Heti 1-2 alkalommal a"Hill Holder Unavailable" feliratot írta ki az autó, ilyenkor nem is működött a funkció, zavarni igazából akkor kezdett, mikor a sárga háromszög is felgyulladt, sőt egy alkalommal, a teljesítmény is elment, autópályán....
Kicsit utánaolvastam a neten és megszületett a megoldás hiba elhárítására.
Van egy kapcsoló ami a kuplung pedált kinyomását érzékeli, az működik hibása.
Az alkatrészt ebayről pár ezresért lehet rendelni, gyorsan meg is jött.
http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-147-156-159-GT-BRERA-SPIDER-New-GENUINE-Clutch-Pedal-Switch-/161693676365?hash=item25a5b1b34d:g:VXIAAOSwrklVAXj9
Ha a link nem működni, elég csak ebayen rákeresni "clutch switch alfa 159".
Cseréje rém egyszerű, elsőre kb 10 perces művelet, nekem szerszám sem kellett hozzá.
A pedálsor feletti takarót kell csak levenni, hogy jobban hozzáférj a kapcsolóhoz, ezt 2 fogantyús csavar letekerésével megoldható, majd miután benézel a kuplungpedálhoz látszik kis az alkatrész, a végén egy kábel csatlakozik, ezt könnyebb lecsatlakoztatni miután egy csavaró mozdulattal kiszedtük a helyéről.
Ugyanezzel a mozdulattal rakhatjuk be az új kapcsolót és már el is felejthetjük a feldobált hibaüzeneteket.
Hill Holder Unavailable, VDC Üzemzavar, Tempomat nem működik.
Egy nagyobb út után vagyok és szeretném megosztani fogyasztási tapasztalataimat, mivel autóvásárlás előtt én is sokat kutakodtam a 159es alfák fogyasztásával kapcsolatban, remélem tudok segíteni másoknak.
Budapest-Olaszország-Budapest távot egy siklóernyőt túra kapcsán abszolváltam a kocsival, 3 fő +120kg csomagok, telepakolva, 2,4 210LE motor, nagy szerviz után, 19"os 235/40es kerekeken, a sebesség adatok GPS szerint értendőek (mondjuk nálam nincs különbség az órán mutatott és a GPS között)
Az odafele úton társasággal mentünk, több autóval, kisbusz, átlag 95-100-as tempó. 650km 5,8L/100km (óra szerint 5,4)
Ezek után jött egy 200kmes 130-as etap majd Olaszországban 4 napot töltöttünk, többször mentünk hegyi szerpentineken, 1500m szintkülönbségeket, kb 200km autóztunk így.
200km város, piroslámpákkal, falvak között 70-80 tempó.
Hazafele dinamikus 140-150 között, néha beleszaladva egy egy 170-be is.
Végeredmény:
1684km 6,85L/km átlagfogyasztás (óra szerint 6,5L)
Nagyjából ezekből:
95-100km/h 5,8L / 100km (óra szerint 5,4L)
140-150km/h 6,8L / 100km (óra szerint 6,4L)
A fentiektől függetlenül városi fogyasztás sem vészes, csak ha dugóba araszolós, itt simán lehet 11L is.
Van pár leírás az blogok közt, de nekem nem teljesen volt egyértelmű, ezért megpróbálom egyszerűen leírni hogy sikerült a néni hangját németről angolra változtatni a B&Mben.
Nem tudom hogy szükséges e de én első lépésben frissítettem, ez teljesen nyelvfüggetlen:
Fontos hogy a művelet közben nem szabad semmit nyomkodni, gyújtást kapcsolgatni, csukj be minden ajtót hogy a kijelzőn ne az esetlegesen nyitva hagyott ajtókat mutassa.
USB pendrive-ot formázni fat32-re.
Katt az oldalra:
http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx/index.aspx?brand=fga&lang=en#/support/download/
Majd a blue&me kék nyílra, majd a start update-re.
Elsőként le kell tölteni part1 résznél lévő fájlt, ezt kicsomagolva felmásolni a pendrivera.
Autóba berakni, majd gyújtást rákapcsolni, pár másodperc után elindul, majd kicsit később befejeződik a folyamat.
Pendrive vissza a PC-be, majd katt a part2 részhez, itt ki kell tallózni a pendriveot és kiválasztani azt a xlm fájlt amit az előbbiekben létrehozott a B&M (egyértelmű lesz mivel nincs más ilyen kiterjesztés a pendriveon)
Ezek után felajánlja a legújabb frissítést, ezt leöltöd, kicsomagolod a pendrive-ra, kicsomagoláskor engeded hogy felülírjon mindent.
Autóba berakod a pendriveot, gyújtás rákapcsolod és türelmesen vársz, ez lehet akár 10-15 perc is (nekem 4 perc volt)
Ha kész kiírja hogy update succesfull (legalábbis valami hasonlót)
Elvileg frissült a rendszer, már csak a nyelvet kell átállítani.
Törölj mindent a pendriveról.
Innen töltsd le milyen nyelven beszéljen a néni.
http://www.blueandme.net/resources/download/APPLICATIVI/Cambio_Lingua/Page/Html_Lingue/index_en.html
Kicsomagolod a letöltött fájlt, majd a már kicsomagolt fájlok között van még egy zip állomány, azt is kicsomagolod (LANG_UK_V02.zip angol változatnál) ennek a tartalmát másolod a pendrivera. (INASTALL.INF és 3 CAB kiterjsztésű fájl)
Autóba berak, majd gyújtás, pár perc és kiírja hogy succesfull.
Nekem gyorsan ment, remélem érthető volt.