Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

gecsa2012-11-21 08:00:25 // 41292
ezt én is olvastam...2X is egymás után, hogy értelmezni tudjam...:)
LacUS2012-11-20 23:12:57 // 41291
Csak egy kérdés ezzel kapcsolatban. Mi számol a pillangószelepnél, amikor a LMM bőven a visszavezetés előtt van? Azt hiszem a válasz egyértelmű. Zöldség miatt van ez az egész EGR mizéria, amit senki sem tudott 100% bebizonyítani,hogy az bizony tényleg sokkal zöldebb megoldás...
GTPeti2012-11-20 23:01:11 // 41290
"Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével?" De finoman fogalmaztál! :) A koromban gazdag égéstermékre gondolsz, amit a motor egyszer már "kipufogott"?
Érdekes, a mi autóink remekül el vannak nélküle. És a szívósor is remekül elvan vastag koromréteg nélkül. :)
GTPeti2012-11-20 22:57:39 // 41289
Pl. azt, hogy sok tapasztalt cartárs véleményét teljesen figyelmen kívül hagyja. És itt most nem magamra gondolok... (Viszont beleértem azokat is akik a külföldi fórumokon is leírták EGR-es tapasztalataikat...)
Azzal tisztában vagyok, hogy téged nem pont ez fog meggyőzni, meg úgy egyáltalán semmi sem ezügyben. De ez nem gond, meg át is beszéltük már párszor.
Piritu - 1.000.0002012-11-20 22:30:17 // 41288
Laikus vagyok, de nem lehet, hogy az elektronika "számol" az egr nyitása/zárása reakciókkal? Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével? (ami ugye aztán mégse megy vissza).
mreni2012-11-20 22:09:38 // 41287
passz,de a fejemet rá,hogy nem az egr ledugózása okozza a gondot.
gondoljuk bele,miért is szólna bele/változtatna meg bármit is ha le van dugózva?
Piritu - 1.000.0002012-11-20 21:55:44 // 41286
Ezek szerint a Cartárs nem a teljes történetet írta le a blogjában? Mit hagyott ki?
mreni2012-11-20 21:49:30 // 41285
pedig nem :)
Hari2012-11-20 21:18:21 // 41283
Ezt így elég nehéz megmondani! ...a hoz szét kell rámolni a motort és tüzetesen megvizsgálni az alkatrészeket, hogy mi az ami cserélendő! ,,, de csak ha az alapokat számoljuk (tömítés készlet; hf. csavar készlet; vez, szett; olaj+szűrők; dugattyú+gyűrű; esetleg főtengely és hajtókar csapágyak ... akkor is inkább 200-on túl mint kevesebb!) :(
GTPeti2012-11-20 21:03:02 // 41282
Igen, a "valami utángyártott" LMM-ek elég gyakran okoznak gondot... Nem véletlenül mondjuk mindig, hogy a Bosch a jó.
Zselé2012-11-20 21:02:00 // 41281
Akkor először kicserélem az LMM-et. Van otthon egy gyári, semmi baja, tévesen lett cserélve valami utángyártottra, lehet az okoz gondot.
GTPeti2012-11-20 20:59:38 // 41280
Nem...
Candy832012-11-20 20:57:24 // 41279
köszi Hari. nincs hari,de igaz, nem örülök neki.mennyibe fog ez nekem fájni??? rosszabbkor nem is jöhetett volna:(
mreni2012-11-20 20:56:13 // 41278
mi? hogy ledugózta? az kizárt
Zselé2012-11-20 20:55:26 // 41277
Nem pont ez volt a baj SanyiJTD-nél? :O
GTPeti2012-11-20 20:53:00 // 41276
Nem kitisztítani kell, hanem lefalazni...
Zselé2012-11-20 20:52:15 // 41275
Nem dugóztam, két érve tervezem, h kitisztítom, tehát koszosan állok vele valószínű :))
Hari2012-11-20 20:47:49 // 41274
Az előzeteseket olvasva nagyon nem jól áll a szénája a JTD-nek!
Azt mondod :
- egy hengerben nincs - vagy kevés! - a kompresszió és még kopog is! (ezt akkor méréssel állapították meg!)
- ráadásul vizes üzemanyag került a tankba! - aminek az eredménye a porlasztók cserélye, javítása volt! (Kérdés az mennyit ment a motor rossz porlasztóval!)
- a következő - pár perc járatás után "megy" az összes henger.
Sajnos igen találkoztam hasonló tüneteket produkáló JTD-vel! (Sajnos nem is egyel!)

Nagyon nem fogsz örülni annak amit most fogok írni! :(
Meg van az esélye, hogy a Te kis autókádnak is az egyik hengerben meg van "rogyva" az egyik dugattyúja!
Ebben az esetben a tönkrement porlasztón nem megfelelően porlasztott üa. jut az égéstérbe - ami a JTD-ben a dugattyúban van kialakítva! - ezáltal a dugattyú annyira túlmelegszik, hogy szinte megolvad! A dugattyúban a gyűrű beszorul ennek eredménye, hogy hidegen 1/3-ra - 1/4-re csökken a sűrítési végnyomás és nem melegszik az égéstér a gyulladási hőmérsékletre.
Teendő: - motor szana-szét ugrik - dugattyú cseréje (bontott is lehet!) ! ... és még jó ha ennyivel megúszod!
(Mondtam én, hogy nem fog örülni!!!)
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:40:04 // 41273
nemrég blogolta SanyiJTD hogy EGR falazás után hasonló tüneteket észlelt,aztán visszakötötte az EGR-t és megjavult... EGR-el hogy állsz?:D
Zselé2012-11-20 20:37:53 // 41272
Sziasztok!

