Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

VaMpGeCO2012-10-29 20:50:11 // 40942
pedig igen. Volt egy másik 1.9jtd is, abba is 10w40-t tett az okos szerelő, a kiszállító meg mondta, kb 20 kilóméter megtétele után, hogy valami nem stimmel az autóval, nem ilyen hangja volt az olajcsere előtt. Megnéztük mit rakott bele az az észlény, 10w40-et, csörgött. Azonnali olajcsere 5w30-ra, egyből elmúlt a zaj.
Ferke2012-10-29 20:49:03 // 40941
hogy a fenébe van köze az olajnak a szíjfeszítőhöz???:) Az elég meleg volna, ha a feszítő azért kapna nagyobb terhelést, mert nincs kenés!:))
Ugye nem erre gondoltál, és csak félreértem?!:)
Ferke2012-10-29 20:44:28 // 40940
Ez hülyeség, biztos hogy nem a 10w40től köszönt el.
VaMpGeCO2012-10-29 20:31:27 // 40939
Nem ismerem a motort, így hogy láncos e vagy sem. De általában azok szoktak beszarni, ha melegszik a motor, vékonyul az olaj és nem feszít eléggé. Érdemes ezt megnézni, mert drága mulatság, ha elszáll a feszítő. 1.9jtd-ben volt már rá példa, hogy okos szerelő 10w40-t tett bele, aztán a kocsinak nem kellett párszáz kilóméter és elköszönt a vezérlésétől. Eredmény: félmilliós javítás

Hozzáteszem még garis kocsi volt...
VaMpGeCO2012-10-29 20:28:19 // 40938
így a leírás alapján teljesen normális. :-)

Hidegben lasabban melegszik a kocsi -> gyorsabban is hűl a hideg szél hatására. Amint lassan mész, nem kap hideg levegőt annyira töményen így felmelegszik.

Vagy én olvastam félre valamit?
Ferke2012-10-29 20:02:02 // 40937
Aha..és ha az 1.9 ugyanezt csinálja, az mi?:))
Komolyan kérdem, nem jövök rá...mérésekkel minden rendben.
Ferke2012-10-29 20:00:27 // 40936
..és hamarosan el is jön az idő, amikor ez fog számítani, és akik a gép mögött ülünk, éhen halunk.:P
GTPeti2012-10-29 19:53:46 // 40935
Ha te mondod, biztos így van.
Coolby2012-10-29 19:49:47 // 40934
Sziasztok!

Egy jelenség kapcsán szeretnék segítséget kérni. Alfa 159, 2.4 jtdm. Ma 50-60 km-t mentünk kocsival városon kívül, ugye elég hideg is volt és azt vettem észre, hogy nem melegszik be autó. 70-80 kmh-val haladgattunk és autó 60-70 fok között ingázott fel-le kb. Lakotterületre érve, lasabban haladva vagy éppen jobban hajtva bemelegedett kb 70-80 közé, Pesten araszolgatva pedig olyan 80 környékére, de rendes 90-et el se érte... Mi lehet a gond? Termosztát? valami más is lehet még? Házilag megoldható ennek cseréje? Hétvégén megyünk egy hosszabb útra Zemplénbe és lehet nem volna jó, így menni hosszú távon vagy ideiglenesen van valami kókler megoldás?

