Az volt a kérdésem, "hogy mekkora ellenállás kell neki". nem álltam neki az izzóban elektronikát keresni, nemtom ezt mi célból hoztad fel...
vannak izzók ugyanis a 147-ben, aminek hibáját jelzi a fedélzeti comp, nyilván (vagyis tippem szerint) a body comp-on keresztül, vannak amiket nem jelez. pl az indexek nem relére vannak kötve, igy a body compon keresztül közvetetten kapcsolódniuk kell a can hálózathoz. de lehet hibás a következtetésem...
	Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Csabo222015-06-24 12:10:16 // 50437
	
Liquid2015-06-24 11:59:21 // 50435
	És egy 2 pólusú kutya közönséges izzóban hol van az elektronika, ami kommunikál a vezérlővel? elárulom sehol :) A lámpákat vezérlő egység az ami a CAN-ra van kötve de magával az izzóval nem tud mit kommunikálni. Csak annyit tud róla, hogy velveszi-e a megfelelő mennyiségű áramot van nem.
De javítsatok ki ha tévedek!
	
De javítsatok ki ha tévedek!
Csabo222015-06-24 11:51:35 // 50434
	A mű terheléssel egyetértek, hiszen egy led izzó a hagyományosnak a töredékét fogyasztja, ezért kell "megtévesztés" gyanánt az ellenállás. 
Viszont ha can bus rendszerű az autó, (nem a hagyományos huzalos), akkor az izzónak is (akár közvetetten) kapcsolódnia kell a bus-ra vagy nem jelezné a kiégés hibát. nem?
	
Viszont ha can bus rendszerű az autó, (nem a hagyományos huzalos), akkor az izzónak is (akár közvetetten) kapcsolódnia kell a bus-ra vagy nem jelezné a kiégés hibát. nem?
GTPeti2015-06-24 11:32:36 // 50433
	Ne keverjük.
Az izzók nincsenek a CAN-buszra kötve. Ezért is hibás az elterjedt elnevezés. (Konkrétan: hülyeség.)
Az izzókban műterhelésnek nevezhető ellenállás van. Különben túl keveset fogyasztanának és az izzókiégés-felismerés hibát jelezne.
A fő probléma a "CAN-buszos izzó" elnevezéssel az, hogy az izzókiégés-felismerés NEM CSAK CAN-busszal rendelkező autókban lehet. Ezt az elnevezés kitalálója nyílvánvalóan nem tudta. Egy 20+ éves régi Fiat is megmondta, ha kiégett egy izzó...
LED-je válogatja, hogy mekkora ellenállást tesznek bele megtévesztő "műterhelésnek".
1 Watt esetén kb. 200 ohmos ellenállás van bennük, 2 Watt esetén 100 ohmos, és így tovább.
	
Az izzók nincsenek a CAN-buszra kötve. Ezért is hibás az elterjedt elnevezés. (Konkrétan: hülyeség.)
Az izzókban műterhelésnek nevezhető ellenállás van. Különben túl keveset fogyasztanának és az izzókiégés-felismerés hibát jelezne.
A fő probléma a "CAN-buszos izzó" elnevezéssel az, hogy az izzókiégés-felismerés NEM CSAK CAN-busszal rendelkező autókban lehet. Ezt az elnevezés kitalálója nyílvánvalóan nem tudta. Egy 20+ éves régi Fiat is megmondta, ha kiégett egy izzó...
LED-je válogatja, hogy mekkora ellenállást tesznek bele megtévesztő "műterhelésnek".
1 Watt esetén kb. 200 ohmos ellenállás van bennük, 2 Watt esetén 100 ohmos, és így tovább.
Csabo222015-06-24 11:25:50 // 50432
	Sziasztok
Tudja esetleg vki, h a can bus-on levő fogyasztóknak mekkora lezáró ellenállással kell rendelkezniük? Konkrétan az izzókra gondolok.
Köszi
	
Tudja esetleg vki, h a can bus-on levő fogyasztóknak mekkora lezáró ellenállással kell rendelkezniük? Konkrétan az izzókra gondolok.
Köszi
TDI752015-06-23 19:31:22 // 50431
	Gyerekek nincs is ammál szebb dolog mint amikor a szabad ég alatt szerel az ember és fentről kapja az álldást a nyakára eső formájában. Pedig még fel kell tegyem a boxer pókot,  befecskendezőket, kipufogót, vezérműszíjjat hűtőt és a fél futóművet. Azt mondják az élet úgy szép ha zajlik. Hát most igen.
	
emGéza2015-06-23 16:09:52 // 50430
	hmmm...ez a melltartós dolog is érdekes lehet , legalábbis a leszerelhetősége .Mert ugye nem mindegy , hogy elöl vagy hátul kapcsos .  :D
	
Bifi 1552015-06-23 12:58:21 // 50429
	köszi
de akkor miért nem egyből csinálja, miért 5 perc után _
	
de akkor miért nem egyből csinálja, miért 5 perc után _
Beer-ci2015-06-22 22:19:37 // 50428
	Köszi! Megnéztem, profiknak tűnnek.
	
emGéza2015-06-22 21:32:31 // 50427
	Örülök , hogy érthető voltam :)
Ha elakadnál , hívj nyugodtan !
	
Ha elakadnál , hívj nyugodtan !
roli1562015-06-22 21:11:00 // 50426
	Én is értem, legalábbis úgy tűnik.  Holnap megcsinálom . Nagyon köszi a segítséget !
	
Kimis1112015-06-22 20:25:40 // 50425
	Ha segítség kell,akkor természetes hogy indul az ember! Budáról nincs messze. És persze az Alfa az Alfa....
	
Stringwalker2015-06-22 20:08:49 // 50424
	Az a gond, hogy én 250 km-re vagyok tőle, de szerencsére Alfások vagyunk és ez egy jó csapat.
	
Kimis1112015-06-22 20:03:23 // 50423
	Oké. Behúztuk volna,ha szükséges,ahová kell.
	
Stringwalker2015-06-22 19:58:38 // 50422
	Szia! Köszönöm a kérdést. Most beszéltem Zé.-vel megy és segít. Hálásan köszönöm neked is :)
	
Kimis1112015-06-22 19:50:02 // 50421
	Milyen segítség kell?
	
Stringwalker2015-06-22 18:48:08 // 50420
	Sziasztok! A fiam selespeed váltója megadta magát Budapesten a Gyömrői úton. Nem jár arra valaki véletlenül? Vagy valaki egy telefonszámot nem tudna adni, ahonnan segítséget kapna?
	
.......................2015-06-22 16:21:57 // 50419
	ilyeneket a rossz riasztók szoktak csiálni
vagy pl. mikor a hátsó ajtó kábelköteg megtörik
valahol valami összerér aminek nem kellene
szét kell bontani kábelköteget ami a lámpához megy ahogy a Peti mondja
aztán végignézni mindent tüzetesen
	
vagy pl. mikor a hátsó ajtó kábelköteg megtörik
valahol valami összerér aminek nem kellene
szét kell bontani kábelköteget ami a lámpához megy ahogy a Peti mondja
aztán végignézni mindent tüzetesen
GTPeti2015-06-22 16:02:02 // 50418
	Jó gondolat az egy kompetens és motivált villamossági szerelő lenne, aki elsőnek beszerezné a gyári kapcsolásirajzot, hogy végig tudja követni az izzóhoz menő vezetékeket. A többit kicenzúráztam. :)
Nem egy nagy ügy az izzó előtt a vezetékekre egy másik (akár kisebb) izzót is rákötni, amolyan ellenőrzésképpen. Így egyszerűen kiszűrhető a foglalathiba.
	
Nem egy nagy ügy az izzó előtt a vezetékekre egy másik (akár kisebb) izzót is rákötni, amolyan ellenőrzésképpen. Így egyszerűen kiszűrhető a foglalathiba.
Bifi 1552015-06-22 14:02:47 // 50417
	sziasztok !
egy kis segítséget szeretnék kérni !
van nekem egy Lancia Lybrám 2002-es kombi 1.9 jtd
olyan gondom van vele,hogy felkapcsolom a világítást és rá 5 vagy 10 percre el kezd villogni a jobb hátsó lámpám addig míg le nem állítom az autót ! na de persze leállítás után újból kezdi pár percre rá !
voltam villamosság szerelőnél,de fingjuk nem volt !
azt mondták zárlatos a foglalat 4
de ha zárlatos akkor egyáltalán nem ég !
ha test hibám van az meg az elejétől csinálja és nem 5-10 perc múlva !
cseréltem égőket ,biztosítékokat de semmi ! valaki tud segíteni az privátba írjon ha van vmi jó gondolata !
bifidusz@gmail.com -ra
előre is köszi !
	
egy kis segítséget szeretnék kérni !
van nekem egy Lancia Lybrám 2002-es kombi 1.9 jtd
olyan gondom van vele,hogy felkapcsolom a világítást és rá 5 vagy 10 percre el kezd villogni a jobb hátsó lámpám addig míg le nem állítom az autót ! na de persze leállítás után újból kezdi pár percre rá !
voltam villamosság szerelőnél,de fingjuk nem volt !
azt mondták zárlatos a foglalat 4
de ha zárlatos akkor egyáltalán nem ég !
ha test hibám van az meg az elejétől csinálja és nem 5-10 perc múlva !
cseréltem égőket ,biztosítékokat de semmi ! valaki tud segíteni az privátba írjon ha van vmi jó gondolata !
bifidusz@gmail.com -ra
előre is köszi !
emGéza2015-06-21 22:08:55 // 50416
	A váltón van egy kémlelődugó , alatta van a légtelenítő (mint a féknyergen) arra raksz 
1 csövet (hogy ne össze-vissza folyón az olaj)- felnyomod a gumicső biztosítóját 1 klatyra (másodiknál már kijön) - kihúzod a gumicsövet - a fékolajtartály max. alatti 1 centi a kuplungé ...

Én értem amit írtam , de lehet más nem :)
	
1 csövet (hogy ne össze-vissza folyón az olaj)- felnyomod a gumicső biztosítóját 1 klatyra (másodiknál már kijön) - kihúzod a gumicsövet - a fékolajtartály max. alatti 1 centi a kuplungé ...

Én értem amit írtam , de lehet más nem :)
MiszöszFőnök2015-06-21 21:59:15 // 50415
	Én is próbáltam már mindenféle lötyit (omw és kagyló, olcsóbb és drágábbjai), de számomra érzékelhetetlen a különbség.
Próbáld ki, hogy megtankoltatod a kocsid valakivel, aki nem mondja meg mit tankolt bele. Vajon érezni fogod a különbséget így? Vagy ez csak olyan mint amikor Skiny melltartót veszek és azt érzem, hogy jobb mint a J. Press, pedig lehet nem is? Hmm...
	
Próbáld ki, hogy megtankoltatod a kocsid valakivel, aki nem mondja meg mit tankolt bele. Vajon érezni fogod a különbséget így? Vagy ez csak olyan mint amikor Skiny melltartót veszek és azt érzem, hogy jobb mint a J. Press, pedig lehet nem is? Hmm...
SzJanos2015-06-21 21:38:15 // 50414
	Offtopic: Egy ideje figyelem a Shell tevékenységét a világban. Ha lehet nem tankolok náluk. Nálam egyébként az Evo NEO ami leginkább bevált üzemanyag.
	
emGéza2015-06-21 21:36:17 // 50413
	Ők , jó munkát adnak ki a kezükből ...
http://www.dinamit-dob.hu/content/rozdamentes-rendszerkeszites
	
http://www.dinamit-dob.hu/content/rozdamentes-rendszerkeszites
Beer-ci2015-06-21 21:26:43 // 50412
	Sziasztok! Szeretném az autóm kipuffogó rendszerét rozsdamentesből legyártatni. Tudtok olyan műhelyt ahol vállalják?
	
roli1562015-06-21 21:25:53 // 50411
	Sziasztok ! 
Segítséget szeretnék kérni . 2000-es 156 TS kuplunkgját lehet-kell légteleníteni ? Ha igen, hogyan ?
Köszi !
	
Segítséget szeretnék kérni . 2000-es 156 TS kuplunkgját lehet-kell légteleníteni ? Ha igen, hogyan ?
Köszi !
Beer-ci2015-06-21 21:25:25 // 50410
	Kerekek, gumik rendben?
	
emGéza2015-06-21 21:05:09 // 50409
	Én ma nitro95-öt raktam a vasba ... hát , egy húszassal drágább mint a maxm.95.
Nem éreztem semmi különbséget (csak a rosszabbat veszem észre) , de mire újra
kipróbálhatnám , az asszony kijáratja belőle .
Még az OFFos dobozt is "makszmosonnal" csapatom , annak nem jött be a nitro 95 .
hmmm . :)
	
Nem éreztem semmi különbséget (csak a rosszabbat veszem észre) , de mire újra
kipróbálhatnám , az asszony kijáratja belőle .
Még az OFFos dobozt is "makszmosonnal" csapatom , annak nem jött be a nitro 95 .
hmmm . :)
Mr. Z2015-06-21 20:35:17 // 50408
	
	
Mr. Z2015-06-21 20:33:45 // 50407
	
	
Mr. Z2015-06-21 20:32:46 // 50406
	Nekem az OMV maxxmotion meggyőzőbb volt , ott jobban érzem azt a pluszt. Amúgy én is Shell-es vagyok., de hosszú útra mindig maxxmotion megy a V6-ba.
	
quasimoto2015-06-21 17:56:25 // 50405
	1990 - es 164 - ben a diag csatlakozó merre leledzik, meg tudja nekem valaki írni?
Előre is köszönöm!
	
Előre is köszönöm!
Pisti13002015-06-21 13:26:12 // 50404
	Nincs! A robotrol szedd le a csoveket.
	
GTPeti2015-06-21 06:27:35 // 50403
	Igen, V-Power=Shell.
Az OMV 100-asát még nem próbáltam. Pedig ki kéne. De valahogy a kagylósékhoz húz a szívem, elvégre tágabb értelemben udvari beszállítónk is. Egy kis elfogultság, marketing és mítosz nem árt. :)
	
Az OMV 100-asát még nem próbáltam. Pedig ki kéne. De valahogy a kagylósékhoz húz a szívem, elvégre tágabb értelemben udvari beszállítónk is. Egy kis elfogultság, marketing és mítosz nem árt. :)
emGéza2015-06-20 22:16:20 // 50402
	Shell ? 
Én a másik osztrákhoz járok , a nem sima 95-ös , szerintem a legjobb benya közel e vidéken :)
( a 95-ös évjáratú F.Tipom csak a 98-ast szerette , fene a pofáját :) )
	
Én a másik osztrákhoz járok , a nem sima 95-ös , szerintem a legjobb benya közel e vidéken :)
( a 95-ös évjáratú F.Tipom csak a 98-ast szerette , fene a pofáját :) )
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:35:17 // 50401
	Ezt a modellautóadós dolgot már eljátszották itthon is a Shellnél. Komplett Ferrari sorozatom van, akár több is egyes darabokból. Illetve csak volt, mert a rokon gyerekek elkunyerálták egy részét :-)
	
Nándi2015-06-20 19:31:19 // 50400
	Köszönöm az infót a végére járok!
	
Kau2015-06-20 19:28:37 // 50399
	Szerintem jó ötlet a Burago autó :)))
Ja, nem erre vagy kíváncsi? :)) A magasabb oktánszámú benzin nyilván jobb :)
	
Ja, nem erre vagy kíváncsi? :)) A magasabb oktánszámú benzin nyilván jobb :)
GTPeti2015-06-20 18:41:49 // 50398
	Már megint (osztrák) V-Power-t tankoltam a JTS-be. :)
Határozottan úgy érzem, hogy halkabb tőle melegen és mintha "légiesebben" is gyorsulna.
Az számomra nem kérdés, hogy a JTS a 95-öst nem szereti és 98-as kell bele. De lehet, hogy a 100-ból is profitál, a kopogásérzékelőn és utánállításon keresztül.
(És még Burago modellautót is adtak 40 liter után.)
Vélemények?
	
Határozottan úgy érzem, hogy halkabb tőle melegen és mintha "légiesebben" is gyorsulna.
Az számomra nem kérdés, hogy a JTS a 95-öst nem szereti és 98-as kell bele. De lehet, hogy a 100-ból is profitál, a kopogásérzékelőn és utánállításon keresztül.
(És még Burago modellautót is adtak 40 liter után.)
Vélemények?
Alfa GT-Csaba2015-06-20 13:44:40 // 50397
	De inkább a lendkerék!!!
	
Alfa GT-Csaba2015-06-20 13:43:40 // 50396
	féltengely csillag vagy kettős tömegű lendkerék!
	
Nándi2015-06-20 12:32:15 // 50395
	Sziasztok! Nem találom a hiba okát! A hiba jelenség egy 1.9 jtd /140Le/  156 nál jelentkezik ami abban nyilvánul meg hogy 3. sebesség fokozattól olyan 2000-2300 ig rettenetesen berázza az autót de csak ha taposom neki! Cseréltem eddig féltengelyeket,lengőkarokat,váltót,és bakokat. de a hiba még mindig fenn áll!
Tanácstalan vagyok!!!!
	
Tanácstalan vagyok!!!!
speer2015-06-20 12:09:17 // 50394
	Sziasztok, tudja valaki hogy a selespeed tartályon van e leeresztő csavar?
	
W.2015-06-19 18:54:25 // 50393
	Anno a GTV-m is megjárta ott...
	
Ferke2015-06-19 18:05:12 // 50392
	Az ilyenekkel valahogy mindig Zolinál kötnek ki az emberek:))
	
buteo202015-06-19 14:54:58 // 50391
	Az még kimaradt a történetből, hogy a vezérléscsere után alapjáraton rázkódott a motor, ami miatt visszavittem, nézze meg mi okozza, mivel mielőtt hozzányúltak, nem volt ilyen gond. Megnézte, azt mondta, nem tudja, mi lehet, ha nem múlik el (!) vigyem vissza. Nem vittem.
	
buteo202015-06-19 14:21:34 // 50390
	Sziasztok! Egy rossz tapasztalatot szeretnék megosztani veletek, nehogy más is így járjon. Kulcsra (Alfa Veloce) vittem a 3.0 V6 166-osomat vezérléscserére és kértem, hogy minden görgőt, szíjat, feszítőt, és vízpumpát is cseréljenek. 
Ehhez képest csak a vezérlésszettet és a külső szíjnál egy görgőt és a szíjat cserélték ki, mondván a vízpumpa és a másik görgő még jó. :-( Ezen kívül sikerült úgy elhangolniuk a vezérlést, hogy a szelepek összenyitnak. Most már úgy tűnik, jó helyre került a vas (Zé Mester). Tőlük megtudtam azt is, hogy valószínűleg azért nem cserélte le a vízpumpát, mert adott esetben elég nagy szívás lehet vele és ezt meg akarta magának spórolni.
A lényeg: 3.0 V6-ost ne vigyetek Kulcsra! Lehet, hogy a többi motort ismeri, de ha nem ért valamihez, ismerje el, kérjen segítséget, nézzen utána stb, de ne gányoljon más kárára!!! A következtetéseket mindenki vonja le magának.
	
Ehhez képest csak a vezérlésszettet és a külső szíjnál egy görgőt és a szíjat cserélték ki, mondván a vízpumpa és a másik görgő még jó. :-( Ezen kívül sikerült úgy elhangolniuk a vezérlést, hogy a szelepek összenyitnak. Most már úgy tűnik, jó helyre került a vas (Zé Mester). Tőlük megtudtam azt is, hogy valószínűleg azért nem cserélte le a vízpumpát, mert adott esetben elég nagy szívás lehet vele és ezt meg akarta magának spórolni.
A lényeg: 3.0 V6-ost ne vigyetek Kulcsra! Lehet, hogy a többi motort ismeri, de ha nem ért valamihez, ismerje el, kérjen segítséget, nézzen utána stb, de ne gányoljon más kárára!!! A következtetéseket mindenki vonja le magának.
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-19 13:01:15 // 50389
	Nekem akkor szuszogott, amikor kevés volt benne a gáz. Rendesen feltöltve, jól működő kompresszorral nincs hangja a klímának az utastérben.
	
ALFAnatik2015-06-19 11:01:02 // 50388
	Sziasztok! Tud esetleg valaki olyan muhelt ahol lengescsillapito szárat tudnak cserelni? Koszonom
	
Online tag
1
		Vendég1
633
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05