Tagok >> Zsolt155 >> 155 2.5 V6 12V >> Blog
- Típus:155 2.5 V6 12V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1994
- Színe:Narancs
Kihasználva a napos időt, megjárattam ma az autót. Mivel nincs kizárva, hogy az időjárás rosszabbra fordul, ezért mielőtt visszaálltam volna a garázsba, előtte még lemostam, felkészülve a téli pihenőre.
Évforduló
Februárban volt öt éve, hogy Marklarral együtt elmentünk megnézni a XV. kerületbe egy lelakott, de jobb sorsra érdemes V6-ost, amely esetleg jó alap lehetne egy egyedi autóhoz. Az áprilisban kezdődő felújítás majd egy évet vett igénybe és négy éve 2012. február 29-én fényezték le. De így is éppen csak az AlfaCity előtti este készült el, és pont le tudtunk menni vele Komáromba. De megérte, mert a legszebb 155-nek lett választva.
Az elmúlt egy-két évben sajnos nem sok időm volt vele foglakozni és autózni, így csak tavaly novemberre lett meg benne az első 5000km-t. Mondhatnám mostanra járattam be. Ezért elvittük egy teljesítménymérésre és ott 206,2LE-t és 436,4Nm-s nyomatékot mértek. (Érdekességként egy 2009-s Audi A8 3.0V6 TDi motorjának a teljesítménye: 233LE és 450Nm.) Igaz előbb 160kg plusz súlyt kellett betenni a két ember mellé, hogy meg lehessen mérni és ne csússzanak meg a kerekek. :-))
Kezdésnek szerintem azért így sem annyira rossz ...
A tavalyi év nyugalma után, idén végre megoldódott a váltó gondja. Végül az eredeti ötsebességes lett felújítva és az került vissza a helyére. De nem az eredeti állapotában, hanem Fairlane-nek köszönhetően az 5. sebességfokozat ki lett cserélve egy dízelére. Így ezzel az áttétellel most kb.~1000f/p-cel kevesebbet forog a motor egy gyári V6-hoz képest. Ez végsebességben és fogyasztásban is kedvezően hatott az autóra. Köszönöm neki az alkatrészt.
A hatsebességes beépítésétől minden Alfával foglalkozó szerelő óvott, annak gyengébb kivitele miatt.
A Budapesti Olasz Kultúrintézet, a Magyarországi Olasz Nagykövetség támogatásával rendezte meg a "KALEIDOSCOPIO ITALIA 2013, A kultúra és a "Made in Italy" Budapesten" című kiállítását. Az eseményen többek között a motor, a divat, az oktatás, az ipar, a borgasztronómia, a szolgáltató, a lakberendezési és az ingatlanszektor képviselői mutatják be kínálatukat.
A rendezvényre az Alfa Romeo Club Magyarországtól én is meghívást kaptam.
Lassan, de elindul ez idei évre tervezett szerelgetés. Tavaly őszig a váltó kivételével minden ki lett az autón cserélve. Most ennek is elérkezett az ideje, mert végre sikerült egy 6 sebességest találnom. Amint megérkezik az új kuplung szerkezet, akkor a beépítésükkel lényegében úgy érzem a végére értem az átalakítási elképzeléseimnek.
A váltóért köszönet Zolika155-nek.
Napra pontosan, hogy egy évvel ezelőtt bekerült a régi szakadt, kopott kárpit, ma végre sikerült kicserélnem egy sokkal jobb állapotú fekete színűre.
Elég régen szerettem volna egy olyan autót, ami igazán jól megy. Erről többször beszélgettünk Marklarral, majd 2010. decemberében felhívott, hogy van egy eladó 155 2,5V6-s, amitől az ismerőse elég olcsón szeretne megválni, így az jó alap lenne az elképzelésekhez. Végül januárban elmentünk megnézni a XV. kerületbe. Sajnos szegény tényleg nagyon lelakott állapotban volt. Az alkuképes ár is jó lett volna, csak nem volt átíratva közben, pedig már kb. a negyedik tulajdonos használta. Mivel ezt kilátástalannak éreztem, így elálltam volna a vásárlástól, de akkor Marklar felajánlotta, hogy rendbe teszi a papírokat és ha nekem úgy jó, akkor majd tőle vegyem meg. Ha nem, akkor majd Ő kezd vele valamit. Így is lett és végül 2011. március végén megegyeztünk, majd május 15-én fizettem ki a paripát. (Meg még a nagy adok-veszekben vele együtt két 164-t is, melyek később cserealapot képeztek a szükséges alkatrészekhez.) Sajnos a balesetem miatt több hónapig nem tudtam vezetni, így egy barátom hozta el végül a XI. kerületből. Állítólag már akkor sem ment rosszul.
Amikor megvettem:
- rozsdafoltok és rohadások sok helyen
- szinte minden elem kisebb-nagyobb mértékben sérült valahol
- törött a jobb oldali tükör és az első vészhárító (konkrétan kuka)
- nem működött a szervokormány és a bal oldali elektromos ablak.
Lesz majd munka vele rendesen.
A motor:
2011. június 17.-én került kiszerelésre. Amit cserélni kellett: - röviden mindent. :-((( Nem csak a karosszéria volt oda, hanem a motor is. Teljes újjáépítés kellett. Új dugattyúk, új csapágyak, hengerfejek, szelepek, stb. Ezen kívül még fel kellett újítani a generátort és a zárlatos önindítót is. Plusz egy teljesen új komplett kuplung szett is kellett, bár ez még mindig nem az igazi.
A váltó:
Az egyetlen, amihez - most - nem kellett hozzányúlni. :-)))
A futómű:
Sajnos itt is mindent cserélni kellett, ráadásul a hátsó hidat kompletten. Plusz új lengéscsillapítók és rugók lettek beépítve.
A karosszéria:
2011. június 25.-én került a karosszériáshoz. A valóság rosszabb volt, mint amire számítottam a látottak és a várhatóak alapján. A tető, a padlólemez, a nyúlványok és az "A" valamint a "B" oszlop kivételével, szinte semmi sem volt menthető. A teljes hátulja szét volt rohadva.
Még szerencse, hogy Marklar elég sok bontott 155-s elemmel rendelkezett, így egy pár Bp.-Érd-Bp. túra után meg is lettek a megfelelő karosszéria elemek a javításhoz.
Ezúton is köszönöm neki, hogy sokszor kisegített alkatrésszel.
2012. március 06. Elkészült a fényezés.
A szín kérdése sokáig nyitott volt. Először meg akartam tartani az eredeti feketét, majd felmerült a szürke ötlete, de mivel olyan már volt, ezért hallgattam a szebbik felemre, hogy ha buli autó, akkor legyen a színe is egyedi. Igaza volt. :-)))
2012. április 19.-én végre bekerült a motor a karosszériába.
2012. május 29.-én motor első indítása. Szépen jár. :-))) Km.: 228.395.
2012. augusztus 16. felkerültek a matricák.
2013.
Bőven lesz még mit tenni idén.
Végre van fekete belső kárpit, csak még ki-, illetve be kell szerelni.
Aztán ...
(Érdekességként pár kép az autó jobb hátuljának az átalakulásáról.)
0
457