Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Kau2006-09-25 14:56:21 // 12755
Ezen írást érdemes megfogadni.
+15 lóért ez drága beruházás és kétévente lehet, hogy vezmódcsere lesz...
granturismo2006-09-25 14:52:34 // 12754
Én szerintem inkább örüljél, hogy nincsen benne módosító.
janrob2006-09-25 14:46:45 // 12753
hengerfejet is kell hozzá cserélni? Mert az akkor már gondolom húzósabb téma lesz, vezéműszíj, görgők, feszítők meg kb. 1 hónaposak.
Otto2006-09-25 13:07:02 // 12752
janrob!
Van hengerfejem+computerem!
Ha érdekel...
brien2006-09-25 12:42:19 // 12751
ööö...van valakinek riasztós cégről valami jó tapasztalat. Hol érdemes beszereltetni? :)
Kau2006-09-25 12:34:11 // 12750
Kérdezd meg Vegát. Ő már kivesézte a vez. mód témát.
András bácsi2006-09-25 12:02:28 // 12749
Másik hengerfej, másik computer.
gizmo1452006-09-25 11:54:45 // 12748
Nekem jővőhéten cseréli a szerelő.
Azt mondta hogy vezérműszíj csere, és ha már rég voltak a görgök cserélve, akkor érdemes egyből azt is cserélni.
Plusz a vezérlés pontos beállításához spéci szerszámok!!!
Poló2006-09-25 10:50:50 // 12747
Asszem régebben volt már téma itt a fórumon. Ha jól emlékszek, akkor nem ilyen egyszerű az egész.
janrob2006-09-25 10:47:43 // 12746
Tudja-e valaki, h lehet-e egy 105Le-be vezérlésmódosítót betenni, vagy ahhoz több mindent is kellene cserélni? HELP!!!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-09-25 10:31:32 // 12745
akkor csak jól láttam,hogy szerelés előtt leszívtam 2 fecskendővel,
a betét/tárcsacsere után mégis maradt maxon. :-)
annyi,hogy nekem a betét élettartama alatt hol itt - hol ott kellett szimeringezni
a rendszert,nem tűnt fel a rendeltetésszerű folyadékfogyás :-)
brien2006-09-25 09:07:44 // 12744
Én is az öcsém segítségével cseréltem fékbetétet hátul. Kemény meló volt. Vissza lehet tekerni, én tekertem csőfogóval, az öcsém pedig nyomta. Ha jól emléxem a kiskalapácsot odaszorította a munkahenger és a féknyereg közé. Csak tekerés közben vigyázni kell a gumiharangra, nehogy szétszakadjon, mert akkor baszhatod :(
De a fékolajtartály tetejét én is elfelejtettem letekerni :))
Ferke2006-09-25 08:43:57 // 12743
Én is nekiálltam egyedül, tiszta ruhában, mert ugye elvileg 10 perces meló Aztán levert a víz, és hívtam a segítséget. De ketten meg tudjátok oldani szerszám nélkül is.
Bonnie & Clyde2006-09-25 08:37:11 // 12742
Nem tudom, hogy fogom összerakni a hátsóféket! Holnap vagy holnapután hoz nekem valaki valamilyen célszerszámot, de az illetőnek még sosem volt alfája, úgyhogy nem tudom mennyire ért hozzá! Majd beszámolok a további fejleményekről! Sose gondoltam volna, hogy ez ennyire bonyolult!!!!!!
Paco2006-09-25 08:05:51 // 12741
Amíg csak levegő van benne addig az a kis lyuk elég. De amikor odaér a fékfolyadék :)
Általában ahogy kopik a betét hogy ne villogjon a lámpa utánatöltik a fékfolyadékot. Utána betétcserénél értelemszerűen azt le kellene szívni.....
