Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Rumi2006-11-08 16:43:01 // 13292
én mindig azt teszek bele, ami a legolcsóbb, és éppen kéznél van
Paco2006-11-08 16:31:22 // 13291
Ezek közül bármelyik jó bele.
Ferke2006-11-08 16:25:34 // 13290
Szerintem maradj a jó öreg paraflunál, abból baj nem lehet!:) Ha jól emlékszem, 1400/l körül tudok, ha kell.
Peti16V2006-11-08 16:05:00 // 13289
Alfisti! Bármilyen fagyállót tehetek az autómba, vagy inkább maradjak a Paraflu-nál? Agip Antifreeze vagy piros Febi (G12-es, aluprotect) van kéznél, de nem tudom, hogy ezek jók -e bele.
Ferke2006-11-08 11:50:31 // 13288
Ja igen, akkor a Tiedban már úgy van, mint a punto-n, a tank tetején. Nem lehet, hogy tele van mocsokkal a szűrő abban az ac-ban, amit most beraktál? Egy tisztítási próbát megérne a dolog.
ath2006-11-08 11:43:25 // 13287
ez jó, érd nincs messze. de mi az a ritmus? nincs egy számod hozzá? csak azt kellene tudnom, hogy meddig van ott.....
swan2006-11-08 11:33:53 // 13286
Az enyémen a tankba van szerelve! Ott azért nincs kitév a környezetnek! De tuti nme kontakotos mert akkor menet közben zökkenőknél is lehetett volna érezni meg észrevenni! Itt meg álóhelyzetben hol indult az ac hol nem. Na meg az M5-ös sincs tele kátyúval!!! De nme vagyok megnyugodva mert most reggel is rángatott párat! Az ac tuti rossz volt de ezek szerint azon kívül is valami! Meg szerintem az ac nem is okoz ilyen hibát!
Rumi2006-11-08 11:33:19 // 13285
Érden, a Ritmus parkolójában. korrekt a srác, és szépen, gyorsan is dologzik, garanciával! én már többször is voltam nála (mindig mással :) )
Ferke2006-11-08 11:30:40 // 13284
pl. ePER-ből. Eddig én csak az 1-es szériás, régi sud-sprint-33 esetén láttam házból kiszedhető termo-t, 87-től már csak egyben.:(
ath2006-11-08 11:20:17 // 13283
valaki tud egy megbízható, jól dolgozó szélvédő javítót dél buda környékén? sürgős lenne, nem szeretném ha tovább repedne a mai kőfelverődés okozta repedés.
dfg (Tanárúr)2006-11-07 20:08:15 // 13282
sziasztok. honnan tudhatom meg, hogy a termosztátomat csak magában, vagy házzal együtt kell cserélnem?
gerrard292006-11-07 18:06:16 // 13281
szia. neked van szervízed? ha igen akkor jó lenne egyeztetni kuplung ügyben ha válalod !
Jata2006-11-07 18:00:12 // 13280
Ami a saját problémámat illeti: SZEREZZEN MÁ VALAKI NEKEM SZERVÓOLAJHÜTÖCSÖVET!!!!
Jata2006-11-07 17:51:02 // 13279
Figyelem 164 TDsek!!! Egyik haweromnak most lett kész a 164e.Uj motor lett a vasba!Felhívott hogy nem jo a szervója.Megnéztem és alapjáraton vagy emelt ford.nál is kökeményen lehet tekerni a kormányt.Még egy pici nyikkanást se lehet hallani.Megadhatta magát a szivattyu? Szerintetek?
granturismo2006-11-07 14:37:32 // 13278
Milyen jeladó került bele. Gyári? Utángyártott?
GabCsi2006-11-07 11:57:26 // 13277
Sziasztok! Következő lenne a problémám. Kb 2 héttel ezelőtt ha bemelegedett motor és leállítottam nem akart ujraindulni addig mig ki nem hült a motor. Injektorvisszajelző égvemaradt. Kihült indult. Feltettük kompjúterre főtengelyi ford.számjeladót irta hibának. Kicseréltettem zsír újra. Azóta ez a hiba teljesen megszünt indul mindig. Ámde mostmeg 3ezerig gyorsul utána szaggat 4ezerig, dadog nem gYorsul semmit. 4ezer fölött pedig ismét megy. Kompjúter nem dob hibát. Mi lehet a gond ? Valakinek valami ötlet ? Előre is köszi a segítséget. Az autó '98 1.6 TS 145
Ferke2006-11-07 11:18:55 // 13276
TEhát kicserélted az ac-t, és most már jó??? Nem tudom, melyik uno-d van, a legtöbbnél a jobb oldali kerék előtt volt az alvázra szerelve az ac, és a vezetékezése gyakran elhagyta magát, kontaktos lett. Tieden hol van az ac?
