Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Alfa GT-Csaba2012-10-17 18:47:29 // 40792
az enyémbe is bele van rohadva ,hidegen 2"csőfogó ráhúzva acélcső rajta 80 kilóm és akkor sem indult meg!!Ezt másképp nem is lehet kiütni mint ha hegesztő pisztolyal felizzítom
mreni2012-10-17 17:11:08 // 40791
mit jelent nálatok a hőkezelés? kis gázlámpával melegítette?
szeda2012-10-17 12:44:33 // 40790
Jó akkor mond hogyan kell mert ott voltam és nagyon keményen megszenvedett vele.Én kértem hogy ne folytassuk mert este volt és kell a kocsi.
lakosg012012-10-17 11:10:32 // 40789
Akármilyen furcsa, következő alkalommal (remélem nem mostanában lesz), így fogok tenni :)
Persze fel nem jelentem, maximum itt...
Ferke2012-10-17 07:14:20 // 40788
Mekkora király szerelőd van bakker:) Én ilyen helyre akkor sem vinném többet, ha mostantól ingyen csinálná:)
szeda2012-10-17 06:13:42 // 40787
Jó reggelt!

Ötleteket várnék.156 hátsó kerékagy aljából nem jön ki a hosszú csavar amiben a szilentek is vannak. Hőkezelésen és légkulcson túl vagyunk.Szerelő visszadobta a projektet, szerinte csak letörni lehetne azt meg nem szeretném.Nagyon kéne szilentet cserélnem bal hátul.Anya szépen lejön de onnantól semmi...
Nándi2012-10-16 16:56:30 // 40786
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni nekem. Szükségem lenne egy 1.9jtd 8V 105Le motorhoz főtengely vezérmű szíjkerék! (nem a hosszbordás szíjtárcsájáról beszélek:)) Elég sűrgős lenne!
Előre is köszönöm
Rizzo2012-10-16 15:47:56 // 40785
Legalább megúsztad az olajtekmő cserét.
Zoli19802012-10-16 15:27:55 // 40784
Az milyen lenne, ha laptoppal, kábellel mennénk autót venni, rádugni, ha nem stimmel, nem vesszem meg+fel is jelentem a kereskedőt :)
Grando2012-10-16 13:42:20 // 40783
Ahogy mondod. ;)))
Hozzátéve, hogy azért a német is ember, és szereti a pénzt (hajjaj...), nemcsak a török (meg arab meg szerb stb.).
Sokmindent feltalált már magyar ember, de az óravisszatekerés speciel nem ide kötődik. Valóban ideje lenne felébredni a "nyugatról csak tutikocsi jön" álomból. :)))

Cikkek (google remélem vmennyire kihámozhatóvá teszi):
- 6 milliárd eurós kár évente a kilométeróra tekergetés miatt.
- Másik cikk, razziával, letartóztatásokkal, kilométeróra-maffiával.
lakosg012012-10-16 13:41:32 // 40782
Egy kicsit elkeseredtem. Állapotra jó a kocsi, csak így már a szervizes és egyéb papírok birtokában is homályossá vált számomra az autó előélete.
szeda2012-10-16 13:24:35 // 40781
Ezer éve divat.Kint sem a némettől veszed a kocsit.Az összes kereskedő török meg arab.Szerinted? :)
Arno1662012-10-16 13:01:27 // 40780
2.0TS / Spider rángat, Lambda rossz volt cseréltem, hibakód azóta nincs.
Injektorok hozamát megmértem, tök azonos. (Kiszedtem, és belepisiltettem őket indítózás közben 1-1 nagy fecskendőbe.)

A franc baja lehet? Teljesen olyan mintha lógna vmi, motortartó bak, kuplungban törött rugók, vagy hasonló. De minden bakot cseréltem már (amúgy is kellett, odavoltak), a felső motorkitámasztó blokkon levő szilentjét kivéve. De annyira az nem kehes, h ennyire bezavarjon.
Kuplung alig egy éves. (mikor új volt is csinálta.)
Féltengelyek rendben.

Alacsony fordulaton hintázik a gép, elég idegörlő állandóan kikuplungolni.
Kicsit olyan érzésem van, mikor elveszem a gázt teljesen és az alapjárati szelepnek kellene biztosítani egy kis levegőt - az az üzemállapot nem korrekt. Emiatt gázelvételre azonnal durva motorfékkel válaszol, nincs az a szépen lecsengő átmenet.
Majd ismét gázt adva azonnal idegesen indul.
Lehetséges, hogy a pillangószelep nincs a megfelelő helyen, és az alapjárati szelep állandó végállapotban próbálja beszuszakolni a plussz levegőt. Mely végállapotban nem tud korrektul szabályozni?

Utolsó gondolatom ez, aztan kifogytam. :)
Ebből adódik a kérdésem, hogyan kell alapjáratot állítani a 96 környéki 2.0TS motoroknál? Mert az a tippem kell valahogy.
Lehúzott alapjárati szelepnél belőni a pillangószelep állásával a 800-as fordulatot?
(Vagy 850-et, vagy mennyi is a nominál érték?)
Arno1662012-10-16 12:51:28 // 40779
Végül az lett, menetvágtam 20-asra /ismerősnek volt menetfúró/, bele egy Fabory-s olajleeresztő /fél áron mint autósboltban/ alá egy rézalátét SKF boltbol /Fabory-ban nem volt épp/ és azóta pöpec.

Végső megoldás az lesz h esztergáltatok egy kicsit kúpos 20-as külső 1x-es belső menetes acél közdarabot. Köv olajcserénél zsírtalanítás, brutál csapágyragasztó, és beletekerem a közdarabot. Majd utána a kisebb olajleeresztőt, és örök élet, nem fog megszakadni többet az ALU-ban a menet.
Marklar1552012-10-15 22:57:39 // 40777
mreni2012-10-15 22:24:27 // 40776
eddig is divat volt,csak nem ennyire mint nálunk :)
lakosg012012-10-15 22:02:05 // 40775
Ezek szerint már az osztrákoknál is divat?
Liquid2012-10-15 22:01:57 // 40774
én is így tudom, ha meg van mahinálva akkor nullázódik, legalábbisa ha nem tökéletesen hozzáértők művelik
Hardy2012-10-15 21:47:08 // 40773
Szerinted?
Vissza van tekerve azt mondják a hozzáértők.
lakosg012012-10-15 21:40:38 // 40772
Ma volt egy kis időm, gondoltam rádugom a kábelt a gépre, megnézem, hogy volt-e hiba az elmúlt 2600km alatt.

Szerencsére semmi. Ekkor jutott eszembe, hogy megnézem, mit mutat az ECU kilométerórája. Az órán szereplő érték 145.250 körül van (pontosan nem tudom), míg a multiecuscan "Odometer at last programming" értéke 7.000km fölött van valamivel.

Az "Odometer" pedig 0.0 km-t ír.

Ez normális? Mi okozhat ilyet?
mreni2012-10-14 21:39:59 // 40771
általában simán megy a dolog torxal is,de jobb ha van egy ribe készlet is :)
GTPeti2012-10-14 21:38:32 // 40770
Szerintem nekem nincsenek ilyen bazi Torxaim és a barátomét nem szándékozom megplasztikázni, mert nem lenne őszinte a mosolya. :)
mreni2012-10-14 21:28:34 // 40769
mármint a ribe vs torx :D
mreni2012-10-14 21:28:03 // 40768
csak sokan nem veszik észre a különbséget és/vagy nem foglalkoznak vele:)
GTPeti2012-10-14 21:17:25 // 40767
Naná, mindenfelé ilyenek vannak. Tudtommal a szívósornál is.

A barátom a Yato webshopjában vett. Ha rákeresel arra, hogy Yato RIBE-készlet, találsz linkeket. Úgy láttam 4e+pk.
droberto2012-10-14 21:12:58 // 40766
Akkor grat! :)
Van még valahol ilyen fejű csavar a AR-ban? Mert ha igen akkor én is veszek ilyet! Ha csak itt, akkor SZVSZ pénzkidobás. Én nagyon adok az ilyenekre, de nekem minden gond nélkül lejött a TX fejjel (észre sem vettem)! Anno a szerelőm is ezzel szedte le...
Azért ha találsz készletet egy linket dobhatsz. ;)
Liquid2012-10-14 21:12:41 // 40765
elég rendesen meg kel bontani, úgy eméxem nem lehet kisügyeskedni a stabrudat a bölcső leengedése nélkül, de még úgy se egyszerű
GTPeti2012-10-14 20:57:12 // 40764
Igen, ez a saját. B)

Most megyek... nézek valami RIBE-készletet. B)
droberto2012-10-14 20:42:53 // 40763
Ez lett a saját?
Ez nagyon szép és igényes kidolgozású!
Alfa GT-Csaba2012-10-14 20:34:59 // 40762
Sajnos a bölcső lebontása nélkül még látni sem lehet a szilentet!!Egyszer itt valaki azt írta hogy ő kihézagolta valami lemezzel hogy ne kopogjon de kb 3hete cseréltünk stab rúd szilentet és ahhoz képtelenség hozzá férni bontás nélkül!
Rizzo2012-10-14 20:30:31 // 40761

Sziasztok
Cserélt már valaki úgy első stabilizátor szilentet 156-on ,hogy nem kellett lebontani az egész segédalvázat (bölcsőt)?
Vagy ne is reméljem, hogy megúszhatom anélkül a két kisujjnyi gumidarab cseréjét?
GTPeti2012-10-14 15:49:12 // 40760
Continental VD1065 szíjtárcsa "új verzió":

1. kép
2. kép
3. kép
4. kép
GTPeti2012-10-14 14:25:45 // 40759
Azt jelenti, hogy páros fokozatokba váltáskor nem tetszik neki valami.
szeda2012-10-14 13:44:21 // 40758
sziasztok!

Sikeres hibakód olvasás volt délelőtt a selespeedben.
A váltóm hibája: "P1757 Even numbered gear engagement"
Nézegettem eLEARN-ben de nem találtam semmit. Esetleg tud valaki segíteni? Ez a "P1757" visszakereshető valami olaszos szereld magadban?
alfa kutya2012-10-13 09:34:28 // 40757
Sziasztok
Hideginditáskor leedsik az alapjárat fulladozik puffog a motor ,de ha elötte lehuzom az ac relét akkor semmi probléma 1-2 inditásig az ac relét kicserréltem még mit lérdemes megnézni?
gecsa2012-10-11 12:51:57 // 40756
tudna valaki segíteni? dízelmánia 20892...
Buddha2012-10-11 12:19:42 // 40755
A relé vagy a hőkapcsoló lesz az... :-)
gecsa2012-10-11 08:20:31 // 40754
nekem a sima kábel egyből csatlakozott...a portot is komálta...
GTPeti2012-10-10 23:59:43 // 40753
Könnyen lehet, hogy összeégtek a ventit kapcsoló relé pogácsái. Én ennek a relének a lemérésével kezdeném. Okozhatja pl. a zárlatos motor is. (Sajnos ilyen elő-előfordul.)
Grando2012-10-10 23:31:40 // 40752
Hűű, vagy úgy! Nem árt pontosan kifejteni, mert valóban nem voltál pontos. Enyhén szólva. :DDD
FRC2012-10-10 23:26:15 // 40751
ezt nem értem.
lehet nem voltam pontos a hiba leírásnál, reggel mikor beértem munkába leraktam az autót ment a motor hűtés (8 órakor), majd kimentem 12 kor és még mindig hűtött, de annyi erő már nem volt az akksiban, hogy indítson. Akksit kivettem, töltöttem vagy 2 órát és amikor beraktam a helyére a hűtés azonnal kapcsolt, a vízhőfok viszont 0 C° -volt. az is lehet, hogy a klíma hűtő, de ezt így nem tudom...
Grando2012-10-10 23:15:43 // 40750
Nem lehet, hogy a "vén qrva" hűtésével van a baj, illetve már roggyant az akksija?
FRC2012-10-10 22:57:26 // 40749
igen, de nekem ma addig ment míg le nem merítette az aksit...
szeda2012-10-10 22:50:23 // 40748
az megy gyújtás nélkül is amég a rendes hőfokra le nem hül.Legalábbis nekem 156-nál
FRC2012-10-10 22:36:03 // 40747
Megőrjít a vén qurva, gyujtás levétel és ha kiveszem a kulcsot akkor is folyamatosan megy a hűtőventilátor! 166 V6. Mitől lehet?
szeda2012-10-10 21:59:52 // 40746
Az 1.6-oson működik is.Selespeedben viszont valami gáz van.Pedig ott lenne a fontos.Majd hétvégén megnézem.Nem sürgős, holnap még úgy is motorozok.
Sotime2012-10-10 16:46:00 // 40745
szerintem nem normális... illetve nálam csak akkor fúj ennyire meleget ha maxra tekerem...:)
gecsa2012-10-10 15:06:00 // 40744
ami lejön a telepítővel pdf, abban is benne vannak a beállítások..
Imyx2012-10-10 14:26:46 // 40743
Nézd át a beállításokat is a FES/MES-ben, amit Tentacle Cartárs javasolt.
A csatlakozón kellene világítania a kis lednek, ha megfelelően van felinstallálva a hardver(diag. kábel). A portok egyezzenek, de ez alap.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak