Sziasztok!
Világit az injektor lámpa a és a kulcs code ,nem is indul az autó.Néha gondol egyet akkor beindul.Szétlett szedve a belseje akkor láttam meg hogy a csatik kivannak húzva az imobol (előző tulaj) én rádugtam de lehet hogy nem kellet volna,azóta csinálja a hibát.
Mi lehet a baja?
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
dani1462012-10-23 17:48:11 // 40842
Piritu - 1.000.0002012-10-23 15:22:14 // 40841
A szerelési könyvben le van írva (pl a Spiderében a 00-as fejezetben a 48. oldalon), annál részletesebben nehéz leírni.
A gugli elsőnek ezt hozza a témában :-)
A gugli elsőnek ezt hozza a témában :-)
Szabeee2012-10-23 14:23:43 // 40840
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-10-23 11:56:03 // 40839
Kis trükközéssel bele lehet. nekem is h7 gyári audis (osram) xenon szettem volt a Fiat Bravoba, aminek a tompi-refi h1 es.
Azzurro2012-10-23 11:54:18 // 40838
Tudom!De ez lett volna jó árban.
Liquid2012-10-23 11:50:41 // 40837
H1-esbe nemigen :) ellenben van H1-es xenon is
Azzurro2012-10-23 11:44:52 // 40836
Köszi.A H7 nem is lehet berakni? xenonra gondolok.
Gábor145JTD2012-10-23 11:29:49 // 40835
Hello!
H-1 tompitott és refi is!
H-1 tompitott és refi is!
mizooo2012-10-23 10:51:16 // 40834
Tömítőpaszta.
Azzurro2012-10-23 10:33:47 // 40833
145- be milyen típusú első izzó való? H....?
osee_selespeed2012-10-23 10:23:16 // 40832
Köszi! Akkor nem veszem a legdrágábbat.
Ferke2012-10-23 09:23:11 // 40831
A második verzió a nyerő:)
osee_selespeed2012-10-23 09:10:13 // 40830
Helo!
2.0ts- hez milyen márkájú szelepfedél tömítést ajánlotok, ami tartósan folyás mentes? Vagy mindegy a márkája, ha akarom, hogy jó legyen, tennem kell tőmítő pasztát is?
2.0ts- hez milyen márkájú szelepfedél tömítést ajánlotok, ami tartósan folyás mentes? Vagy mindegy a márkája, ha akarom, hogy jó legyen, tennem kell tőmítő pasztát is?
droberto2012-10-21 19:20:32 // 40829
Én is pont azon morfondíroztam, hogy a "mieink" is eltűntek... :(
SanyiJTD2012-10-21 19:02:10 // 40828
Sziasztok!
Tegnap ki lett cserélve a termosztátom ,mert nem volt hajlandó 70fok fölé kúszni.
Most viszont nem ritka ,hogy 110 fokot is eléri. Víz van benne, csövek keményednek, hűtő melegszik, és a venti is be-be kapcsol. Van valami ötletetek?
Tegnap ki lett cserélve a termosztátom ,mert nem volt hajlandó 70fok fölé kúszni.
Most viszont nem ritka ,hogy 110 fokot is eléri. Víz van benne, csövek keményednek, hűtő melegszik, és a venti is be-be kapcsol. Van valami ötletetek?
Luigiano2012-10-21 18:27:47 // 40827
Először ott próbáltam, de biztos a hétvége miatt kevesen vannak itt, majd türelmes leszek.
droberto2012-10-21 18:10:58 // 40826
A 166 topicban érdeklődjél, ott biztosan segítenek mindenben! :)
Luigiano2012-10-21 15:15:32 // 40825
Igen, igy már érthetőbb.
Meg az is, hogy én ezt nem tudom megcsinálni.
Esetleg tanácsot adnál, kihez, hova vigyem?
Mondjuk Budapesten.
Meg az is, hogy én ezt nem tudom megcsinálni.
Esetleg tanácsot adnál, kihez, hova vigyem?
Mondjuk Budapesten.
droberto2012-10-21 13:56:21 // 40824
Kell hozzá ez a szoftver és egy ELM327-es vagy K-line-os interfész.
Ha ezek megvannak, csatlakozni kell a radar vezérlőjéhez, majd onnan ki kell olvasni az esetleges hibakódo(ka)t.
Ha ezek megvannak, csatlakozni kell a radar vezérlőjéhez, majd onnan ki kell olvasni az esetleges hibakódo(ka)t.
Luigiano2012-10-21 10:12:25 // 40823
Köszönöm, bár ez nekem kicsit kínai, de próbálkozok vele.
droberto2012-10-21 07:23:34 // 40822
Tolatóradar: Nem tudom, hogy a 66-nál, hogy van, de nézd meg diagnoszikai szoftverrel (MES). Azzal láthatod, hogy hol a probléma. SZVSZ kontakthiba.
Luigiano2012-10-21 00:25:10 // 40821
Üdv urak!
Hozzájutottam egy fantasztikus 166-oshoz!
Régi álmom volt.
Volna néhány problémám, remélem tudtok segiteni.
A tolatóradar egyik pillanatról a másikra beadta az unalmast. Megnézném a biztit, ha tudnám melyik az. Vagy mi szokott még lehalni benne?
Valamint az egyik fényszórómosó nem csúszik vissza a helyére, csak kézzel lehet betolni, ezzel tudok valamit kezdeni? És, bár nem ide tartozik, de mp3 lejátszás meg magyar navigáció ügyben valami tanácsot kaphatok?
Előre is köszönöm!
Hozzájutottam egy fantasztikus 166-oshoz!
Régi álmom volt.
Volna néhány problémám, remélem tudtok segiteni.
A tolatóradar egyik pillanatról a másikra beadta az unalmast. Megnézném a biztit, ha tudnám melyik az. Vagy mi szokott még lehalni benne?
Valamint az egyik fényszórómosó nem csúszik vissza a helyére, csak kézzel lehet betolni, ezzel tudok valamit kezdeni? És, bár nem ide tartozik, de mp3 lejátszás meg magyar navigáció ügyben valami tanácsot kaphatok?
Előre is köszönöm!
szeda2012-10-20 20:10:41 // 40820
Nem adtam érte pénzt de regisztrált.....
GTPeti2012-10-20 19:49:53 // 40819
"Hát úgy működik mint ami regisztrált..." Ezekszerint mégsem működik úgy.
szeda2012-10-20 19:45:46 // 40818
Hát úgy működik mint ami regisztrált.... mert egyébként csak kiolvasni lehet kódot, meg 4-nél több paramétert nem tud mérni stb....
GTPeti2012-10-20 12:52:47 // 40817
Regisztrált a FES-ed?
szeda2012-10-20 12:52:18 // 40816
Kapcsolódás nekem is megy.Csak nem tudom hogy ezen belül merre keressem a megoldást
szpiro2012-10-20 12:46:18 // 40815
Sziasztok
Ötletek és tanácsokat szeretnék gyűjteni. V6TB-m gáz adásra dadog. Már szinte mindent (üzemanyagszűrő, üzemanyagpumpa, komputeres hibakód olvasás) megnéztünk a szervizes srácokkal de kifogyunk az ötletekből. Van valakinek hasonló tapasztalata?
Ötletek és tanácsokat szeretnék gyűjteni. V6TB-m gáz adásra dadog. Már szinte mindent (üzemanyagszűrő, üzemanyagpumpa, komputeres hibakód olvasás) megnéztünk a szervizes srácokkal de kifogyunk az ötletekből. Van valakinek hasonló tapasztalata?
GTPeti2012-10-20 12:18:33 // 40814
Nemrég írta egy cartárs, hogy a regisztrált verzióval sikeresen csatlakozott a Selespeed váltójához.
szeda2012-10-20 12:03:12 // 40813
Lehet fiatECUSCAN-nel selespeed kuplungot kalibrálni?
NT Kundi2012-10-20 11:43:27 // 40812
alfa 145 1.4 boxer kuplungcsere :(
valaki nem tud nekem egy kuplungszettet olcsón?!?
valaki nem tud nekem egy kuplungszettet olcsón?!?
András bácsi2012-10-19 12:33:53 // 40811
Érthetetlen és felfoghatatlan. :)
Piritu - 1.000.0002012-10-19 11:39:41 // 40810
Kösz a kiegészítést, a hsz-emből tényleg nem derült ki, hogy konkrétan egy "96-os Spider/GTV 2.0TS"-ről beszélgetünk.
Amúgy minek tettek a 166-ba? Van valami hivatalos magyrázat rá? A 2,0 TS 16V kiegyensúlyozó tengelyes, ami nyugodt jártást biztosít. Vagy mégsem?
Amúgy minek tettek a 166-ba? Van valami hivatalos magyrázat rá? A 2,0 TS 16V kiegyensúlyozó tengelyes, ami nyugodt jártást biztosít. Vagy mégsem?
András bácsi2012-10-18 22:00:16 // 40809
De, a 166-ban ilyen van: igazán értelmes megoldás. :)
Alfa GT-Csaba2012-10-18 21:51:32 // 40808
még olyanról nem hallottam a 15 év alatt hogy egy gömbfej nyikorogjon!!Ha elszakad a gumi rajta és a portól elkopik akkor csak kopogni fog!A nyikorgás 99%ban a felső lengőkar szilent ,mert az alumínium vázban mozog és a tapadás miatt nyikorog és egyben kopik is !!Én az új beépítése előtt kiszedtem a szilenteket a lengőkarból,megzsíroztam és igy ha mozog benne akkor sem tapad és nem kopik és nyikorog!!Kívülről meg felesleges zsírozni mert az semmit sem ér!
szeda2012-10-18 21:33:19 // 40807
A baj az hogy már kimosta belőle a zsírt az eső.Főleg ha hónapokkal ezelőtt már csinálta.
Szedd le a szakadt porvédő gumit, zsírozd be meg fújd be valami olajzóval. Talán menthető. Egyébként valószínűleg kuka mert kikopik benne a műanyag persely. Ezért nyikorog.Lassan lógni fog.Új porvédő gumit tudsz rá venni gömbfej felújítós műhelyeknél!
Szedd le a szakadt porvédő gumit, zsírozd be meg fújd be valami olajzóval. Talán menthető. Egyébként valószínűleg kuka mert kikopik benne a műanyag persely. Ezért nyikorog.Lassan lógni fog.Új porvédő gumit tudsz rá venni gömbfej felújítós műhelyeknél!
Forsberg2012-10-18 21:26:29 // 40806
Köszönöm! Igen, előröl jött és eső után.
Piritu - 1.000.0002012-10-18 19:57:05 // 40805
A TS-be tudtommal sose volt kettőstömegű.
Piritu - 1.000.0002012-10-18 19:48:05 // 40804
Nekem "normális" esetben sose volt negatív. Ha "kiakadt", akkor volt negatív.
szeda2012-10-18 19:16:07 // 40803
ha elölről jött akkor gömbfej.Nekem elszakadt a porvédő gumi és beázott...
szeda2012-10-18 19:14:06 // 40802
itt ülök a selespeedben és örömmel jelentem működik a váltó.A gond egy törött csatlakozó volt.Itt ülök a sötétben, ordít a zene és törlöm a hibakódot :D
Forsberg2012-10-18 16:00:29 // 40801
Lehet, hogy az. De most nincs is olyan hideg. Nagyon hirtelen jött, eddig nem volt hangja. Kivéve pár hónapja kb. 2 napig (akkor nagyon meleg volt :) ). Talán akkor nem volt ilyen hangos.
mizooo2012-10-18 15:56:56 // 40800
Nem lengőkar volt véletlenül? Az szokott nyekkenni hatalmasat :) nekem hidegben nyekereg, minél nagyobb a huppanó annál nagyobbat.
Forsberg2012-10-18 15:02:32 // 40799
Volt már valakinek olyan, hogy a gátlótól óriási nyöszörgés, nyikorgás jön, teljesen hirtelen? Egyszer már csinálta pár hónapja, de akkor 1-2 nap után abba hagyta.