swan2006-11-07 10:45:19 // 13275
Akkor nem vagyok megnyugodva! A jelenség a kövi: Uno rángat majd megáll! És nem indul! Hazahúz beindít és elindul majd köhög kettőt és megáll. Újraindít és fordulaton tart! Akkor megy bár ránt egyet-egyet! Más jelenség hogy gyujtás ráadásnál nem mindig hallom az AC-t. Ez már szorult meg egyszer! Szóval van h hallom AC-t van hogy nem. Kiscerélem biztos ami biztos annyivvel si kevesebb a hiba lehetőség! Indítom hogy megnézzem alapjárattal mi van! És azóta vígan pöfög az autó!!!! Akkor most mi van???!!!!????
Ferke2006-11-07 09:27:05 // 13274
Úgy tudom, nem változik, az ac fordulata fix.
csocsi2006-11-07 08:29:25 // 13273
Pedig azt mondják, hogy csak az alfát kel javítani. Akkor most egy germán géppel is lehetnek problémák? :)))
swan2006-11-07 08:25:11 // 13272
Kérdséem a következő lenne! Az elektromos ac-nak változik a fordulatszáma? Vagy nem kell magasabb foruldaton nagyobb üzemanyag mennyiség???
kertecs2006-11-06 09:56:25 // 13271
Nem-nem... ha még hozna egy raklap sört, talán! De mivel most hideg van, ez sem működhet : ))
Balage2006-11-06 09:53:14 // 13270
Épp itt az idő, hogy a 155-ösön megszerzett tudást továbbfejleszd! Tökéletes alany egy fűnyírómotoros 146! :P
kertecs2006-11-06 09:50:45 // 13269
Most per pillanat úgy gondolom nem. Ez a rajz is, azt mondja hogy mind a két féle létezik... azt hiszem egy bizonyos alvázszámtól váltottak. Szerintem granturismo tudja a titkot ez ügyben is! Mindig tanul valamit az ember, pláne én csak a 155-ömet piszkálom, a többi még inkább csak műkedvelés : )
kertecs2006-11-06 09:45:42 // 13268
Jó hogy figyelsz! Tényleg... de bowdenes! : ) Most hogy megnézem, tényleg jobban hasonlít a részlet az egykori 33-mam aljához.

Végigpörgettem a 145-146 manual-omat akkor sem találtam egyértlemű leírásokat erre az 1,6-osra, ahogy kiveszem a 2.0-ra csillagozza a tartalom, de az rudazatos...
Mindenestre találtam még egy oldalt, ahol foglalkozik ezzel, ezúttal egy 1.4 TS asszem : )




Majd a Balage szerelője megfejti : ))
Ferke2006-11-06 09:44:28 // 13267
Ezek szerint nem mind bovdenes a 146-ban?? Én úgy tudtam, hogy mind, és csak a 33-sud-sprint esetén van rudazat-persely megoldás.
kertecs2006-11-06 09:30:17 // 13266
Nehogy azt hidd! : )) Én csak abból tudtam tutira, hogy bowdenes mert már láttam élőben korábban. És a "mellékelt ábra" mutatja, nem az első bowdenes, amit meglátsz a manualban... : ))
Charlie 1662006-11-05 19:00:11 // 13265
Szia Piors lámpa.!! gyorsan megnézetni, mert valamelyikkel gond van. szerencsés vagy ha csak a kontrollámpa/szenor rossz. Egyserű ellenőrizni. Ha a motor 90 fokon van, és ég a lámpa, nézz be a motortérbe a kiegyenlítőtartályba. Na nem nyomja túl, akkor a kontrolall lesz gond. Le van légtelenítve rendesen ? Az olaj a levegőcsőben nem kis problémát jelez, a turbónyomás ha megjön, azt simán észre lehet ebbi, ha az 1,8-as asztrád jobban ment, akkor nem kicsi a gond. nem akarok okoskodni, Ollahot vagy Gombócot / Bandit kérdezd, ők a turbómájerek. jah, és egy kis segítség. Az autód márkája nem Alfa Romeo 2,0 V6 TB hanem, ALfa Romeo Gtv 2,0 V6 TB :):):
Kuba2006-11-05 18:45:46 // 13264
Üdv. Légyszi nézzétek meg a honlapomat és ha tudtok válaszoljatok a kérdéseimre. Ha van egy kis olaj a levegőcsőben akkor mennyit veszít a teljesítményéből a turbó? Kevésnek érezhetem az autót? Mekkorát nyom ez a turbó ami benne van? Előre is Kössz!
Charlie 1662006-11-05 18:16:04 // 13263
Itt hidrotőke hang nincs, kék füst sem.. A rosseb a labanc gépeibe..
Charlie 1662006-11-05 18:10:08 // 13262
Na igen, én is vmi ilyemsire gondolok, innetől jöna babramunka. Pedig megy a kicsike mint a veszedelem . Csak bassza a csőröm, nehogymá kifogjon rajtam
Rumi2006-11-05 18:09:51 // 13261
nekem pont ugyanez volt, van a boxer alfámon. 2000 kilométeres a motor. tehát frissen összerakva. hidegen zakarol, melegen semmi. illetve néha (szintén csak hidegen) hidrotőke hang. még az is stimmel hogy a szerviz előtt töltött éjszaka után nem csinálta :D nálam az elsődleges problem az volt, hogy a két hengersor nem egyszerre szivott, nem egyszerre nyitottak a pillangó szelepek, ezt a gáz rudazatával könnyen lehetett orvosolni. soros motornál gondolom ezzel nem lehet gond :) másik, nekem kéken füstölt is, és ette az olajat. gyertyák megnéz. a kettes hengernél egyértelmüen gond van. gyertyára égett olaj. összes többi no problem. szóval most szét lesz szedve mégegyszer, és akkor látjuk hgoy mi a gond. addig is a tipp. szelepszárszimering, vagy hajtókar repedt, esetleg dugattyú probléma. pontos infó hét végére várható
Jata2006-11-05 18:01:42 // 13260
Sztem vmelyik szenzorral,érzékelövel lesz a gond a vez.tengelynél.Volt munkahejemen találkoztunk egy ijesmi hibával csak az 93as 405ös pözsó volt.Nemtudtuk megcsinálni azota is csak áll a kereskedésbe.Persze a hátsó sorban. A gyujtáshibáról: sztem a vez.tengelyröl is veszi a jelet a gyujtás.Elöfordulhat hogy e két dolog összefüggésben van.De Charlie ez a saját véleményem! Én ezekkel a dolgokkal kezdeném.
Charlie 1662006-11-05 17:52:10 // 13259
Uraim, Ha van szakértő, akkor kis segítséget kérnék. Egy barátom autójáról volna szó, sajna nem Alfa hanem BMW, nemrégiben vette. (Tudom tudom, most jön az hogy mér nem Alfa meg stb, próbáltam győzködni, de mániákus, amúgy jó srác és nem hurkanyakú:):) ) Szal a sztori a köv: 2002-es 320 I BMW. soros 6-os motorral. Vsásrlás után 2 hétig no problem, de azóta indításnál zakatok a motor, mintha nem menne 1-2 henger. Ha hideg motornál egyből indít, akkor zakatol, 3-4 gzfröccs után helyrejön. Ha először ráadja a gyújtást, megvárja amíg a kis elekrtomotor hanga elhallgat , akkor simábban jár, 2-3 gázfröccs után beáll és no problem. Ha éjjel garázsban áll akkor hamrabb, ha udvaron hidegben akkor nehezebben áll helyre.Már néztünk mindent, gyertyák OK, lambda ok..stb. Elvittük szervízbe kiütötték a hibakódokat. Akkor 1 napig no problem, aztán megint.2 hátig megint csinálta. Visszavittük a szervízbe, éjjel jegeltük, és mintha megérezte vonla hogy szervíz előtt áll, reggel pöccre indult. Rátettük a teszterre. A hibakódok: EOBD: - P1347; Vezérműtengely 2. hengersor második forgásszögszenzor szinkronizációs hiba - P1348 gyújtásvezérlő primer kör nyitott áramkör OBD - 3,4,5, henger gyújtás hiba, szívótorok nyomásmérő hűtés aktiválá. Mi a bánat lehet ez ? Mi lehet a gond ?
granturismo2006-11-04 19:47:17 // 13258
Hát sajnos vannak rendkívül rossz minőségű utángyártott kuplungok. Az olasz GST-ről pld. sok rosszat hallottam és saját szememmel láttam 3 hónapot élt QH kinyomócsapágyat pont boxerhez valót. A Valeo, Sachs, LUK, Borg&Beck négyes alkatrészei jó(bb) minőségűek. Illetve arra is van precedens, hogy a szerviz a teljes cserét számítja fel, de valójában csak az olcsó tárcsafelújítást végzi el. Azt is a legolcsóbb helyen gagyi ferodollal....
Paco2006-11-04 19:02:55 // 13257
Fogtechnikai cégek?
gerrard292006-11-04 19:00:10 // 13256
értem.köszönöm. kb 1 éve volt kuplung csere,állítólag nem valami jó minőségű..de így sem értem. kb 30000 km mentem vele.ja és a 33-ról beszélek. ha tudsz valamilyen olcsó lehetőséget légyszíves jelezz. előre is köszi. szia
granturismo2006-11-04 16:32:39 // 13255
Erre csak szétszedés után lehet pontos választ adni. Elvileg előforduhat hogy csak a kuplungtárcsádat kell megferodoloztatni ami 5-10eft-os munka. Dehát a váltó levétele nagyon nagy munka így a kuplungjavítás költségében jelentős a munkadíj. Ha esetleg csak a tácsa lesz javítva és a jav. után teszem azt 5ekm-el a szerkezet döglik meg annál nincsen nagyobb méreg! Úgyhogy általában az a javallt, hogy ilyenkor a komplett kuplungot érdemes kicserélni. Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy. Ha ez megvan a kuplungot 80-100-150ekm-re nyugodtan el lehet felejteni. A gyártók is ezt javallják ezért árulják javítószettben ezt a 3 alkatrészt amely így olcsóbb mintha külön-külön vennéd meg a hármat. No persze így sem olcsó dolog, de érdemes egyszer beruházni a gondtalan autózás érdekében.
gerrard292006-11-04 16:23:06 // 13254
Sziasztok. Csúszik a kuplung de nagyon.javítvató vagy csere? ha tudja valaki akkor írjon. köszi előre is
Face2006-11-04 14:23:39 // 13253
Beírom ide is, hátha tud valaki mondani valamit! :)) Olyan műhelyt-céget keresek Budapesten, ahol végeznek ultrahangos tisztítást! A tél folyamán felújítok két Dell'Ort karbit és ezeket szeretném majd tökéletesen átpucoltatni.Külföldön, tudom h ez bevett technika és ez nyújtja a legtökéletesebb végeredményt, de nem ismerem a magyar viszonylatokat, hol kéne ilyen céget keresni... Előre köszi mindenkinek aki esteleg tud vmi címet mondani! :))
URBAN2006-11-03 23:18:26 // 13252
Helló kartársak! Kérdésem, hogy mióta bejött a hideg nyikorgást hallok minden futómű felől a 147-esemen,ez gond, vagy csak a gumialkatrészek nyöszörögnek! Remélem semmi komoly! Most vinném szervízbe nézessem meg??? üdv
Fighter2006-11-03 17:16:15 // 13251
Sziasztok! Szerintetek nagy gond, hogy a nívópálca mellett a hengerfejtömítésnél olajnedves egy kicsit? Olajcsepp nincs a kocsi alatt soha. Elképzelhető, hogy csak a tömítés adta meg magát? Jó lenne ha kibírná tavaszig. Köszi.
Balage2006-11-03 16:54:14 // 13250
Az biztos, hogy nem. Garázsban áll az autó, és tegnap is üzemmelegen jelentkezett a rüki-hiány.... Na mind1. Jövő héten ránéz a szerelő. Köszi még 1× mindenkinek!
András bácsi2006-11-03 16:01:42 // 13248
Szarabb motor, egyetértek.
Balage2006-11-03 15:59:24 // 13247
Köszi mindkettőtöknek! Viszont a viszonylagos jó hír, hogy most hazafelé minden rendben volt! Na erre kössetek csomót! :-D
granturismo2006-11-03 15:57:51 // 13246
Hát az igaz, ha nincs olaj akkor az életbe nem fordul át.:-) :-) Azért a régi ts motor ha valami miatt (kopás, olajpumpa hiba stb) nem volt megfelelő olajnyomás akkor nem váltott át a variátor nem hagyta gyilkolni a motort. A Fiat TS az nem törődik ezzel...
András bácsi2006-11-03 15:46:25 // 13245
Igaz. Vagy van olaj, vagy nincs olaj.
granturismo2006-11-03 15:41:42 // 13244
Hát ez igaz, de a Fiat TS-en az olajnyomás és a variátor átkapcsolása között nincsen összefüggés ezt elfogadod ugye?:-) Ami a variátorban van rugó az annyira gyenge, hogy ha a mágnesszelepet külön villannyal meghúzatod alapjárati olajnyomáson is át tudná fordítani a tengelyt.
granturismo2006-11-03 15:29:17 // 13243
Azért onnan messze vagyunk, hogy ilyen előjelek után egyből váltócserére kell gyúrni! Először a működtetést (bowdenek) beállítását kellene megnézni, utána a váltó külső kart. Ha ezek rendben vannak csak akkor a váltót, de azt sem egyből cserélni hanem ellenőrizni a kapcsolóvillák rögzítéseit nem-e lazult le esetleg.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak