Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Paco2004-11-27 09:25:53 // 542
Ugynevezett műszerfalizzó. ( Ki gondolta volna? :-P )
Tungsramban ez így néz ki: 12V 1,2W 5301 W2x4.6d
Vonalkódja: 9 004101 379011
Ára a Bárdinál és a Unixnál 56 illetve 63 HUF/db :) Benzinkúton 200 is lehet. :(
NA-ti2004-11-26 23:56:16 // 541
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy 146 ('97) műszerfal világításához milyen izzók kellenek? (foglalat, teljesítmény).
A másik a "műszerpanel" (seb.mérő, ford.sz.mérő, stb.) kiszerelése, az izzócseréhez. A leírás szerint a keretet 2db csavar kiszedése után 2 "ponton" kell nyomni és az már ki is pattan. Én próbáltam, de nem jött, túlzottan meg nem akartam feszegetni. Tapasztalat?
Saughassy2004-11-26 13:38:35 // 540
Ezek tették naggyá az országunkat:)))
Azmo2004-11-26 13:08:02 // 538
őőő, ha meleg garázsban van, akkor lesz változás, ha utcán, akkor nem:)
gyugya2004-11-26 12:55:05 // 537
Elindulni eppen igy is el tudok, csak megallas utan eros fekbetet szag van :) Reggel otthon hagytam, bizom benne, hogy kienged estere. Csak jo volna tunni, mivan ha nem.
Azmo2004-11-26 12:44:11 // 536
Sau
hmm, kifinomult technológia:)))
Saughassy2004-11-26 12:40:19 // 535
Nekem is megoldodott, kalapaccsal oldalbabasztam a termosztathazat es begyogyitottam egy A4esnyi kartonlapot a huto ele. Most egesz hamar melegszik :)
BFMSE2004-11-26 12:37:44 // 534
Az anyosulesnel a labternel van egy kis muanyag, ha azt leszeded alatta lathatod a csovet ami hatra megy ott lehet szetcsuszva. Egyebkent meg nem mindegy hova iranyitod a futest, mert van amikor hatra nem sok levegot kuld...
Azmo2004-11-26 12:25:19 // 533
Ajánlott az öngyújtózás, de hogy hol is már nem emlékszem, eccer nekem is volt ilyen 155-el! Én hülye behúztam a kézit:)) csak nem kéne szétégetni kábeleket:) Annyira pont engedni fog egy kis meleg hatására, hogy el tudj már indulni, fogni fog még, de lassan elengedi teljesen!
granturismo2004-11-26 12:24:19 // 532
Aha. Hát az az elem ami a konzolban hátraviszi a meleget az a sebességváltó mögött kettéágazik és a 2 ága külön külön csatlakozik a fűtésboxból lejövő műanyag elemekkel a váltó előtt ahol a középkonzol összetalálkozik a műszerfallal. A hátsó rostély meg a csőhöz egy gumi illesztődarabbal csatlakozik az is leesehet vagy hiányozhat. Akkor fűtésboxból lejövő műanyag cső magához a fűtésboxhoz ahol csatlakozik. Ez már csak műszerfal levétel után elérhető, de az a csatlakozás csavarozással is biztosítva van tehát az "csak úgy" nem eshet le.
Cgo2004-11-26 12:08:11 // 531
olvasd el a cuoresportivo.sk oldalon, mindket 146-om csinalta...
gyugya2004-11-26 12:08:06 // 530
Hat igen, ezt tudom. De ettol meg a kezifekem be van fagyva :)
granturismo2004-11-26 12:06:20 // 529
Tresor.
Ha "négyigenes" a válaszod akkor szvsz a központi zár vezérlése jó. Szóval én zárra tippelek.
gyugya2004-11-26 12:06:20 // 528
Az ulesek alatt jol fujja, de a kozepso az nem fut, inkabb csak mintha 'szelloztetne'.
granturismo2004-11-26 12:01:00 // 527
Azmo
Jó kérdés, hogy miért van így. Valamiért alapjáraton és részterheléses üzemmódban is több üzemanyagot fecskendeznek be ezeknél a motoroknál mint egy "mezei" motyó esetében. Azért az elgondolkodtató, hogy melyik autónak van még ilyen vonatfütty hosszúságú szívórendszere mint ezeknek a rövid löketről nem beszélve. Szerintem valahol itt van a titok nyitja, de szerintem a gépész kommandó pillanatokon belül rárepül a célra:-))))
Tresor2004-11-26 11:57:26 // 526
Ez mind ok, csak a baj az, hogy egyaltalán nem értek az autószereléshez, pláne ha szétszedném, vszínű összerakni már nem tudnám.
