Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2006-01-14 11:02:52 // 9621
Tuti hogy nem az mert 3 garnitura gumival lett kipróbálva!!!
Don Gombóc2006-01-14 10:06:51 // 9620
Szívesen. Ő ezt végig szívta rendesen biztos tud ötleteket adni, mit hol mennyiért kinél.
Karakot2006-01-14 10:00:44 // 9619
Köszönöm a tippet, gondoltam erre is, mert már máshol is hallottam ezen eszköz "gyakori" meghibásodásáról, csak azt nem tudtam, hogy ez pontosan milyen tünetekkel jár. Ronnie-nak már ment is a mail.
Don Gombóc2006-01-14 09:30:58 // 9618
Az a szervó nyomástartó szelep hangja, az nem gáz, A légkondit spray-vel lehet pucolni illetve baci mentesítve. Az a búgó hang meg a benzinszivattyúé, és vagy hátulról vagy előlről hallatszik nekem is csak reggel amikor hideg.
Don Gombóc2006-01-14 09:26:38 // 9617
Légtömegmérő! Ugyanez volt a baja Ronnie nevű társunknak ezt a kérdést tedd fel neki külön. Ugyanaz a verdája rossoban mint a tiéd.
Karakot2006-01-13 21:53:13 // 9616
Üdv mindenkinek!
Kérnék mindenkit, hogy akinek van ötlete az alábbi probléma megoldásával kapcsolatban, kérem írja le: az autó pár hete azt csinálja, hogy amikor gyorsításkor eléri a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatot, akkor bár egy rövid időre megindul, ahogy szokott, de hirtelen legyengül. Tovább gyorsít, emelkedik is a fordulatszám, de nem lök úgy hátba, mint normálisan. Olyan érzésem van, mintha valami miatt befulladna. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel? Merre induljak el? Előre is köszönök a tanácsokat!
Mike.2006-01-13 15:01:27 // 9615
A problémám még mindig ua. Valakinek ötlet, hogy ez mi?
kertecs2006-01-13 09:54:12 // 9614
Jó tanács, köszi!
A visszafolyó ágat a tartálynál gondolod lekötni? Mert a manual ábrából nekem csak ott következhet. Ez jó megfejtés lenne, mert nem kell szétkapnom semmit (úúútálom a motorvédő műa-t leszedni : ) mégis meglenne a csere. Viszont ha ott leveszem a csövet, meg kell oldanom, hogy azon a lyukon ne jöjjön ki az olaj : OO
Jó az okfejtésem?
A visszafolyó ágat a tartálynál gondolod lekötni? Mert a manual ábrából nekem csak ott következhet. Ez jó megfejtés lenne, mert nem kell szétkapnom semmit (úúútálom a motorvédő műa-t leszedni : ) mégis meglenne a csere. Viszont ha ott leveszem a csövet, meg kell oldanom, hogy azon a lyukon ne jöjjön ki az olaj : OO
Jó az okfejtésem?

Tom122006-01-13 09:31:55 // 9613
Köszi a válaszokat, valami ilyesmire tippeltem én is. Egyébként tegnap megálltam az alfa szervizben, mutattam nekik és egy "Beavis and Butt-Head" típusú választ kaptam kb. így: "Őőőőőő Hö Hö... ...valamit visszanyom..." - Öreg motoros lehetett a "szaki".:-DD
Aztán jött az első meglepetés, hogy külön rugót is lehet venni, megrendelték, aztán a másik, mikor az árát mondta... 2450,- Ft!!! Szerintem "enyhén" sok egy 10 centis acél rugóért, vagy nem? Ha ebből indulnának ki az árképzésnél, egy "komplett Alfa" kb. 20 - 25 millióra jönne ki.:-)
12006-01-13 09:15:45 // 9612
Köszi! Kicsit felületes voltam, mert nem néztem meg nektek milyen tipus van. De azért mégegyszer köszi.
csocsi2006-01-13 09:05:48 // 9611
Hali :-))
Igen arról volt szó. Látom neked 145-öd van abban nem tudom hogy hol van, de valszeg ahsonlóan mint a 155 és 156-ban.