Ferke2006-09-24 23:51:02 // 12740
A legegyszerűbb, ha hívsz valakit segíteni. Én sem bírtam egyedül megoldani.Haverom teherte egy papagájfogóval, én meg toltam be mint az állat. Persze féknyereg teljesen leszed, felülre valahová betámasztva be kell állítani, hogy mindketten hozzáférjetek, és ne is mozogjon el. Hű de szemét meló!!
pb_2006-09-24 23:45:48 // 12739
Sztem az 1. fék azon se komolyabb, mint nálunk. A hátsó fék azért bonyolultabb, mert tárcsafék, és ott nehezebb összehozni a kf mechanikát, mint a dobféknél. A főszívás az, az a hátsó tárcsánál, ha dugattyú belseje összerohad.
pb_2006-09-24 23:41:58 // 12738
Nem feltétlenül, én simán visszacsavartam, fent lévő kupaknál. Emlékeim szerint kupakon van 1 nagyon kicsi lyuk gyárilag. Inkább azért nem megy, mert össze van rohadva a dugattyú.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-09-24 21:00:40 // 12737
jah,most nézem,156?
akkor bocs,lehet az nem ily' pirmitív szerkezet! :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-09-24 20:47:16 // 12736
hát igen,nálam is ez volt a műsor hétvégén :-)
amúgy milyen vas féke ez a porblémás?
én - amellett ,hogy ahogy Paco is mondja, a kupakot levettem - pb_ cartárs módszerét alkalmaztam a dugattyúhoz.
33-nál a Benditalia dugattyúhoz ideális a franciakulcs, semmi perc alatt visszanyomtam 2 x zsírújbetét + zsírújtárcsa + 3 mm méretre :-)
nálam a szívás a félnyereg-csonkállvány csavarokkal volt ,19-es méretben egy kommersz villáskulcsom volt,de másnap beszereztem az Obiból szinte mindent,ami 19-es :-)
ja,meg elszakadt a központosító tüske,mikor a 19-es kulcs hiánya miatt dolgomvégezetlenül össze kellett szerelni.
Ezzel meg szerencsém is volt: az Obiba menet kiesett a beletört darab,nem kell
furkálni :-)
Kelo2006-09-24 20:43:55 // 12735
Ez nem az sajnos,nemrégen lettek csrélve gyertyák.Ezenkívül minden henger megy.Holnap kicseréljük a rotort és meglátjuk...
janrob2006-09-24 20:39:10 // 12734
Én nagyon nem értek hozzá, de volt egy Seat Cordobánk, az csinálta ezt állandóan, nagy gáznál megtorpant, aztán ha úgy gondolta megindult, vag előzésnél izgalmasabb volt, mert visszaváltásnál a szembesávban megtorpant, vicces volt...
Mire rájöttek a szerelők, h a gyertyák mentek ki, náha csak 3 henger ment, aztán a faternak nagy szikra az agyban: motor mosás-->már csak két henger maradt ---> gyertya sor csere, és minden ok.
Kelo2006-09-24 20:33:07 // 12733
Sziasztok! Gáz van a szekérrel és még nem tudtunk rájönni mi a baja,ha tudnátok segíteni...gyors gázadásnál 3000-res fordulatnál elveszi a gyújtást aztán visszaadja újra elveszi és így tovább, ha finoman pörgetem fel 5500-5900-nál csinálja ugyanezt. Kicseréltük a holtponti jeladót de nem az a hibás. Mi lehet még???? :((
Paco2006-09-24 17:12:45 // 12732
Ha ráfogtál valamivel a dugattyúra akkor már vehetsz is újat belőle. :(
A visszanyomás/tekerésnél sokan elfelejtenek valamit. A FÉKFOLYADÉK KIEGYENLÍTŐ TARTÁLYÁNAK KUPAKJÁT LE KELL VENNI! Ezenkívül néha tekerés közben ránézni és ha kezd túlfutni akkor fecskendővel leszívni. Ha nem tekerted le akkor jelenleg épp a kupak nem engedi tovább mert a folyadékok öszenyomhatatlanok :)
András bácsi2006-09-24 16:23:56 // 12731
A gyári szerszám olyan, hogy a dugattyú bemarásaiba támaszkova egy menetes szárral lehet betekerni a dugattyút. Egyszerűen gyártható egy olyan szerkezet, ami egy laposbóvasba fúrt nagyobb menet (min 10-12-es laposvas, és M12-14-es menet), amibe egy csavart tekersz. A csavarfej támaszkodjon a dugattyyú tetején, a lapsvas meg a nyreg két nyúlványán. Ezzel tudsz adni előfeszítést, és a dugattyút meg pl. vízpumpafogóval tudod tekerni.
Így elég szar leírni. :(
A lényeg az, hogy simán tekergetve az életben nem fog visszamenni teljesen.
Bonnie & Clyde2006-09-24 16:02:04 // 12730
Még mindig nem tudtam visszanyomni a helyére,mindjárt szétrobbanok. Mivel tudtátok tekerni és nyomni egyszerre? Cső kulcsal tekertem eddig ,ment is vissza, de most az utolso 10 mm-nél olyan kemény hogy már tekerni se tudom, de mind a két oldalon.Már két napja ezzel szarakodom.
Charlie 1662006-09-24 15:56:15 // 12729
Hali, cserélt már valaki 166-ban gyújtáskapcsolót?
mennyi lehet a gyári?
Néztem 2 bontottat, de nem túl bizalomgerjesztő...
Ta tud vki gyári occsón, szóljon.
ELőre is köszi.
dfg (Tanárúr)2006-09-24 14:05:15 // 12728
Mármint, azzal a nagymenetemelkedésű orsóval, amin issza kell forgatni a cuccot.
dfg (Tanárúr)2006-09-24 14:04:22 // 12727
Elöl nem kell forgatni. a forgatás a kézifék miatt van. azzal álít utánna a kopásnak.
Ferke2006-09-24 13:56:59 // 12726
Én 3 órát szívtam vele, asszittem agyvérzést kapok, mire sikerült visszanyomnom. Pont a legutolsó 1cm ment be a legnehezebben! Elvileg egy célszerszám kéne hozzá.
Még elöl nem cseréltem, de állítólag ott még nehezebb ez a benyomós-forgatós dolog.
dfg (Tanárúr)2006-09-24 13:51:51 // 12725
Viszont, ha túl sokáig erőltettétek tekerés nélkül, akkor lehet, hogy szétment a menet a nyeregben. Én majdnem így jártam az offos verdámmal. szerintem tekerdd ki a légtelenítő csavart, és utánna légtelenítsd a rendszert.
Robi2006-09-24 11:55:47 // 12724
Vagy célszerszám kell, vagy baromi erős kéz. Óra járásával megegyezően kell tekerni, és akkor vissza kell menjen. A légtelenítő csapot én biztos nem nyitogatnám, mert akkor lehet utána légteleníteni.
gizmo1452006-09-24 11:49:48 // 12723
Ha már nem megy visszább a dugattyú, mert amikor szétszedted és akkor nagyon kijött, akkor még meg lehet probálni a légtelenitő csavarral kiengedni annyi olajat a nyeregből hogy, beférjen a tárcsa. De vigyázz hogy ne engedd ekkor vissza a dugattyút, mielőtt ujra elzárnád a légtelenítő csavart mert levegőt szivhat vissza, és az nem volna szerencsés.
Bonnie & Clyde2006-09-24 11:19:33 // 12722
SZIASZTOK, a dugatyút probáltuk tekerni visszanyomás közben,(úgy ahogy mondtátok), ment is egy darabig vissza mind a két hátsó dugatyúnál, de aztán többet már nem lehetett tekerni, peddig még hiányzik kb 10- 12 mm , hogy közé férjen a tárcsa és a két fékbetét. Kel ehez valami speciális szerszám(ami nyomja és tekeri is egyben) ,vagy valamit még kell csinálni hogy teljesen vissza menjen? KÉRLEK SEGITSETEK? Kösszi előre is.
dfg (Tanárúr)2006-09-23 22:26:45 // 12721
azok megoldhatóak, máshogy is. pl.: bontó.
gizmo1452006-09-23 22:09:03 // 12720
Akkor még mindig nem teljes a boldogság, úgy látom. Mindenféleképen valamit ügyeskedned kell. A csavarok ha jól tudom nem ocsók.
dfg (Tanárúr)2006-09-23 22:03:21 // 12719
igen, de abbólis csak 4x100 van. de úgy tudom, hogy azt meg fel lehet tenni mozgókúpos csavarokkal.
gizmo1452006-09-23 21:59:27 // 12718
Igen ez kemény dió, én is nézegetek 16" felnit de, 4x98-ban elég ritka.
Nem hogy, még egy konkrét típusban találni megfelelőt. Hát lehet be kell akkor érned a 15-össel.
dfg (Tanárúr)2006-09-23 21:51:41 // 12717
egyszerűen nem találok csak 15-ösben. persze lehet, hogy megunom, és veszek 15-öst. 16-os méretből nemhogy 4x98-asat nem találok, de tulképp, ez az egyetlen amit találtam használtan. újonnan pedig egyszerűen nem találok.
gizmo1452006-09-23 21:48:09 // 12716
A kerék agyak cserélye biztos hogy jobb megoldás mint az osztókör, de szerintem drágább mint keriteni 4x98 ból ilyen felnit.
dfg (Tanárúr)2006-09-23 21:45:15 // 12715
IGEN!!!! Ez a halálom!!!!!!!!
gizmo1452006-09-23 21:43:53 // 12714
OZ racing?
dfg (Tanárúr)2006-09-23 21:42:46 // 12713
dfg (Tanárúr)2006-09-23 21:40:25 // 12712
Ezzel az a problémám, hogy: 4x98 ról csak 5x98at lehet csinálni, maga az osztókörmódosító nem lenne probléma, legyártanánk mi. viszont így is egy luk egyezne az eredetivel, és ha kiszerkeszeted, akkor elképzelhető, hogy még kettő fedi egy mást picit, ergo: ez nem megoldás. de ez nem biztos, csak elméletben kalkuláltam. ezért kellene valaki, aki ilyet látott már készen. én inkább arra gondoltam, hogy a 146-ra rá lehet tenni a 156 kerékcsapágyát, meg még amit kell?
gizmo1452006-09-23 21:35:08 // 12711
Léteznek osztókör átalakítók. Én ezekben nem nagyon bizok, mert pl a 4x98-at 5x100-ra alakitva a közdarabban nagyon közel vannak a csavarok és furatok. Inkább keres másik felnit, szvsz.
Lobot2006-09-23 21:33:05 // 12710
Osztókör módosítóval megoldható, de akkor a nyomtáv is szélesedni fog, akkor pedig már lehet, hogy a perembe beleér a gumod. Másrészt nem is olcsó mulatság. Kell ugye az osztókör módosító, ami kb 15k körül lehet a 4 db, plusz egy csomó csavar (min. 20 db, ha a mostani felhasználható, de ez sem tuti) ami szintén súlyos ezrekre rúg.
Bonnie & Clyde2006-09-23 21:26:03 // 12709
köszi szépen,holnap megprobálom igy is
dfg (Tanárúr)2006-09-23 21:24:04 // 12708
Van valami megoldás arra, ha 5x100-as felnit szeretnék feltenni 146-osra(4x98)?
sztane2006-09-23 20:45:07 // 12707
a dugattyút forgatni kell visszanyomás közben
Paco2006-09-23 20:13:50 // 12706
Tekerni is kell közben.