Szal valami jó szerelő féle kéne a közelben.
szutyok2004-11-26 11:53:34 // 525
Köszönöm a tegnapi jó szavakat! Hála istennek a lehető legjobban jöttem ki a dologból! Csak a hat csavar engedte el a féltengelyt! Az összes csavar megvan! Csak össze kellett rakni, egyéb kárt nem okozott! A rendszer légtelenítése után újra menetkész az autó! Olyan csavarokat szerinted hol lehet beszerezni? Nem lehet kicsit hosszabbat belerakni? És vajon mitől tud mind a hat kilazulni?
András bácsi2004-11-26 11:52:41 // 524
Hello Tresor!
A leírtak alapján valószínű, hogy kp-zár motorja adta meg magát. Jó esetben elképzelhető a kontakthiba, de a jellemző az egyszerű és előzmény nélküli behalás. Kiszerelés nem ördöngősség, csak vigyázz a rudazatokra, nehogy görbüljenek. Kiszerelt állapotban némi vezetékkel feszültséget adva neki meg tudod nézni, hogy működik-e a motor, vagy sem.
Üdv.: András
granturismo2004-11-26 11:52:20 // 523
Nekem is langyosat fúj ott. Mikor a kábelezést csináltam szétszedtem, de minden rendben van. Az ülések alatt jól fúj hátra?
norbee2004-11-26 11:50:08 // 522
Ingegnere
Rögtön torokra támadsz? :DDDD
granturismo2004-11-26 11:49:49 // 521
Ilyen hibám is volt már.:-((
Egyszerűen tré anyagból van az a gumiharmónika ami nem engedi a vizet a kézifékkötélbe. Mivel a kötél a féknyeregtől lefelé ereszkedik így a felvert víz becsurog a víz a köpeny alá és amikor jön a fagy masszívan befagy. Ha befagyott mit lehet csinálni nagyjából semmit.
Én úgy csináltattam műhelyben kézifékkötelet off suzuki on gumiharmónikákkal, de még azokat is vezetékkötegelővel mind a két végén megfogattam.
Tresor2004-11-26 11:39:39 // 520
Télen nem húzzuk be a kéziféket, hanem sebességben hagyjuk!!!
:)))
gyugya2004-11-26 11:37:48 // 519
Na egy láma kérdés.
Ha 146-on befagyott a kézifék, mit lehet tenni, ha nem akar kiolvadni.
A befagyás az már azt jelenti, hogy valami nem jó, tehát meg kell majd nézetni, lehet valami gumiharang el van szakadva (mint CGO-nak volt). De ha már az eset megesett, akkor mi a teendő?
Egy másik kérdés a fűtéssel kapcsolatos. A hátsó-középső befúvókból csak valami enyhe középlangyos szellő jön, akár mennyire kokszol is a fűtés. Lent a lábra fújóból rendes meleg levegő jön. Az autó klímás. Ez ilyen, vagy valahol valami cső szét van csúszva (és hol keressem... :) ).
Tresor2004-11-26 11:36:59 // 518
1 - igen
2 - igen
3 - igen
4 - igen (de ezt azért lementem kipróbálni)
granturismo2004-11-26 11:30:21 // 517
No akkor van itten pár kérdés:
1.Jobb oldalon kulccsal rendesen nyit is zár is ugye?
2. Ilyenkor bal oldalon szinkronban zár nyit ugye?
3. Autóba beülve bal oldalon belülről a billentyűt átbillentve-visszabillentbe zár nyit rendesen?
4. Ha megadra zárod belülről billentyűvel az ajtót akkor a belső nyitókart meghúzva nyílik rendesen és a másik oldali zár is nyit?
Tresor2004-11-26 11:02:26 // 516
Leszedtem a belső borítást, de én semmit nem értek az ilyenekhez.
És a motorhoz sem férek hozzá.
granturismo2004-11-26 10:35:15 // 515
A zárszerelés karosszérialakatos szakterület. A központi zár meg autóvillanyász.
granturismo2004-11-26 10:33:25 // 514
Hát.. lehet hogy nem kellett volna erővel megnyitni, inkább egyből a túloldalon próbálkozni:-(((
DE NE LEGYEN IGAZAM.
Le kell bontani a kárpitot a bal ajtón és ott megnézni konkrétan, hogy mi a bibi. Addig nem idegeskedni...
Tresor2004-11-26 10:29:01 // 513
Ki tudná ezt nekem gyorsan megszerelni?
Tresor2004-11-26 10:28:32 // 512
Na ne.
Akkor ba****tom a zárat vagy mi?
granturismo2004-11-26 10:24:47 // 511
Tresor.
Azt már én is tapasztaltam hogyha valami gabaj van a központi zárral (pld úgy zárok rá, hogy valamaelyik ajtó nincs bezárva akkor egyfajta "önvédelem" lép be én bizonyos ideig nem megy a centrál. Ezt a Bravo-n is tapasztaltam.
Szerintem a leírás alapján a bal oldali zárbetéttel lett valami. Ha bedugod a kulcsot a zárbetétbe akkor abban ilyen apró pöckök behúzódnak, akkor lehet elfordítani, lehet hogy egy valamiért nem húzódott be. Ha egy nem ment be akkor azt nagy erővel át lehet tekerni. Szomorú, hogy valszeg ez a betét roncsolódásával járt együtt.
ingegnere2004-11-26 10:19:02 // 510
Fenéket, csak megfutamodtál! ;-))))))
granturismo2004-11-26 10:15:31 // 509
Mondom, hogy csak vicc volt:-)))
ingegnere2004-11-26 10:05:56 // 508
Nincs mit megköszönnöd. Kicsit mórickára sikeredett, mert paint, és ACAD-ban kicsit hosszabb lenne.
Ha komolyan érdekel a téma Hollósi Tamás szerkesztésében a GATE MGK kiadásában jelent meg '97-ben a Gépelemek, Tervezési segédlet II (nyomatékközlő elemek támasztása) c. egyetemi jegyzet. Ehhez természetesen tartozik tankönyv is, és nyílván megjelent újabb kiadásban is már. Ebben a siklócsapágyazástól a gördülőcsapágyakig mindent megtalálsz. A sorozatnak van még Kötések és Hajtások kötete is. Ezekből sokmindent meg lehet tudni, lehet számolgatni, tervezgetni. Sőt, van két csapágykatalógusom is, igaz majd 40 évesek, de a számítások nem változtak. Ha érdekel, valamit összehozhatunk.
A "tudományos konklúzió" :-) kapcsán azt mondom, időnként fel kell áldozni a műszaki megoldásokat az esztétika oltárán.;-)
Tresor2004-11-26 10:01:22 // 507
Az lehet, hogy fagyott, de fűtött garázsban áll az autó. :)
Azmo2004-11-26 09:57:55 // 506
granturismo
hát ez komoly, köszi szépen, nem értem miért, szivesen meghallgatnám valakitől miért van ez így boxer esetében, de így fogok akkor közlekedni!
granturismo2004-11-26 09:54:12 // 505
Trezor
Nem fagyott tegnap felétek?
granturismo2004-11-26 09:53:07 // 504
ingegnere
Meg sem köszöntem még az ábrádat. Köszönöm.
"Minimális tűrést a csapágyak megengednek, mert mind túl van méretezve, de amutomatikus élettertamcsökkenéssel számolhasz."
Igen, engem ez érdekelne pontosan, hogy egy 7 mm-es ET változatatás évi 10ekm-es használattal percre pontosan mennyivel csökkenti a csapágy(ak) élettartamát.
"Pontosan kiszámítható az adatok ismeretében, de számolja az, akinek 6 anyja van.:-)"
Hmm, de kár....:-))))))
Nehogy komolyan vedd!!!!:-))))
"Én a gépemen 26mm-rel kisebb ET jű felnit használok. Csapágyakra szrok, mert jól néz ki..-)))))) "
Nos, úgy gondolom az egész témának méltó és kellően tudományos konklúzióját ez a mondat adja.
Ezennel a téma általam lezártnak tekintett.:-))
Tresor2004-11-26 09:45:37 // 503
A változatosság kedvéért tegnap ismét elromlott valami az autómon. Jelen esetben a központizár.
A jelenség:
1 - megyek nagy vidáman az autó felé (végre vezethetek :) )
2 - kulcs be, fordít balra, de nem megy egy kézzel
3 - két kézzel kulcs megfog, nagy nehezen kattan, ajtó nyílik
4 - kocsikázás a városban
5 - kiszállás, ajtó becsuk
6 - kulcs be a zárba, fordít jobbra és SEMMI
7 - fordít balra jobbra, semmi
8 - átmegyek a másik oldalra
9 - kulcs be, fordít balra, ajtó bezár és a másik olalon is zár
10 - vissza vezető oldalra, kulcs be két kézzel nyit
De zárni nem zár, csak nyit, és azt is iszonyat erővel kell.
Mi lehet a baj vajon?
TtK2004-11-26 08:45:47 // 502
Well: A rajz alapján az egyik bowden (18) közvetíti a váltóba, hogy balra, jobbra, vagy középen van a váltókar. A 13-as himba csinál a bal/jobb mozgásból előre-hátrát. Ha ez nem működik, akkor a középső állásban marad a jobb-bal bowden, ergo 2-es helyett 4-est kapcsolsz. Ami kopott lehet: a 13-as himba felfogatása (12,17), a válókar és a himba közti bizgentyű (22, gondolom egy műanyag "szilent"), vagy a 9-14 fészek, amiben a válókar gömbje forog. Esetleg a bowden felfogatása a 8-as tartóhoz.
Szerintem (C) :)
granturismo2004-11-26 08:45:40 // 501
Cgo
Én cseréltem már ilyen kulisszát. Bár a boxeren nincsen így részekre bontva a váltókarmechanizmus mint a Te autódon így szerencsésebb vagy mint én. Nekem a váltókar lütyögését az okozta, hogy a váltórúd egy gömbcsukló-szerű alkatrészben van felfüggesztve (a rajzodon pont ahova az 1-es nyíl mutat az a gömbrész) és ennek a perselyei(műanyag) kikoptak. Nálam a 9-es jelű alkatrész is műanyag ennek a belseje félgömb formájú ill. a 14 jelű az neked is biztosan műanyag az a másik félgömb persely. De azért javaslom előtte szedjétek szét nézzétek meg, hogy ez-e a hiba mert hasonló hibát okozhat a bowden megnyúlása, a diszkriminátor elállítódása (21219-es rajzon) és akkor még a váltó belső elállítódásáról nem beszéltünk bár SZVSZ az nem valószínű.
Az Alfa benzin kontra diesel vitában természetesen van véleményem, de ez nem az a fórum.....
norbee2004-11-26 08:44:51 // 500
Cgo
A váltókarod forgáspontjában lévő szilent valószinűleg kikopott, illetve emiatt időnként kiugrik/nyúlik/csúszik a fémből. Ha van egy aknád, állj fölé, kérj meg valakit, hogy szépen, lassan váltogasson, és figyeld mit művel a kar. Ha nyert, látni fogod a bizonytalan mozgást rajta.
Barni1472004-11-25 23:31:10 // 499
szerintem ami neked kopott az magában a váltóban leledzik, esetleg még a határoló rugóddal lehet probléma. ezek tartják középhelyzetben a váltókart.
Cgo2004-11-25 22:14:12 // 498
Cgo2004-11-25 22:06:48 // 497
hmmm, az enyem is 8 szelep es 105 LE es 950 km-t megyek egy tankkal :) micsoda? hogy ne kezdjem itt is? na jo, nem is ezert jottem:
valtougyben lenne egy kerdesem - nyaron a repterre igyekeztem az Alfa talalkozora, mikor elkezdte a valto azt csinalni, hogy a kettesbe valtaskor a valto karja elter jobbra es a negyes helyere ugrik be. Parszor a hatramenet teljesen eltunik, mintha az also sor 2-4-R eltolodna jobbra, semmi-2-4 a kiosztas. Egy het utan a gond eltunt, es most, 3 honap utan tert ujra vissza. A hatramenet eddig 2x tunt el, de a kettes 90%-ban a negyes helyere megy. Amugy a valtassal semmi gond, nem reccsenik, nem karcos, minden ok.
Szamosiek szerint a valtokulissza indult kopasnak, de oszinten szolva foglamam sincs, hogy ez mit takar. Otletek?
Cacho2004-11-25 21:45:03 // 496
Na megoldódott a 166 hűtés problémája.
El volt repedve a vízszivattyú lapátja...
Hogy mitől tud elrepedni, azt nem tudom.
szutyok2004-11-25 17:04:51 // 494
A kerekeim teljesen normárisan(?) állnak! Legalábbis első ránézésre nekem úgy tünt!
ingegnere2004-11-25 17:02:08 // 493
A féltengelynek elég nagy szerepe van, hogy a kerék úgy "függőlegesen" álljon. Ha az nincs bekötve a váltóhoz, kiforulhat alulra. Ilyet nem csinált?