Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GTPeti2012-10-03 22:17:09 // 40642
A gyertyák cseréjén elgondolkodnék a helyedben. 90e szép teljesítmény, nem fog ártani a csere. Sőt... ha ilyesmi hibád van, talán a legegyszerűbb diagnosztika is.
GTPeti2012-10-03 22:15:20 // 40641
"3 autószerelőből 3 nem tud rá mit mondani." Mert nem a megfelelő hármat kérdezted.
Liquid2012-10-03 21:59:14 // 40640
attól függ, hogyan használod, városban, rövid távokon használva simán elfér, de "normális" használat mellet sok
SpJani2012-10-03 21:53:29 // 40639
Sziasztok Cartársak!

A következő ügyben kérnék segítséget:
156 1.6 TS 2000-es évjárat. Az utóbbi időszakban költöttem rá egy jó adag pénzt (futómű, lambdaszonda, holtponti jeladó + sok apróság).
Ezeket a cseréket a hibakód kiolvasás után eszközöltük. A hibakódok dobálása meg is szűnt, viszont egy jelenség megmaradt. Az autó gyorsításkor fullad. Kis gázzal finoman gyorsítva "haladgat", de amikor rálépek a gázra akkor gyorsul ugyan, de fulladozik, változó intenzitással emelkedik a sebesség. Ha elkezdem "pumpálni" a gázt a mélyebb gázpedál állás egyértelműen fojtja.
A legdurvábban akkor jelentkezik, amikor álló helyzetből indulnék meg dinamikusan. Ekkor gyakorlatilag majdnem leáll a motor és csak akkor tér magához, ha elkezdem simogatni a gázpedált. Balesetveszélyes helyzetem is adódott már belőle...

Egyébként enyhe alapjárati fordulatszám ingadozást is tapasztalok. A cserék előtt viszonylag gyakran csinálta, hogy alapjáraton majdnem leállt, majd kompenzált folyamatosan. Egyszer abbahagyta, máskor újrakezdte. Hátha ez is segít a távdiagnosztikában :)

Mi a véleményetek? Hol érdemes kezdeni a hibakeresést?

Egyébként 190e km van az autóban. Olajfogyasztás 1 liter körül 10ezer kmként (0w-40)
Gyertyasor 90e km-t ment, még pár ezret el szeretnék vele menni. Levegőszűrő új.

Köszi előre is!
gecsa2012-10-03 21:51:45 // 40638
Jo allapotut kell venni..:-)

Vagy nem tulhuzni a csavart..
Szerintem akad valasztek azert,es gondolom nem szazezreket kernek erte..
Imyx2012-10-03 18:24:57 // 40637
Nem semmi a harcmodora! :DD
Tentacle2012-10-03 16:26:42 // 40635
És azon elvégezni a menetjavítást ? Kétséges annak is az állapota, és úgy sejtem nincs nagy választék sem bontott teknőből. :)
GTPeti2012-10-03 16:10:59 // 40634
Az első linken (elvileg) menetjavító készletek is láthatóak. Persze a bontott teknő is megfontolandó!
gecsa2012-10-03 15:33:50 // 40633
tehát menetfúrás?
vagy egy komplett teknő bontva...???
Arno1662012-10-03 13:53:35 // 40631
Sracok, ha 2.0TS olajteknobol kihuzza a leeresztocsavar a menetet, mi a bevalt megoldas? 18-ast felmenetelni 20-ra, masik csavar bele es kesz? Esetleg tipp milyen autonak van 20-as (x1.5) leeresztocsavarja?

Koszi!!!
gecsa2012-10-03 13:50:37 // 40630
zselés akksi még talán feleakkorában is van..D:
Piritu - 1.000.0002012-10-03 13:11:31 // 40629
Az kicsit sok. Nekem 127ezer km átlagában 8-at evett.
Így elsőre a lambda szondára tippelnék, de ki kellene olvasni a kocsit.
Tentacle2012-10-03 13:08:32 // 40628
Szerintem nem normális ez a fogyasztás.
Legtöbbször lambdaszonda szokott lenni az oka, de kellene valami hozzáértő, aki normálisan műszerekkel átnézné azt a motort.
Tentacle2012-10-03 13:05:28 // 40627
Olyan címkét ragasztanak rá amilyet csak akarsz :)
GTPeti2012-10-03 12:58:59 // 40626
OK, akkor mutass nekem egy 70Ah-sat, a régi 45Ah-s méretében! :PPP
gecsa2012-10-03 12:27:02 // 40625
manapság már lehet mindent mindenféle méretben kapni..
aki csillaggarázsban parkol télen is, annak meg azért még jobb befektetés egy mi 66ah-s...kevesebb meglepetést okoz a hideg...
MiszöszFőnök2012-10-03 12:24:48 // 40624
Üdv.

Vajon a 147 es em (benzines) miért fogyaszt 12 litert?
Mindenkié ennyit fogyaszt?
3 autószerelőből 3 nem tud rá mit mondani.
Valami jótanács? Vagy egy jó szerelő tel. száma?

Köszönet ha válaszra méltat valaki.
GTPeti2012-10-03 11:32:09 // 40623
Látod erről is beszélgettünk néhány hónapja elég sokat. :)
Az 50Ah SZVSZ még épp megfelelő. Ez egy műszaki és/vagy autórajongó ember számára azt jelenti, hogy nem sajnálna pár eFt-ot, hogy minimum 66-os legyen benne.(Példa: A standard 55Ah-s méretében lehet kapni 66Ah-s ZAP Silvert.)
Imyx2012-10-03 11:15:25 // 40622
Szerintem ez teljesen jó, nem rossz az 540A hidegindító áram sem, nagyobbat rakni bele nem sok értelme lenne, hacsak utólagosan nincsenek beszerelve fogyasztók. Azért érdemes leellenőrizni, hogy méretben ez mennyire tér el a gyáritól, de szerintem ez még elfér.
Imyx2012-10-03 10:48:08 // 40621
Hm, talán ez lesz a legjobb megoldás... köszönöm!! :).
Kareszka19842012-10-03 10:41:29 // 40620
akksi téma:
az oldal szerint a típusoknál 50Ah-s akksi van megadva a 105lovas, 1.6TS 147-hez. én ezt picit keveslem. találtam ezt:
KLIKK
megfelelő, vagy nézzek más típust, erősséget?
gecsa2012-10-02 21:39:09 // 40619
Nem rossz otlet!
gecsa2012-10-02 21:37:35 // 40618
Nem lattad azt a csodaszert,ami meg a szarbol is metalfenyt varazsolt egy mozdulattal??? Regen agyon reklamoztak...valami teleshopos turo..na,az kepes az alapozot is felfenyesiteni a festek alatt...:-) :-) :-) :-) :-)

Nem feltetlenul veszti szinet a festek,lehet csak a lakk mattul...
Liquid2012-10-02 21:08:17 // 40617
damillal próbáld meg "lefűrészelni", asszem Poló oldotta meg így
atis_166jtd2012-10-02 20:08:44 // 40616
Probáld meg a lakk alatt polirozni az alapszint.
Imyx2012-10-02 16:36:16 // 40615
Kösz mindenkinek a tanácsokat a típusjelzés eltüntetéséhez :-).

Zoli1980: nem semi ez a WV-től! :)))
krecsi2012-10-02 16:18:11 // 40614
Nekem is ezért tartott sokáig megkeresni a hibát. Na és persze mikor leszedtem a burkolatot, akkor mindig jó volt:)
Zoli19802012-10-02 16:08:12 // 40613
A VW csoportnál kérhető a típus és/vagy a motorjelölés eltüntetése. És kivételesen nem számolnak érte felárat :)
gecsa2012-10-02 15:52:22 // 40612
egy jó polírral meg lehet oldani a nyomát is..:D
atis_166jtd2012-10-02 15:33:59 // 40611
Levenni nagyon egyszerü, ügyes kéz kell hozzá meg egy nem görbe spakli. Utánna a ragasztó eltüntetéséhez van korong, csak ovatosa kell mert ha tulnyomod leszedi a festéket is. Csináltam párat már. Viszont ha régota rajta van meglátszik a helye mert ott nem szivja a nap hacsak nem régi a fényezés.
Sotime2012-10-02 15:27:54 // 40610
Én a régi bravomról szedtem le és mindenképp hevíteni kell, anélkül életveszély!:)
Nagyon halványan fog látszani a különbség és csak ha közelről nézed..
gecsa2012-10-02 15:24:00 // 40609
biztos,hogy van...
zee2012-10-02 15:20:18 // 40608
Ha lesz vkinek JTD felirata az átvenném szívesen.
Imyx2012-10-02 15:19:21 // 40607
Valószínűleg szabály, hogy csak a jelzésekkel ellátva gurulhat le a gyártósorról, de nem mernék megesküdni rá :))). Kíváncsi lennék rá, van-e olyan, hogy jelzések nélkül engedik ki a gyárból. Szerintem ilyen is van. Jó lenne ezt pontosan tudni :-).
gecsa2012-10-02 15:12:37 // 40606
ha ügyes az ember,és a ragasztó is enged,akkor megoldható..lehet egy kis melegítés nem árt neki...és úgy néz ki vevő is akad a cuccra..:D
Imyx2012-10-02 15:09:47 // 40605
Azon gondolkodom én is, hogy eltüntetem a típusjelzéseket :). Viszont fog látszani a 'nyoma' leszedés után? Gondolom ragasztva van. Valami tompa tárggyal megpróbálom lefeszíteni.
Sotime2012-10-02 15:09:34 // 40604
épp a napokban gondolkodtam azon, hogy miért fontos, hogy a motor mérete/típusa is rá legyen írva az autókra... Van erre valakinek egy jó elmélete? :)
gecsa2012-10-02 14:42:47 // 40603
az enyémen sincs felirat,de nekem nem is hiányzik...:D hadd találgassanak az emberek..:D
Lacci2012-10-02 14:19:31 // 40602
Azt meg fogom nézni, nálam hogy van.
A vicc az egészben, hogy azóta nem produkálja, most várok hátha megint előjön, de a relét azért megnézem.

Köszi az ötletet!
atis_166jtd2012-10-02 13:56:09 // 40601
Srácok van valakinek elfekvöben 166-oshoz hátra felirata? Kéne az összes mert hiányzik (166, 2.4; jtd) ezek kellenének. Ha valakinek van jelezzen. Elöre is köszi.
gecsa2012-10-02 12:24:45 // 40600
én egyszer off autónál találkoztam ilyennel...ott beragadt a kapcsoló (nem a kar)..egy jól irányzott ütés a kormányra meg is oldotta a problémát...azóta is működik...:D
krecsi2012-10-02 10:55:41 // 40599
Nekem is ezt csinálta (de csak jobbra), nálam az irányjelző relé volt a szar. Az egyik lábnál a forrasztás megrepedt és vmelyik vezeték feszesebb volt és nagyobb kormány mozdulatnál egy picit megmozdította a relét. De mit szívtam, mire rájöttem:)
Macky2012-10-02 10:38:18 // 40598
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. 156-1,9JTDm-2005 autómon a középkonzol jobboldalán (ott, ahol a pollenszűrőt is cserélni kell a lenyitható ,,szőnyeg" alatt ) van 3 elektromos csatlakozás. Ezek közül nálam a középső (kék) nem volt bedugva. Ez minek lehet a csatlakozása? Feri
gecsa2012-10-01 20:27:17 // 40597
valószínű az lesz..bár lehet nem volna rossz szétszedni,és kitisztítani..
Lacci2012-10-01 18:28:29 // 40596
Azthiszem, hogy rosszul fogalmaztam, a gond az, hogy a jelzést elveszi, pedig nem kéne.
Ha eltekerem a kormányt jelzés közben, egyszerűen abbamarad a villogás...
Pedig nem kéne neki. kis mozdulatnál jó, illetve ha eltekerem a kormányt és úgy akarok jelezni, akkor is jó.
Valami kontakt problémára gyanakszom, adok neki egy kis WD40-et aztán meglátom.

Köszi a választ!
atis_166jtd2012-10-01 15:35:00 // 40595
Az a baj vele , hogy nem huzza vissza a kart eléggé csak pont annyira hogy már megszakad az áramkör. Általában egy kis valamilyen sikositó spray szokott segiteni. Ott fujd ahol a kar surlodik valamivel.
gecsa2012-10-01 13:04:00 // 40594
amikor beerőszakolod neki a virtuális lemezt,akkor az automatikus indításban megjelenik..:D
Kareszka19842012-10-01 12:41:12 // 40593
majd tanulmányozgatom tovább. előbb megvolt, de kikapcsoltam és most megint nem találom :-/
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak