Miután összetört a dízel a 155 elhatároztam, hogy most inkább egy benzines Alfát választok. Szinte az egész országot (Pécs, Kecskemét, Győr, Székesfehérvár, Zsámbék, Debrecen) bejártam egy szép állapotú autóért. Végül Budapesten egy az Expressz újságban feladott hirdetésben találtam meg ezt az autót. Állítólag egy új Renault-ba számolták be. Igazából egy 2.0 16V-t szerettem volna piros, fekete esetleg padlizsán lila színben. Viszont az akkor találtakhoz képest ez az 1.8 16V olyan szép állapotban volt, hogy nem sokat haboztam. Még azt is bevállaltam, hogy 10LE-vel kisebb a teljesítménye a kinézett motorhoz képest. De nem bántam meg. :-)))
Egy gyors hitelügyintézést követően 2001. december 06.-án vettem át. Km.: 61834. Ezt követően évekig napi használatban volt, majd pár éve inkább csak alkalmanként veszem elő. Eddig összesen az elmúlt több mint 11 évben 82e.km-t tettünk meg együtt.
Az Alfa Romeo Club Magyarország tagjaként, a találkozókon Takács Ákos elnök többször is dicsérte, hogy milyen szép, a jelenlegiek között szinte "gyári állapotú" ez az autó. Ezért 2010-ben a készülő "Az Alfa Romeo Története 1910 - 2010" című könyvhöz a rakparton készített róla fotókat.
A motor:
Azóta az autó meghálálta a bizalmat. A szükségeseken kívül (szíjak, vezérlés módosító, gyertyák, stb.) eddig egy lambdaszondát és egy kuplung alsó munkahengert kellett cserélnem.
A karosszéria:
Szerencsére mióta nálam van azóta "szinte" változatlan. Két módosítás történt. Az egyik a szárny felszerelése, a másik egy idő előtti bal első sárvédő csere volt, mert 2004-ben, a Petőfi hídon nekem jöttek. A színe és a formája annyira megfogott, hogy megpróbálom minél tovább megőrizni változatlan állapotban.




Napra pontosan, hogy egy évvel ezelőtt bekerült a régi szakadt, kopott kárpit, ma végre sikerült kicserélnem egy sokkal jobb állapotú fekete színűre.


Meg volt az autó első időszakos műszaki vizsgája. Igaz csak február végén kellett volna elvinnem, de most volt időm rá. Viszont a jogszabályi változásoknak köszönhetően azzal a dátummal kapott két évre műszakit, mint amivel anno forgalomba helyezték. Mondanom sem kell, hogy simán vette az autó az akadályt.
km.: 44.291


2000. májusában egy kollégámnak autót keresve jártuk a várost, amikor az egyikben megpillantottam ezt az autót. Sokáig gondolkodtam rajta, majd úgy voltam vele, hogy ha két hét múlva is megvan, akkor ...
Így kezdődött a 155-s szerelem. Olaszországból hozták be és az első - igazi - magyarországi tulajdonosa lettem. Nagyon jó kis autó volt, kis fogyasztás és - akkoriban - aránylag jó teljesítmény. De valahogy inkább egy benzinest szerettem volna. A cserére már nem került sor, mert 2001. szeptember 26-án egy kínai "ámokfutó" kiütötte alólam az autót. Hét hónap múlva lezárult a rendőrségi vizsgálat és a roncsot a zsámbéki Alfa szerviz vette meg. A fényezőjük állította helyre, majd Dave cartárs vette meg.
Igaz Ő is eladta már, így néha-néha előkerül a hasznaltauto.hu-n.




1998-ban egy kollégámtól vettem meg. Jó vásárlásnak tünt, de sajnos két hónap múlva kiderült, hogy hengerfejes lett a motorja. Inkább az előző kontár szerelőre haragszom, mint az előző tulajra. Sajnos az osztott hengerfej miatt körülményes a javítása.
Sorsát az pecsételte meg, hogy 2000 tavaszán egy kereskedésben megláttam az utódját, egy 155 1,9TD-t.
Az autó 3 év múlva ismét a látókörömbe került, Vikk75 cartársnál. Sajnos 2007 óta semmit nem tudok róla.
Az első Alfám volt. Jó volt, de ... Szóval ez a VM dízel valahogy nem volt az igazi. Nagyon nyomatékos, de traktor hangú volt. Három évvel azután, hogy eladtam Vikk75 vette meg.
Ezt követően a karosszériát kilakatolták és a motort kicserélték.
(A képek az Ő oldaláról valók.)




Elég régen szerettem volna egy olyan autót, ami igazán jól megy. Erről többször beszélgettünk Marklarral, majd 2010. decemberében felhívott, hogy van egy eladó 155 2,5V6-s, amitől az ismerőse elég olcsón szeretne megválni, így az jó alap lenne az elképzelésekhez. Végül januárban elmentünk megnézni a XV. kerületbe. Sajnos szegény tényleg nagyon lelakott állapotban volt. Az alkuképes ár is jó lett volna, csak nem volt átíratva közben, pedig már kb. a negyedik tulajdonos használta. Mivel ezt kilátástalannak éreztem, így elálltam volna a vásárlástól, de akkor Marklar felajánlotta, hogy rendbe teszi a papírokat és ha nekem úgy jó, akkor majd tőle vegyem meg. Ha nem, akkor majd Ő kezd vele valamit. Így is lett és végül 2011. március végén megegyeztünk, majd május 15-én fizettem ki a paripát. (Meg még a nagy adok-veszekben vele együtt két 164-t is, melyek később cserealapot képeztek a szükséges alkatrészekhez.) Sajnos a balesetem miatt több hónapig nem tudtam vezetni, így egy barátom hozta el végül a XI. kerületből. Állítólag már akkor sem ment rosszul.
Amikor megvettem:
- rozsdafoltok és rohadások sok helyen
- szinte minden elem kisebb-nagyobb mértékben sérült valahol
- törött a jobb oldali tükör és az első vészhárító (konkrétan kuka)
- nem működött a szervokormány és a bal oldali elektromos ablak.
Lesz majd munka vele rendesen.
A motor:
2011. június 17.-én került kiszerelésre. Amit cserélni kellett: - röviden mindent. :-((( Nem csak a karosszéria volt oda, hanem a motor is. Teljes újjáépítés kellett. Új dugattyúk, új csapágyak, hengerfejek, szelepek, stb. Ezen kívül még fel kellett újítani a generátort és a zárlatos önindítót is. Plusz egy teljesen új komplett kuplung szett is kellett, bár ez még mindig nem az igazi.
A váltó:
Az egyetlen, amihez - most - nem kellett hozzányúlni. :-)))
A futómű:
Sajnos itt is mindent cserélni kellett, ráadásul a hátsó hidat kompletten. Plusz új lengéscsillapítók és rugók lettek beépítve.
A karosszéria:
2011. június 25.-én került a karosszériáshoz. A valóság rosszabb volt, mint amire számítottam a látottak és a várhatóak alapján. A tető, a padlólemez, a nyúlványok és az "A" valamint a "B" oszlop kivételével, szinte semmi sem volt menthető. A teljes hátulja szét volt rohadva.
Még szerencse, hogy Marklar elég sok bontott 155-s elemmel rendelkezett, így egy pár Bp.-Érd-Bp. túra után meg is lettek a megfelelő karosszéria elemek a javításhoz.
Ezúton is köszönöm neki, hogy sokszor kisegített alkatrésszel.
2012. március 06. Elkészült a fényezés.
A szín kérdése sokáig nyitott volt. Először meg akartam tartani az eredeti feketét, majd felmerült a szürke ötlete, de mivel olyan már volt, ezért hallgattam a szebbik felemre, hogy ha buli autó, akkor legyen a színe is egyedi. Igaza volt. :-)))
2012. április 19.-én végre bekerült a motor a karosszériába.
2012. május 29.-én motor első indítása. Szépen jár. :-))) Km.: 228.395.
2012. augusztus 16. felkerültek a matricák.
2013.
Bőven lesz még mit tenni idén.
Végre van fekete belső kárpit, csak még ki-, illetve be kell szerelni.
Aztán ...
(Érdekességként pár kép az autó jobb hátuljának az átalakulásáról.)








Az első változtatás a gyári állapotból. Közel négy hónap után sikerült egy gyári MP3-s CD lejátszót találnom. Az előző tulajdonosa már a szalonban multimédiás lejátszóval vette át az autóját. A gyári készüléket, pedig dobozban vitte el. Így egy gyakorlatilag teljesen új berendezésre sikerült elcserélnem a sajátomat.

