Tagok >> Buksi >> 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon >> Blog
- Típus:156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Szürke
És még mindig csak viszi a pénzt a ribanc. A korábbi teljesítmény növelésből adódóan nagyobb gyorsításoknál megcsúszott a kuplung. De nem hisztizek, én akartam. Elindulásnál és váltáskor nagyon rázott és remegett az autó, kiderült, hogy a kettőstömegű miatt. Érdekes, mert leállításkor nem volt hangja. Szóval kuplung csere. Eddig mindig ki kellett venni a motort is ehhez a művelethez, de most egy másik, professzionálisabb szerelőhöz mentem, és itt kiderült, hogy nem kell kivenni a motort. Jól sikerült a művelet, az ár is barátibb volt, úgyhogy megtartom ezt a szerelőt. :-D
Természetesen futóművet is állíttattam mindezek után. ;-)
Költségeim:
- LUK kettőstömegű (ami Valeo, mert csak a doboz volt LUK) - 179.255 HUF
- kuplungtárcsa kevlározása, megerősítése + szerkezet megerősítése - 55.000 HUF
- Sachs kinyomó csapágy - 25.850 HUF
- első stab.szilentek - 7383 HUF
- kipuff. középdob tömítés - 617 HUF
- munkadíj - 180.000 HUF
- futómű állítás - 20.000 HUF
Már egy ideje folyamatosan világított a légzsák visszajelző. Elvittem ide, kiolvasták és kiderült, hogy a jobb első ülés oldallégzsák kábelében volt szakadás. Cserélték.
Kaptak a felnik új közepet is.
Költségeim:
- hibakód kiolvasás: 5000 HUF
- javítás: 15000 HUF
- felni közép: 2850 HUF/db
Nagyon gatyák voltak már a gumik, muszáj volt őket lecserélni, ráadásul téliek voltak. Mindenképpen négyévszakos gumit kerestem. Választásom a Kumho-ra esett. Megvettem, 2023-as 28. heti abroncsokat kaptam. Foglaltam időpontot és pikk-pakk feldobálták a gumikat. Erről is le van a gond.
Költségek:
- Kumho HA 32 XL gumi: 40.890 HUF/db
- szerelés: 5550 HUF/kerék
Elkezdett folyni a bal első lengéscsillapítóm, már egy ideje figyelgettem, de most elérkezettnek láttam a cserét. Volt egy pár bontott lengéscsillapítóm, amit felújíttattam a Vizner-nél. Fiatalkatrészek-nél vettem új porvédőket a lengéscsillapítókhoz + rugó alá azt a kis gumi bizbaszt is. Cseréni kellett még a felső lengőkarokat is + a jobb alu toronycsapágy házban lévő kettő csavar mindegyikén elnyalódott a menet, szóval ez is kukázva lett. Bal hátsó diffi szimeringnél is folyt az olaj, ez is cserélve lett és új olaj is került a diffibe.
Költségeim:
- lengéscsillapító felújítás: 50.000 HUF/pár
- lengéscsillapító porvédő: 7500 HUF/pár
- rugó gumi tányér: 3400 HUF/ db
- FAST felső lengőkar: 9990 HUF/ db
- Corteco diffi szimering + tömítés: 9120 HUF
- Tutela Transmission Cross 75W-85 diffi olaj: 25.790 HUF/ 2L
- Munkadíj: 90.000 HUF
Még nem volt itt az ideje az olajcserének, de 1-2 ezer kilométeren már nem múlik.
Költségeim:
- Motul 8100 X-cess 5W40 motorolaj: 14290 HUF/ 5L
- Filtron OP537/2 olajszűrő: 2490 HUF
- M18x1,5 olajleeresztő csavar: 1758 HUF
Elérkezett az akku csere is. Párszor lemerült, főleg a télen. Töltögettem, aztán meguntam. Vettem egy újat. Ahogy a 155-be, ebbe is magyar akksi került a Jász-Plasztiktól. 77Ah és 730A. Remélem sokáig bírni fogja. :-)
A tavalyi váltó átnézés sajnos nem úgy alakult, ahogy kellett volna. Ugyanis nem lett rendesen tömítve, így folyt belőle az olaj. Most újra tömítve mindenhol + kulisszánál lévő tömítések kicserélve. Közben hál' Istennek megint előjöttek plusz javítandó dolgok. Kiderült, hogy az önindítón lévő egyik csatlakkozó fül el volt törve, már csak a szentlélek tartotta. Ha már villamosságisnál volt fel lett újítva az egész. A tolatólámpa kapcsoló el volt rohadva, cserélve lett. Kuplung kezdett csúszni, cserélve lett.
Költségeim:
- váltó: 45000 HUF
- 3L Tutela Technyx 75W-85 váltóolaj: 4240 HUF/L
- tolatólámpa kapcsoló: 5169 HUF
- Sachs kuplung szett: 132989 HUF (D=235mm)
- önindító felújítás: 35000 HUF
- munkadíj: 120000 HUF
Nem volt benne. Mióta megvettem az autót így használtam. Egyedül az tűnt fel, hogy nem volt egy vonalban a fékpedállal. Most már van benne, Marklar-tól szereztem. :-)
Ma kicseréltem a pollenszűrőt és kitisztítottam a klímát. Vagyis befújtam klímatisztítóval a klíma hőcserélőt és a legbefúvókat is. Elég sok dzsuvát üsszegyűjtött a szűrő.
Remélhetőleg ez volt az utolsó nagy szerviz, szinte az egész autó ki lett már cserélve. Most már szeretném használni is. :-)
Szóval turbó felújítással indult, mert elég hangosan huhogott már. A Wizard Turbo-nál felújíttatva. Cserélve lettek az olajhűtő radiátor csöve is, mert szivárogtak. A HÉFAL Kft. gyártotta az új csöveket. Az olajhűtőt el kellett vinni esztergályoshoz, mert az egyik csövet rögzítő csavar beletört az alu házba. Aztán... elinduláskor és váltáskor kattant a kardántengelyen valami, így az is fel lett újítva. GEORGE bratyómnak köszönhetően kicseréltem az első fényszórókat, mert belülről elkezdtek sárgulni és repedezni. Az új lámpák az Elaforg-tól érkeztek, majd kaptak kavicsfelverődés elleni fóliát is. És ha már ott volt az autó a szerelőnél akkor olaj + szűrő csere, gázolajszűrő csere, légszűrő csere.
Úgy érzem valamit kihagytam...
Költségeim:
- Turbó felújítás + tömítéskészlet: 108000 HUF
- olajhűtő csövek: 27000 HUF / 2db
- Kardántengely felújítás: 60000 HUF
- TYC fényszórók: 53875 HUF / pár
- Fényszóró fóliázás: 20000 HUF / 2 db
- Motul 8100 X-cess 5L motorolaj: 16820 HUF
- Szűrők: korábban vettem őket, már nem tudom mennyiért
- Munkadíj: 90000 HUF