Köszi előre is.
Imike2012-10-29 16:28:23 // 40933
sokáig nem tartott a pöccre inditás csak a 2dik inditásig.........
lehet ki kéne cserlni benn taz elemet is hátha valamit azis monyákol benne de amuigy meg rohadjon meg......... :D
András bácsi2012-10-29 12:49:29 // 40932
Olajpumpa lánchajtás. Szerintem.
Tentacle2012-10-29 12:48:56 // 40931
Alá kell menni, meghúzgálni a motort, esetleg behúzott kézifékkel megpróbálni elindulni, és nézni mi történik... Nekem a belső féltengelycsukló ért bele a lengőkar szilentbe, mikor ilyen problémám volt a 155-tel.
Liquid2012-10-29 12:43:48 // 40930
hogy tudom lecsekkolni?
Tentacle2012-10-29 12:42:30 // 40929
Lehet, hogy a váltó/motortartó bak elengedte magát.
Liquid2012-10-29 12:36:35 // 40928
Ide is bedobom, hátha...
Pénteken kerékcseréltem, tegnap elmentem Kilitire a szüleimhez (tehát mentem olyan 50-60km-t) és hazafele elindulva, hirtelen gyorsításnál, durva surlódó hangot hallok, mintha valami leérne, vagy beszorult volna valami a felni és a féknyereg közé, sajna sötét volt így csak lámpával körbenéztem, sehol semmi gyanús így hazajöttem vele. Olyan mintha csak akkor surlódna ha durván gyorsítok, mintha az kellene hozzá hogy megemelkedjen a kocsi eleje. Mi a retek lehet?
Misi1662012-10-29 12:34:10 // 40927
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kérni olyan ügyben,hogy:
hidegen nagyon szép hangja van a motornak,de ahogy melegszik egyre csörgősebb,zörgősebb lesz 166 2,4jtd 1999-es
???
Tentacle2012-10-29 11:14:08 // 40926
Aha, ezek szerint Te találkozol a doksikkal, Hari meg a termékkel, amit a kezében is szokott fogni :)
gecsa2012-10-29 09:52:43 // 40925
kuplung felő munkahenger kiszerelt állapotban alapesetben kézzel mozdítható, vagy nem, esetleg csak nehezen?
atis_166jtd2012-10-28 23:56:09 // 40924
Hát hidd el nem biztos hogy beindul ha nem megfelelő a vastagság.
GTPeti2012-10-28 22:09:16 // 40923
"ebből is gondolhattad volna." Nem ebből gondoltam, hanem némi RF-es tapaszalatomból. De kijavítottam magam.
(Hogy értsd: Emlékeimben sokkal kisebb volt a chip - mint írtam 5x5mm-es derengett - és abba tényleg nem fér bele egy 125kHz-es antenna. De a chip jóval nagyobb - lásd belinkelt adatlap - ebbe a méretbe már belefér. Nem csak az adatlap, hanem a logika szerint is.)
GTPeti2012-10-28 22:06:37 // 40922
Hari, a szakmahalmozó. B)
Tentacle2012-10-28 21:04:19 // 40921
Az immo chipekhez nem szokott külső antenna lenni. A legtöbb kocsikulcsban nincs is távirányító, de immo az van, ebből is gondolhattad volna.
szeda2012-10-28 20:59:27 // 40920
Nekem az 1.6-hoz olyan kulcsom van ami egy régebbi recés fiat kulcs.Az oldalára rá van ragasztva az immo chip és működik....Nincs ott antenna.Az egész egy műanyag téglalap és kész.
Hari2012-10-28 20:35:20 // 40919
Teljesen igazad van! (Az elektronika nem autószerelés!)
(... de azt még neked nem említettem, hogy jármű villamossági technikus ... is vagyok! Így aztán nem ráz ki a hideg ha valami villanyos ! :) )

és csak neked megsúgom:
(5 szakmám van, + egy számtek diplomám.) :)
GTPeti2012-10-28 20:03:56 // 40918
A távirányító az elektronika, nem autószerelés. :P
Ettől még igazad van, benne van az antenna. A 30. oldalon látszik.
Hari2012-10-28 19:56:53 // 40917
Pedig műkszik! ... próbáld ki! (... nekem meg ez a szakmám!) :)
GTPeti2012-10-28 19:51:21 // 40916
Senki nem mondta, ez a szakmám. Természetesen lehet, hogy tévedtem, de jóval kisebb annak az esélye, hogy megoldották külső antenna nélkül. Vagy az is lehet, hogy "valahogy éppen működik anélkül is", ha magában teszed oda.
Hari2012-10-28 19:48:43 // 40915
Ezt meg ki mondta neked?!!! :)

... csak akkor azt nem értem, hogy pl. ha ezt a fránya kis csippet ki veszem a kulcsból - és már jó néhány ilyet csináltam! - (és mint írtam) ráragasztom a gyűrűre akkor annak hola kis antennája és hogyan kap energiát?! :O
:)
GTPeti2012-10-28 19:26:32 // 40914
(energiát, helyesen)
GTPeti2012-10-28 19:25:57 // 40913
Én meg úgy tudom, hogy az immochiphez tatozó antenna a távirányító NYÁKján lett kialakítva. Ennek az antennának a segítségével kapja (induktív úton) az egergiát és ezen az antennán sugározza a "titkos kódot". SZVSZ önmagában nem működik.
[k i z z o]2012-10-28 19:20:53 // 40912
Így van, ezért nem játszik az átforrasztás.
Hari2012-10-28 19:13:45 // 40911
Ez mind szép és jó! DE! A különböző gyártók nem azonosan jelölik az ék és vastagságot!!!
Ez a jelzés egyébként is CSAK azért van rajta, hogy első ránézésre meg lehessen állapítani, hogy az adott gyártó éppen milyen vastagságú tömítését tartod a kezedben! A helyes tömítés vastagság megállapításához meg KELL mérni a dugattyú tényleges "kiállását" - és ez alapján kel egy megfelelő vastagságú tömítést választani! (Ez is szépen le van írva a manuálban! )
... tehát az ékek száma - mondhatnám - lényegtelen! A lényeges a vastagság! DE! Akármilyen vastagságú tömítést fel lehet rakni - ettől még be kell induljon!
atesssz2012-10-28 18:49:44 // 40910
itt azt írja:

