután tapadj rá a kiegyenlítő betöltőjére, és fújd ki a maradékot :)
osee_selespeed2012-08-16 21:04:10 // 40027
Kimaradt, hogy 2.0TS-ről van szó...
osee_selespeed2012-08-16 20:37:54 // 40026
Jó estét!
Hűtőfolyadékot leengedni, honnan a legoptimálisabb levenni a tömlőt, hogy minél kevesebb folyadék maradjon a rendszerbe?
A hűtő aljáról vettem le, de csak max. 4 liter folyhatott ki.
Zoli19802012-08-16 19:45:33 // 40025
Sziasztok.

166-nál hogy tudom levenni a váltó körüli műanyag borítást törés nélkül? Patentos, vagy megvan a külön trükkje? Remélem nincs egybe az ICS-el....

Üdv: Zoli
gecsa2012-08-16 19:33:33 // 40024
én is mennék inkább nyitott tetővel..:D
Wickey2012-08-16 15:23:02 // 40023
Ez teljesen jó elméletnek hangzik. Legalábbis ésszerűnek. :-)
Wickey2012-08-16 15:22:04 // 40022
a kétévente az igen.
A kéthavonta pedig a nyári hónapokban a TS-re. Ilyen jó időben mászkáljon a f@szom hullaszállítóval, jó olyankor a spider is. :-P
admirális2012-08-16 14:51:06 // 40021
A felújító készlethez nekem van egy olyan buta elméletem, hogy :

1. megveszed az autót hangos módosítóval. Akkor elviszed a szerelőhöz, kérsz bele új vezérlést, meg egy új módosítót (ez fájni fog, de ha már eleve olyan szar a módosító hogy hallod a hangját, plusz azt sem tudod, mikor került bele, akkor kénytelen leszel)
2. megteszel vele 60E km-t, kb pont akkor fog megszólalni a módosító. Ekkor kérsz bele megint új szíjat, görgőket, és csak felújítod a módosítót. Akkor is ha valami okból esetleg még nincs is hangja.
3. Ez után vezérlés cserekor csak felújítasz.

A kopott módosítónak nem nagyon használ (igaz nem is árt), de ha a fentiek be vannak tartva, szerintem nem kopik el annyira hogy ne újíthasd fel utána párszor. Aztán a kocsi meg már úgyis eléri a 3-4-5 százezer km-t.

Én tapasztaltam jót is, rosszat is a felújító készletről. Akarom hinni, hogy a gyár nem véletlenül találta ki, és a megfelelő előírásokat betartva igenis van értelme.
gecsa2012-08-16 14:09:55 // 40020
gondolom ez nem a jtd-re vonatkozik..:D:D:D
Wickey2012-08-16 13:25:59 // 40019
Ja, és cserélgetheted 5-10ezer kilométerenként a vezérműszíjat, ha összetojja magát, mert ha megbontják a vezérlést, akkor legalább az a minimum, amit illik... Biztos boldog lennék ha kéthavonta szednék szét a vezérlésem. Így, hogy kétévente szedik, se vagyok mindig túl boldog attól, hogy már megint "idő van". :-)
gecsa2012-08-16 12:55:44 // 40018
ha munkadíjat nem számolunk,akkor elméletiled 40db felújítószett ér fel 1 vezmód árával..csak nem bír 40szer kevesebbet,mint a gyári..de,ha mondjuk csak harmad annyit bír,akkor a munkadíjjal hamar behozza a lemaradást...és a szervízben is örülnek majd..:D
Liquid2012-08-16 12:32:04 // 40017
a felújító készlet ára elhanyagolható az újhoz képest 1000 vs 40000 kb.
Inkább az kérdéses, hogy jobb lesz-e tőle a illetve meddig, de ha bekalkulálod, hogy amennyiben nem lesz jobb, a cseréhez ismét szét kell bontani a vezérlést...
gecsa2012-08-16 12:17:40 // 40016
ha lehet tudni,hogy mennyi km-t bír a felújított,és mennyit egy új,illetve mennyibe kerülnek,akkor könnyű kiszámolni,hogy melyik éri meg jobban...
Piritu - 1.000.0002012-08-16 10:33:44 // 40015
Nekem Csöri mutatott anno felújító készletet.
Liquid2012-08-16 09:25:55 // 40014
mennyire van oda a vezmód? ha állandó dízelhangja van alapjáraton akkor szerintem nem érdemes javítani, de valóban sok a pro és kontra
Tentacle2012-08-16 09:17:39 // 40013
Azt hiszem Elaforgnál van, de megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy mennyit ér a felújítás ...
Kareszka19842012-08-16 08:30:02 // 40012
amennyire én tudom minél erősebb az indítóárama, annál jobb, persze csak ami méretileg is belefér...meg ügyelni a jobbos/balos kivitelre :)
GTVili2012-08-16 08:18:06 // 40011
Srácok!

Hallottam,hogy létezik felújító készlet vezérlésmódosítóhoz....
Hol és mennyiért kapok ilyet....?
gecsa2012-08-15 14:36:49 // 40010
60Ah,ha jól olvastam,de a típusoknál te is meg tudod nézni..:D
Thorpe2012-08-15 14:20:20 // 40009
Srácok,
147 2.0 TS-be milyen paraméterekkel rendelkező akkumulátor való?
gecsa2012-08-15 12:50:19 // 40008
de,ha mégis kicsit elmelegedne,akkor jól jön,ha 2-300 fokig hőálló...:D
lehet kapni tesóban is direkt erre a célra szolgáló festéket,az ára is baráti..
Jack2012-08-15 12:08:15 // 40007
Köszi az infót mindenkinek!
gecsa2012-08-15 08:08:53 // 40006
én valami cserző anyaggal is lekenném még...(rozsdamaró)
Jorjie2012-08-14 23:08:25 // 40005
Én piros Hammerit-al festettem, blogomban láthatod, hogy néz ki. Eddig még nem vált le :-) Egyébként drótkefével átdörzsöltem, majd csiszolópapírral átcsiszoltam, és lakkbenzinbe mártott ronggyal áttöröltem. (por és zsírtalanít) Két réteg festék és kész.
Liquid2012-08-14 22:14:42 // 40004
ahogy nézem, mindkét kábel megfelelő a JTS-hez
klikk
Hari2012-08-14 21:40:14 // 40003
Bármilyen festéket használhatsz! Mint az előttem szóló is mondá: - Az előkészítésen múlik minden!
Sokan azt hiszik micsoda nagy hőnek van kitéve a féknyereg?! :))) ... háááát nincs! Max. 130-150 C fok. (Kicsit gondolkodjunk el ezen! ... hiszen a féktárcsa komoly igénybevétel esetén szinte izzik! Akkor miért nem melegszik a mh. ? Mert: - a fékbetét kiváló hőszigetelő! / Ezért lényeges, hogy mindig legyen jó vastag a betét! Ne használjuk el 4-5 mm -nél vékonyabbra!/ - azért van a féknyeregre rávezetve - jó esetben! - a levegő!
Egyszerűbben! :
- mennyi is a fékfolyadék forráspontja?!! DOT4 esetén 160-170 C fok körül! Na ennek még a közelében sem lehet a mh. hőmérséklete!!! Ellenkező esetben a fékfolyadék begázosodik! - következmény: - fék nuku!!! :)
Tehát: kb. olyan 150 C fokra számítva - bármilyen (még akril is!) festék kibírja ezt a hőt!
:)
gecsa2012-08-14 19:40:25 // 40002
Szerintem barmelyik hoallo festek jo lesz..sokkal inkabb az elokeszitesen mulik,legyen mindenhol zsir-por-rozsdamentes,es tobb vekony retegben vidd fel,igy nem folyik majd meg..:-) nem nagy ordongosseg,sokkal inkabb pocsolos melo..
Jack2012-08-14 17:18:19 // 40001
Biztos volt már sokszor téma, a fék festésével kapcsolatban kérdezősködnék. Több féle festéket is találtam, a preventtől a dupli-colorig. Van szett tisztítóval, és külön csak festék is. Sokan csinálták már, néztem is egy-két cartárs blogját, de festék tipust nem sokan írtak. Mit ajánlotok, hogyan es mivel álljak neki? Esetleg valakinek le van írva a blogjában A-Z-ig a művelet? Ennek is vannak biztos buktatói ahol el lehet rontani ( előkészítésre gondolok)és nem szeretném ha fél év múlva elkezdene leperegni a festék.
pepe.052012-08-14 16:02:35 // 40000
hello!
az a kérdésem lenne, hogy az alapjárati szabályzó pontosan hol található és hogy néz ki? előre is köszi
gecsa2012-08-13 19:22:24 // 39999
itt látszik néha,miért volt jobb régebben...:D simán megoldható volt minden akár otthon is..
.......................2012-08-13 10:12:01 // 39998
Igen,csak azzal
az ELM 327 el iski lehet ,amiböl ki kell veni az ellenállást
de csak ha jogtiszta a szoftver a Fiat ECU Scan,
és kell hozzá a zöld adapter kábel is,
szóval nem egyszerü
doby2012-08-13 09:46:32 // 39997
mito 1,6 jtdm szervizintervallumát csak komputerrel lehet kinullázni?
köszönöm.
Szido2012-08-13 09:38:48 // 39996
Köszönöm! :)
pb_2012-08-13 09:24:07 // 39995
Amúgy is 1 idő után rozsdabarna színű lesz az összes.)))
B@rney2012-08-13 07:57:27 // 39994
igen, van. elektronikus kulcs :(
Szomorú is vagyok, csak köszörül, de anyagot nem ad a porlasztókra...
Ferke2012-08-13 00:53:00 // 39993
Tökmindegy, hogy milyet rak bele, még csak nem is kell tutela, csak a feladatát lássa el (ne tecsós, vagy legolcsóbb unixos legyen, a többi már jó:) )
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak