- Típus:156 SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:szürke
Mivel már nagyon nyikorgott az eleje ezért ki lett cserélve az elöl az alsó és a felső lengőkar(TRW), kapott egy olasz rozsdamentes autó bölcsőjét amit homok fúvattam és szintereztettem. Ha ár lent volt a bölcső kapott új stabszilenteket is. A hátsó futóműben is cserélve a lett a hossz lengőkar(Monroe) is meg ott is ki lett cserélve a stabszilent.
Ki lett cserélve a hátsó gumi fékcső mert repedezettek voltak és akkor már le lett cserélve a komplett fékolaj és a homlokfaltól ki lett cserélve a fém fékcső is mert sajna megsérült szétszedéskor.
Elérkezett az olajcserének az ideje. (217000Km)
Most is a Xado 5w40-es olajra esett a választás
Minden szűrő cserélve lett vele és mint eddig most is minden csak UFI márkájú.
Ki lett még cserélve menet közben a jobb hátsó féknyereg mert a csúszkái teljesen kikoptak, és az ABS jeladó is így már megint hibakód mentes az autó.
Közeledik a tél így a hegesztés után hogy megvédjem a kasztnit kapott egy jó alvázvédelmet meg egy új kézifékkötelet.
És hogy lássak is kapott egy kiadós lámpa polírt is és mindenhova új xenon csöveket.
B oszloptól hátra kapott egy hivatalos sötétítést.
Elérkezett a tavasz így az olajcsere is esedékes lett. Az autóban 206.0000 km van.
Mint eddig most is Xado 5w40 olaj került az autóba UFi szűrőkkel.
Lecseréltem a váltóban is az olajat ahova szintén Xado került 75w80 és kapott egy revitalizálót is az olajba.
Lecserélődtek a fékek is.Elől-hátul Rotinger furt mart tárcsa került felhelyezésre Textar betéttel.
Mivel a kipuffogó is sajnos a végét járta így az is csere érett let és egy 156CW krom végü dob került felhelyezésre.
Decemberben kapott 17-es GTA magnesium felnit új 215/45R17-es Achilles gumikkal és az autó kapott egy lakatolást egy teljes alváz és üregvédelemmel egybevéve így most rozsdamentes.
Elérkezett az éves olajcsere ideje. (~198.000km)
Mint az előzőnél most is Xado olajat kapott az autó UFI szűrőkkel egybekötve.
Sajnos garázsból való kiállás követően az autó úgy gondolta ledobja a kuplungot,
Így mivel kidobálta a rükvercet az új kuplung készlet mellé(SACHS szerkezet LUK kettőstömegü) kapott egy váltófelújítást is(2.5liter olaj került a váltóba szándékosan)
Ha már le volt bontva az autó eleje akkor végre bekerültek az új projektoros lámpák(én készítettem) a dupla ledes DLR-el egybekötve(index és nappali menetfény egyben)
Elérkezett az idő hogy a futóművet felújítsam.
~192ezer km van az autóban és elkezdtek kopogni a a lengőkarok.
Kapott előre egy komplett TRW szettet alulra és felülre.
Hátul kapott egy pár TRW stabpálcát, fenntre KYB toronycsapágyat és körbe megkapta az új Koni STRT lengéscsillapítókat és hogy a komfort is megmaradjon ezért kapott 4db Eibach Pro Kit 35mm-es ültetőrugókat.
Eltelt egy év és eljött a kötelező szervizek ideje.
Sajnos nem tudtam lecserélni 10ezer kilóméter után az olajat hanem kicsit túlmentem a vallumon így most 187ezernél távozott belőle minden.
Motorolajból a Xado Eco Drive 5W40-re esett a választásom. A váltót éreztem hogy hidegben nehezen veszi az 1-est és a 2-est.Gyorsan ledobtam abból is a olajat, és a gyári Tutelára esett a választás és kapott hozzá egy Xado váltó olaj adalékot biztos ami tuti.Ha már így belejöttem akkor a levegőszűrőnek is távoznia kellet, mivel már a megvételkor megcsináltam a házát így már 10perc alatt megvolt a csere.
Elkezdett fütyülni az egyik feszítőm így a vezérlésnek is távozni kellett közel 188ezer kilóméternél.Le lett cserélve a komplett vezérlés összes feszítő hosszbordás szíj és a generátor is kapott egy komplett felújítást.
A könnyebb kilégzést végett a katalizátornak távoznia kellett :D
És végül de nem utolsó sorban mivel közeledik a jóidő kapott egy szett új 215/45R17es Kumho Ecsta gumit a kis TI felni is.
Eljött a pillanat.
Az autót kicsivel több mint egy hónapja vettem azóta gyorsan bele is hajtottam 1000km-t :D
Most eljött az ideje hogy ledogjak róla egy-.két dolgot.
Gyorsan lecseréltem benne az olajat(176200km) a szűrőket, és mivel szar volt a termosztátom így annak is mennie kellett.
Szerintem a levegőszürőt vagy 100ezer km-el ezelött cserélhetté így most olyan könnyen lélegzik az autó hogy csak nah.
Meg ha már megjöttek akkor gyors fel is dobtam a téli kerekeket felnistül.