Olyan problémám van (1.9 jtd 8V 115le), hogy az autó minden sebesség fokozatban 2500-2900 között valahol torpan egyet, utána megy tovább... Próbáltam visszaolvasni a hozzászólások között, ez LMM hiba lehet? Esetleg más lehetséges okok? Köszi előre is!
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:35:12 // 41271
a kopogás a régi dieselekben vagy nagy előtöltés vagy csöpögő porlasztó, JTD-nél nem tudom mi lehet,mondjuk lehet csöpögő csúcs,aminek nagy a résolaj vesztesége,de erről talán inkább GTPeti vagy Ferke tudna beszélni:)
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:28:22 // 41270
a gyűrűt írtam motorkopásnak,de az olajfogyasztással jár...
Candy832012-11-20 20:23:08 // 41269
még gyűrűre gondoltak páran, nagyon nem szeretnék motorgenerált :(
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:21:51 // 41268
ha nem motorkopás akkor hengerfej vagy szelep(vezérlés hiba) de akkor melegen sem megy az a henger...
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:20:39 // 41266
dízelből sose jött le még méz színű olaj,azt ne is várd:)
Candy832012-11-20 20:18:21 // 41265
izzitó gyertya nem rég lett cserélve amikor jelezte is, kb fél éve, olajat viszont nem eszi, z is most lett cserélve, viszont ami le lett engedve az nem volt valami tiszta...
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-20 20:15:56 // 41264
a reggelente egy henger nem megy az általában izzítógyertya,vagy olyan szintű motorkopás(amint írtad hogy nincs meg kompresszió) hogy literszám zabálnia kéne az olajat...
Candy832012-11-20 20:12:53 // 41263
http://www.bevezetem.hu/cikk/uj-generacios-premium-uzemanyag
Candy832012-11-20 20:11:09 // 41262
van a shellnek egy plussz adalékos diesel üzemnyaga, "felsőbb árkategória"
GTPeti2012-11-20 20:09:29 // 41261
Mit értesz diesel nitro alatt?
(A "hagyományos" nitro gázt tudomásom szerint a szívócsőbe szokás fújni, így nem megy át az injektorokon.)
Candy832012-11-20 20:07:26 // 41260
sajnos a shellnél sikerült vizes üzemanyagot benyleni,hozzáteszem a Diesel Nitrot !! az injektorokat galyra is vágta :(
GTPeti2012-11-20 19:52:41 // 41259
Az gáz. Pedig az ilyesmi nagyon nem jellemző a JTD-kre. Nem tudom mi válthatta ki, mindenestre az olajra figyelj, hogy milyet használsz.
Candy832012-11-20 19:23:58 // 41258
hibakódot nem ir.
Candy832012-11-20 19:23:06 // 41257
sajnos egy hengerben nincs kompresszió, bemérték.kopog reggelente. ez volt a tünet
GTPeti2012-11-20 19:12:10 // 41256
Hibakódkiolvasás, injektorvizsgálat... Így elsőkörben. Lehet, egy egyszerű "(injektor)kábeltörés", vagy kontakthiba is.
Sotime2012-11-20 19:11:05 // 41255
honnan tudod, hogy nem megy egy henger? mi a jelenség?
Candy832012-11-20 19:10:17 // 41254
Sziasztok.Azzal a problémával fordulok hozzátok hogy sajnos úgy néz ki reggelente egy henger nem megy, később viszont rendesen működik ha bemelegszik. Járt már valaki így 1,9JTDvel?
gecsa2012-11-19 21:34:22 // 41253
igaz..de, ha mégis...:D
GTPeti2012-11-19 21:06:30 // 41252
Egy gyári xenonról halogénra váltani? Eszembe nem jutna. :)
gecsa2012-11-19 21:05:47 // 41251
de, ha visszagyáriasít, akkor jól jön majd....:D:D:D
GTPeti2012-11-19 21:03:37 // 41250
Teljesen máshogy néz ki.
gecsa2012-11-19 21:03:02 // 41249
szervízcd-ről van a kép, csak ez van...nem bírtam xenonost találni hirtelen..
GTPeti2012-11-19 20:58:24 // 41248
Csak ez nem gyári xenonos lámpa a képen...
gecsa2012-11-19 20:55:08 // 41247


az egyes a függőleges, a 2es a vízszintes...:D
GTPeti2012-11-19 20:09:48 // 41246
Egyféleképpen lehet berakni. Érzed, ha nem jól van bent. MES-sel amúgy NEM ÁLLÍTOD a magasságot, hanem azt közlöd vele, hogy "figyelem, most van vízszintesben mindkét lámpa". Az állítás ugye automatikusan történik a két tengelynél elhelyezett potméterek jele alapján. Ha ezek a potméterek bent vannak, akkor mindkét lámpát vízszintesre kell állítani (a fénycsóva baloldaláról beszélek, amelyik vízszintes). Az állítás a lámpák hátán, alul középen található 8as csőkulccsal tekerhető csappal történik. Tehát NEM elektronikusan.
Imyx2012-11-19 19:47:00 // 41245
Az idő Neked dolgozik.. :D
hg6idn2012-11-19 19:40:42 // 41244
A hideg sör segít!
( úgy látom minden alfa szerelés hozzávalója :)
Én még várom a hidegebb időt lámpamosó ügyileg...
Imyx2012-11-19 18:45:04 // 41243
Kösz. Ki kell vennem azt az izzót, nyugtalanít, hogy rosszul raktam vissza, csak ne lenne ilyen hideg :).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak