Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Robi2004-11-29 10:43:49 // 592
Ugrál? Érdekes. Minden elektromos csatlakozás fasza? Ha szemmel követhetően ugrál a feszültség, akkor valami kontakthiba lehet. Szerintem.
norbee2004-11-29 10:40:21 // 591
Robi
Néztem, akkor alapjáraton 12.8-13.0 illetve 13.4-13.6 között ugrál.
norbee2004-11-29 10:38:35 // 590
granturismo
Köszi a biztatást :) Legjobb tudomásom szerint menet közben a feszültségjelző lámpa izzószála akkor kezd parázslani, ha a generátor kimeneti feszültsége az akkumulátor feszültsége alá esik. Vagyis ahelyett hogy töltene rendesen, inkább az akksiról szív lefele. Ha abból indulunk ki, hogy a szénkeféket 300000 km-enként kell cserélni, és az autóban még összesen ennyi sincs, de már volt egy generátor felújításon az előző tulajnál a kertész utcában, plussz a tarcsi alkatrészek között van egy cserélt fesszab... akkor bízom a kélgyóban. :)
Robi2004-11-29 10:31:16 // 589
Nem, csak az egyik. Kösz az infot, azért előbb megpróbálok sörért szerezni egyet, hátha... Szerintem ez nem az az alkatrész, amit feltétlenül vadiújonnan szeretnék megvenni. :) Szerintem. :)
Robi2004-11-29 10:28:28 // 588
Szerintem az tök normális. Úgy tudom, hogy az alfák feszszabályzólja 13,8-ra szabályoz. A japánok szoktak 14,4-re. Az, hogy alapjáraton alacsonyabb, az normális. Ha sokat araszolsz dugóban, rápakolt fogyasztókkal, akkor emelni kell az alapjáraton, ha lehet. Vagy tegyél kisebb ékszíjtárcsát a generátorra. :D
Mérted terheléssel is? Pl tedd fel a hátsóablakfűtést, meg a tompítottat, és úgy is méregesd meg a fordulat függvényében.
granturismo2004-11-29 10:24:12 // 587
Akár 3 napos akksi is tropára mehet. Nem biztatásképpen mondom:-)
granturismo2004-11-29 10:22:16 // 586
Hát ez még nem igazán egyértelmű.
szutyok2004-11-29 10:10:38 // 585
Ezért irigyellek téged!
Pedig a tél csak most kezdődött!
norbee2004-11-29 10:08:56 // 584
szuty
Na eztet mondom én is, hogy nekem is két telet bírt a régi akksi, azt kaput. Ez a mostani tartja azért a 12.8-at.
szutyok2004-11-29 10:00:35 // 583
Az akksi kb fél éves! Eddig bírta volna? Az előzővel ment vagy 5 évig!
norbee2004-11-29 09:58:50 // 582
szutyok
Mit? :)))
Én egy hónapja. Az előző akksi töltés után is csak 12.3V mutatott.
szutyok2004-11-29 09:55:11 // 581
Kb fél éve vettem! Igaz a Tecsóban!
norbee2004-11-29 09:52:02 // 580
szutyok
És akksi gondok?
szutyok2004-11-29 09:50:00 // 579
alpjáraton 13.2V, kis gázadásnál 13.9V. Vadonat új fesz-szab.al és teljesen átkábelezve az egész!
norbee2004-11-29 09:46:37 // 578
Ugye, ugye? :))) Akkó mégis fesszab? Mer' pénteken idegbeteg lettem, rácsaptam az akksit töltőre, 4 órát forraltam, aztán visszatettem, egész hétvégén full lámpával, fűtéssel, rádióval közlekedtem, és csak vasárnap este kezdett el parázslani a töltésjelző. Vagyis akkor nem tud tölteni eleget. Jó gondolós vagyok?
granturismo2004-11-29 09:41:34 // 577
Én 13.6 és 14.4 között tudom.
szutyok2004-11-29 09:36:29 // 575
Az enyém is ennyi, es a szerelőm azt mondta, hogy ez jó! Vagy ne hidjek neki?
granturismo2004-11-29 09:35:48 // 574
Alfa alkatrészboltban lehet venni. 60521326 a cikkszáma 2ezeregynéhányszáz ft, de az csak a villaalakú rész. Viszont ahogy látom a gumiszilentek is eléggé zsibbadt állapotban vannak, de olyan bármelyik autósboltban kapsz. Mind a 2 eltört?
norbee2004-11-29 09:32:57 // 573
Paco
Megmértem a generátorom, alpjáraton 13.2V, kis gázadásnál 13.9V. Tipp, hogy mennyinek kéne lennie, mer' rémlik hogy 13.5 és 14.5 a helyes érték?
Robi2004-11-29 09:14:29 // 572
Ez az izé kötné össze a de-dion hidat a stabrúddal, ha nem lenne eltörve. Letekertem az anyát róla, de sajnos a menetes szárral együtt.
Wickey2004-11-29 08:55:55 // 571
Alapvetően kábé annyira, mint egy sima féltengelycseréhez. Egy óra meló volt 164esnél tegnap.
Nagyjából: kerék leszedés, 36os CroVa beletörés a kerékagyba, kurvaanyázás, stabilizátor, kormányrúd szétkötés, gólyaláb kiszedés, fék szétszedés, gólyaláb balra el dobás, kutya "vau vau vau" utána rohanás, féltengely kiszedés, stopper 45 percnél megállítás. (Folyton garázsba rohangálás levés, idő elrepülés, mivel valami mindig bennfelejtés.) Rácsodálkozás féltengely állapotára, csavarok váltónál kicsavarás, szitkozódás, mert szar helyen levés, navégrekinnvanoszmondás, MÉHbe szánt hulladékok közé továbbítás, kutyát seggberúgás, amiért lehugyozás gólyalábat, ránksötétedés, utcán tovább nem szerelés.
lausz2004-11-29 06:58:20 // 570
javítok féltengely gumiharang.bocs.
lausz2004-11-29 06:56:45 // 569
Kérdésem köv.:ki tudja hogyan kell levenni 156-os válto gombot?
köv.:gumiharang cserekor mennyi mindent kell szétbányászni?(156 2.4jtd)
Wickey2004-11-28 23:18:07 // 568
mármint, hogy mi is volt ez megboldogult lánykorában.
Wickey2004-11-28 23:17:41 // 567
Ilyen? Nincs. Minden hulladékvas a MÉHben kötött ki. De ha elárulod, mi a túró ez, megpróbálok szerezNYI :-DD
Robi2004-11-28 22:03:57 // 566
Robi2004-11-28 21:46:26 // 565
Ennyiért szinte ajándék, akármilyen gyártmány.
Wickey2004-11-28 21:29:08 // 564
Hegyaljánál 12000 forint a gázos hátsó lengéscsillapító darabja. Ugyanennyi az olajos. A gázos aszongyák jobbabb.
ezekhez jó szerintük:
ALFA ROMEO 164 2.0 TURBO 87-92
ALFA ROMEO 164 2.0 TWIN SPARK 87-92
ALFA ROMEO 164 2.0 TWIN SPARK 92-
ALFA ROMEO 164 2.0 V6 TURBO 87-92
ALFA ROMEO 164 2.5 TD 87-92
ALFA ROMEO 164 2.5 TD 92-
ALFA ROMEO 164 3.0 V6 87-92
ALFA ROMEO 164 3.0 V6 92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.0 TWIN SPARK92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5 TD 92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 3.0 V6 92-
Ehunn kép:
ezekhez jó szerintük:
ALFA ROMEO 164 2.0 TURBO 87-92
ALFA ROMEO 164 2.0 TWIN SPARK 87-92
ALFA ROMEO 164 2.0 TWIN SPARK 92-
ALFA ROMEO 164 2.0 V6 TURBO 87-92
ALFA ROMEO 164 2.5 TD 87-92
ALFA ROMEO 164 2.5 TD 92-
ALFA ROMEO 164 3.0 V6 87-92
ALFA ROMEO 164 3.0 V6 92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.0 TWIN SPARK92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5 TD 92-
ALFA ROMEO 164 SUPER 3.0 V6 92-
Ehunn kép:
Robi2004-11-28 19:33:21 // 563
Hát, ez elég csúnyán hangzik... :(
Egy biztos: műszakin így nem megy át.
Szerintem hívd fel holnap a Kárászy-t, ha be tudsz jönni valamikor Budapestre. Vannak szerelő partnerei, és lehet, hogy meg tudják oldani gyorsban, cseredarabbal.
Smith2004-11-28 19:29:46 // 562
Ezzel csak az a baj, hogy messze vannak :( És amire kiszerelik, elküldöm, megcsinálják, visszajön, stb. Akár több mint 1 hét is lehet, viszont nekem most iszonyúan kell a kocsi a karácsonyi hajtásban :(
Ráadásul műszaki előtt állok, dec. 7-én vittem volna szerelőhöz, elméletileg úgy hogy semmi baja nincs, és csak el kell vinni vizsgáztatni. Ehhez képest most meg......nem is mondok semmit :((((((((((((((((((
Robi2004-11-28 18:22:15 // 561
Vezérlésmódosító csere... :(
xxxxxxxxxxx2004-11-28 17:59:10 // 560
Sziasztok.
Az normális dolog,hogy indítás után a 146 ti-m olyan egy 5mp.-re mintha diesel lenne?
Szerintem eléggé kereplős csattogós hangja van! Szerintem :-)
Utána ez elmúlik és minden normális.
BFMSE2004-11-28 15:29:01 // 559
Sztm lehet az ABS jeladoja is. Kappanal volt ilyen, hogy eleinte neha ment neha nem... Aztan egyszercsak allandoan hibat irt az ABS.
Robi2004-11-28 15:26:08 // 558
Ezt találtam a Kárászy honlapján (www.karaszy.hu):
"Raktáron lévő több ezer darab gyári új akciós lengéscsillapítóinkból (BOGE, SACHS, Monroe, Kayaba, Gabriel) 50 %-os kedvezménnyel vásárolhat."
Érdemes velük felvenned a kapcsolatot, nagyon pengék a témában. Olyan 8000 Ft körül újítják fel szerintem egy lengéscsillapítódat.
Robi2004-11-28 15:17:23 // 557
Ööö... Asszem' mégsem vennék újat a helyedben... :(
Monroe Gas-Matic: 38595
Sachs Supertouring: 40124
Ezek Bárdi árak, szóval biztos van olcsóbban is...
Meteor tart olcsóbb cuccokat, és van 30% kedvezményem náluk, úgyhogy ha szeretnéd, megérdeklődöm náluk a dolgot.
Robi2004-11-28 14:59:58 // 556
"...Vagy valami, az a nagy izé ami csúszkál fel-le, és ilyen k.nagy spirálrugó van rajta körbe. Na az ott szépen ereszti az olajat. És onnét csordogál szépen lefele....."
Az a csúszkáló izé a lengéscsillapítód, és épp most dobta be a törölközőt. Hogy miért? Szar utak. Te nem tudod utántölteni. Fel lehet újíttatni a Kárászynál, de én inkább újat vennék a helyedben. Lehet csak egyet cserélni, de ha ez megadta magát, akkor a másik oldali is a végét járja valószínűleg, párban szokás cserélni. Mindjárt utánanézek, mibe fáj egy gátló a gépedhez.
Mondjuk fura az eseted, mert egy gátlóból nem tud olyan hűdenagy tócsa születni.
lungfefe2004-11-28 14:49:13 // 555
Na madzag lóg az enyémből is dögivel!
Azmo2004-11-28 14:32:27 // 554
Köszi Bandi, azt szívesen veszem!
ICvel kerestük a hiba okát a 4WD-re és találtuk a kábelek között, de amit mondtál azt nem néztük meg!
András bácsi2004-11-28 13:34:27 // 553
Hello Azmo!
A 2.számú kép csatlakozója olyan, mint a ami a két kormányoszlop melletti kocka nyomógomb ellendarabja. Nem arról csúszott le véletlenül. Épp kölcsönadott állapotban van egy jav. kézikönyvem, ha visszakerül szívesen kölcsönadom.
A.
Azmo2004-11-28 11:47:39 // 552
Smith2004-11-28 11:32:56 // 551
Beírom ide is hátha tud valaki segíteni.
"Nah, jó kis hétvége.....
Tegnap indulnánk el egész család, és kurvára benzin szag van. :( Kinyit motorháztető, látom hogy az egyik csőnél, mikor jár a motor, spriccel ki a benzin mint atom!!!! 1 óra szerelés, alig birtam leszedni a bilincset a csőről, aztán kicserélni se tudtam, mert a másik végét nem is látom, csak levágtam belőle, nagynehezen visszaraktam a bilincset, most nem spriccel. De azért ki kell majd cseréleni....
Ez volt az egyik eset.
Ma meg felkelek, kijárok garázsból! Jé mi az a nagy olajtócsa az tuó helyén????????????? :((((((((((((((((((( Hátul középen nagy tócsa. Tököm kivan most már két nap két hiba?????? Elég tiszta folyadék volt, azt hittem fékolaj. De nem. Alámásztam, kiderült hogy nem középen csöpög (folyik) hanem a bal hátsó teleszkópból?????? Vagy valami, az a nagy izé ami csúszkál fel-le, és ilyen k.nagy spirálrugó van rajta körbe. Na az ott szépen ereszti az olajat. És onnét csordogál szépen lefele.....
Na kérdésem az hogy most mi van?????? Mert igy megnézve elég nagy szopásnak tűnik a dolog, egyáltalán milyen olaj van benne? Lehet-e utántölteni, és főleg mi a pöcsömért ereszti ki magából????????????????
BRÜHÜHÜHÜHÜHÜHÜ :((((((((((((((((((((((((((("
Tresor2004-11-28 08:16:42 // 550
Mármint mien manual?
speer2004-11-28 07:55:15 // 549
Tippet kérek ,amerika ABS-e kb 5 perc skera után hibára megy ,újra inditás után megint jó egy ideig.a müszer fal alól cincogás hallani közvetlenül a hiba előtt. Reléket már cseréltem.
kARCh1452004-11-27 22:21:14 // 548
Sziasztok! Lenne esetleg valakinek 145 manualja ? előre is kösz kARCh
Tresor2004-11-27 16:09:37 // 547
Nincs mit. Írj, hogy sikerült-e!
NA-ti2004-11-27 13:00:25 // 546
Paco, Tresor! Köszönöm a pecíz válaszokat, próbálkozok.
Tresor2004-11-27 09:57:54 // 545
Ja igen, a keret. Azt is húzzad nyugodtan, eltörni nem fog. alul van becsúszva egy ilyen szar alá. De kijön, csak erősen kell húzni.
Tresor2004-11-27 09:56:09 // 544
Szia!
Én kb 2 hete cseréltem az enyémben az összeset.
A két csavar kiszedése után kijön az a fekete burkolat, ami az egység előtt van. Utána magát az egységet nálam még 4 csavar fogta (imbuszos). Ezek kicsavarása után nekem úgy jött ki, hogy az egyég felső részét magam felé döntöttem és húztam kifelé. Kicsit szorul, mert alul fogjy valami, de kicsúszik egyből, ha erősen húzod. Ja, és én Mol kúton vettem 95 HUF/db. :(
Paco2004-11-27 09:27:10 // 543
Ja, elképzelhető, hogy a feketén kívül piros műanyagfoglalatot is találsz. Azokba nem 1,2W-os, hanem 2W-os izzó kell.....