Nálunk a jobbos ablaktörlő lapát hajtókarja alatt található.
Ehhez le kell szedni ha minden igaz elég csak a jobbos lapátot. Majd megbontani a burkolatot, elvileg ha a másik lapát tengelyig bontod, akkor fel tudod hajtani annyira hogy kényelmesen hozzáférj a szűrőtartóhoz.
Arra most nem emlékszem, hogy milyen módon van rögzítve ott.
Előtte érdeklődd meg, hogy a te típusodba van-e. Nekem például a 155-ben nem volt így utólag rakattam bele.
Nem nagy munka, sok sikert .-))))))))))))))))))))))))))
12006-01-13 08:59:56 // 9610
Hali! Ha jól tippelem a pollenszűrőröl meg a diskurzus? Én is szeretném kicserélni. Te tudod hogy hogyan kell és hogy hol is keressem pontosan. Ha már korábban leírtad, csak a hsz számát írjad, osztan majd mögkeresem:-))) Köszi
csocsi2006-01-13 08:54:06 // 9609
Akkor cserélj minél előbb, remélhetőleg ezzel megszűnik a problémád :-)))
Mike.2006-01-13 08:48:38 // 9608
Én lehet, hogy nem várom meg a tavaszt, mert már egyre büdösebb.
csocsi2006-01-13 08:45:18 // 9607
Igen az lesz az, én úgy tudom nem érdemes inkább cserélni kell :-))
Mivel mostad ki? Szerintem ha vízzel akkor talán jobban beleragad a kosz.
EZt minden tavasszal ajánlják cserélni :-))))))))))))))))
Tavaszal én is megyek Pirihez és dobatom ki a többi szűrővel :-)
Mike.2006-01-13 08:34:42 // 9606
A tank környékéről jön a hang és általában csak hidegen. Ha már ideig járt a gép akkor megszűnik.
Az AC az ott van?
Mike.2006-01-13 08:27:24 // 9605
Az a szűrő egy harmonoka alakú papír szűrő? Olyan 20*30*4cm? Az a klíma szűrő?
Azt én átmostam egyszer. Az baj volt?
csocsi2006-01-13 08:14:37 // 9604
Igen valami hasonlóra gondoltam :-))))
bb182006-01-13 08:13:04 // 9603
ilyenkor természetes a hang eztetet mondottam én is. muszály valahol elmennie az olajnak, mert a szivattyu csak nyomja-nyomja.
bb182006-01-13 08:11:49 // 9602
a zugo-bugo hangra ac-t tippelek. amennyiben injektoros persze. ha nem akkor passz.
de ha igazam van akkor figyeld erösödik-e mert lehet hogy kezdödö baj, de még el is mehet 10-15 évet...
csocsi2006-01-13 07:52:59 // 9601
Jobb oldalt elöl az ablaktörlő lapát alatt van a klíma szűrője :-)))))
Ha a szervó meg csak teljesen kitekert állapotban ad hangot az még nem gáz szerintem :-)
Mike.2006-01-13 07:50:39 // 9600
Ez a kormány szervó hang nálam is hallatszik, de már régóta és csak ha teljesen kitekert állapotban van a kormány. Én nem foglakoztam vele mert azt hittem ez ilyen. Na most majd én is megnézem az olaj minőségét.
Más. Álló helyzetben, hidegen, a jobb hátsó sárvédő környékén valami zúgó, búgó hang hallatszik. Valakinek van ötlete mi lehet ez?
Megint más, és egyenlőre nincs több kérdés. :-) A klíma egyre büdösebb. Lehet takarítani vagy cserélni kell a szűrőt? És hol a szűrő?
bb182006-01-12 18:45:11 // 9599
ugy a legegyszerübb cserélni, hogy a visszafolyo ágat lekötöd, egy külön tartályba teszed, a tartályba pedig alapjáraton folyamatosan öntöd a friss olajat. amikor tiszta jön, akkor visszakötöd és feltöltöd szintre.
bb182006-01-12 18:42:42 // 9598
milyen állapotu az olaj? nincs megégve ? járo motornál is nézted a szintet ?
ha teljesen ki van tekerve a kormány akkor természetes a hang, a nyomásszabályzo szeleptöl jön. ilyenkor ha elengeded akkor kicsit visszalöki a kormányt.
bb182006-01-12 18:40:32 // 9597
azért van a rugo, mert teljesen kinyomott kuplungnál a szerkezet ereje kevés ahoz, hogy elinditsa visszafelé a pedált, és ez a rugo inditja el. csak ebben van szerepe, de ha nincs akkor bent maradhat a pedál.
még valami ?
:-))
bb182006-01-12 18:36:35 // 9596
kezdödö szálszakadásra tippelek.
a centirozatlanság elmulik , ha gyorsitasz.
Peti16V2006-01-12 16:46:07 // 9595
kertecs2006-01-12 15:49:58 // 9594
Szerintem nem árt cserélni, elég ha megnézed az új olaj szinét. Az enyémben már fekete színű, lehet kicsit már sokat ment... persze mikor jut eszembe nekem is: tél-fagy-zima, fűtetlen garázs.
Egyébként tudja valaki mennyire melós cserélni? Hol kell megbontani?
Skodra2006-01-12 15:10:39 // 9593
Helló fiúk!
Tudna valaki nekem 1 Alfa 147 első futóműről képet,ábrát küldeni,v. hol tudnék ilyenre szert tenni?Közzi!
Longman2006-01-12 13:18:04 // 9592
Hello! A szervoolajszint maxon van! Más ötlet? Lehet hogy komplett cserélni kéne az olajat benne?
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2006-01-12 12:07:31 // 9591
Lengőkarok ellenőrizve és a bal cserélve is lett. Ezt a toronyszilent dolgot még nem próbáltam de egy próbát megér kösz.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2006-01-12 12:05:32 // 9590
Pontosan nem tudom!
Az biztos hogy amikor műszakira mentem mondták hogy lengőkarcsere!
Előtte nem volt semmi!
Kicserélték a lengőkart de nem tudom hogy ettől lett e mert főleg városban járok és ott viszonylag ritkán érem el a 120-at (na jó azért annyira nem ritkán):) szoval én ehhez az eseményhez kötöm a dolgot de a szerelő bá nem talált semmit pedig végignézte az egész futóművet.
Arra is gyanakodtam hogy most meg a másikat is ki kéne cserélni, de annak semmi baja
granturismo2006-01-12 08:31:10 // 9589
A 166 az más eset, mert ott már nincs a barna kulcs, csak kódkártya. Pont azért egyszerűsítették a kódrendszert, mert nagyon sok probléma volt a kulcsok pótlásával.
Cs.Alfa2006-01-12 07:33:05 // 9588
A fenéket....35 ezer.....
Én csináltattam.
Cs.Alfa2006-01-12 07:31:59 // 9587
Motorszám és alvázszám alapján az olaszok csinálnak "eredeti" pótkulcsot.
Átfutási idő 2 hét.
Megrendelhető: Auto Torino kft,vagy az Auto Nero kft-nél...
Az ára kissé húzós,de olcsóbb mint egy új elektronika .....
GEORGE2006-01-12 06:53:16 // 9586
A kuplung pedálnál van ez beakasztva, érdekes mikor a haveromnak kiesett a Tipojából akkor nem lehetett használni a kuplungot :-O
lausz2006-01-12 06:49:56 // 9585
láttam már ezt csak nálam a helyén,
de nem tudom mi ez.
akuplung pedál nyomja akaszni felé.
Tom122006-01-11 23:08:51 // 9584
Seriff2006-01-11 23:07:58 // 9583
ez jobban hangzik
Seriff2006-01-11 23:07:18 // 9582
Mármint szervízkulcsot?
tt (tt Alfa team)2006-01-11 23:04:27 // 9581
Autóméry Kft. Nyíregyháza, debreceni út akármennyi. Tel.:0642/460-570, de van még vagy 3 számuk, tudakozóból megtudod.
ystuc2006-01-11 23:02:24 // 9580
Hát, nem tudom... Nekem ezt az árat az Autóház Boldizsárban mondták...
tt (tt Alfa team)2006-01-11 23:00:50 // 9579
Én most rendeltem meg a 166-hoz egy pótkulcsot és a kódkártyát, mert sajna nem találom. A kulcs bekódolva 25K, az eredetivel megegyező kódkártya 2K.
ystuc2006-01-11 22:58:17 // 9578
Az a baj, hogy pótkulcsot csináltatni meg dúrván 300ezerből lehet... Na, ez a kemény!
Seriff2006-01-11 22:56:18 // 9577
Köszönöm az infót, akkor felejtős a dolog. Ha vége végre a vizsgaidőszaknak, széttúrom a lakást, hogy hol az a szerencsétlen pótkulcs, pedig direkt van egy tuti helyem, de ezt úgy látszik még tutibbra tettem:(
granturismo2006-01-11 22:54:27 // 9576
A 146-ot már nem gyártották kód nélkül a 156-ot meg pláne nem úgyhogy azoknál ez nem sokmindenre jó. Havcsak arra nem hogy az ajtókon a tanksapkán és a csomagtartón kicseréli azt tudja nyitni de indításhoz benntartja az eredeti zárat és a külön (eredeti) kulccsal indít. Ennek annyi előnye van hogyha a tolvaj kihúzza a zárbetétet és arról csinál egy kilcsot azzan nem fugja tudni elindítani az autót csak az ajtókat csomagtartót stb tudja nyitni
Seriff2006-01-11 22:44:48 // 9575
A kódkártyát se találom:( de a kódokat kíírtam papírosra pont az ilyen lehetelen helyzetekre számítva. tudva, hogy minden elteszek vhová. azzal lehet indítani ha bármi van...
Azt írod, hogy kódrendszer nélküli 145ökhöz való esetleg, akkor miért írja, hogy 156-hoz is? Illetve kérdésem, hogy szakszerviz nem tudja kódolni a kocsihoz a szettet?
ystuc2006-01-11 22:36:41 // 9574
Én úgy jártam, hogy eltört az egyik kulcsom. Kód kulcs nincs, de kódkártya van. Ez a jobbik eset. A törött kulcs feje megvan, ebből tudok majd klónoztatni. Nem sokára meg is fogom csináltatni.
granturismo2006-01-11 22:33:25 // 9573
Elég kellemetlen ha nincsen meg a barna kulcs meg a kódkártya. Mert ezek hiányában ha a kódrendszer esetleg bekrepál (pld hirtelen nem indul az autó a kulccsal) akkor vezérlőszámítógépet meg mindent amit írtam cserélni kell. A kulcsklón is csak arra jó, hogy van egy pótkulcs ha a másik elveszik vagy meghibásodik. De ha a kulcskód kimegy a rendszerből akkor sem az eredetivel sem a klónnal nem fog indulni az autó.:-( Az eredeti kulcsoknak mindegyiknek külön-külön kódja van, nem egymás klónjai. És ha kártyával, barna kulccsal márkaszervizben felkódolnak egy gyári új kulcsot annak is külön kódja van nem egy másik kulcs klónja.
A srác által hirdetett cucc az esetleg kódrendszer nélküli 145-öshöz jó. (1994 nyaráig gyártott darabok)
ystuc2006-01-11 22:25:30 // 9572
Szerintem a toronyszilentek, vagy az első lengőkarok ellenőrzése megérne még egy kört...