0 bevágás: 1,42mm
1 bevágás: 1,62mm
2 bevágás: 1.52mm

legalábbis, ha a "notch"-ot bevágásnak fordítom, és nem éknek

Hari2012-10-28 18:49:35 // 40909
OK! ... csak nyugodtan csörgess!
atesssz2012-10-28 18:45:36 // 40908
Szia, azt jelenti, hogy "megette", hogy az 1-es hengernél lévő tömítés, a víztérnél egyszerűen átfolyt a hengerbe, kimarta a fagyálló folyadék. Ez kb 2 éves folyamat volt.

A manual-ban azt olvastam, hogy ugyan olyan számú bevágásos tömítés kell alá. Reinz-et rendeltem, 2 bevágásosat, erre azt írta az adatbázis, hogy 1 ékes. a lényeg, hogy 1.52mm-es.
Annyi tapasztalatom van VM szerelésében, hogy átbújtam a Szent Manual-t, és egy gyakorlott szerelőre bíztam a szerelést.
Köszi az ajánlatot a telefonos segítségre, fél 8 körül felhívlak, ha Neked még megfelel az időpont. Köszi!
Hari2012-10-28 18:41:10 // 40907
:) Valszeg volta annak valami oka, hogy az oda bele került! :) (... azt hiszem az volt itt a probléma, hogy leejtetted.)
Azt őszintén megmondva nem értem mi köze a szigszalagnak az imocsiphez? Tudtommal az imo jeladója egy teljesen zárt tokozott un. "chip"! .... ezt ha kiveszed és odaragasztod a transzponder gyürűhőz, akkor is tökéletesen kell induljon az autó! Tehát semmilyen kapcsolata nincs az imocsipnek a kulcs távvezérlő elektronikájához!!!
:I
Imike2012-10-28 18:31:09 // 40906
na szétszedte ma kulcsot meg össze is raktam ... a nem gyári szigszalagdarabot pedig kiiktattam belöle és pöccre indult! ;)
hogy rohadna le a keze a sok ilyen monyamesternek spur kis gecik
Hari2012-10-28 18:31:07 // 40905
Pont az előbb néztem a fotókat a 155 topikban.
Innen elég nehéz megállapítani a tényleges problémát!
Mi az, hogy megette a fagyálló a HF tömítést???! ... miből volt at csomagolópapírból?
OK! Kicserélted a tömítést!
- Mi alapján választottad meg a HF tömítés vastagságát? (Nem az éppen benne lévő tömítés alapján szokták! Inkább a dugattyú túlnyúlás alapján!)
- Az, hogy 1 tizeddel vékonyabb tömítés került bele semmi képen nem okoz indítási nehézséget! (Inkább az aksi! ... esetleg az önindítód bolygóművében lehet némi probléma!)

Ne haragudj, hogy megkérdem, de van tapasztalatod a VM javításában, vagy legalább utána néztél? (... esetleg csörgess meg! Így elég körülményes elmagyarázni mire, merre, hogyan!)
VaMpGeCO2012-10-28 18:28:54 // 40904
gyakorlatilag is így van, valszeg az unix programban elírták.
atis_166jtd2012-10-28 18:25:10 // 40903
Elméletileg ez úgy müködik, hogy minél több ék van rajta annál vastagabb. Viszont megméred a dugatyú kiállását és akkor meg tudod nézni milyen tömítés kell hozzá.
atesssz2012-10-28 18:13:51 // 40902
sziasztok, egy kérdésem lenne Hozzátok:

Alfa 155 2.5 TD:
HF-es lett az autó, ezért megejtettük a hengerfej tömítés cserét, a HF-ek síkolását, szóval mindent amit ilyenkor illő cserélni.
Az előző hengerfej tömítésen 1 bevágás volt, ami bele került, azon 2 bevágás van, viszont az unix cikkszám szerint a 2 bevágásos az 1 ékes.
A fizikálisan 2 bevágásos tömítés 1,52mm vastag összenyomva, az 1 bevágásos 1,62mm.
A lényeg az, hogy nem indul be az autó, nehezen forgatja az indító motor a motort. Most vagy az a gond, hogy az akksi gyenge, bár töltve volt, de már párszor csutkára lemerült. vagy az, hogy vékonyabb tömítés került a hengerfejek alá, így nagyobb lett a kompresszió. Melyik lehet a reálisabb ok?

köszi
[k i z z o]2012-10-28 18:02:15 // 40901
Az RFID - n biztosan nem tudsz semmit forrasztani.

A kitámasztást elem kontakt hiba miatt rakták bele valószínűleg.

Adóoldalon is nézz körül, az immo gyűrű és csatlakozása körül, nagyobb a lehetősége a hibának, mint a kapszulasérülésnek.
Imike2012-10-28 16:37:46 // 40900
hm nem látok rajta forrasztani valot de valamit már tuti monyoztak vele mert találtam a kulcsban egy "nem gyárinak tünö" 2x2cmes félbehajtott szikszalagdarabot.....
hm megprobálom majd kiugrok a chipet jobban nekitolna az elemnek hátha....
GTPeti2012-10-28 15:34:46 // 40899
Kulcs szétszed, kis immo chipet újraforraszt. Utána működi fog. (Össze sem kell rakni, próbaképpen elég, ha felcelluxozod a nyákot a kulcslyuk mellé. Csak arra vigyázz, hogy menet közben ne essen le!)
SpJani2012-10-28 14:19:47 // 40898
Sziasztok!

A 40642-es hozzászólásomban leírt hibajelenséggel kapcsolatban írnám le a tapasztalatokat. A hiba gyakorlatilag "tünetmentessé" vált bármiféle beavatkozás nélkül.
Ettől függetlenül nekimentünk a hibafeltárásnak. Szívósor, LMM stb.
Az történt, hogy az LMM tisztítást követően a hiba visszatért. Ezt gyorsan ki is cseréltük egy másikra (nem belevaló cikkszámú), amivel ugyan hibakódot dobott, de úgy ment ahogy az illik.
Ezt követően visszatettük az eredetit egy alaposabb tisztítást követően és azóta rendben van a gép.

Ezúton is köszönet mreni segítségéért!
Imike2012-10-28 07:45:47 // 40897
hali!

MA reggel mikor épp végezte ma 13 órás müszakkal......... lejtettem a sluszkulcsot aztán mikor inditani akarok csak teker semmi....... akkor nézem világit az alfa code........ mondom ez kurvajo aztán probálgatom de semmi...
persze mint a használtan vett gépek 99%ához ehhez sincs műár meg a gyári kodkártya valkinek valami használhatóü ötlete? szétb@sz az ideg ráadsául vasárnap reggel még szerviz sincs akit felhivhatnék vagy szerelö szaki nagyon és még a ho is esett egész este szuper plusz egy ora melo pluszba ingyen hála az óraállitásnak
aszem megyek ledölök mert szétrobbani kaz agyam ..hátha mire felkelek lesz használhato terv.... szegéyn kocsi meg ott rohad kinnt.. :(
atika2012-10-28 07:34:59 // 40896
Vagy a fékpedálnál lévő kapcsoló! Nálam ez volt a gond, meg kellett igazítani a csatit!
Liquid2012-10-27 23:21:19 // 40895
az aksid rendben van? mert nekem akkor írogatott ilyen hibákat, mikor szar volt az aksi, nem volt elég kraft és indítózásnál kiakadt
Ferke2012-10-27 20:31:54 // 40894
A harmadik gondolom a vdc failure volt...ki kéne olvasni, lehet, hogy csak az egyik jeladód szórakozik....
szilard147jtd2012-10-27 19:29:09 // 40893
Sziasztok!

Pár hete van meg az autó, első indításnál kiírta, hogy ASR Failure, de aztán elaludt a lámpa, és úgy is maradt. Néhány indításnál ezt megismételte, viszont ma azt is kiírta, hogy ABS Failure, meg még valami 3 betűset, de arra nem emlékszem..., az ASR mellett, de ez után minden hiba lámpa elaludt. Leállítottam, újra indítottam, ismét ugyanaz történt.
Tudja valaki, hogy miért csinálhatta?

Segítséget előre is köszi!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak