Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Tresor2004-11-24 16:47:10 // 392
97 január, 1.6 Boxer. Valami tuti nem ok. De szerelő ránézett, és azt mondta csapágyas a generátor. De sztem valami más bibi is lehet, mert az sztem nem normális, hogy egy teli tankkal 380-400 km tudok menni. :)
És ráadásul nem is tolom neki.
Vélemény valakinek?
ingegnere2004-11-24 15:52:00 // 391
Hú, gépelemekből fél évig csak támasztásokkal foglalkoztunk, de az már régen volt.:-) Most hogy ott, vagy gépjárműveken hallottam, passz. Azt nem tudom, melyik gyár hogyan méretezi a csapágyait, de gondolom a megoszló terhelést valahogy redukálja, és ez akkor a felni középvonalába eső erővel helyettesíthető. Ez lesz az aaz erő, ami redukált radiális erőként (Fstat) hat a tengelyre. Tehát azt mondanám, igen, ez általános érvényű.
Viszont az, hogy ez az egyenes hol metszi a tengelyt az gondolom tipusonként eltérő. Tekintve, hogy nem csak radiális terhelés ébred, hanem axiális is, ráadásul eltérő csapágyakat, csapágyméreteket, csapágyelrendezéseket alklamaznak. Ha mondjuk veszünk egy általános agyat két kúpgörgős csapággyal (belül nagyobb, kívül kisebb), a fenti statikus terhelés a nagyobb csapágyhoz közelebb fog ébredni. De ez még csak egy komponens, a fentieken kívül ott van még a centrifugális erőből ébredő terhelés, meg miegymás.
Ha nem felejtem el, előkeresem azt a könyvet, ahol ezt tárgyalják.
..2004-11-24 15:41:39 // 390
A Szamosi mesteréknek van ilyen kütyüjük ami légzsák hibát nulláz.És szerintem is a "szakik" dobják össze a pénzt a műtétre.
granturismo2004-11-24 15:35:38 // 389
Ha valakinek 145/46, 156, 166 GTV Spider első sorozatú TS motorokkal (Bosch 1.5.5) alapjárat problémája van a drága csere előtt ajánlatos egy alapos pillangószelep tisztítást eszközölni. Az alábbi linken van egy általam elkövetett rövid szösszenet a probláma orvoslásáról, igaz egy OFF Fiat Bravo 1.2 16V ról ON, de a befecskendező rendszer ugyanaz.
Bosch 1.5.5
granturismo2004-11-24 15:24:07 // 388
donchicco
A "Hi-fi beszerelést végző szakik"-at nem figyelmeztetted, hogy ebben az esetben nem ártana összedobniuk egy nullázás díját?
granturismo2004-11-24 15:21:55 // 387
Ingegnere
"Tudtommal a csapágyak úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a felni középvonalának egyensében ébred."
Ez mennyire biztos információ, és vajon minden (akár olasz) autóra érvényes?
Tresor2004-11-24 13:16:41 // 386
Na ilyen nekem is kéne, mert folyamatosan világít az Airbag lámpája...
xxxxxxxxxxx2004-11-24 13:12:16 // 385
Sziasztok.
Tudna nekem valaki olyan szervízt ajánlani,ahol ki tudják ütni a computer által kiírt hibaüzit?
Ugyanis a Hi-fi beszerelést végző szakik,gyújtás alatt megpiszkálták a biztiket és most nincs AIRBAG és ABS.
Azért ne kelljen fizetni érte egy vagyont!
Köszönöm.
Tresor2004-11-24 12:14:04 // 384
97 január, 1.6 Boxer. Valami tuti nem ok. De szerelő ránézett, és azt mondta csapágyas a generátor. De sztem valami más bibi is lehet, mert az sztem nem normális, hogy egy teli tankkal 380-400 km tudok menni. :)
És ráadásul nem is tolom neki.
Azmo2004-11-24 12:11:38 // 383
mikori az autó, miféle moci? mert ez vezérlés módosító hiba is lehet!
Tresor2004-11-24 12:09:11 // 382
De olyasmi
Azmo2004-11-24 12:08:33 // 381
ácsi, nem dízeles hangja van az autónak?
Tresor2004-11-24 12:07:29 // 380
Srácok, segítsetek!
145-be Generátor cseréje mennyi kb? Vagy csak külön a csapágyat lehet e cserélni, és megéri-e, vagy akkor már inkább az egészet?
Mert szegény gépnek elég traktoros hangja van...
ingegnere2004-11-24 10:46:08 // 379
Ja, én ilyen nagyban nem tudok gondolkodni, hogy saját cég.... én csak egy egyszerű alkalmazott vagyok. Így érthető.
Inner Circle2004-11-24 10:32:50 // 378
Na ja, de ha a tied a cég, akkor meggondolod, hogy eltrélereztessed a behányt autót (mondjuk 10k), szagszervizben hagyd mondjuk két napig ahol tudj' Isten, mi mindent vernek rád, de még ha csak azt is cserélik ki amit kell, akkor is két óra (mondjuk 10k) plusz kéccerannyiba kerülő alkatrész (mondjuk 40k) elszámolásával - vagy felnyisd a motorháztetőt, kiszúrd hogy a trafó áthúz, vedd meg az Orczy téren, cseréld ki, és három nap helyett másfél óra múlva megy az autó 60k helyett 20-ért...
ingegnere2004-11-24 10:08:02 // 377
Abban szériatartozék az alapjárat??:-)))) Ha céges, minek vele foglalkozni? Szervízbe vele. Nekem ma hozták vissza a Vitarámat vidékről úgy, hogy kapott egy meteort a szélvédőjébe. Megy szervízbe és még csak nem is bosszant. (Na jó, azért egy kicsit de.:-))
Amúgy ha ez a motor bekakkan, ingadozik az alapjárat, extrém esetben nincs. (TS-en legalábbis ez volt a jelenség)
Inner Circle2004-11-24 09:56:26 // 376
Ez bizony elég öszvérnek néz ki! :)
Inner Circle2004-11-24 09:54:03 // 375
Ez a bátyám hulladék céges Toledójában lenne, '95-ös 1,6-os, talán 75 germanissimo csődör is ficánkol benne... :DDD
ingegnere2004-11-24 09:49:08 // 374
ingegnere2004-11-24 09:45:57 // 373
Az a motor, amelyik alapjáraton ketyeg.:-)
Motronicos autókban láttam, olyan, mint egy nagyranőtt szélédőmosó spricni motor. A szívótorokra csatlakozik, belemegy egy stekker. A működését nem vágom, de nyilván alapjáraton szabályozza a levegőt. 8V TS-en van, Motronicos V6-on van, ÉS az Alfetta Quadrifogli Oro-n is van, ami Nord, de már innyektoros.:-) újakat nem ismerem.
norbee2004-11-24 09:20:39 // 372
Robi, Paco
Aham. Kertész utcát ismerem, ráadásul a cimkéje alapján már ez a generátor is volt ott. Ezért furcsálom a szénkefe kopást, mivel van az autóban most kb 220000 km, én vettem 30000 ezelőtt, előtte állt 2 évet, leállás előtt felújították, többek közt ezt is.
Inner Circle2004-11-24 09:11:10 // 371
Valaki mondja meg nekem, hogy mi a fene az az alapjárati motor, és melyik motorokban van... hogy a Nordokban nincsen, abban szinte biztos vagyok... :)
TtK2004-11-24 08:25:08 // 370
Kifejezem egyetértésemet. Goto generátorszervíz. Lehet spórolni, de nagy valószínűséggel szívás lesz a vége. Ha korrekten meg van reperálva, akkor nincs vele több gond.
Robi2004-11-23 22:29:24 // 369
"...minimum csúszógyűrűt is kell..."
Mé? Én csak a komplett feszültségszabályzót cseréltem a szénkefékkel, semmi mást, mégis jó lett. Sőt, nem is volt vele baj többet, túlélt számos hengerfejtömítést. :)
Persze ettől még én is ajánlom a generátor szakszervizt. Én a Kertész utcába hordom a generátorokat. Amikor először voltam ott, azt hittem, hogy vadi új generátort adnak vissza. Nagyon igényesek. Mondjuk ára is van a minőségnek, de szerintem megéri, főleg, hogy 10% kedvezményem van belőle. :)
Robi2004-11-23 22:23:26 // 368
Tanúsíthatom, hogy igazat beszél a cartárs. Az off Mazdámmal végigjátszottam ezt. Nekem van itthon megfelelő pákám, de úgy sem egy leányálom a dolog. Ráadásul kb egy hónap múlva megadta magát a fesz. szab., úgyhogy adtam a szarnak egy pofont.
Paco2004-11-23 22:17:15 // 367
Amúgy azzal, hogy kicseréli a szénkefét meg a fesszabot még tutira nem javul meg, minimum csúszógyűrűt is kell.... Én a helyében mindenképp elvinném generátor szervizbe.
Paco2004-11-23 22:08:53 // 366
Ez így igaz.
Szénkefe külön kb 100-300 forint, a nagyteljesítményű bádogospáka kb 3000 ft az orosz piacon (mert, hogy pillanatpákával az életben be nem forrasztod az tuti), Elbaszott idő a forrsztással kb fél óra.
Ezzel szemben a fesszabályzós szénkefe kb 1500 ft, a cseréje 2 perc.
Neked megéri? :)
Rizzo2004-11-23 20:57:02 // 365
Ha netán mégis a szénkefék kopottak,nehogy kompletten vedd meg.
Van a Népszínház utca elején ( nyoc ker)egy szénkefebolt.Ott nincs olyan amit ne lehetne kapni max.300 Ft-ért csak vidd a régit.Utána már csak be kell forrasztani a régi helyére.
Paco2004-11-23 19:08:39 // 364
Onnan, hogy az isiben elbaxták a térbeli gondolkodásunkat, és mindent síkba akarunk kivetíteni, és ott megoldani. Sajnos ez a magyar műszaki oktatás szégyenfoltja :(
norbee2004-11-23 16:07:54 // 363
TtK
Nincs vektorszkópom, sem sztetoszkópom, csak horoszkópom. az nem jó? :)
TtK2004-11-23 15:53:13 // 362
Ha nincs vektorszkópod az is megteszi. :)) Bocs, de ma kicsit kekec hangulatban vagyok. :)
norbee2004-11-23 14:07:45 // 361
Danke mindenkinek, engem 20onezres tételekkel riogattak. Megmérni még nem mértem mennyit ad le, mi a szabatos eljárás. Alapjáratnál is, meg 3000-nél is mérni kell? Normál multiméter elég hozzá, nem?
Robi2004-11-23 12:59:03 // 360
Szerintem szedd ki, és vidd el generátoroshoz. Az majd jól megméregeti, és megaszongya a konkrétat. :) Meg egy szép kerek számot is. :)
Paco2004-11-23 12:42:23 // 359
Na az az egy az állórész lesz :)
A szénkefék egybe vannak építve a fesszabályzóval, és a csúszógyűrű a forgórészre van szerelve. Tehát szétszedni mindenképp szét kell. Szal minimum egy kefe-fesszab-gyűrű-csapágyak kombót kell kiperkálnod, sok generátorjavító műhely van Pesten, ha kézbe odaadod valamelyiknek. akkor kb 6K-ból megúszod. Amúgy a DVD-d elfelejtettem odaadni Thomikának. :(
Robi2004-11-23 12:41:05 // 357
Én a diódahídra szavazok.
Nem hinném, hogy kefe probléma, amikor nekem elkoptak a keféim, igen határozottan égett a piros visszajelző.
Mérted, hogy mennyire állítja be a feszültséget? Nemrég javítottam egy off Escortot ugyanezzel a problémával. Ott fix 12,8-ra állt be a feszültség, fordulattól függetlenül. A diódahíd volt a hibás.
Paco2004-11-23 12:38:50 // 356
Egyik sem. Kopott szénkefék. :)
Annyira el van kopva, hogy a rugó már nem tudja odanyomni, és elpattog a csúszógyűrűről nagyobb fordulaton. Tavaly végigjártam már ugyanezt.
norbee2004-11-23 12:04:53 // 355
Ttk
Ne akarjá itten engem kőccségekbe verni. Csak egy maradhat! :)
TtK2004-11-23 11:10:03 // 354
Plusz azon filózom, hogy ha a keferugók elgyengültek az okozhat-e ilyen jelenséget.
norbee2004-11-23 10:15:18 // 352
Alacsonyan nem, magasabb fordulaton (2500) fölött parázsló töltésjelző. Diódasor vagy feszültségszabályzó?
ingegnere2004-11-23 08:59:19 // 351
Azért ez piszkosul tetszik, hogy mindannyian rajzoltunk.:-) Nem is értem honnan jön a dolog? :-)
ingegnere2004-11-23 08:50:19 // 350
Akkor jó. Te is elgondolkodtatál, hirtelen megkavarodtam.:-) Viszont az ábrámat be akarom linkelni, ha már jáccottam vele.:-)
De nem megy.
[img1]
De :-)
ingegnere2004-11-23 08:50:19 // 349
ingegnere2004-11-23 08:47:44 // 348
Csináltam mórickaábrát, bocs az egyserűségéért, Paintben készült.:-)
Erre gondolok.
TtK2004-11-23 08:45:26 // 347
Tényleg. :)) Miután lerajzoltam megvilágosodott a dolog.
Paco2004-11-23 08:45:21 // 346
Elgondolkodtattál.
Rajzoltam magamnak egy kicsit és be kell látnom neked van igazad. Tehát:
- Ha a futómű terhelését akarjuk gyárin tartani akkor ugyanolyan ET számú felnit kell feltenni, akármilyen széles :) (Feltéve, ha elfér) :-P
- Ha pedig azt szeretnénk, hogy a felni belső pereme ugyanott maradjon ahol eddig volt akkor az általam említett számítási mód az ideális.
- Minden egyéb esetben olyat rax fel amilyet akarsz :)
ingegnere2004-11-23 08:36:43 // 345
Pont ezt mondom, hogy nem, mivel a középvonal a minden felninél középvonal, és ET vonatkozásában az a referencia meg a felfekvési felület. Innen pedig közömbös, hogy jobbra balra 3-3" vagy 4-4" van.
Szerintem:-)
TtK2004-11-23 08:31:14 // 344
Ha szélesebb felninél ugyanakkora az ET, akkor a középvonal máshová kerül >> megváltozik a nyomtáv és a futóműgeometria. Ha olyan ET-t választasz, hogy szélesebb felnivel ugyanoda kerüljön a középvonal, akkor nagyobb lesz a csapágy terhelése (hosszabb az erőkar). Trade off situation. :))
Szerintem (C) :)
ingegnere2004-11-23 08:16:40 // 343
Paco
Elmagyaráznád nekem ezt az eltérés dolgot?
Tudtommal az ET a felni felfekvési felülete és a középvonala között mért távolság mm-ben. Tudtommal a csapágyak úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a felni középvonalának egyensében ébred. Szerintem inentől közömbös a felni szélessége, azaz ha valaki szélesebb felnit vesz, elvileg annak azonos ET-vel kell bírnia (ha megfelelő csapágyterhelést akar). Az más kérdés, hogy extrém esetben nem tudja alászedni a kormányt.:-)
Te hogy látod?
LacUS
Bár megviseli a csapágyakat, de olyan Et-jű felnit válassz, amitől QURVA JÓL NÉZ KI AZ AUTÓ, azaz minél kisebbet! :-) Nekem a gyári 6x15" ET 43 helyett 8x16" ET 17 (!) van fent. És patent az optika.:-)