Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

norbee2004-11-25 09:49:49 // 442
Ja, ezért nem is hagytam el. Viszont télleg nem tudom mi ez. Főfékhenger vákumdobja adhat ilyen hangot?
ingegnere2004-11-25 09:48:30 // 441
Csak neked kívül van a féktárcsád!
norbee2004-11-25 09:45:02 // 440
ingegnere Tudjuk, tudjuk, Pitt. :) Rádió becsusszant, szereztem hozzá antennaátalakítót is, csak az a qrva MP3 lejátszó nem akar még mindig megszólalni... :))))))))))
norbee2004-11-25 09:42:43 // 439
szutyok :)))) Ne idegelj. Ez nekem van, egy pár hete.
ingegnere2004-11-25 09:36:19 // 438

Na, ő Inge.:-)
Rólam képet az oldalamon láthattok.;-)
ingegnere2004-11-25 09:30:40 // 437
Na, akkor az van, amit mondtam.:-) Kérdés, hogy egyben maradt-e a féknyerged? Fékezésnél kitapostad-e belőle a dugattyúkat? (bár asszem ez nem történhet meg, mert menetesek hálistnnek) Elveszettted-e a fékbetéteket? Szétment-e a féltengelycsuklód? Szétvert-e valamit a környezetében? (guruló keréknél, márpedig húztátok, az úgy jár,mint egy szabadon hagyot slag 5 baros víznyomáson, csak ennek még tömege is van! Ha isssszonyat mázlid van, akkor csak 6 csavart kell kerítened, és vissza kell tenni (mondjuk ezek spéci, M6-os imbuszcsavarok, hosszt, menetemelkedést passzolom, de 1:25-ös lehet, 10.9-s szilárdsággal) Vagy bontó, vagy csavarbolt minta alapján. Plussz egy garnitura fékbetét. Légkulcsos meghúzás francokat se ér, ha mondjuk nem fekszik fel rendesen a tárcsa. Ezeket (meg szerintem mindent) spec kézzel jobb meghúzni.
szutyok2004-11-25 09:29:59 // 436
Lőfortdult ilyen is! Néha!
norbee2004-11-25 09:27:54 // 435
Fékezéskor kis sebességnél időnként csattanó hang előlről?
norbee2004-11-25 09:27:14 // 434
Thomikának volt ilyen féltengely vicce a Délinél még tavasszal. Ugyanez volt, szétesett, kuplung/váltó megy, autó meg se moccan.
norbee2004-11-25 09:25:32 // 433
Paco Méééé, hát ing.. nindzs...inzseniő :))) Apropó, kartonpapír. Aszonta egy okos ember, hogy ne takarjam le az egész hűtőt télre, mer' rossz vége lesz, ledurrannak a csövek a helyükről ha túlmelegednek. Szerintem hülyeség, dehát ugye... Vélemény?
szutyok2004-11-25 09:22:36 // 432
Csavart azt nem! De elvileg légkulccsal lett meghúzva! Már a szerelőkben sem lehet megbízni?
Wickey2004-11-25 09:20:22 // 431
Nálunk simán kilazultak. Nem voltak meghúzva rendesen. Csavart nem találtál az út mentén?
Wickey2004-11-25 09:19:31 // 430
Kísértetiesen hasonlít a dolog IC 33-asára, amin én raktam össze a féltengelyeket. Pár tíz km múlva fémes koppanás, ember megáll, aszongya "jóvan, most esett rá a féltengely a kipufogóra." :-))) aszt az út szélén rakta össze a kocsit, engem meg negyedóránként hivogatott, hogy elmesélje, mekkora f@szkalap vagyok, mer nem bírok 5 csavart meghúzni rendesen (a hatodik hiányzik). :-(( Azóta nem nyúlok féltengelyhez.
szutyok2004-11-25 09:19:19 // 429
Na benéztem! Igaz sokmindent nem láttam! Szóval a féknyereh a helyén van, a féltengely egyik vége a helyén, a motornál lévő fele pedig lóg! A kipufogócső tartja! Tehát ezért csörgött! A féktárcsa az enyém, mert nincs a helyén! Meg már fékolaj sincs benne! Hogy a féltengely az egyben van e azt nem tudom, az majd kiderül, ha eljut valahogy az aknára! Hogy bírt a hat csavar eltörni?
ingegnere2004-11-25 09:03:27 // 428
Ha bekukkantasz a motortérbe, és elmondod, mit látsz, sokat segítene, így merő találgatás az egész. Ha a féktárcsa a tied, akkor az alábbi este lehet. Eltörtek, kiestek a féltengely rögzítőcsavarjai, tehát leesett a féltengely a kihajtásról, ezért ki is esett a tárcsa. Ha szerencséd van, ilyen egyszerű a helyzet, és csak vissza kell rakni a csavarok pótlása után, esetleg kiegészítve új betétekkel. Ez igaz is lehet, mert ha azt mondod, nem indul semerre, akkor a motortól megkapja a hajtást, de a difi miatt csak az egyik kihajtás forog a levegőben. Ha húztátok és kopogott, akkor a lógó féltengely csapkodott jobbra-balra, fel le, az lehetett a csörgés zörgés. Ha nagyobb a baj, akkor hazavágódott a féltengely, esetleg leütötte a féknyerget, esetleg mást is pusztított,de mondom, ezek csak találgatások. Nézd meg a motorteret, mit látsz a kihajtások környékén?
szutyok2004-11-25 08:48:42 // 427
Ebben az esetben nem kellett volna több alkatrészt találni? Ha letört, akkor orvosolható? Költséges szervíz elött állok?
ingegnere2004-11-25 08:42:49 // 426
Ez szívás.:-( Ha benézel a motortérbe láthatod, hogy hiányzik-e a féktárcsád, lóg-e a féltengely. Lehet, hogy eltörtek a féltengely rögzítőcsavarjai. Ha ez a baj, azon imádkozz, hogy a féltengelycsukló nem törte le a féknyergedet.
ingegnere2004-11-25 08:27:28 // 425
Amúgy a sajátját kapta vissza, csak egy csatit kapott a 164-ből.:-)
szutyok2004-11-25 08:26:39 // 424
Jobb reggelt mindenkinek! Valaki meg tudná mondani, hogy mi baja van a lovamnak? A történet a következő: Tegnap este mentem vele egy keveset, majd hirtelen egy csörrenés! Először azt hittem, hogy elütöttem valamit! Tüzetes vizsgálódás után kiderült, hogy nem! Na vissza a kocsiba, azt gyerünk tovább! Vagy mégsem! Kuplung be, egyes kuplung ki, a kocsi meg sem mozdul! Tolatás, szintén zenész! Csak zörög, de nem megy! Félretol, majd telefonos segítség! Hazahúz! Útközben üresben csörög, csattog, fék meg semmi! Mert hát minek? Utánna séta vissza, és mit találtam? Egy féktárcsát! Alfa Romeo felirattal! Gondolom az enyém! Széthullhatott a féltengely, és nincs mi hajtsa a kerekeket? Mellesleg egy Sudról van szó! Fékek bent középen a tengelyt fogják! Az ötleteket előre is köszi!
ingegnere2004-11-25 08:19:12 // 423
Mijaza termosztát? :-))) Csörög a telefonom? Nem. Ha most csörög, felveszem.:-)
Saughassy2004-11-25 08:10:35 // 422
Te Edem... melyik termosztátot raktuk mi vissza? Asszem hogy nyitott állásban ragadt. Nem hinném, hogy megdoglott volna, mert vagy 20k val ezelott csereltek Szamosiek. Nincs ott egy mukodo a sufniban ?:) Vagy lehet csak kicsit megszorult mikor szarazon volt? Kalapaccsal utogetes nem hasznalhat? Igazabol hutovizcsere ota gyanus a dolog. Lehet legtelenitesi problema? u.i. v. r.ö.f.f. Miért nem veszed fel a t elefonod?:)
Barni1472004-11-25 01:07:05 // 421
Pontosan mit takar a traktorhang? Szerintem nem ártana egy motordiagnosztika. A fogysztást okozhatja a légtömeg mérő, a lambda szonda , vagy valamelyik hőmérséglet jeladó hibája, de okozhatja esetleg a leömlőd repedése a szonda előtt. Enyém is benyeli a 12-14 litert , most vadászok szondát jó áron.
Robi2004-11-24 23:57:50 // 420
Ménem cserélsz termosztátot? Most hétvégén cseréltem egy off Fiestában, ugyanez volt a baja. A tulaj megrögzött kartonpapírhívő volt. Jó messzire eldobtam a kartonját, és mégis, amióta új termosztátja van, úgy beáll az üzemi hőfok, mint a kisangyal.
balage33TD2004-11-24 23:05:17 // 419
Vízhőfok az jó. Kb.85-90. Nehogymár ennek kelljen örülni. :) És ha beszélnék valami villanyos szakival, hogy buherálja meg? :) Nekem ez így nagyon kevés. Ha nem törölgetném akkor túlzás nélkül mondom, hogy 1 óra alatt fújná le...
Bg.2004-11-24 22:54:11 // 418
Paco Na kiderült, miért más a téligumi, és mi zörög az autó orrában: A stabilizátor egyik végén a szilent csavar elveszett, a szilent kiugrott a helyéről, a stab. nem dolgozott, csak zörgött...
krisz332004-11-24 22:44:05 // 417
Hali sajnos ez az en gepemben is ilyen amugy örülj neki hogy egyáltalán müködik a fütömotor sok 33asba abszolut nem megy nézd meg hogy menet közben hány fokos a hütövized mert nekem nyáron is nehezen melegszik most meg kb 50fokos ha nálad is ez van akkor karton papir a hütőrácshoz:))))
balage33TD2004-11-24 22:34:22 // 416
33 Guruk! A fütőventillátorom teljesítménye a nevetséges szintet se éri el ami így tél elött, khmm.. kellemetlen. A tervem a következő: Kis fekete doboz szétszed az akksi mellett, motor megkeres, megnézni nincs-e kosz, genya, letört lapátkerék, stb... Ha van repair. Ha pedig semmi gondot nem találok akkor villanymotor kiszed, újratekercseltet... Járható út? Vagy nincs valakinek elfekvőben egy ilyen fűtőegysége? Plz help!
Rizzo2004-11-24 22:14:36 // 415
370-374.HA CSAK a szénkefe kopott és tudtok forrasztani,felesleges 2-2 órát ki be szerelni,cipelni a szervízbe és fizetni.8-10 ezret.
Robi2004-11-24 22:10:11 // 414
Horvátországban szerintem jobb üzemanyagot adnak. Az előző autóm 7-8 litert fogyasztott bő gáznál. Horvátországban szerpentinen, 2-es üveghang, 3-as üveghang, 4 ember, plafonig rakodva, stb. lement 5,8-ra. Ja, és folyamatosan ment lefelé, először drasztikusan, utána apránként, de minden fogyasztás alacsonyabb volt az előzőnél. Aztán hazajöttem Mo-ra, és az első tankolás után újra felment a fogyasztás 7 fölé. Azóta az az érzésem, hogy itthon valami szemetet sóznak az emberre gázolaj néven...
Rizzo2004-11-24 22:05:12 // 413
Vedd le az ékszíjat és forgatsd meg kézzel a generátort,vízpumpát... egyből kiderül mi a a baj.
Seriff2004-11-24 21:40:04 // 412
Városban 9-11- a 11 télen a pesti dugóban, általában 10, úgy, hogy dinamikusan haladunk! Rekordfogyasztásom 5,9 volt, amikor lezárták Horvátországban hazafele az autópályát, és egy autóúton 100-120 körül jöttünk, de nem ez a tipikus:))
Robi2004-11-24 21:38:53 // 411
Ja, a legfontosabb, hogy így nem kell a szintjelzőre hagyatkoznom, ami igencsak tájékoztató jellegű.
Robi2004-11-24 21:37:45 // 410
Legegyszerűbb módja annak, hogy kiszámold pontosan a fogyasztást: - teletankolod, és felírod a km állást - mész vele pár száz km-t - teletankolod, felírod, hogy mennyi ment bele, és felírod a km állást - elosztod a tankolt benzinmennyiséget a km állások különbségével, aztán megszorzod százzal Valószínűleg nem mondtam újat, de hátha nem jutott eszedbe. :) Az én gépemben van egy füzet, és minden tankolást írok. Ha nem várt fogyasztásnövekedés van, akkor tudom, hogy hibát kell keresni.
Tresor2004-11-24 21:31:35 // 409
A Tieddel mennyit szoktál kb menni egy teli tankkal. Mondjuk a tied TS, de az most mindegy.
Tresor2004-11-24 21:30:21 // 408
A két alsó vonal között szokott kigyulladni a lámpa. Most kihajtom totál belőle a benzint, aztán meglátom mi lesz. Most tartok 396 km-nél, és a kettő alsó között van. Majd elválik mi lesz.
Seriff2004-11-24 21:15:08 // 407
Nem addig mész 380-400 km-t, míg kigyullad a sárga lámpa? CSak mert akkor még ugye 9 liter van a tankban. Csak tipp, hátha...
Robi2004-11-24 21:14:20 // 406
Huhh, az tényleg sok. Anyám off 2.8-as V6-os Audi 100-a evett 16 körül télen, rövid távokon. Amíg el nem lopták. Hát nemtom. Rég nem volt benzinesem.
Tresor2004-11-24 21:11:30 // 405
Hát vegyesen, de városban többet megyek vele. Az ok, hogy a hideg miatt, na de ennyire akkor sem ehet sokat! Ha kiszámolom, akkor 13-14 literre jön ki a fogyasztás. Egy Kamaz eszik ennyit, nem egy 1,6-os motor...
Robi2004-11-24 21:03:31 // 404
Mekkora utakat mész? Ha rövideket, akkor a hideg számlájára írhatod.
Tresor2004-11-24 20:58:48 // 403
És a fogyasztást mire véljem szerintetek?
Robi2004-11-24 20:56:50 // 402
Ha Budapesten jársz, nézz be a Kertész utcába, kérd meg a faszit, hogy hallgassa meg. Ő majd megaszondja a konkrétat. :)
Robi2004-11-24 20:54:28 // 401
Generátorszerviz. :)
Tresor2004-11-24 20:45:15 // 400
Nos a traktorhang folyamatosan van, és folyamatosan is szól, akár alapjáraton, akár gyorsítok. Ezen az iszonyatos fogyasztáson kívül más probléma nincs. A seprűre visszatérve: én csavarhúzóval próbáltam uezt, és kopog.
Tresor2004-11-24 20:42:28 // 399
Csak belekukkantott a motortérbe, és egyből a generátort szúrta ki.
Inner Circle2004-11-24 19:38:13 // 398
Egyelőre ne hallgass a szerelőre. Alfa-szaki? Ha nem, akkor a boxert illetően fabatkát sem ér a véleménye (lehet éppen igaza, de ez csak véletlen lenne). A traktorhang mindig van, vagy csak indításnál vagy máskor? Fordulatszámtól, sebességtől, rázkódástól vagy egyébtől függ? A magas fogyasztáson kívül más hibajelenség van? Esetleg szorítsd egy fa seprűnyél végét a generátorra és hallgasd meg a másik végét, utána ugyanezt csináld végig a generátor környékén talált egyéb alkatrészekkel is (pl. szervópumpa), ha egyértelműen jobban zörög a generátor, akkor tényleg csapágyas. Abszolút hallás előny :o)
Paco2004-11-24 18:41:06 // 397
Nem. Ez a kimondható forma a kimondhatatlannal szemben :) De akinek nem Inge ne vegye magára :-P
norbee2004-11-24 17:32:28 // 396
Paco Inge... :D Ez a becézett forma? :)
Paco2004-11-24 17:21:45 // 395
Pontosítanám, hogy Inge mit akart írni.: Eredeti. "Tudtommal a csapágyak úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a felni középvonalának egyensében ébred." Módosított: Tudtommal a felnik úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a csapágy középvonalának egyenesében ébred. :) Bővítve: A felni ET-je van ahhoz méretezve, hogy a felni középvonalában ébredő terhelés a csapágy középvonalába essen. Ez az a kialakítás, amely a csapágy részére a legideálisabb terhelés adja. Ez persze csak a síkban csapágyazott tengelyekre igaz, abban az esetben, ha egy x fokos kúpos csapágy van a féltengelyen, a terhelést úgy kell alakítani, hogy az ébredési pontja a forgástengelyt, a csapágy dőlési szögére a csapágy palástjának középvonalán átvezetettt merőlegessel metszetet adó pont legyen. (Ez jó bonyolult lett, de műszaki ember úgyis megérti :-P )
Fészi2004-11-24 17:20:47 // 394
Szevasztok, meg tudná nekem mondani valaki, hogy 1992es évjáratu 2.0 8VTS 155nek milyen számitógépe van? mi a kódja? mert lehet lesz cucc amivel ki tudjuk olvasni a hibákat. köszi előre is bye
Azmo2004-11-24 16:52:47 // 393
most effektíve megnézte, hogy az e a baj, vagy csak ráugatott valamit az autóra???
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak