Tagok >> Buksi >> 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon >> Blog
- Típus:156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Szürke
Az autóban gyárilag nem volt BOSE rendszer, de még csak bekábelezve sem volt. Az ajtókban a gyári hangszórókat az előző tulaj lecserélte, így azok maradtak. Nem prémium minőségűek (nem is BOSE), de nekem megfelelnek. Viszont kellett egy mélyláda is, hogy teljes legyen a kép. Olyat szerettem volna, ami nincs útban, nem kell állandóan ki-, betenni, ha kiakarom használni az egész csomagtartót. Szóval elkezdtem nézegetni a gyári BOSE mélyládákat. Csongi kollégának volt egy elfekvőben és lecsaptam rá. A neheze csak ezután jött, működésre kellett bírni az erősítőt. Nem volt egyszerű, de a külföldi oldalak hosszas böngészése után sikerült. :-) Rengeteg kábel jön ki, megy be az erősítőbe: 2 db 12V, 2 db GND, 1 db remote, 8 db hangszóró bemenet és 8 db hangszóró kimenet. Sem időm, sem kedvem nem volt az egész autót bekábelezni az erősítőtől a 4 hangszóróig, meg vissza. A hangszóróknak bőven elég az a teljesítmény, amit a fejegység ad nekik. Meg én csak a mélyládát akartam működésre bírni. Így csak a 2 tápot, a 2 földet és a remote szálat kötöttem be, meg a bal hátsó hangszórótól hoztam el a kábelt az erősítőre és kötöttem a jobb első hangszóró bemenetére. Így volt hajlandó működni az erősítő és így szól a mélyláda. :-)
Viszont a mélyláda rögzítéséhez kellett vennem még egy tartókonzolt, ezt bontóból szereztem be. A gyári kárpitot ki kellett vágnom kicsit, hogy a tartókonzol elférjen és rögzíteni tudjam a mélyládát. Már csak 4db kis patentet kell szereznem, hogy a mélyláda kárpitját is tudjam rögzíteni.
Leengedtem a bal hátsó ablakot, de csak kb. félig ment le. Aztán vissza akartam húzni, de már meg sem moccant. Szétszedtem és a bowden "szőrösödött" ki és amiatt akadt meg. Érdi bontóból szereztem bontott emelőt motor nélkül. Most jó. :-)
Cserélve a következő alkatrészek:
- Vezérlés szett Gates (35000,-)
- Hosszbordás szíj készlet Gates (13380,-)
- Vízpumpa Dolz (8050,-)
- Termosztát (9404,-) - vízhőfok nem ment fel, csak 70 fokig
- Fagyálló
- Szűrőkészlet (levegő-, olaj-, gázolaj-, pollenszűrő) (7430,-) - ahogy a képen is látszik, még jó hogy ki lett cserélve a pollenszűrő is. Egyrészt elég koszos volt már, másrészt meg nem is a belevaló volt benne és szerintem csak begyűrték a helyére.
- 5L Selenia WR 5W40 (12990,-)
- Tutela ZC 75 Synt (6100,-/2L)
- Első ablaktörlő lapátok (3235,-/2db)
- EGR szelepet és hőcserélőt összekötő bontott cső (3000,-)
- Munkadíj: 45000,-
A cuccokat az AutoDoc-ról rendeltem.
Kilométer óra állása: 236000 km
Ahogy a 155-ömben is, így a 156-ban is lecseréltem a szivargyújtót egy usb-s töltőre. Itt sem volt semmi extra a beszerelésnél. Az egész lenyitható hamutálca ki, szivargyújtó ki, usb-s töltő be, csati rá és már kész is. Az egészben annyi a szépséghiba, hogy itt is csak akkor tölt, ha legalább a helyzetjelző be van kapcsolva. De ez így teljesen megfelel nekem. Piros színűt vettem, mert az 56-ban minden pirosan világít. :-)
Kicsit furán kezdődött a kapcsolatunk, majdhogynem nem is kezdődött el. De aztán mégis... nagy örömömre. :-) Az autót elcseréltem az én OFF-osomra így csak a különbözetet kellett fizetnem. Az előző tulaj eladás előtt kicseréltetett pár alkatrészt:
- generátor
- lyukas szervócső
- jobb első axiális csukló + külső kormányösszekötő gömbfej
- kardántengely csapágy
- első lengéscsillapítók
- hátsó lengéscsillapítók felújítva
Amiket én cseréltem ki még melegében:
- Champion hátsó ablaktörlő lapát (8395,-)
- 2 db hátsódob tartó Bosal gumi (785,-/db)
- 2 db csomiajtó teleszkóp (6645,-/db)
Összességében nagyon tetszik az autó, bár egy kicsit fél(ek)tem a négykerék hajtástól a ritkább és nehezebben hozzájutható alkatrészek miatt, de remélem nem lesznek álmatlan éjszakáim emiatt. :-DD
Km óra állása: 233183km