Mutasd

>> Szerviz2023-05-06

Iszonyatosan elkezdett visítani a kardán csapágy. Nem csoda, hiszen teljesen szét volt hullva. Fura, mert 3 éve volt cserélve. Remélem ez a mostani tovább bírja.
Váltóból folyt valahol az olaj, ezért elvittem átnézetni. Átnézték, kipucolták, pasztázták, a váltó tökéletes állapotban van. Az olajdekninél is folyt egy kicsit az olaj, ez is újra lett tömítve. + elkezdett nyüsszögni a kinyomó csapágy is, ami szintén 3 éve volt cserélve.

Költségek:
- kardán csapágy: 22500 HUF
- alsó kuplung munkahenger: korábban vettem nem tudom mennyiért
- felső kuplung munkahenger: 33279 HUF
- Coram kinyomó csapágy (amúgy húzó csapágy): 12797 HUF
- váltó átnézés: 60000 HUF

 
>> Esemény2022-12-17

Ha már ott van az autó a karosszériásnál, akkor megcsináltattam a jobb hátsó sárvédőt is. Kívülről csak egy körömnyi rozsdafolt volt látható, belülről viszont már kicsit rosszabb volt a helyzet. Ez is kész, mehet a fényezőhöz.

2023.01.28.:
Végre kész. Elhoztam.

Költségek:
- karosszéria munka + sárvédő ívek + fényezés: 480 000 HUF

 
>> Szerviz2022-08-24

Valami nagyon kopogott jobb elöl. A felső lengőkar volt az, cserélve lett + jobb, bal első stabpálca is. Meg elkezdett kifújni az egyik befecskendező szelepnél, gyűlt megint a fekete trutyi, mert átégett a tömítés. Mind a 4 cserélve. A befecskendező szelepek be is lettek vizsgálva, szerencsére mindegyik rendben van.

Költségek:
- lengőkar: 8003 HUF
- stabpálca: 1920 HUF/db
- befecskendező szelep tűzkarika: 575 HUF/db
- befecskendező szelepek bevizsgálása: 8000 HUF/db
- munkadíj: 50000 HUF

 
>> Esemény2022-07-24

Megtörték... villogó sárga lámpák a kereszteződésben... elsőbbségadás kötelező tábla, de nem adták meg az elsőbbséget... egy Toyota Yaris... a bal hátsó ajtónál kapott el... baleseti bejelentőt megírtuk, kárszakértő kint volt felmérni a kárt.

2022.08.04.:
Nagyon jó áron tudtam venni egy komplett színazonos bal hátsó ajtót + jobb oldali küszöbspoilert (igaz nem ez kellett).

2022.08.25.:
A biztosító utalta a pénzt.

2022.09.01.:
Futómű ellenőrzés, futóműállítás. Szerencsére a futómű nem ment el bal hátul, de kellett állítani.

2022.12.17.:
Karosszéria munka kész, mehet a fényezőhöz. Rohadtul elhúzódik ez az egész, már nagyon unom.

Költségek:
- bal hátsó ajtó: 15000 HUF
- futóműállítás: 12900 HUF

 
>> Szerviz2022-07-17

Elérkezett a motorolaj csere ideje. Ismét Motul került bele.
Pápáról sikerült szereznem jó állapotú bontott első sárvédő betéteket. Csak az egyiken van egy kis hiányzó darab, de még így sokkal jobb állapotban vannak, mint az előzőek. Ugyan innét szereztem még 3 gyári alupedált és egy lábpihentetőt, amiket Poló kolléga felpolíroztatott. És nem mellesleg ezt mind el is hozta nekem AlfaCitybe. Nagyon köszönöm itt is a segítségét. :-)

Költségeim:
- Motul 8100 X-cess motorolaj (15 890 HUF / 5L)
- olajszűrő (1260 HUF)
- első dobbetétek (2000 HUF)
- alu pedálok (6000 HUF)

 
>> Szerviz2022-06-28

Volt egy kis szabadidőm, így felújítottam a Brembo nyergeket. Teljesen szétszedtem őket és cseréltem az összes tömítő és porvédő gumit, mert szinte mindegyik lyukas volt már. Ebay-en rendeltem egy javító készletet(17725 HUF postával). A dugattyúkat nem cseréltem, mert azoknak szerencsére semmi bajuk sem volt. Elbíbelődtem velük egy darabig, de nem volt ismeretlen a téma, mert a 155-nél már egyszer végijártam ezt az utat. A végén újra lefestettem a nyergeket. Ezt megkoronázandó GT kolléga matricái fognak felkerülni. :-)

>> Szerviz2021-10-23

Alig, hogy kész lett az osztómű és elkezdtem használni az autót, előjött egy újabb hiba. Megadta magát az egyik szervócső. Jobb lett volna akkor kicserélni, amikor még kint volt a motor... egyszerűbb lett volna. De ugye akkor még nem volt semmi baja. Na mindegy, ez van. Kiszedettem mindkettő csövet, hogy nézzék meg. Jó ötlet volt, mert már az is a végét járta, sőt, egyszer már javítva is volt. Szóval mindkét cső legyártatva itt 40000 HUF/db. Nem olcsó. :-(
Korábban elkezdett kifújni az egyik befecskendező szelepnél. Csomó kokszott nyomott ki, ami kőkeményre keményedett. Azt mondta a szerelő, hogy nem biztos, hogy kitudja szedni, lehet hogy specialistát kell majd hívni, ami nem olcsó. És ha sérült a szelep, akkor fel kell újítani, ami kb. 60K. Szerencsére kitudta szedni a szelepet és nem lett semmi baja. Tűzkarika (vagy hogy a túróba hívják, vagy tömítés) cserélve.
Most már a fél autó ki lett cserélve, úgyhogy nagyon remélem, hogy végre használni is tudom. :-DD

 
>> Szerviz2021-09-24

Folyt az olaj az osztóműből. Naívan elvittem egy osztóművekkel foglalkozó szervizbe, de ott azt mondták, hogy Alfa... ááá, olyat mi nem csinálunk. Legalább korrektek voltak, mert megmondták, hogy nem foglalkoznak vele. Elvittem a következő helyre, ahol azt mondták, hogy ne aggódjak 2 nap alatt meg van. Aha... már ez gyanús volt. Egy hétig volt náluk az autó, felemelték, nézegették, és aztán felhívtak azzal, hogy nem lehet hozzá alkatrészt találni. Kérdeztem mihez? Hát az osztóműhöz. Szétszedtétek? Nem, mert feleslegesen nem szedjük szét. Akkor milyen alkatrészt nem találtatok hozzá, ha azt sem tudjátok mi a szar benne?... Inkább elhoztam. Elkeseredettségemben felhívtam a szerelő haveromat, hogy ő mit mond rá. Azt mondta vigyem el hozzá, szétszedi és megpróbál hozzá alkatrészt szerezni. Elvittem, szétszedte, beszerezte hozzá az alkatrészeket, összerakta és kész. Nagy vonalakban ennyi. Persze nem volt ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy az osztóművet le lehessen venni ki kell venni a motort váltóstól, mert az osztómű levételkor mindig beleütközik valamibe, szóval csak egyben jön ki a motorral. Nagyon sok minden ki lett még cserélve, ha már egyszer ennyire szét lett szedve, pl. motorolaj, kuplung szett stb., de íme a felsorolás:

Osztómű:
- szimering: 2135,- (Corteco)
- féltengely szimering: 1431,- (Corteco)
- diffi "O" tömítő gyűrű: 1000,-
- diffi csapágy: 5000,-
- réz alátét: 946,-
- 2 db osztómű tartó szilent: 10000,-/db Itt gyártattam
- váltó + osztómű olaj: 16880,-/4L (Tutela Technyx 75W-85)

Váltó:
- kuplung szett: 117867,- (Sachs) (D=235mm)
- féltengely szimering: 1316,-
- alsó munkahenger: 10507,- (Samko)
- alsó munkahenger tartó konzol: 3000,- (bontó)

Egyéb:
- 2 db külső féltengely porvédő: 6050,-/db (SKF)
- üzemanyagszűrő: 14989,- (Mahle)
- levegőszűrő: 5242,- (Filtron)
- olajszűrő: 1810,- (Filtron)
- motor olaj: 13690,- / 5L (Motul 8100 X-cess)
- váltó oldali főtengely szimering: 16178,- (Victor Reinz)
- bal első felső lengőkar: 21188,-
- jobb, bal első gumifékcső: 7841,-/db (WV Caddy hátsó)
- 0,5L fékfolyadék: 3000,- (Bosch)
- 1L szervó olaj: 2348,-
- 3L fagyálló: 7489,-
- hátsó diffi olaj: 5122,-/ 2L (Tutela W 90 M-DA 80W-90)
- kartergáz cső: 1000,- (bontó)
- jobb oldali üa. tartály tartó konzol: 2000,- (bontó)
- csomagtartóba háló: 5000,-
- Munkadíj: 150000,-

Km óra állása: 247687km

 
>> Szerviz2021-05-29

Kicseréltem az első és hátsó féktárcsákat és fékbetéteket is. A fő ok, amiért cseréltem, hogy fékezéskor, már egy pici pedál mozdulatnál is eszméletlenül elkezdett visítani a fék. Első körben megpróbáltam tisztítással és zsírozással orvosolni a problémát, de nem jártam sikerrel. Szóval jöhetett a csere. Közben még lefestettem a nyergeket és a hátsó tárcsák mögött lévő védőlemezeket is. :-)
Alfa Romeo matricákért köszönet GT kollégának! :-)

Költségeim:
- első féktárcsák: 14397,-/db
- hátsó féktárcsák: 5782,-/db
- EBC fékbetétek: 19930,-

Km óra állása: 242024km

>> Szerviz2021-04-29

Eléggé kopottak voltak már a gombok ezért rendeltem eBay-ről újakat. Törökországból jött és nagyon gyorsan, egy hét alatt ideért. Azonnal ki is cseréltem őket. Sokkal szebb így. :-)