Most vittem vizsgára, miért ne akkor kezdené... :S Ciki volt, mert nagyon hangos, mindenki engem nézett. Olyan mint egy teknő a tengeren.
Most vittem vizsgára, miért ne akkor kezdené... :S Ciki volt, mert nagyon hangos, mindenki engem nézett. Olyan mint egy teknő a tengeren.
Arno1662012-10-18 14:34:44 // 40798
Akku le RESET volt, lamba csere után kénytelen voltam, nemnagyon akarta abbahagyni a durva dusitast, erezheto volt h vmi nem oke.
Gondolom a kompenzációs értékek végálláson voltak, és idő lett volna helyrepofoznia magát.
---
FRA 3,2 (Multiplicative)
TRA -12 (Additive)
Ezt találtam róla:
"The consumption and performance of an engine are optimised by the control unit through the use of programmed maps stored internally. These maps are based on engine rpm and loading. The control unit with the aid of sensors, manages the opening times of the individual injectors under various environmental conditions. Based on the feedback from these sensors the control unit can compensate for changes in an engines combustion characteristics, which vary over time due to component ageing.
These learned compensation values are applied to the static fuel maps stored in the ecu. These learned compensation values are commonly called "fuel trims", in the Fiat/Alfa/Lancia applications these are refered to as "factors".
There are two kinds of compensation "factors" applied, Addition and Multiplication.
The Addition or Additive Trim, is used by the control unit to compensate the fueling at idle. The Additive Factor can be positive or negative. For Addition Factors the injection time is adjusted by a fixed amount.
The Multiplication Factor or Multiplicative Trim, is used by the control unit to compensate the fueling at above idle engine speeds. In the Fiat/Alfa/Lancia applications there are normally three Multiplicative Factors, high loads, low loads and current loads.
Negative compensation factor values indicate that the engine is running too rich and oxygen sensor control is therefore making it more lean by reducing the amount of time that the injectors are open. Positive compensation factor values indicate that the engine is running too lean and oxygen sensor control is therefore making it richer by increasing the amount of time that the injectors are open.
In general, an out-of-spec value in the first field (Additive) indicates a vacuum leak since it is mostly present at idle, when vacuum is highest. An out-of-spec value in the second field (Multiplicative) indicates a fault at higher RPM, and may point to a faulty MAF. If the compensation factors go out of specification, then the control unit will cause a fault code. "
Hmm.. falsot nem sziv, fujtam be fektisztitot korbe a szivo reszekhez es nem valtozott a motorhang. Ha beszívta volna akkor felpörög tőle, vagy valtozik a hangja.
Lehet LMM... halalan kezd lenni?! potyara sok kedvem nincs cserelni.... Valakinek nincs veletlen egy tartalek a polcon egy probara? Kicsit gyanus meg a levego hofok szenzor. 35 fokot mutatott minap a 18 fokban, de betudtam annak h atmelegedett a motor. Elegge a motorter kozepen van. Lehet jobban megvizsgalom.
Az alapjarati szelep kiderult elzarja a levegot es nem nyitja. Alapbol van egy alagut a pillangoszelep ket oldala kozott, es azon aramlik be a plussz "luft", ha a szelep nem zajra le. Még annyi ugrott be lehet szorul a szelep kicsit, es darabosan reagalja le mikor leugrok a gazrol, nem szepen lassan engedi vissza a fordulatot.
Ha vkinek vmi eszébe jut ezek alapjan ne kíméljen! :)
96-os Spider/GTV 2.0TS-be még nem pakoltak kettős tömegű lendkereket ugye? Meg az gondolom mas tunettel is jar, ha az haldoklik?! Nem csak terhelesvaltaskor.
Gondolom a kompenzációs értékek végálláson voltak, és idő lett volna helyrepofoznia magát.
---
FRA 3,2 (Multiplicative)
TRA -12 (Additive)
Ezt találtam róla:
"The consumption and performance of an engine are optimised by the control unit through the use of programmed maps stored internally. These maps are based on engine rpm and loading. The control unit with the aid of sensors, manages the opening times of the individual injectors under various environmental conditions. Based on the feedback from these sensors the control unit can compensate for changes in an engines combustion characteristics, which vary over time due to component ageing.
These learned compensation values are applied to the static fuel maps stored in the ecu. These learned compensation values are commonly called "fuel trims", in the Fiat/Alfa/Lancia applications these are refered to as "factors".
There are two kinds of compensation "factors" applied, Addition and Multiplication.
The Addition or Additive Trim, is used by the control unit to compensate the fueling at idle. The Additive Factor can be positive or negative. For Addition Factors the injection time is adjusted by a fixed amount.
The Multiplication Factor or Multiplicative Trim, is used by the control unit to compensate the fueling at above idle engine speeds. In the Fiat/Alfa/Lancia applications there are normally three Multiplicative Factors, high loads, low loads and current loads.
Negative compensation factor values indicate that the engine is running too rich and oxygen sensor control is therefore making it more lean by reducing the amount of time that the injectors are open. Positive compensation factor values indicate that the engine is running too lean and oxygen sensor control is therefore making it richer by increasing the amount of time that the injectors are open.
In general, an out-of-spec value in the first field (Additive) indicates a vacuum leak since it is mostly present at idle, when vacuum is highest. An out-of-spec value in the second field (Multiplicative) indicates a fault at higher RPM, and may point to a faulty MAF. If the compensation factors go out of specification, then the control unit will cause a fault code. "
Hmm.. falsot nem sziv, fujtam be fektisztitot korbe a szivo reszekhez es nem valtozott a motorhang. Ha beszívta volna akkor felpörög tőle, vagy valtozik a hangja.
Lehet LMM... halalan kezd lenni?! potyara sok kedvem nincs cserelni.... Valakinek nincs veletlen egy tartalek a polcon egy probara? Kicsit gyanus meg a levego hofok szenzor. 35 fokot mutatott minap a 18 fokban, de betudtam annak h atmelegedett a motor. Elegge a motorter kozepen van. Lehet jobban megvizsgalom.
Az alapjarati szelep kiderult elzarja a levegot es nem nyitja. Alapbol van egy alagut a pillangoszelep ket oldala kozott, es azon aramlik be a plussz "luft", ha a szelep nem zajra le. Még annyi ugrott be lehet szorul a szelep kicsit, es darabosan reagalja le mikor leugrok a gazrol, nem szepen lassan engedi vissza a fordulatot.
Ha vkinek vmi eszébe jut ezek alapjan ne kíméljen! :)
96-os Spider/GTV 2.0TS-be még nem pakoltak kettős tömegű lendkereket ugye? Meg az gondolom mas tunettel is jar, ha az haldoklik?! Nem csak terhelesvaltaskor.
Hardy2012-10-17 21:10:58 // 40797
Lángspray, fagyasztóspray. Nekem se jött elsőnek hajlott a kulcs meg minden. Aztán Csöri megkezelte ezekkel felváltva, és megindult.
szeda2012-10-17 21:00:56 // 40796
Lánggal de este voltam ott 6 után.amikor már minden füstölt meg úgy nézett ki hogy inkább eltörne mondtam hogy hagyjuk mert holnap reggel mennem kell a kocsival.Volt ott minden csavarlazítós spray, fagyasztós, wd-40 stb. Szívott vele egy órát.Nem kért semmit de csalódott volt.Azt mondta ha leszedhetné a komplett gólyalábat akkor ki zudná ütni de erre nem volt idő.
Piritu - 1.000.0002012-10-17 20:51:14 // 40795
Ennél az öreg vezérlőnél a "hagyományos" saru le fajta :-)
mreni2012-10-17 20:30:05 // 40794
Melyik "fajta" RESET? :D
Piritu - 1.000.0002012-10-17 19:28:18 // 40793
TRA vagy FRA paramétered a compban nincs "kiakadva"? Anno nekem mínusz értéket vett fel az egyik (most már nem tudom melyik) és ott maradt. Akkor viselkedett furcsán a gázra. Reset segített.